Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tähän taloon ELÄMÄÄ:monta lasta ja lemmikin :)

Vierailija
22.03.2008 |

Meillä on yksi lapsi joka menee kohta kouluun. Elämä on helppoa ja kivaa...mutta, mutta...Kaipaan elämään säpinää! Lapsia vaikka kaksi lisää ja vaikkapa koiria pyörimään jalkoihin. Silleen, että tässä olisi elämisen makua ja meininkiä.

Semmosta vaan tuli tässä mieleen :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä, kolme lasta ja koira pyörii jaloissa. (toinen koira ois kyllä kiva)

Vierailija
2/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan vaan minä, lapsi ja kissa kolmistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari kissaa kaupanpäälle.

Rupee olemaan pinna tiukilla ton karvamäärän takia, mitä noista elukoista lähtee. Ja koht rupee tulee elukoitten jaloissa kuraa sisälle.

Vierailija
4/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä samaisesta syystä meillä temmeltää neljä lasta lyhyin ikäeroin sekä yksi karvaturri (jossain vaiheessa tulee toinen koira, aiemmin oli kaksi mutta vanha koiruli kuoli). Eli tiedän tunteen!

Vierailija
5/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä on kivaa tai raskasta?

Kyselee ap, jolla on täällä kotona tylsää ja hiljaista

Vierailija
6/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossamme on nimittäin 11 lasta, kissa ja chincilla sekä tietty me vanhemmat:)

Vierailija
7/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2- ja 3-vuotiaat, ja tuntuu, että niissäkin on ihan sitä säpinää. Mutta toisaalta... On meillä kyllä kilpikonnakin, ja kun se täällä tassuttelee, niin kyllähän sekin oman osansa tuo tähän hulinaan. Olen kyllä tosi onnellinen nyt ja pelottaa, että kolmannen lapsen myötä tämä onnenne katoaa siihen ainaiseen väsymykseen.

Vierailija
8/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yksi - pian esikoululainen - lapsi ja paljon rauhaa ja hiljaisuutta. Koirien KUVITTELEN sähläävän koko ajan sinne tänne ja ison lapsimäärän saavan pääni pyörälle ja elämän tuntumaan sekaiselta hallitsemattomalta. Taidan olla järjentyksenhakuinen, kireä kontrollifriikki. Mutta onnellinen. Ja onneksi muukin perhe vaikuttaa siltä :)

Toivottavasti saat ap haluamasi.

Vierailija
9/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki meillä on aika lailla semmoista kun ennen lapsia kuvittelinkin, hulinaa riittää, mutta huumorilla selvitään. Joka päivä koitamme molemmat vanhemmat keskittyä pääasiassa lasten kanssa olemiseen, kotihommia hoidetaan siinä sivussa ja aina kun ehditään. Tästä huolimatta meillä on ihan kohtuullisen siistiä ja puhdasta.

Äkkipikaisena ihmisenä olen joutunut opettelemaan rauhallisuutta ja pinnanvenytystä, mutta toisaalta lapset antavat myös iloa ja ennellisia hetkiä ihan joka päivä!

Käytännön elämä sujuu niin, että mies ulkoiluttaa koiran aamusella ennen töihinlähtöä, sitten minä pakkailen lapset eskari- ja kerhoreissuun, iltapäivisin lepäillään ja puuhataan ruokaa ja pestään pyykit (1 koneellinen päivässä niin pysyy pyykkivuori kurissa), ja käytetään koira pikaisesti ulkona kun tullaan eskarilta. Iltaisin sitten tehdään jotain koko porukalla joko kotona tai käydään kylässä tai esim. uimassa. Joinain iltoina minä painun yksikseni harrastamaan, muuten en jaksaisi kotiäitinä. Miehen oma aika tapahtuu lähinnä työmatkoilla tai tuolla piharakennuksessa puutöissä. ;-) Lasten nukahdettua toinen käyttää vielä koiran ja toineen tekee jotain kotitöitä, ja sitten ollaan hetki ihan kaksistaan.

Täyteläistä ja elämänmakuista arkea, sanon minä. Ihan täydellistä, vaikka valintamme tekevät sen, ettemme juuri matkustele, 50 % vaatteistamme ostetaan uusina ja loput kirppikseltä tms. Toisaalta oman perheen lisäksi meillä on onneksi paljon kavereita ja muutama hyvä ystävä, joihin pidämme säännöllisesti yhteyttä.

Vierailija
10/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko 10 kertoa? :) Meidän lapset on jo pitkään kärttäneet lemmikkiä, mutta kissa-allergian takia en uskalla harkita muitakaan karvaturreja. Kalat on tylsiä ja matelijat vähän yöks, mutta tuota kilpikonnaa olen luvannut harkita... Mitä ne vaativat omistajiltaan, millaisia ovat? Lapsilukumäärä meillä on täysi, mutta lemmikille saattaisi vielä riittää vähän aikaa ja huomiota ;)

Vierailija
11/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis neljä lasta, vanhin menee kouluun ja nuorin 1-vuotias. Kahden ekan jälkeen olimme siinä tilanteessa, että vaihtoehtoina joko hienomman talon ostaminen ja minun töihinpaluu, sekä kolmosen toivominen ehkä sitten joskus iltatähtenä. Onneksi kallistuimme tähän ratkaisuun, että kaksi lasta sai vielä tulla ja ostimme vanhan ison talon vähän syrjemmältä.

Tämä siis tuli mieleeni, kun joku sitä kolmosta pohdiskeli! :-)

Vierailija
12/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on punakorvakilpikonna, joka on suokonna ja asuu sekä vedessä että maalla. Vaatisi ison akvaarion kunnon suodattimineen, mutta meillä asuu muovisessa kylpyammeessa, josta vaihdetaan vesi kippaamalla. Viihtyy tosi paljon maalla, käppäilee täällä ympäriinsä. Tänään 2-vuotias yritti leikkiä sen kanssa muovisilla kananmunilla, mutta ei konna oikeen lähtenyt mukaan :)

Maakonnat ovat sitten helppohoitoisempia siinä mielessä, ettei ole tuota veden kanssa lotraamista.

Suosittelen konnaa lemmikiksi, ja ainakin nuo punakorvat ovat seurallisia ja niistä on paljon iloa. Kannattaa lukea joku kirja tai etsiä tietoa netistä, nykyään sitä on hyvin saatavilla.

Vierailija
13/16 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt lapset tarhassa ja molemmat vanhemmat töissä. Asutaan pienessä kerrostalokolmiossa ja mietimme muuttoa isompaan. Toisaalta nyt olisi hyvä aika esim. rakentaa, kun ei ole vauvaa talossa, mutta toisaalta olisimme valmiita jo uuteen tulokkaaseenkin. Itse asiassa meille piti sellainen jo tullakin elokuussa, mutta eipä nyt sitten tulekaan. Jospa siis olisikin talon aika?

Vierailija
14/16 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, kun on hiljaista ja rauhallista

Vierailija
15/16 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilskettä ja menoa on tosiaan kokoajan mutta mikä sen mukavampaa =)

Vierailija
16/16 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rakastan myös menoa ja meininkiä päivisin eli tylsistyisin täysin jos aina olisi hiljaista ja rauhallista:)

T. se 11 lapsen kissarakas äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi