Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, miten päin vauva mahassa on?

18.11.2005 |

Olen nyt viikoilla 32 ja vauva muljaa mahassa edelleen ahkeraan. Luulen, että on enimmäkseen sivuttain, mutta varmaksi en voi tietää, sillä vatsan päältä kokeilemalla sitä on mahdoton erottaa. Kun vauvalla on hikka, nytkäykset tuntuvat useimmiten oikealla alhaalla, mutta kertooko sekään vauvan asennosta lopulta mitään.

Miten sen tietää, miten päin vauveli mahassa köllöttelee ja milloin se on kiinnittynyt lantioon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole täälläkään tietoa. Vauvan liikkeet tuntuvat pääsääntöisesti eri puolilla napaa, joten siitä voisi päätellä, että on poikittain? Tänä aamuna tosin oli selvästi pää ylös- tai alaspäin kun samaan aikaan tuntui hurjia liikkeitä sekä aivan lantion seudulla että sitten melkein kylkiluissa asti -mutta en sitten tiedä, kummat oli käsien ja kummat jalkojen heiluntaa? Mutta vauhti oli ainakin melkoinen... ilmeisesti rumpali tulossa :-D

Mä aina ihmettelen, että mistä tosiaan jotkut odottajat tietävät tosi tarkasti, mutta ehkä se tosiaan on niin, että kokemus auttaa ja että eka raskaus on tällaista pihalla oloa kaikin puolin???

rv28+4

Vierailija
2/3 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylly ja pää tuntuvat käteen lähes samanlaisilta.

Neljättä odottaessani tiesin rv 37 että vauva istui mahassa kun pieni pyöreä pää oli tuossa kylkiluiden alla. Kävin sitten polilla tutkituttamassa asian ja silloin hän oli jo kääntynyt.

Toiset kääntyvät myöhään, varsinkin jos ei ole ensimmäinen vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa neljäs raskaus, joten pientä tuntumaa oman kehon kopelointiin on. Itseltäni huomaan sen, kun vauva on kääntynyt oikeinpäin. Pään muoto tuntuu alhaalla lantiossa selvästi kovemmalta kuin ylhäällä olevan pepun (joka on terävä, mutta antaa kuitenkin erilailla periksi). Tänään neuvolassa täti sanoi, että mulla sellainen rakenne, että noita muotoja on harvinaisen helppo havaita. Tiedä häntä mitä sillä tarkoitti, liekö kauniimmin sanottuna " leveä lantio" . Sanoi, että kaikilta ei hänkään pysty asentoa varmasti käsin kokeilemalla sanoa.

enyo 33+3