Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 3 kk ja uusi raskaus? Selviytymistarinoita kaipailen...

Vierailija
24.03.2008 |

No, otsikossa tuo pääpiirteissään jo olikin. Vauva siis aivan pieni vielä ja nyt epäilen vahvasti uutta raskautta. Koko viikonlopun on ollut menkkakipuja, kuvottavaa oloa ja runsasta kirkasta vuotoa. Raskaustestin käyn toki ostamassa heti huomenna.

Itsellä ajatukset karaavat päässä ihan huimaa vauhtia. Siis voiko ihminen selvitä kunnialla, jos lasten ikäero on alle vuosi? Jääkö esikoiselle ollenkaan aikaa vai joutuuko hän kasvamaan liian nopeasti isoksi, kun uusi vauva syntyy? Ja miten käy imetyksen, jos raskaus alkaa näin aikaisin?

Mikäänhän ei vielä ole kohdallani varmaa. Vauva on täysimetyksellä ja ehkäisynä on ollut kumiukot. Mitään varmempaa ehkäisyä emme imetysajalle kaipailleet, koska uuden raskauden mahdollisuus ei tuntunut katastrofilta - ennen kuin nyt! Sisaruksia haluaisimme ehdottomasti, mutta näin pieni ikäero lähinnä itkettää. Abortti tai adoptio eivät ole vaihtoehtoja.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli silloin kiltti

Vierailija
22/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole järkyttävä äiti, joka lopettaa vauvansa vauva-ajan traumaattisesti hankkimalla toisen lapsen heti perään. VAAN, olen mahtava äiti, joka antaa lapselle elämän mittaisen sisaruskaverin. :D Kärjistettyä tietenkin, mutta kyllä mun pitää alkaa löytää asiaan noita positiivisiakin puolia.

Itse kyllä uskon selviäväni kahden pienenkin kanssa. Siis jotenkin. Eihän tuo pikkulapsiaika iäisyyksiä kestä ja onhan kuvioissa tietty isäkin.

Vielä mahtavampi oli lukea, että ensimmäisten kuukautisten alkaminen saattaisi aiheuttaa megakuvotusta ja muita oheishärpäkkeitä. Tätä vaihtoehtoa tietenkin edelleen toivon yli kaiken.

AP

PS. Äsken tosin tuli mieleeni, että mahdollinen raskauteni voisi tietenkin kaiken huipuksi olla KAKSOSraskaus. Tulisipa koko lapsikatras hankittua vuoden sisään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta mietityttää millaista se on kahden niin pienen kanssa.. mutta en usko että toista tulee jos ei nyt heti perään.

Vierailija
24/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse turhaan huomiseen saakka jännittää.

Vierailija
25/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomiseen maltan odottaa :D

Ja olenhan mä raskausajatusta pyöritellyt päässäni jo pari yötä muutenkin, ei sitä enää yksi yö pahenna.

Mahdollisesta raskaudesta olen nyt löytänyt ainakin seuraavanlaisia hyviä puolia:

- lapsilla kaveria hieman isompana (ainakin riitakaveria...)

- ei tarvitse tehdä uusia investointeja vauvatavaroihin, kun kaikki jo löytyy (paitsi kaksostenvaunut, toinen pinnasänky jne. Huoh! Ostoslistaa kertyy kuitenkin)

- kaksi kärpästä yhdellä iskulla yövalvomisten suhteen (tai äidille kaksinkertaiset univelat)

- väsyttävä vauva-aika ohi nopeammin (mikä toisaalta on jopa sääli)

EI tuo lista kyllä mikään kovin mietä ylentävä ole.

AP

Vierailija
26/26 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin selvitte jos sinulla on mies joka oikeasti on läsnä ja ottaa osaa lastenhoitoon ja muuhun mitä perhe-elämään kuuluu. Mulla näin ei valitettavasti ollut. Nyt olen yksinhuoltaja ja muksut täyttää 4 ja 3 vuotta.

Riitapukareita ovat, mutta myös toistensa parhaat kaverit vaikka eri sukupuolta ovatkin. Myönnän että esikoista tuli pidettyä hirmu isona kun tyttö syntyi. Vasta jälkeenpäin sitä on tajunnut et esikoisen piti kasvaa turhan nopeasti isoksi.