Pelkäätkö olla köyhän näköinen? Ostatko kamaa/vaatteita mihin ei ole varaa, vain niin sitä ei huomattaisi?
Oletko huomannut ihmisten suhtautumisessa sinuun eroa jos olet kalliisti pukeutunut?
Kommentit (29)
Vierailija:
? Pitäisikö minun myydä se sen vuoksi, että minua hävettää??7
joku tavis ajelee uudella, hienolla autolla.
enkä todellakaan panosta pukeutumiseeni. Kunhan joku kauluspaita ja suorat housut päällä, ei haittaa vaikka 10 euroa kappale. Kun alan etsimään uutta työpaikkaa, joka toivottavasti on parempi, satsaan parempiin vaatteisiin jo haastatteluun.
Omat just ja just. En pelkää näyttää keskituloiselta, joka olen.
Puen ne vaatteet päälle, millainen fiilis sattuu olemaan. En ole erityisen köyhä niin ehkä se helpottaa, että itse tietää miksi on moiset ryysyt niskassa. Ihmiset kohtelevat kyllä erilailla, millaisen kuvan itsestään antaa. Se ei haittaa, ennemminkin huvittaa.
Toisaalta voin ostaa 100¿ t-paidan, koska se on kiva. Silloin en kyllä kehtaa sanoa mitä paita maksoi. Ajelen 10v vanhalla autolla, koska se nyt sattuu kulkemaan, yhtä hyvin se voisi olla 15v vanha tai juuri ostettu. Minä olen nainen ja minulle auto on kulkuväline, ei pippelin jatke.
Harvoin näytän käyhältä, vaikka en voi väittää olevani rikas. Tosin tiedän, että monet, jotka täällä väittävät olevansa rikkaita ja ajelevansa avobemareilla ovat paljon köyhempiä kuin minä.
En pelkää pitää toisen vanhoja ja merkittömiä vaatteita, jotka ovat vähän vääränlaisia minulle.
Kuljen tavallisissa, käytännöllisissä, suhteellisen hyvälaatuisissa kamppeissa. En tykkää vaatteista, joista loistaa merkki tai logo isolla, olen jopa joskus leikellyt logoja pois;) Ajan perheen " kauppakassilla" , joka on vuoden vanha pieni kottero. Ammatin ja asuinpaikan perusteella voi jokainen jotakin päätellä, mutta en todellakaan koe tarvetta päteä " merkeillä" .
Joistakin olen maksanut paljonkin, monet olen ostanut halvalla USA:sta. Yksi talvitakeistani on sellainen, että palvelu kohenee heti. On ihmistyyppi, joka arvostaa sellaista, esim. vuokra-asunnonvälittäjät. Uskon, että saimme hienon ja edullisen keskusta-asuntomme takkini ansiosta. Erotuin näytöllä niin selvästi. Käytän takkia tosi harvoin kun ei ole mitään tarvetta näyttää muuta kuin tavalliselta.