Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ENSKOJEN PÄÄSIÄINEN*^*

20.03.2008 |

Laitetaampa pääsiäiseksi uusi pino vaikka aika moni kuulostaa olevan reissussa. Kirjoitellaan me kotona olevat sitäkin ahkerammin =)

Täällä herättiin puol kuus, Eetu nukahti klo19.30 ja muutaman kerran annoin yöllä tuttia. Ilman yösyöntia siis mentiin =) Edellisyö olikin sitten iihan perseestä. Palailen kohta uudestaan..

Tässä vielä alkuviikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12699352&p=1&tmo…

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi hirveesti mitään kommentoimaan kun pojat on niin kiukkusella tuulella ja toinen täs sylissä mut jos nyt jotain kirjottelen...

Eli kotiuduttu ollaan reissusta. Pojat olivat tosi kiltisti mummolassa ei nyt jaksaa sit kiukkuilla. Sopivasti ku mä oon huomenna ekaa kertaa yksin näitten kaa ku mies lähtee töihin. Apua:) No kai siit jotenkii selvii hengissä

Eilen kokeilin rintareppua B:n kanssa mut ei hän oikein siit tykänny. Toivottavasti tottuu et pystys ees jotain tekeeki päivän aikana. Nytki pääsin vast kahen aikaan eka kerran syömään kun mies nukku päiväunii tai on nukkunu yhstätoista saakka.

Nimimerkki galluppi kyl tosi hyvä idea=) Mä kokeilin kans vaikka mitä eka mut sit satuin kuuntelee just Himin Wings of the butterfly biisii ja siit tuli toi nicki. Ja ylläri 86 on syntymävuosi.

Ja nii joku kysy mun ja Pi-Kin treffeistä. Hyvin ne meni ja varmaan tällä viikolla taas uusiks:)

No nyt pitää mennä. Palaan joskus paremmalla ajalla.

Butterfly & pojat 7vko

Vierailija
42/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle paljon paljon onnea!

Hermione: Kiva että teillä on päästy eroon rintakumista! Meillä se on edelleen pääasiassa käytössä, mutta välillä poika imee hetken myös ilman, on ollut äitikin tässä viime päivinä vähän laiska kokeilemaan ilman.. (Nimimerkin kirjoittamisesta, että ei sen niin väliä, kuinka sen kirjoittaa, kunhan tunnistaa.. olisin halunnut laittaa Mama & Justus, mutta kun välejä ja &-merkkiä ei saanut laittaa.)

Muuten meille kuuluu hyvää, pääsiäisen aika oli aikamoista hulinaa, kävi paljon vieraita pojua katsomassa. Nyt on alkanut löytyä rytmiä päivään ja yöhön, tosin ehtiihän se muuttua monta kertaa kun pojan unentarve muuttuu. Hereillä ollessaan poika hakee katsekontaktia ja heiluttelee kovasti käsiä ja jalkoja, sylissä on pitkiäkin aikoja tyytyväinen, sitterissä sen aikaa että saan esim. kahvit keitettyä, toki välillä itkeskeleekin. Masuvaivoja on jonkin verran, mutta toivottavasti eivät pahenisi.. Te, keiden vauvoilla on ollut koliikkia/pahoja masuvaivoja, onko ne alkaneet missä iässä? Että joko tässä kolmen viikon iässä uskaltaisi ajatella, että meille ei ehkä tulekaan pahempia..

Sara-Maria kyselit pinnasänkyyn nukuttamisesta. Me ollaan nukutettu alusta asti, syynä lähinnä se, että olen itse todella levoton nukkuja (kävelen ja touhuilen kaikenlaista unissani), enkä uskalla ottaa poikaa viereen (tai en itse uskaltaisi sitten nukkua). Aluksi kapaloitiin peittoon, että olisi turvallisempaa, nyt ollaan siirrytty unipussiin, jonka kanssa on helppo siirtää koko paketti rinnalta sänkyyn. Sänky on kyllä ihan meidän sängyn vieressä. Pakkauksen laatikkoa käytetään päivisin, kun on helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta nyt jo poika heräilee kun lyö vahingossa käden seinään ja kuuluu tömähdys.

Nimimerkistä joku kyseli. Mun piti Odotus-puolelle joskus keksiä pikaisesti nimimerkki jotain kysymystä varten, en vielä silloin ollut innostunut palstailusta. Otin la:n mukaan mama030308 ja siitä ja pojan työnimestä sitten muotoutui tuo MamaJaJustus. Ois voinut jonkun vähän persoonallisemmankin keksiä..

Sori, kun en ehtinyt lukea kunnolla koko pinoa, niin jää kommentointikin aika vähiin taas.

Aurinkoista viikkoa kaikille! Ihanat ulkoiluilmat on ollutkin.. Ai niin, meidän perintöyhdistelmistä hajosi tänään työntöaisasta muoviosa, jolla aisan korkeutta saa säädettyä. Vuonna 2005 ostetut vaunut, mutta ehti olla meillä tän kolme viikkoa.. pitää soittaa huomenna liikkeeseen, josko niihin saisi varaosan, ettei tarvitsisi ostaa kokonaan uusia vaunuja.

Mama & Justus tasan 3 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinasta piti vielä kirjoittaa, että olen muutamia kertoja pitänyt poikaa Kangarepun rengasliinassa kehtoasennossa ja hän viihtyisikin siinä, mutta en jostain syystä saa liinaa sidottua niin, että myös pää olisi hyvin tuettuna. Joudun tukemaan päätä koko ajan toisella kädellä. Onko kellään kokemuksia? Pitää vielä kysellä erikseen tuolta kantoliina-puolelta.

Vierailija
44/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten pääsiäiset vietetty ja arki palaamassa pikkuhiljaa. Me oltiin tänään mun vanhemmilla syömässä ja oleilemassa lähes koko päivä. Oli ihan mukava mennä kun takana oli taas lähes normaali yö, eli Kiia nukkui ilman isompia pyrimisiä ja onneksi ilman itkuja seiskaan saakka.

MamajaJustus: mukavaa että pojalle alkaa löytymään rytmiä ja että viihtyy myös yksikseen hetkiä, helpottaa kovasti arkiaskareiden tekemistä. Tuosta kehtosidonnasta en osaa sanoa, vaikka liinailemmekin, mitään koska Kiia ei siinä viihtynyt ollenkaan. Toivottavasti saat jostain apuja, liinailua kyllä suosittelen tosi paljon!

Butterfly perheineen oli kotiutunut pääsiäisen vietosta. Hienoa että reissu meni hyvin! Tsemppiä huomiseen kun oot poikien kanssa yksin. Eiköhän se siitä lähde arki ihan hyvin rullaamaan:)

Serenitylle paljon jaksuja sinne toipilaisuuteen sekä leikkauksesta ja mahataudista. Toivotaan että muu perhe pääsee vähemmällä.

Dragon kyselit kuinka pitkään ollaan kotosalla. Mä en todellakaan tiedä. Nyt pääsiäisen aikaan moni sukulainen ja tuttu on asiaa tiedustellut mutta en oo osannut vastata niille mitään. Jotenkin muka luulee ettei vielä tarvis moista miettiä mutta eihän se oo totta, eka puol vuotta jo takana. Alkaa vaan ressaan kun mietinkin asiaa..:(

Iida-Linnean tyttönen oli iloisesti yllättynyt vanhempansa! Vautsi millasen tempun oli harjoitellut. Hienoa! Kurjaa että räkätauti vaivaa edelleen tyttöstä.

Tipulle kiitoksia puurovinkeistä, eikähän me tässä joku kaunis päivä (tai siis ilta) kokeilla nyt kun tuo syöminen sujuu hienosti. Tänäänkin tyttö veteli ison annoksen perunaporkkanaa ja jälkkäriks vielä päärynää.

Hermione: hyvä että Eetun ihottuma on rauhoittumaan päin. Ja tsemppiä Eetun uniin kanssa.

Sara-Maria kyseli tuosta pinnikseen siirtymisestä. Meillä Kiia nukkui vaunukopassa lähes kolme ekaa viikkoo. Se kyllä johtu siitä että meijän piti saada kehto tytölle mutta ei sitten saatukaan. Sitten kun siirrettiin sänkyyn niin pidin aluksi molemmin puolin rullattuja pyyhkeitä niin ei ollut niin iso se sänky.

Nyt saunaan!

heltsy ja kiia

Vierailija
45/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumiset täältäkin, nyt kun Joel nukkuu ja neiti tyytyväisenä mutisee vieressä...

Ihan ekana kysymys. Onko kenelläkään kokemusta äidinmaidon luovuttamisesta? Mulla tulee parhaimmillaan päivässä 7dl ylimäärästä ja pakastin on jo ihan täynnä. Ajattelin maitoa luovuttaa, sille kun sairaaloissa kuitenkin käyttöä on, ei tarvii sit viemäristä alas kaataa.

Sit ne kuulumiset. Joel taisi sairastaa vauvarokon. Kuumetta oli 5 päivää, lääkäriin jo meinasin viedä kun yli 39 oli koko ajan. Sit ilmesty näppyjä joka paikkaan. Neuvolaan olin yhteydessäja olivat sitä mieltä ettei kannata lähteä näyttämään ja että vauvarokolta kuulostaa. Nyt sit on tullu kamala nuha ja yskä. Tuntuu niin kurjalta et aina ku paranee, tulee uudestaan kipeeks. Täytyy vaan kovasti toivoa, ettei Ninni sairastu. Toinen kun on niin pienikin vielä..

Ninni tosiaan kasvaa hyvin, syö ja kakkaa paljon, nukkuu yöt tosi hyvin ja on aika helppo lapsi. Joel ei oo vielä osottanut olevansa pahasti mustasukkanen mut huomiota yrittää itkulla hakea koko ajan. Ninniä käy kuitenkin pussaamassa ja silittämässä aina välillä.

Ikäviäkin uutisia on. Lauantaina oltiin Biltemassa käymässä ja oltiin jo lähdössä pois kun yhtäkkiä mulle tuli sellanen olo et ihan ku oisin housuun pissannut eikä pidättää voinut millään. Pääsin sit vessassa käymään ja se kaikki olikin verta. Housut oli polvia myöten veressä. Nopeasti sit lähdettiin käymään kättärillä ja siellä tutkivat ja olivat sitä mieltä, että synnytyksessä on jotakin kalvon palaa jäänyt kohtuun. Se siis kuulemma aiheutti sen kamalan vuodon. Huomenna on siellä aika ja tarkastavat uudestaan. Jos ei pala ole irronnut ja lähtenyt pois itestään, joutuvat nukkuttamaan ja tekemään kaavinnan. Vähän pelottaa, täytyy vaan toivoa ettei sitä tarvii tehdä.

Noh, jos jotain huonoa ni jotain hyvääkin. Meidän Wilma (valkoinen kääpiösnautseri) sai myöhään perjantai-iltana 7 pentua. Harmiksi yksi syntyi kuolleena, mutta 6 (3 tyttöä ja 3 poikaa) ihanaa pientä palleroa neiti sai hoidettavakseen :)

Nyt Ninnin syöttö hommiin ja sit nukkumaan. Hyvää yötä!

Henna, Joel 1v ja Ninni 8 päivää

Vierailija
46/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti on juttua tullut muutamassa päivässä. Yritän muka nopeesti kommentoida.

Kiva että Iida-linnean perheen reissu oli mennyt mukavasti!!

Susannalle ja Saagalle hyvää pääsiäisreissua! Samoin Dajmille ja Pätkikselle!!

Ilona, kiitokset onnitteluista. Mukavaa pääsiäistä teillekin, kiva kun saatte vieraita kylään.

Sara-marialle ja poitsullekin vilkutuksia!

Heltsy, mä osti kaupasta tollaista vadelmakaurapuuroa jossa oli mainos että olis hyvä ensipuuro. Saa nyt nähdä milloin annetaan. Mäkin innostuin tosta puolivuotiskuvasta kun sä siitä kerroit. Tuli vielä mieleen että mä oon hoitovapaalla syksyllä pari kuukautta niin rahat on tosi tiukilla silloin. Siks oliski hyvä jos kuvaus tehtäis jo aiemmin.

Mammiksella ja Oonalla oli aivan ihania kuvia =)

Buuffalle jaksamisia katkonaisiin öihin, tsemppihaleja täältä!

Maistuiko Neealle liha?

Bianco, Kalle on kyllä pitkä poika. Eetu on vasta 65cm pitkä. Tuliko rokotuksesta oireita? Mukavaa että teillä on ollut hyviä öitä!

Tipullekin jaksamisia!! vai että sielläkin on herätty aikasten, Eetu herää nykyään aina viimeistään puol seiska. Yleensä kuuden kieppeillä. Ei ihan noin aikasten oo vielä herännyt, toivottavasti Sienna ei tavaksi ota! Ja hyvä kun rairuoho läks kasvamaan =)

Mitähän mun vielä piti.

Ainaskin Dragonin Paulilla oli hienot mitat neuvolassa!

Ja Edwina kasvaa myös hienosti (meniköhän nimimerkki päin peetä.. )

Odottelija ja Eemil oli nukkuneet hyvin, hieno homma!

Sitten omaanapaa. Viime yö meni silleen että Eetu nukahti jo klo19.30 ja nukku kunnolla heräämättä puol kuuteen. Sitten söi ja heräs ihan kunnolla joten nousimpa minäkin kahvin keittoon. Pistin sen ulos jo puol kasi päikkäreille. Mahtaa naapurit ajatella että nukutetaanko me yötkin ulkona.. Eilen mies yritti saada sitä ulos nukkumaan klo17 maissa mut ei nukkunut ja nyt heti aamusta jo vaunut ulkona =/ Eilinen meni aika vituralleen kun ei Eetu tosiaan nukkunut ku hetken sen voikan jälkeen. Autossa nukku puol neljän maissa vartin kun mentiin miestä hakemaan eikä tosiaan nukkunut silloin viiden maissa kun yritettiin. Simahti onneks sitten jo puol kasi. En tiiä oliko levoton sen takia kun edellisyö meni huonosti? Annettiin eilen kokeeksi vain kerran kiinteetä eikä siis illalla ollenkaan. Mietittiin jos se edellisyön huonot unet johtu siitä kun se söi niin paljon sillon päivällä? no viime yönä ei tarvinnt ku pari kertaa antaa tuttia niin nukku hyvin, tosiaan syömättä välin 19.30-5.30. Edellisyö olikin sitten tosi katkonainen ja välillä itkeä tihrusti 1,5h. Hohhoijaa!!

Käytiin eilen miehen työpaikalla näytilla kun ei ne oo Eetua vielä nähneet. Siellähän oli tätit kädet ojossa syliin ottamassa. Herttaisiahan ne oli, yks nainen tarkasti Eetua niinku terkkari olis ollut. Kaikkea jäntevyyttä yms. Eetu oli ihan hirmu vakavana, olihan sillä paljo katseltavaa ja uusia naamoja. Oli se kyllä aika töttöröö kun nukahti hetken autossa sinne mennessä. Kummitätilleen se sitten uskalsi hymyilla kun muut oli lähteneet.

Kävin sitten Prismassakin sillon viiden maissa kun mies yritti Eetua nukuttaa, oli ihan sikana porukkaa liikenteessa. Tänään taas tapellaan viimeisistä lihakimpaleista sormet verillä. Kumma kyllä tuo hamstraaminen aina pyhien tullessa. Hamstraako enskat?? mä ostan saman verran evästä ku normaalin viikonlopun edessä, onhan ne kaupat jo lauantaina auki.

Tulipa hirveesti juttua, toivottavasti kaikki kommentit meni oikeille ihmisille enkä kovin sekoillut. Vilkutuksia kaikille muillekin joita en muistanut romaanissani mainita..

Se mun matalapaine osaltaan varmaan johtu siitä kun alettiin tossa jo miettimään mun syksyllä töihin paluutani ja Eetun viemistä hoitoon. Surettaa ajatella että vuoden ikäinen pitää viedä hoitoon mutta minkäs teet kun ilman rahaa ei pärjätä! Onhan tässä onneks puol vuotta vielä aikaa nauttia pojan seurasta kotona. Positiivisesti vain pitää yrittää jaksaa ajatella. Kiitos kaikille tsemppauksesta. Nyt kotihommien kimppuun!!

hermione ja Eetu lauantaina 6kk

Vierailija
47/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione ja minä nyt ainakin pidetään pinoa pystyssä pääsiäisen aikaan. =)

Täällä nyt sitten hoidetaan sairasta lasta kotosalla. Eilen alkuillasta tyttönen heräsi päikkäreiltä ja posket oli ihan kirkuvan punaiset. Lämpöä 38,6 ja nenä valuu kuin vesiputous... Ihmeellisen energinen neiti jaksoi kuitenkin olla. Yritettiin pitää tyttöstä sylissä, jotta ei koko ajan ahertaisi lattialla. Lääkkeen avulla saatiin lämpö laskemaan mutta hankala olohan pienellä on, kun röörit aivan tukossa. Niimpäs nukkumaanmeno olikin vaikeaa. Vasta lähempänä yhtätoista uni tuli pikkuiselle. Muutaman kerran itki oikein kunnolla yön aikana, mutta aamusta ihan hyväntuulisena aloitti päivän touhut. Syöminen on tietysti tosi hankalaa, koska nenä tukossa ja yskittää.

Sain neidin onneksi nukkumaan päiväunet ihan normaaliin aikaan. Kuulostaa vaan pahalta tuo yskä. Täytyy viedä viikonloppuna lääkäriin, jos ei hellitä siihen mennessä. Syksyllä kun tyttönen sairasti edellisen kerran, niin saman kuuloinen yskä meni tosi syvälle ja jouduttiin spiralla antamaan hengitysteitä avaavaa lääkettä. Jospa päästäisiin vähän vähemmällä tällä kertaa.

Mulla on kurkku tosi kipeä ja voimaton olo. Onneksi mies on lomalla, niin ehkäpä kaksi puolikuntoista saapi hoidettua tyttösen, heh.

Hermione, minä kävin myös eilen kaupassa ja ihmettelin joidenkin hamstrausta. Toki silloin tulee ostettua isot ostokset, jos on tulossa vieraita ja on hyvin suunniteltu " ruokalista" - ei tarvitse joka päivä jotain pientä käydä hakemassa. Mutta periaatteessa ajattelen samalla lailla, jotta kauppa on auki ja ruokaa saa viikonloppunakin. En hiki hatussa ahtanut ostoskärryä täyteen...

Nyt on pakko mennä tiskaamaan tuttipullot.

Mukavaa päivää kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen zzzz