Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla 5-7 vuotias tyttö ja haluat pukea hänelle vähän erilaisempia vaatteita?

23.03.2008 |

Olen lukenut tyyliblogia ja siellä ei yhdelläkään kirjoittajalla ole 5-7 vuotiasta tyttöä. Kaipaisin 116-128 cm ja vähän erilaisista vaatteista vinkkejä.

Viime aikoina H&M:n mallistosta on löytynyt vain pari hametta, mekkoa ja yksi tunika, jotka täyttivät " hieman erilaisen vaatteen" kriteerit. Tänäänkin olen kaiholla katsellut Monsoonin, Nextin ja Gymboreen sivuja, voi kun noita saisi!! Vierastan uusretroja ja räikeitä värejä. En tykkää printtivaatteista kuten Hello Kitty, Bratz, Minni ja Puh. Tykkään farkusta, romanttisista puuvillahameista ja -mekoista. Väreistä valkoinen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat äidin mieleen. Tyttö taas tykkää kukista ja vähän värikkäimmistä vaatteista, kuten lilasta, limestä ja vaaleanturkoosista.

Kesä on tulossa ja tytön vaatekaapista löytyy kahdeksat (8) H&M:n trikoocaprit ulkoleikkeihin. Ei yhtään yläosaa tai hametta ja mekkoa. Ei parempia capreja tms.

Mitä tällä viestillä haen? Mietin olisiko joku muukin kiinnostunut jakamaan tietoja, jos jossain kaupassa näkee kivoja vaatteita. Minä en ehdi juoksemaan kaupoilla joka viikko, joten toivon tekeväni täsmäostoksia. Nettikaupat olisivat myös enemmän kuin tarpeen kiireiselle äidille ja ei niin innokkaalle kaupoissa kiertelijä tytölle. Kenties lastenvaatteiden kierrätystä?!

Miten tällainen toimisi? Ensimmäisenä tulee mieleen sähköpostilista? Blogi?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen muiden hommien lomassa...

Itse olen kovasti tykästynyt Mim-pi malliston hameisiin ja mekkoihin.

Hameissa usein monia värejä,joten kivasti yhdisteltävissä monenvärisiin yksivärisiin yläosiin.

Ja ovat mielestäni lapsen näköisiä useimmat ja ilman noita Hello kitty juttuja joista itsekään en välitä.

Vierailija
2/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee mielestäni poikienkin vaatteisiin. H&M:ltä olen aikaisemmin löytänyt ihan kivoja, lapsenomaisia vaatteita pienten osastolta, mutta heti kun siirrytään isompiin kokoihin, niin mieleisiä vaatteita ei enää löydykään. Nytkin olen monena päivänä kierrellyt kaupoissa löytämättä lapsille yhtikäs mitään :-(. Vierastan myöskin uusretroa, räikeitä värejä ja levottomia kuoseja kuten myöskin printtikuvioita. Epätoivo meinaa välillä iskeä, kun en enää tiedä millä kolme lastani vaatettaisin.

Itse asun pääkaupunkiseudulla, joten sinänsä valinnanvaraa on paljon. Kävin juuri ensimmäistä kertaa Monsoonin liikkeessä ja löysin sieltä kaikkea ihanaa tyttärelleni :). Samoin Bobosta olen jonkin verran ostanut Mc Baby-merkkisiä tyttöjen vaatteita. Niissä on kivoja yksityiskohtia ja ovat oikein tyttömäisiä. Koska selkeästi tunnen olevani erilainen näiden mieltymysteni kanssa, niin olen siirtynyt lähes täysin ulkomaisten nettikauppojen asiakkaaksi. Tälläkin hetkellä melkein 80% lasten vaatekaappien sisällöstä on ulkomailta ostettu. Gymboreelta odottelen pakettia saapuvaksi ja Nextin vaatteisiin ihastuin myöskin nettisivujen perusteella. Onneksi Lontoon matka lähestyy ja aionkin ostella sieltä kaikille paljon Nextin vaatetta varastoon. Ns. paremmissa kauppa- ja kyläilyvaatteissa suosin myöskin ulkomaisia merkkivaatteita, mutta hinnakkaitahan nuo ovat jo pelkästään saati sitten kun toimitukseen lisätään vielä postikulut. Alet hyödynnän sen vuoksi aina.

Oletko tutustunut tähän nettikauppaan:

www.satsumasweethearts.com

Sieltä olen löytänyt kivoja peruspaitoja ja trikoohousuja arkikäyttöön ja ovat kohtuuhintaisia ja vaikuttavat kestäviltä ja laadukkailta. Tällä hetkellä valikoima vain on aika suppea, kun kesävaatteet ovat vasta tulossa.

Olisin myöskin kiinnostunut blogista ja sähköpostilistasta, jossa voitaisiin jakaa tietoja näistä erilaisista lastenvaatteista :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areta:

mim-pin vaatteet ovat kivoja, niitä ei vain tahdo saada suomesta. Pompox myy, mutta joo, tosiaankin vain koon 104 mallikappaleita.

Nelia:

tuolla nettikaupassa ei ollut koon 6 vaatteita kovin kummallisia. Muuten kyllä tykkäisin tuosta Naartjie merkistä :)

Minä en taas asu pääkaupunkiseudulla eikä kukaan sukulainenkaan :(

Vierailija
4/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin nettikaupan, siellä oli muutama kiva kesävaate ja sitten myös Mayoralin nettikatalogin perusteella mallistossa oli myös muutama kiva vaate. Vinkiksi muille tuskailijoille :)

Vierailija
5/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päädytty suosimaan muutamaa tiettyä valmistajaa, jotka on todettu hyviksi. Ja sitten täydennystä on haettu H&M:ltä ja Lindexiltä, trikoopaitoja, sukkiksia, farkkuja jne.

Tyttöni on aika vilkas vipletäjä ja sekin asettaa tiettyjä vaatimuksia hänen pukeutumiselleen. Eli rentoja, helposti huollettavia tamineita tarvitaan paljon.

En itsekään pidä kaupoissa kiertelystä vaan joko ostan paljon kerralla tai tilaan...

Vierailija
6/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuttavallani nähnyt Noa Noa merkkisiä aikuistenvaatteita ja huuto.netissä näin lasten mekon. Koitin googlella etsiä mutta en löytänyt heidän mallistoa. Tietääkö joku osoitteen?

Vierailija
7/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sieltä tilannut, joten en tiedä miten toimii. Mutta jotain siellä taisi olla.

Vierailija
8/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita olen katsellut ainakin tässä nettikaupassa (tanskalainen)

http://www.butik-bambino.dk/group.asp?group=435&sub=93

Vierailija
9/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo lastenvaatteet olleet _niin_ihania_ kuin toivoin :(

Vierailija
10/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ovatko ne tuttuja? Ajattelin niiden värimaailman sopivan hyvin teille ja mallistoissa on paljon kauniita lapsenomaisia vaatteita pikkutytöille.

Tein postiiivisen retken Haloselle ja mukaan tarttui mm. kivoja Kinderit-merkkisiä yläosia, valkoisia brodyyritoppeja yms. jotka tekevät H&M:n peruscaprit tosi tyttömäisiksi

Vierailija
11/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kauniita ja perinteisellä tavalla lastenvaatteita. Myös pojille on värikkäitä vaatteita ja megeita farkkuja meidän 2,5 vuotiaalle pojalle (kahden tytön jälkeen). Noissa Ding Dongeissa on se hyvä puoli, että ne todella kestävät pesut ja kuivausrummut ja pitävät kuosinsa. Neitistä niitä saa Ipanallesta. www.ipanalle.fi

Vierailija
12/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta 6-v. tyttö joka on pitkä ja hoikka.

Siirrytään juuri käyttämään koon 128cm vaatteita ja alkaa olla

ongelma löytää kivoja vaatteita.

Väreistä äidin/tytön lempiväreinä on keltainen, pinkki, punainen ja v.punainen joita onkin sitten pääasiassa kaikki vaatteet.

Paitsi että keltaista on vaikea löytää.

Tällä hetkellä suurin osa vaatteista on h&m:stä ostettuja mutta alkaa tökkiä mallit ja laatu kun haluaisin vaatteita jotka kestää myös pikkusiskollekin tai ainakin osa niistä.

Kodinhoidon tuella ei ole varaa ostella kalliita vaatteita joten melko halpoja, kivoja ja hyviä vaatteita etsin. Eri asia on että onko sellaisia..

Kesän alemyyntejä odottelen jo kovasti ja toivon että löydän sieltä tytölle kivoja vaatteita syksyksi kun menee eskariin.

Minäkin huomasin tyyliblogissa ei ole isompia tyttöjä.

Sinne pitäisi saada kirjoittamaan myös joku jolla on pari isompaa tyttöä.

Vierailija
13/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itsellä on vaan poikia:)

Bobo myy ihanaa portugalilaista merkkiä nimeltään Caramel. Tosi kauniita, mutta ei hirveän tyyriitä vaatteita. Ehkä jotain samaa kuin Monsoonin vaatteissa. Zarassa myös ihanuuksia.

Makusi kuulostaa samalta, millaisiin itse pukisin tyttölapsen.

Vierailija
14/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sikäli helppo tilanne, että meillä tytöt enimmäkseen pukevat päälleen sen mitä ostan. Käyttävät myös edelleen haalareita, joten mekot saa hyvin sinne alle suojaan kuralta. Ongelma on tosiaan löytää kivan näköinen & laadukas, sopiva väri ja vielä oikeassa koossa. Kävin juuri Bobossa, ja kaikki mitä olisin ostanut, oli jo myyty koossa 128 cm (kysyin myyjältä) ja kokoa 134 tai 140 ei myöskään ollut hyllyssä näistä ihanuuksista! Ilmeisesti noita kokoja tulee niin vähän, että menevät heti. Pidän erityisesti Mayoralista, mutta H&M:ltä löytyy välillä kivaakin, esim. Kitty ja romanttiset kukkamekot kelpaavat pieninä määrinä.

Haluan laadukasta kangasta / trikoota (valo ei saa paistaa läpi neuloksesta ja huolella ommeltua), vaatteessa saa mielellään olla jokin jippo, tai sitten ihan peruspaita ja erikoinen hamekangas. Lindex alkaa olla pahasti out, se yhteinen mallisto 128-170 cm:lle on kammotus ja ihmetys minulle. Sokoselta löytyy joskus hyvin Espritiä, mutta laatu vaihtelee trikoossa aika reilusti. Niin ja tytöt ovat tosiaan aika nuoria, siinä 6v:n molemmin puolin. Joskus Legolla on jotain kivaa, ne materiaalit kestävät niin hyvin käyttöä, että olen päättänyt kestää paitoihin painetut isopäiset tyttönukkekuvat tarpeen vaatiessa. Poikien mallisto on legolla jotenkin tasaisenpaa, siitä löytyy lähes aina kivoja. Tytöille tarjonta on jotenkin sekavampaa, ehkä johtuu niistä pallopäisistä kuvista? :-PPP

Aikoinaan Dpam:lla oli kivoja, nykyistä tilannetta en tunne eikä niitä kai saa Suomesta. Zarassakaan en ole käynyt vuoteen, ehkä sieltä löytyisi?

Benettonin paidat ovat ihania, yksivärisiä ja sopivan kapeita, liikkeessä tulee käytyä vain tosi harvoin ja Kampissa myydään ärsyttävän usein ei-oota meidän koossa&väreissä.

Pop:ssa on joskus todella hauskoja yksittäisiä juttuja, mutta usein värit eivät sovi meidän vaatekaapin muun sisällön kanssa yhteen. Pojalle Pop on jotenkin parempi, mutta osa niiden materiaaleista on mielestäni liian 70-lukua.

Joten ei minullakaan ole ratkaisua ongelmaan, välillä tämä tuntuu ikuiselta metsästykseltä... ja saalis vaihtelee kovasti. En ymmärrä, miten tässä nykyisessä tavarapaljoudessa on näin vaikeaa löytää sopivaa lastenvaatetta 128-134 cm:lle?

Tuntuu tyhmältä käyttää näin paljon aikaa vain vaatteiden ostamiseen. Oikeastaan haluaisin tilata suoraan Mayoralia jostain, pitääkin perehtyä asiaan... Luulen, että hinnat ovat vaan aika pahat, muistan ostaneeni Portugalista Mayoralia kalliimmalla kuin Suomesta!

Vierailija
15/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän " klassista" vaatteista kuten Mayoral ja Elle. Meilläpäin näiden tarjonta on kuitenkin aika huonoissa kantimissa! Helsingissä käydessäni olen ostanut joitakin Lili Gaufretten vaatteita, ne ovat tosi kauniita mutta pikkuisen liian kalliita :(

Monsoon on ok juhlavaatteiksi, mutta en niitäkään ihan kouluun/arkikäyttöön ole ostanut.

Kyselin tuossa toisessa ketjussa kokemuksia Pampolinan vaatteista. Ne näyttävät juuri sellaisilta, joita voisin jokusen hankkia. Mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä ensin. Tyttö on tosi hoikka, joten mielellään vaatteet saisivat olla kapean mallisia, kuten Elle ja Lili ovat. Tässä linkki valmistajan (?) sivuille. Mitä pidätte?

http://www.hohe.de/cms/front_content.php?idcat=13

Vierailija
16/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumyyrä: Olen pitänyt Kinderitin vaatteita aina vähän " vanhanaikaisena" kuten Rasavil tms. Kävin katsomassa Seljan sivut ja siellä oli yksi kruunu t-paita, jonka kelpuuttaisin. Ilmeisesti olivat kuitenkin viime kesän mallistoa. Täytyykin alkuviikosta käydä Halosella.

greenleaves: Ipanalle verkkokaupassa olen käynyt aiemminkin, mutta Ding Dong vaatteet eivät ole minun mieleen. Mutta jollekin varmaan tuosta linkistä oli apua =)

siili2: Olen tänään monta kertaa ihaillut Mayoralin kesämallistoa. Täytyy vain toivoa että pääsen pian isompaan kaupunkiin, jossa niitä myydään, jotta kokoja meillekin riittäisi. Minäkin kaipaisin vinkkejä jostain nettikaupasta, jossa olisi myynnissä Mayoralin vaatteita. Voisin hiukan enemmän maksaakin siitä, että vaatteet saisin suoraan kotiin, koska niitä ei täällä meillä päin myydä. Bensakaan ei ole ilmaista ;)

littlemama: Noi pampolinan vaatteet ovat ihania! Täytyykin lukea se toinen ketju, niin tiedän missä niitä myydään.

pikkuvaemo: Caramelin juhlamekkoja olen nähnyt, ovat kivoja, mutta pitäisi perehtyä malliston perusvaatteisiin =) Kiitos vinkistä!

Tyttö täyttää nyt ihan lähiaikoina 6 vuotta ja paidoissa tykkään pitää 122 cm kokoa etteivät ole ihan napapaitoja. Housuista menee 116 cm. Tyttö on hoikka. Viikolla käytiin kaupoilla ja tyttö itki kotiin tullessa, että hän on liian laiha jokaiseen vaatteeseen =D Pienenä nuokin ongelmat lapset tajuaa.

Legon vaatteita minäkin siedän niistä tytöistä huolimatta. Valikoidusti Legon paidoista lyötyy vähemmän niitä Clikits tyttöjä. Nytkin ostin paidan jossa oli paidan värillä ääriviivat tytöstä, joten on hyvin huomaamaton =)

Minäkään en halua ostaa kaikkein kalleinta. Vaikka olenkin töissä niin rahaa tuntuu menevän niin paljon muuhunkin eikä varmasti jää sen enempää rahaa vaatteisiin kuin keskiverto suomalaisella. Siksi kaipaisinkin vinkkejä myös näistä H&M:n ym halpisketjun vaatteista. Toki joskus on kiva ostaa extraa ja niitä kalliimpia vaatteita. Meiltä vaatteet lähtevät kiertoon, joten niistä myydyistä vaatteista saan vähän extrarahaa shoppailuun.

Exitiltä muuten löytyy kivoja farkkuja. Tuon vinkin sain joskus myös tältä palstalta :) Housuissa on melkein aina kiristettävä vyötärö, joten sopivat hoikillekin.

Tykkään ostaa vähän erilaisempia vaatteita, sellaisia joita ei ole ihan jokaisella vastaantulijalla. Kevättakkiakin etsin ja täälläkin tuskailin kun ei löytynyt mitään kivaa. Löysin TopSportista tosi raikkaan, vaakaraidallisen takin tytölle. Uskon ettei ihan jokaisella ole sellaista päiväkodissa. Tätä palstaa lukiessa tuntuu, että valtaosa ilmeisesti pukee tänä keväänä Ticketiä ja Reimatecia.

Vierailija
17/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö on hieman eriparia eli housut 110 cm ja paidat 122 tietenkin hieman merkistä riippuen.

Jos mekkovalikoimaa kaipaa niin täältä löytyy www.justdresses.co.uk noin 600 eri mallia eikä mielestäni hintakaan ole paha. Lisäksi olen usein löytänyt kivoja mekkoja ww.nitta.fi ja sitten ainakin täälläpäin Myllyn Bobossa myydään Caramel merkkiä jossa on ollut ihania hameita ja mekkoja.

Retro ei iske täälläkään. Tyttö rakastaa vaaleanpunaista ja lilaa eri sävyissä. Pitsit, paljetit, prinsessat, keijut ja Minni ovat kova sana. Tilailen paljon eri nettikaupoista ja lisäksi ostelen työmatkoilta ja myös lähialueen lastenvaatekaupoista.

Vierailija
18/57 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilie Westh tuli myös mieleen värien puolesta.

Vierailija
19/57 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli muuten aivan ihania ulkovaatteita! Olin ihan yllättynyt!!!

Ihailin juuri lauantaina valikoimaa,tytöille oli limeä ym ym.Katselin muuten tuota samaa raidallista takkia josta Taimi mainitsi ;=) .Minäkään en ole löytänyt tytölle (7v) kivoja ulkovaatteita joten todennäköisesti ostan takin tuolta.Bobosta ostin Lennen beiget ulkoiluhousut joissa on kiva bootcut-malli ja toisessa lahkeessa kukka.

Me Toolla on mielestäni kivoja vaatteita,niitä olen tilannut Kuperkeikasta.Tosin valikoima ei ole häävi...Tanskalaisissa nettikaupassa valikoima on kyllä parempi,valitettavasti.

Vierailija
20/57 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä viestissäni tarjosin niitä Kinderit-merkkisiä capreja enemmänkin pussimaisten kangascaprien seuraksi tai itse hankin sellaisiin Kinderitin yläosia. Lisäksi Halosella oli paljon edullisia (tuntemattomia, ehkä Saksalaisia) merkkejä, joilla kivoja brodyyritoppeja, puolihameita yms. ainakin kokoja 92 - 140. Mielestäni olivat kaikki joko keskihintaisia tai edullisia.

Etsin yläosat, joita meillä käytetään H&M:n trikoisten rusettilahjecaprien kanssa: käytössä hieman kalliimpia Elle -merkkisiä spagettiolkainmekkoja (puolireiteen yltäviä) näihin yhdisteltäviä neuletakkeja H&M, Mayoral. Sitten pari farkkukankaista lyhythihaista mekkoa (H&M, Lindex) Sitten monen hintaisia lyhythihaisia pikee-mekkoja erilaisilla lyhyillä hihoilla ja kauluksilla (tyttömäisiä puhvihihaisia Ellokselta, peruspikeemekkoja Ralph Laurenilta). Lisäksi Marimekon yksinkertaisia trikoomekkoja, Elloksen spagettiolkainmekkoja, H&M:n pitkiä tunikoita. Spagettiolkaimisten alla meillä ei käytetä paitoja vaan sitten nätti puuvillainen bolero-villatakki päällimmäiseksi, jos on tarvetta hihoille.

Kenkinä aina trikoocaprien kanssa tyttömäiset sporttisandaalit , tennarit tai vastaavat. Ei koskaan " korkosandaaleja" tai kukkakoristeltuja krumeluureja. Sukkiakaan meillä ei käytetä caprien kanssa. Trikoinen leveä huivi hiuksissa suojaa auringolta, jos kokopäänhuivit ovat jo liian lapsellisia. Kaunista tyttömäistä lippistä en ole vielä löytänyt, lieri/kalastajahattuja on meillä joka väriä...

trikoocaprien yläosina meillä myös 70-luvun superminimekkoja eli mausta riippuen noihin voisi yhdistellä varmasti Lindexin, MeandI:n, P.O.P: n tai muiden värikkäiden Ruotsi-trikoiden trikoisia hieman pidempimallisia tunikoitakin tosi persoonallisesti. Froteetakin, jos tykkää.

Nettikaupoista olen paljon tilaillut vaatteita (RL, Ellos, H&M) ja nämä hankinnat suuri osa viime kesäisiä. Onneksi samoista kesävaatteista suuri osa tuntuisi vielä mahtuvan päälle, ettei joka vuosi tarvita uusia enää.

Hauskoja ostosreissuja!