Pääseekö lapsenne huomenna pääsiäismunien metsästykseen ts. onko pupu/kukko käynyt yöllä?
Jos kyllä, niin millaisia piiloja laitatte ja etenkin millaisia vinkkejä seuraavasta piilopaikasta? Meillä lähdetään aamulla ensimmäistä kertaa " pääsiäismunajahtiin" :)
Kommentit (12)
Isommat munat laitan lasten omiin huoneisiin, niin että näkyvät, pieniä lapsia, kirjahyllyjen reunoille, lelujen sekaan...
Pikkumunat " piilottelen" muihin huoneisiin. Pääsiäiskoristeisiin ja muihin kotuullisen helppoihin paikkoihin, joista myös meidän taaperokin muutaman munan voi löytää.
Täytyy vaan katsoa syökö meidän koira kaikki munat, jos syö niin täytyy keksiä jotain muuta.
En vielä tiedä piilotanko munat vai laitanko eteiseen tyrkylle.
toki meillä on puhuttu siitä, minkä symboli se pääsiäismuna oikein on.
me ollaan vaan ostettu kaupasta suklaamunia ja annettu ne lapsille suoraan kaapista...
Mulle on ihan yks kakan hailee mitä se muna symboloi (varmaan jotain jeesus-touhua) mutta vitsi se munanetsintä on kivaa! :) Oon koko illan piilotellut munia ympäri asuntoa, en malta oottaa aamua, kun lapsilla on kivaa! :) :)
kohta 3-vuotiaalle pääsiäispupu käy piilottaan yhden munan sisälle ja yhden " pupunpesään" ulos. Pupunpesästä muna löytyi jo perjantaina ja tänään sunnuntaina pupu piilottaa munan sisälle:) Riittää näin makeaa kahdelle päivälle:)
Poika on aivan innoissaan, kävi jo eilen kurkisteleen eri piiloihin, oisko pupu käynyt.
Lapset ovat niin pieniä, että eivät löydä ilman apuja ja eivät " osaa" säästää, enkä halua että syövät liikaa suklaata kerralla.
Meillä siis tällainen laajennettu oma versio :)
Huono äiti siis, lapsilla myssyt sängyn alla mutta en muistanut. No onneksi esikoinen tuli sanomaan niin ennätin korjata tilanteen ennen kuopuksen huomaamista. Esikoinen ei enää usko juttuun, kuopus kylläkin.
lapsille on kyllä selitetty, että muna tarkoittaa uuden elämän alkua ja ylösnousemusta
pitkin taloa, huonekalujen ympäriltä jne... Se olisi hauskaa, nyt olen vaan jälkeenpäin ajatellut, että jos sen teen itse vaikka neulelangoista, niin ovatkohan entiset langat...