Rv 23, orgasmit aiheuttavat kovia supistuksia. Pitäisikö huolestua? Onko normaalia?
En uskalla enää harrastaa seksiä, kun tuntuu, että supistukset painaa vauvaa alaspäin :/
Kommentit (18)
Jälkimmäisessä tapauksessa seksi ilman muuta pois, edellisessä puhu asiasta neuvolantädin kanssa.
Viisi kuukautta, voi voi kuule, ei ole aika eikä mikään.
Kamalaa, jos pitäis olla ilman orgasmia noin kauan. En ole varmaan ikinä ole ollut ilman orgasmia yli kahta viikkoa.
Aloin miettiä... Mulla on ollut epätavallisen paljon suonenvetojakin viime aikoina. Ehkä magnesium-lisän aloittaminen auttaisi?
t. ap
Huomasin, että en ole pariin viikkoon uskaltanut kakatessa ponnistaa, kun alkaa supistella ja tuntuu, että vauva laskee emättimeen :/
t. ap
Ensinnäkään, raskausviikolla 26 ei voi saada keskenmenoa. Se on synnytys.
Ja orgasmi aiheuttaa AINA supistuksia, niistä ei ole mitään haittaa elleivät ne ole todella tuskallisen kipeitä. Voithan ap käydä tarkistuttamassa sen kohdunsuun, ja jos on ihan normaali viikkoihin nähden, niin voit jatkaa sekstailua ihan rauhassa. Viikolla 40 kadut vielä selibaattiasi. : )
Ekassa raskaudessakin oli suppareita jotain viikolta 20 alkaen, mutta ne ei olleet tällaisia alaspäin vieviä. Eikä niitä tullut kakatessa eikä masturboidessa...
Ehkä huolehdin turhaan.
t. ap
Eikä liene sinullakaan aihetta siihen. Tilanne kuitenkin sama, ennenaikaisesti meinasi ulos tulla valtaisan verenvuodon saattelemana, jonka aiheutti voimakas orgasmi. Joten olin kyllä ihan kuuliaisesti ilman loppuajan. Ja mielestäni se kannatti!
Kyllä tuo kovasti alkaneelta keskenmenolta vaikuttaa!
t. ap
Kymmenettuhannet naiset saavat orgasmeja koko raskausaikansa ja usein vielä paljon tiheämmin kuin tavallisesti. Kuinka moni heistä synnyttää lapsensa ennenaikaisesti orgasmin seurauksena?
Ja edelleen, noilla viikoilla ei puhuta keskenmenosta, vaikka kuinka olisit ymmärtänyt lääkärisi puheet väärin. Se on ennenaikainen synnytys eikä siitä muuksi muutu vaikka jankkaisit täällä vielä huomennakin (en aio käydä tarkistamassa).
Neuvottiinko sua syömään mitään magnesium-lisää silloin?
t. ap
Vierailija:
Kymmenettuhannet naiset saavat orgasmeja koko raskausaikansa ja usein vielä paljon tiheämmin kuin tavallisesti. Kuinka moni heistä synnyttää lapsensa ennenaikaisesti orgasmin seurauksena?Ja edelleen, noilla viikoilla ei puhuta keskenmenosta, vaikka kuinka olisit ymmärtänyt lääkärisi puheet väärin. Se on ennenaikainen synnytys eikä siitä muuksi muutu vaikka jankkaisit täällä vielä huomennakin (en aio käydä tarkistamassa).
vaikka olisikin ollut ennenaikainen synnytys. Sama asia käytännössä. Noilla viikoilla on sitä paitsi kovin epätodennäköistä, että syntynyt vauva säilyisi vaurioitta tai edes hengissä.
Onko sinulle jotenkin epäselvää sekin, että orgasmi voi tosiaan aiheuttaa keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen käynnistymisen?
Itse olen ainakin saanut kaikissa kolmessa raskaudessa supisteluita orgasmista. Joka kerta viikko viikolta ne tulivat voimakkaimmiksi ja lopussa jo tosi kipeiksikin, mutta kertaakaan ei vauvat siitä syntyneet (ei vaikka lasketun ajan tienoilla yritettiin miehen kanssa asiaa vauhdittaa;)) Jos on kaikki hyvin kohdunsuulla, en näe mitään syytä vältellä seksiä/orgasmia. Eri asia on, jos tulisi vuotoa tai supistukset selvästi kunnolla kipeitä.
Tosin raskauksia 4. Eli tarkistuta kohdunsuu, ja jos ei ole kovasti lyhentynyt tai auennut, niin ei mitään huolta!
Ei valkovuotoa, mutta ei veristäkään. Voiko se olla lapsivettä? :o
En ole ajatellut asiaa aiemmin ennen kuin nyt. Ei ole pissakkaan, kun sellaista vähän tiiviimpää.
t. ap
Itse sain niitä raskausaikoina melkein päivittäin, lapset syntyi viikoilla 42 ja 41.
Pitääkö nyt olla loput 5 kk ilman seksiä? :o
t. ap
Nostampa vanhan keskustelun ylös, kun on itseä alkanut asia mietityttää.. Viikkoja on 18 ja en voi välttyä orkuilta koska saan niitä unissani, herään aina siihen ja samalla huomaan kohdun kovettuvan..
käy tsekkaamassa kohdunsuun tilanne