Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla 5-7 vuotias tyttö ja haluat pukea hänelle vähän erilaisempia vaatteita?

23.03.2008 |

Olen lukenut tyyliblogia ja siellä ei yhdelläkään kirjoittajalla ole 5-7 vuotiasta tyttöä. Kaipaisin 116-128 cm ja vähän erilaisista vaatteista vinkkejä.

Viime aikoina H&M:n mallistosta on löytynyt vain pari hametta, mekkoa ja yksi tunika, jotka täyttivät " hieman erilaisen vaatteen" kriteerit. Tänäänkin olen kaiholla katsellut Monsoonin, Nextin ja Gymboreen sivuja, voi kun noita saisi!! Vierastan uusretroja ja räikeitä värejä. En tykkää printtivaatteista kuten Hello Kitty, Bratz, Minni ja Puh. Tykkään farkusta, romanttisista puuvillahameista ja -mekoista. Väreistä valkoinen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat äidin mieleen. Tyttö taas tykkää kukista ja vähän värikkäimmistä vaatteista, kuten lilasta, limestä ja vaaleanturkoosista.

Kesä on tulossa ja tytön vaatekaapista löytyy kahdeksat (8) H&M:n trikoocaprit ulkoleikkeihin. Ei yhtään yläosaa tai hametta ja mekkoa. Ei parempia capreja tms.

Mitä tällä viestillä haen? Mietin olisiko joku muukin kiinnostunut jakamaan tietoja, jos jossain kaupassa näkee kivoja vaatteita. Minä en ehdi juoksemaan kaupoilla joka viikko, joten toivon tekeväni täsmäostoksia. Nettikaupat olisivat myös enemmän kuin tarpeen kiireiselle äidille ja ei niin innokkaalle kaupoissa kiertelijä tytölle. Kenties lastenvaatteiden kierrätystä?!

Miten tällainen toimisi? Ensimmäisenä tulee mieleen sähköpostilista? Blogi?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt tutustumassa Papan Apina vaatteisiin? http://www.disaint.fi/ Siellä on mielestäni sellaisia vaatteita joita ei joka kulman takaa tule samanlaista vastaan. Uutena merkkinä valikoima on vielä aika suppea.

Vierailija
22/57 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli puhetta oikeista designvaatteista ja silloin sain tästä kaupasta vinkin =)

http://www.kidinchic.com/Designer/index.php

Bill Tornaden mallistossa oli muutama vaate, jotka miellyttivät silmiäni.

Tumma mekko (156 euroa) sekä vaaleansininen Pinafore Dress.

Kenzon mallisto oli joltain osin liian värikäs. Eniten miellytti valkoinen hame, jossa vihreä aplikaatio sekä saman sarjan babydoll toppi ja mekko.

Lili Gaufretten vaatteita kuolasin ;) Musta-valko raidalliset, puna-valko raidalliset ovat todella raikkaan näköisiä! Harmaa tyllihame oli myös mieleen, yllätyin itsekin! Melkein kaikki vaatteet tuosta mallistosta saisivat meiltä hyvän kodin =D

Monnalisan mallistosta viimeisen rivin ensimmäinen mekko ja kolmantena olevat caprit olivat myös mieleeni.

Simonettan ja Sonia Rykielin vaatteista en haluaisi mitään. Puuttuu vain rikas mies ja iso kasa rahaa ;)

Mitäs muut olette mieltä noista kalliista designvaatteista?

Tyyliblogin Marika sai minut innostumaan valkoisista vaatteista! Mietin aiemmin, että kuka hullu pukee lapselleen valkoisia vaatteita?! Nehän ovat ihan heti likaiset. Marika sai minut tajuamaan miten helppo valkoiset on kuitenkin puhdistaa =) Edellyttää kuitenkin että ovat aivan valkoisia, ilman printtejä ym ;) Mitenkähän timantit ja strassit suhtautuvat klorittipesuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen nyt tähän ketjuun, vaikka en tyttöä puekaan, kyseessä siis pojan vaatteet.

Itse pidän joistakin design-vaatteista, mutta en kaikista. Armanilta löytyy pojalle joitain kivoja, yksinkertaisia vaatteita, mutta en pidä malliston vaatteista, jossa lukee kissankokoisin kirjaimin ARMANI.

Kenzolla on joitain kivoja pojalle, mutta hinta-laatusuhde ei aina ole ollut paras mahdollinen Kenzon vaatteissa.

Dieseliä en lue design-vaatteeksi vaikka niitä tuolla myydäänkin. Dieselin t-paidat ovat olleet kyllä kestäviä ja pysyneet kuosissaan.

Cavallilla on muutama ihan kivan näköinen vaate, mutta en kyllä maksaisi 140 euroa t-paidasta (puuttuu siis tuo sikarikas mies ja pohjaton lompakko, mutta luultavasti en kyllä silloinkaan laittaisi 140 euroa pojan t-paitaan).

Jonkun verran ostan design-vaatteita, lukisin donaldsoninkin näihin hintojensa puolesta.

Oletko katsonut näistä tytön vaatteita - itse olen joitakin ostanut kylläkin pienemmälle kummitytölle molemmista (& isommille lapsilleni)

http://www.villagekids.co.uk/

http://www.skuffsandskruffs.co.uk/

IKKS:n vaatteista itse pidän, heillä on myös kauniita vaatteita tytölle.

http://www.ikks.com/ - sääli kun heidän oma eShop ei toimita vielä Suomeen. Mutta IKKS:n vaatteita löytyy muualtakin.

Vierailija
24/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kivoja ideoita jo tullut. Minuunkaan ei Papan apina iske yhtään (suorastaan halvan näköinen kikertävän kukertava trikoopaita 59e!), mutta Riiminka sen sijaan istuu meille hyvin. Kirkkaita selkeitä värejä, joihin voi oikeasti yhdistellä mitä vaan.Siis oikeasti esim. vihreä trikoopaita näyttää hyvältä pinkin tunikan alla. Ja kaikkia väriyhdistelmiäraikastaa mukavasti valkoinen.

Vierailija
25/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutimme takaisin Suomeen, niin minua varoiteltiin etten löytäisi täältä pojalle kivoja vaatteita... Mutta päinvastoihan tuo on :) Pojalle löytyy vaikka mitä kivaa, tytölle ei sitten laisinkaan :(

En halua, että tyttäreni näyttää " teinipissikseltä" , joten H&M on ulkona meidänkin vaatetuksesta. Ihan perustrikoita ja -paitoja (yksivärisinä) ostan sieltä, muuta en (ja tyttäreni ei sieltä myöskään löydä mitään kivaa - olen ottanut hänet mukaani kun ajattelin itse olevani liian vaativa). En ymmärrä miksi nelivuotiaan pitäisi kulkea farkuissa/housuissa mistä vilkkuu alushousut kyykistyttäessä tai ylikireissä paidoissa. Lindexiltä olen ostanut joitan kivoja trikoohousuja, veluurihousuja ja trikootunikoita.

Tällä hetkellä vaatekaappimme koostuu sekalaisesta (mutta yhteensopivista) vaatemerkkipaljoudesta. Tytön kohdalla teen ostospäätöksen aina kun jonkun kivan näköisen vaatteen näen. Nyt Olen ihastunut Tanskalaisiin vaatteisiin (en kylläkään retroihin) ja nettiputiikeissa vieraillaankin ahkerasti :)

Vierailija
26/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.memini.no

Aivan käsittämättömän ihania eikä niin retrohenkisiä kun se ei muhun oikein iske.

Vierailija
27/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamasi sivu ei toimi. Koitin googlettaakin, mutta en löytänyt. Onkohan nimi oikein?

Vierailija
28/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän noista löytyy monia ihania,varsinkin mekko-osastolta. Tykkään vaatteista, jotka ovat materiaaliltaan miellyttäviä, peruskauniita ja kruununa joku tosi pieni yksityiskohta esim. leikkaus/halkio. Tosi kalliita ovat vain meikäläisen kukkarolle varsinkin Suomen kaupoissa.

Ei luulisi olevan vaikeaa löytää yksinkertaisia perusvaatteita halvemmista merkeistä, mutta kylläpä onkin ja varsinkin pikkutytöille. En tiedä miksi juuri pikkuneideille kaupataan hurjasti kaikkea paljetti/helmi/krumeluuria, koska vanhemmat kai ne vaatevalinnat kuitenkin tekevät ja harva äiti pomppii ilosta noita erikseen pestäviä tai pahimmassa tapauksessa paljettirimpsujen vuoksi kuivapestäviä prinsessavaatteita ostellessa.

Niin, oma kriteerini lapsille desing-vaatteita ostaessa on kyllä vesipesu, koska jatkuva kemiallinen pesettäminen tekee huiman lisän hankintahintaan. Tai sitten vaate jää kaappiin seisomaan, jos ei haluta käyttää likaantumisen pelossa.

Itse tykkään Kenzosta ja muutamia vaatteita löytyy lapsilta. En ajattele, että nuo meidän Kenzot olisivat varsinaista desingia vaan samaan ryhmään kuin, Ellet, Gantit ja RL:t (koska tuotantolinjat niin suuret ja samanlaisia vaatteita myydään varmasti paljon eri puolille maailmaa). Ellet ovat malliltaan meille tähän astisista merkkilöydöistä sopivimmat, Kenzojen kuosi on joskus " pakko-saada" -juttu.

Meidän vähäiset deesingvaatteet yritetään toden teolla käyttää loppuun ja omien lasten välisellä kierrätyksellä nuorimmainen tyttö leikkii kesällä hiekkis-Kenzoissa! Oikein odotan, että saan nähdä ne päivittäin käytössä, kun esikoisella pidettiin parempana asua eikä sitä raaskinut jatkuvasti päälle pukea.

Ihania mekkoja Cacharelilla, mutta olen ihan tyytyväinen H&M " kopioihin" , kun juhla-asuja tulee lisäksi niin vähän käytettyä.

Vierailija
29/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että olen aivan ulkona niistä. En tiedä mikä merkki maksaa mitenkin paljon tms. Kivahan niitä on silloin tällöin käydä ihailemassa ja miettimässä, että _jos_olisi niin ja niin paljon rahaa =D

Sitten olenkin iloinen, kun löydän melkein samanlaisen tuotteen halvemmasta mallistosta.

Kävin muuten H&M:llä tänään (piti käyttää se 10 euron alennuskuponki). Sinne oli tullut ihana, valkoinen, romanttinen puuvillahame (14,90). Mukaan lähti myös farkkumekko (16,90). Yksinkertainen, mutta kaunis malliltaan. Halukkaille voin iltasella kuvia laittaa :)

*Taimi joka on iloissaan edullisista löydöistä*

Vierailija
30/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä palstoilta välillä pois,mutta piti sinulle lisätä,että Mim-pi vaatteita löytyy muualtakin kuin pom.poxista....mm. lastenvaatteet.com on joitain isompia kokojakin ihan kivasti.

Vierailija
31/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sivut vielä toiminnassa? Olen silloin tällöin käynyt siellä, mutta ne eivät koskaan avaudu. Nytkin juuri kokeilin...

Vierailija
32/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolaan tuota turkoosia hupparia ihanalla hupulla punaisen hameen kanssa : ) On vaan väärän kokoinen meille...ellei ostaisi odottamaan vuodeksi pienimmiselle.

Ei siis Mim-piin mallistoa,mutta minun makuuni muuten.

Vierailija
33/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko laittaa suoran linkin tänne? Olen kokeillut kolmesta eri paikasta ja mistään osoitteesta en pääse; töistä, kotoa ja äitini luota. Siis www.lastenvaatteet.com ei toimi. Mikä on se oikea osoite?

Vierailija
34/57 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaisista merkeistä 3pommes ja Sucre d`orge. Kukkuluuruu nettikaupassa on pieni valikoima, mutta saa ainakin vähän käsitystä vaatteiden tyylistä. Laatu on mielestäni hyvä. Miinuksena monessa vaatteessa suositellaan pesua 30 asteessa. Olen kyllä pessyt ihan 40 asteessa muun pyykin mukana ja hyvin ovat toistaiseksi kestäneet.

Vierailija
35/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kävin sivuilla ihan tuolla www.lastenvaatteet.com osoitteella.

Voithan tietysti heittää tuon googleenkin...

En ole tuolta nyt tilannut,joten en tiedä miten siellä päivitys,mutta sivuille olen kyllä päässyt aina.

Vierailija
36/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei toimi niin ei toimi! :O Olen koittanut googlettaa ja kyllä se sieltä lötyy, muttei toimi millään neljällä koneella ainakaan, joilla olen koittanut aukasta. Meillä on kotona 2 konetta, joissa kummassakin 3 eri selainta, töissä olen kokeillut, samoin viikonloppuna äitini luona ihan eri kaupungissakin. Tuli vaan mieleen, että kaikki ovat Soneran liittymiä, joista olen kokeillut, että onko ne jotenkin blogattu?! No mua ei ole tarkoitettu tuonne kauppaan =D Muistan kyllä joskus 2 vuotta sitten päässeeni sinne, mutta silloinkaan se ei sujunut helposti!

Vierailija
38/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama, en haluis ees mennä vierailee ko nettikauppaan ;) :D :P

Muita kivoja vinkkejä vaatteista? Hannahtolla voisi ainakin olla " takataskussa" hyviä nettikauppoja? =D

Vierailija
39/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.digitoday.fi/p/20087930

Ajattelinkin ensin tuota, mutta piti varmistaa että onko lastenvaatteet.comin palvelin suomessa vai muualla ja tuon altahan se löytyi! Nyt vain odotellaan että pääsevät sopimukseen niin mä pääsen shoppailee =D

Vierailija
40/57 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun enhän mä ole koon 92 jälkeen katsonut mistään tyttöjen vaatteita, kun KAIKKI suvun lapset ja omat kummilapset ovat poikia.

Mä olen nyt kolmatta päivää järkyssä kuumessa, joten tarttee varata vähän aikaa tähän surffailuun, kun järki toimii (normaaliakin) hitaammin. Mutta palailen :-)