Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ENSKOJEN PÄÄSIÄINEN*^*

20.03.2008 |

Laitetaampa pääsiäiseksi uusi pino vaikka aika moni kuulostaa olevan reissussa. Kirjoitellaan me kotona olevat sitäkin ahkerammin =)

Täällä herättiin puol kuus, Eetu nukahti klo19.30 ja muutaman kerran annoin yöllä tuttia. Ilman yösyöntia siis mentiin =) Edellisyö olikin sitten iihan perseestä. Palailen kohta uudestaan..

Tässä vielä alkuviikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12699352&p=1&tmo…

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt neidin nukkuessa kirjoittelisin vähän synnytyksestä.

Eli sunnuntaina 16.3. heräsin klo 6 kipeään supistukseen. Jonkin aikaa pyörin sängyssä ja ajattelin, että taitaa lähtö tulla. Menin helpottamaan oloa suihkuun, mutta vesi tuntui vaan pahentavan jo ennestään kipeitä supistuksia, joita tuli koko ajan säännöllisen epäsäännöllisesti 2-5 minuutin välein. 7 aikaan herätin miehen ja sanoin, että vois lähteä viemään koiria hoitoon. Joel olikin mennyt mummille sopivasti jo edellisenä iltana. 7.30 soitin haikaranpesään ja sanoivat, että jos siltä tuntuu etten enää pysty olla kotona, saisin sinne lähteä. Vajaa tunti istuttiin vielä kotona, mutta sitten oli lähdettävä. Kätilö tutki ja arvioi vauvan olevan n.3900g. Hyvin oli kiinnittynyt. Kohdunsuu oli auki jo 5 senttiä, reunaa jäljellä n. puol senttiä. Klo 10.30 sain epiduraalin, alkoi olemaan liian kipeitä supistuksia. 11.22 puhkaisivat kalvot ja olin auki 6 cm. puolen päivän aikoihin alkoi supistukset olemaan taas tosi kipeitä. Sain toisen annoksen epiduraalia. Laittoivat vaikutuksen alettua myös tipan tehostamaan supistuksia pienimmällä annoksella. Tais se tippa tehota vähän turhanki hyvin, tuli nimittäin supistuksia alle minuutin valein. 14.05 sain luvan ruveta ponnistamaan. Supistukset tuli aika lyhyinä, mutta usein. Tässä vaiheessa mukana oli myös kätilö-opiskelija, joka auttoi tytön päätä syntymään. Kun pää oli ulkona, yritti tyttönen heti jo huutaa. klo 14.15 neiti sitten syntyi, pikkasen säikähtäneen oloisena. Pikkasen pientä kuivasivat ja neiti päästi ilmoille oikeen kovan huudon. Vauva oli hieman sininen, mistä vähensivät yhden pisteen, mutta muuten tosi hyvä ja jäntevä lapsi. Sain tytön heti syliin ja tutkimme kätilön kanssa tätä pientä ja suloista ilmestystä, joka kovaan ääneen huusi äidin mahan päällä. Mies leikkasi napanuoran. Istukka syntyi helposti. 8 tikkiä joutuivat laittamaan, tuli ensimmäisen ja toisen asteen repeämiä. Koko ajan vauva makasi mahallani, 15.10 hyökkäsi kiinni tissiin ja reilun tunnin siinä imi.

Tytön syötyä mies vei hänet kätilön kanssa tarkastettavaksi ja kylvetettäväksi. 3616g ja 50cm, pipo 36cm. Pissatkin sai kätilö päälleen. Kun oli tyttö puettu ja saatu lämpimään peiton alle, pääsin itse suihkuun. Tunsin oman olon tosi hyväksi, kätilöllekin nauroin, että olis siinä voinu vaikka toisen pyöräyttää saman tien perään. Istuakin pystyin heti eikä pissaaminen tehnyt kipeetä. Kaikin puolin oli synnytys tosi ihana kokemus (vaikken uskonu että näin koskaan sanon ekan synnytyksen kamalien kokemusten takia). Kätilö oli aivan mielettömän ihana ja kävi vielä seuraavana päivänä käymässä synnytyksen läpi, toi myös kirjallisena tehdyn synnytyskertomuksen.

Neiti on koko ajan syönyt tosi hyvin ja nukkunut paljon, tosin vaatii myös huomiota ja seurustelua. Neidillä on tosi kova ääni, ainakin kun vertaa esikoiseen joka olis mieluusti vaan nukkunut. Poikaa kun jouduttiin vaikka millä keinoilla herätellä syömäänki. Semmonen se on vieläkin :)

Tytöllä oli syntyessään ihan mielettömän paljon hiuksia! Kävi muutaman kätilöt ja lääkäritkin ihmettelemässä, että miten noin paksuja hiuksia voi olla :)

Tässä vielä prinsessasta pari kuvaa:

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva016.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva066.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva063.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva084.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva079.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb184/henna_016/Kuva072.jpg

Henna, Joel 1v ja Ninni 5 päivää

Vierailija
2/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vähän minäkin palstaa täyttelisin kun hiljasta on...

Iida-linnea:

Kurjuus kun sielä sairastellaan. Toivottavasti tauti menee pian ohi. Onneks tosiaan on nyt nää pääsiäisenpyhät ja sulla on mieskin kotona niin ei tarvi yksin pientä hoivailla.

Hermione:

Ei sitten oikeen uponnu kasvis-nauta Neealle. Eilen päristeli kaiken pöydälle. Tänään päristeli ja yökki viä päälle. Siis oikeen sellanen oksennus reaktio tuli. Lopetin sit touhun siihen ja lämmitin peruna-parsakaalisosetta. Sen söi ihan mukisematta, eikä päristelly yhtään. Taidan nyt jättää sen lihasoseen maistelun sit vaikka vähän myöhemmäks. Ehkä ens viikolla tai seuraavalla voidaan kokeilla uudestaan. Onkos Eetu maistellu uusia makuja? Eetulle jo nyt 6 kk onnittelut, unohdan taas muuten.

Hamstraamisesta... joo en voi ymmärtää. Mutta jotkut ilmeisesti luulee nääntyvänsä nälkään. Paras oli kun viime pääsiäisenä näin että yks mies osti varmaan 12 laatikollista mämmiä. En laskenu tarkkaan, mutta sillä oli niitä laatikoita kaks pinoo ja molemmat yletty sinne kärryjen yläosaan saakka. huh huh. Kohta pitäs munkin kaupassa käväistä kunhan Neea herää...pääsee näkeen taas kunnon sirkusta.

Ai niin ja tänään kun oltiin lenkillä mentiin yhen talon ohi, jossa oli kaks kynttelikköö ikkunalla ja niissä oli viä jopa valot päällä. Tonttuja ei näkyny ikkunassa, ihme kyllä.

Buuffa ja Neea 6,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna:

Aivan ihania kuvia tyttösestä :). Hienostihan synnytys oli mennyt vaikka sitä vähän pelkäsit. Aina noi synnytyskertomukset vaan saa mulla tipan linssiin. On ne niin liikuttavia.

Onnea vielä kerran koko perheelle.

Vierailija
4/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna, ihania kuvia!!! ja positiivisen kuuloinen synnytystarina, kiitos siitä. Mukavaa vauva-arkea sinne =)

Iida-linnea, joo pidetään me pino pystyssä pääsiäisenä =) Paranemisia toivottelen sinne paljon!!

Buuffa, ompas harmi kun ei Neealle liha maistunut. Mutta ompa tässä aikaa harjoitella, onneks ei oo kiirettä kokeilulla. Me ei olla nyt uusia makuja kokeiltu. Pe-po menee ja luumu. Eetulla on nyt ollut parina päivänä poskilla punaista ihottumaa niin en tähän tilanteeseen aloita uutta makua. Katsotaan miten ihottuma asettuu.. Eetu kiittää onnitteluista!

Tulkaahan kotona olevat enskat kertomaan kuulumisia =)

h+e

Vierailija
5/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän myös puolestani pinoa pystyssä kun on aikaa. Kämppä on siivottu, pyykit pesty, laskut maksettu ja kaupassa käyty. Kuten Hermione sanoi, kamala ryysis kaupassa täälläkin. Satuin sitten vielä törmäämään puolituttuun äitiin vauvansa kanssa ja tukittiin maitohyllyn edusta hetkeksi vaunuilla¿ Saatiin kyllä kuulla siitä välittömästi joltain kiireiseltä eläkeläiseltä.

Mä en hamstrannut tavallista enempää ostoksia ja toisaalta se onkin aika hankalaa kun kädet on vaunuissa kiinni. Lauantaina pääsen varmaan kunnolla ostoksille kun isä ja äitipuoli voi pitää Siennaa. Silloin harvoin kun pääsen kauppaan yksin ja on vapaat kädet niin on pakko vähän hamstrata, koska se helpottaa mun yh-arkea huomattavasti.

Iida-Linnean tyttönen on kipeä, voi surkeus. Toivottavasti paranee pian. Kiva, kun tyttö jaksaa kuitenkin touhuta ja on reipas.

Hennalle kiitos synnytystarinasta. Voi mikä ihana peikonpoikanen Ninni on! Tosiaan mahtavasti tukkaa. Kuulosti siltä, että sun synnytys meni tosi hienosti.

Buuffa: hassu juttu, että teillä ei liha maistunut. Jospas Neea onkin päättänyt olla kasvissyöjä¿ Meillä nimittäin liha putosi jopa pepoa paremmin. Tänäänkin meni sellaisella vauhdilla puoli purkkia vaikka tytöllä oli vielä hikkakin samaan aikaan, että ajattelin huomenna kokeilla koko purkillista. Kyselit aiemmin, montako kertaa meillä päivässä syödään kiinteitä, vastaus on kaksi. Lounaaksi olen antanut kasvissosetta (tai liha-kasvis) ja päivälliseksi jotain hedelmää. Hedelmät ei vieläkään oikein maistu, paitsi mango, joten iltaruokailulla on mennyt vain noin 1/3 purkillista. Nyt ostin riisipuurojauhetta ja aion kokeilla sitä ennen nukkumaanmenoa, vellejä kun en ole saanut menemään alas nokkamukilla.

Tänään Sienna teki lounaan jälkeen sellaisen tempun, ettei huolinutkaan tissiä ollenkaan. Olen tähän asti tarjonnut aina pienet hörpyt soseen päälle, mutta nyt ei maistunut. Taisi olla sitten maha kuitenkin aika täynnä.

Meillä oli hiukan parempi viime yö, mutta ei nyt mikään loistava kuitenkaan. Sienna meni nukkumaan tavalliseen tapaansa 19.45, heräsi syömään klo 00, ja sitten heräsi parkumaan klo 03. En uskonut, että sillä olisi nälkä, joten rauhoittelin sitä ja puoli tuntia meni ennen kuin tuli hiljaista. Sitten herättiin taas 5.30 syötölle ja aamu valkeni klo 7.15. Olo on katkonaisesta unesta huolimatta paljon reippaampi kuin viime yön jälkeen, lähinnä kai siksi, että päästiin takaisin nukkumaan vielä silloin aamuyöstä. En kyllä tajua, mikä tytön herättää parkumaan kun ei se ole edes kääntynyt mitenkään huonoon asentoon. Saa nähdä, mitä meidän pääsiäisvieraat tykkää yöhulinoista¿

Siinäpä meidän kuulumiset. Ihanaa kun aurinko paistaa!

Tipu & Sienna 6kk

Vierailija
6/47 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on väkeä Pääsiäisreissuilla, mutta eiköhän me kotiin jääneet jotain juttua saada pidettyä yllä. Me siis kotosalla kanssa, taikka lähistöllä ainakin.

Harmi juttu Tipu että teillä on ollut levottomia öitä. Toivottavasti tuleva on jo taas parempi. Ja tosta vaunuilla maitohyllyn tukkimisesta vielä. Mä aina ennen kanssa mietin itsekseni että mikähän siinä on kun ei ihmiset tajua mennä sivummalle jutteleen jos tapaa tuttuja esim. kaupassa tai jalkakäytävällä. Mutta nyt vaunuaikaan oon itte syyllistynyt samaan pari kertaa ja häpeissäni sirtynyt sivummalle kun joku on katsonut pahalla silmällä. No ei kai se niin vakavaa oo.

Hermione: ei täälläkään hamstrattu, en edes käynyt tänään kaupassa. Eilen hain normaalit parin päivän tarpeet, pääseehän sitä lauantaina taas. Mä en oikeen nykyään viihdy ruokakaupassa, voi kun joku tekis sen puolesta.

Hienon unipätkän Eetu muuten otti viime yönä! Meillä on menty nyt kauan aikas tarkkaan kahdeksan tunnin ekalla syöttövälillä, eli herää sille yhdelle ja ainoolle syötölle 3.30-4.30 riippuu monelta on syönyt illalla.

Buuffa: jaa että kasvisnaudalle päriteltiin teillä. Siinä oli äitillä siivoomista. Meilläkin on jouduttu siivoilemaan pärskeitä ympäriinsä kun melkein joka syöttökerta tulee aivastus (mistä sekin johtuu?), eikä siihen ehdi reagoimaan mitenkään.

Hennalle paljon kiitoksia ihanasta synnytyskertomuksesta ja kuvista. Suloinen kuin mikä tuo neiti! Ja voi sitä hiusten määrää!

Iida-Linnealle ja perheelle tsemppiä ja voimia sairastelun keskelle. Toivottavasti jo paranemaan päin, neiti varsinkin.

Dragonille ja Paulille heilutukset ja hyvät pääsiäiset!

Odottelija: yhdyn sun mielipiteesees ihanista aamujen aloituksista kun pieni on aina heti niin hyvällä päällä kun herää. Eipä siinä kauaa jaksa olla äksy aikaisen herätyksenkään suhteen.

Butterfly oli käynyt vaunuttelemassa, kivaa. Mäkin saan aina tapella työntämisestä kun mies haluis omia sen homman kokonaan itselleen.

Mammis: aivan ihania nuo teidän kuvat! Varsinkin nuo musta-valkoset on jotenkin tosi onnistuneita. Niissä on jotain tosi ainutlaatuista tunnelmaa saatu ikuistettua.

Biancolle kanssa hyvät pääsiäsiäiset! Ja Sara-Marialle ja Ilonalle myös! Ja muillekin jotka reissuillaan on.

Eipä meille muuta ihmeellistä. Kiia on nukkunut nyt kolmena viime päivänä yli kolmen tunnin päikkärit, mitä se ei oo tehnyt pitkiin aikoihin. Mutta sitten ei oo enää nukkunut iltatorkkujaan enää ennen yöunille menoa. Saa nähdä onko pysyvä rytmin muutos.

Nyt telkkarin ääreen, ja jos vaikka söis yhden suklaamunankin.

heltsy ja kiia (zzzzz...)

Vierailija
7/47 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on päivä alkanut niin ihanasti. Aurinko paistaa ja hieman on pakkasta. Pitkästä aikaa noin hieno ilma kun on räntää ja vettä vaan tullut. Paul nukkui niin hienosti viime yön, että iskä ja äiti on molemmat pirteinä. Eikä haitannut vaikka poitsu päätti aloittaa aamun poikkeuksellisesti jo 7.00.

Hermione: työpaikalla olitte käyneet. Mä oon kans samaa miettinyt kun miehen työkaverit eivät ole Paulia nähneet. Onhan se kiva, että hekin näkevät minkälainen pakkaus työkaverilla on ;)

Mä oon menossa kauppaan vasta lauantaina, mutta en nyt mitään suurempia ole ostamassa. Luultavasti siellä kuitenkin on ihmisiä vielä sillonkin jotka hamstraa tavaraa niinkuin maailmanloppu olis tulossa. (Tosin maailmanlopussa ei ruokaa enää tarvittais).....voi tätä päätä!!

No joo...

Iida-Linnea: Toivottavasti tyttö paranee pian eikä tule suurempia murheita. Se on niin ikävää kun pientä ei pysty tarpeeksi auttamaan.

Yrittäkäähän silti nauttia pääsiäis vapaista.

Henna: Onnea suloisesta vauvasta!!! Oli ihana tukka pikkuisella!

Tipu: Toivotaan, että teidän yöt paranee, että jaksat itsellin paremmin. Kannattaa varmaan kokeilla jotain puuroja ym.jos pitäis masun täydempänä. Meillä on jo pitkään käytetty velliä " nukutukseen" illalla. Päälle vielä maitoa molemmista tisseistä niin kyllä nukkuu :) No ei nyt aina, mutta aika hyvin kumminkin.

Heltsy: Teillähän on hyvät päikkärit ollu. Ei kai sitä sitten enää niin nukuta illalla jos on hyvin yöunet ja päikkärit menneet. Mutta mistä noista pikkuisista aina tietää...

Hyvää pääsiäista kaikille muillekin enskoille!!! Kohta lähdetään turussa käymään...muuten pääsiäinen kotosalla.

Dragon ja Paul

Vierailija
8/47 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihteeks vähän huonompi yö. Kiia heräs jo ennen kahta puuhamaan sängyssään, melkein tunnin koitin sitä saada nukahtaan takas, yleensä kun herää syömään vasta puoli neljä aikasintaan. Joo, yritykseks jäi. Ei auttanut temput ja itkuhan siitä tuli. Lopulta puoli kolme annoin tissiä ja sitten nukahti. Mutta itsellä kesti kauan ennenkuin pääsin taas uneen. No tunnin verran kerkesin nukkuun kun sain taas laittaa tuttia, ja vielä puoli viideltäkin. Kuudelta syötiin taas ja sitten päätti neiti ettei enää nukuta. Että pikkasen on äitiltä ja isiltä veto poissa.

Mutta mukavaa että Dragonilla on nukuttu. Kuinka nopeeta muutan aloit antaa tuota puuroo iltasin? Vai oliko se velliä, ei muista enää. No kuiteskin, kauan siis olitte syöneet kiinteitä?

Mä tässä pohdin et jaksaisko lähtee tekeen juoksulenkin sillä aikaa kun Kiia on päikyillä kun on niin hieno ilma, jos vaikka piristyis siitä.

h&k

Vierailija
9/47 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun on ollut väsy päivä. Tuli eilen valvottua vähän normaalia myöhempään ja Eetuhan oli tänään hereillä aamulla taas aikaisin. Taitaa nukkumatti tulla meille jo hyvissä ajoin tänään.

Huomenna kirjoittelen paremmilla voimilla, nyt meen hetkeksi sohvalle ja sit sänkyyn. Eetun sängyssä kuulostaa olevan jo hiljaista. Sekin nukku tänään tosi huonosti päikkärit, toivottavasti yöllä nukkuu.

Pääsiäisen jatkoja kaikille!!

Mites muuten Butterflyn ja Pi-Kin treffit meni? =)

hermione ja Eetu huomenna 6kk

Vierailija
10/47 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttönen on tosi kipeä ja tämä mamma on ihan puhki. Mieheni on ollut koko illan poissa ja tyttönen kovin itkuinen. Sain pikkupotilaan äsken nukahtamaan ja samalla jäin kuulostelemaan hengitys. Ja kyllähän se pihisee taas... Täytyy tutkailla tilannetta yön ja aamun aikana. Todennäköisesti lääkäriin mentävä. Annoin ventolinea ja panadolia illalla. Jospa edes vähän auttaisivat.

Heltsylle ja Hermionelle yön rauhaa. Toivottavasti pikkuiset ymmärtävät nukkua!

Niin ja Hermionen Eetulle onnea puolivuotispäivän johdosta!

Nyt ei tämän enempiä. Pitää mennä nukkumaan, jos vaikka yöllä taas valvotaan...

t. iida-linnea ja kovin kipeä tyttönen zzzzzz

Vierailija
11/47 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että Tipun Sienna nukkunut myös kehnosti. Unihiekkaa heittelen sinnekin päin, jotta neiti malttaisi kunnolla nähdä hyviä unia. =)

T. i-l

Vierailija
12/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni mukavasti, nyt on vaan karsea päänsärky. Ollaan tässä aamu jo touhuttu vaikka mitä, siivottu ja petivaatteet käytetty ulkona yms. Aamulla oli kiva pakkanen -14.

Iida-linnean tyttöselle paranemisia!!

Heltsylle, Tipulle , Buuffalle ja kaikille muillekin vilkutuksia!

Onkos Gaiole reissussa kun ei siitä ole moneen päivään mitään kuulunut?

Mä käytiin ostamassa hirveesti herkkuja Lidlistä, keitin just päiväkahvit ja aiotaan herkutella. Mies lupas sitten hieroa hartioita, jos vaikka päänsärky hellittäis!

hermione ja Eetu 6kk

Vierailija
13/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei millään muista kaikkea, läho pää!

heipat uudestaan!!

Vierailija
14/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionen Eetulle puolivuotisonnittelut!

Piti tulla vaan raportoimaan, että meillä on ollut pari parempaa yötä. En tiedä sitten johtuuko puurosta, mutta olen syöttänyt kahtena iltana Siennalle iltapuuron, riisiä toistaiseksi (noin desin kerrallaan). Viime yönä tyttö heräili moneen otteeseen, mutta noin 5 minuutin höpötyksen jälkeen nukahti itsekseen takaisin. En ole siis joutunut rauhoittelupuuhiin ollenkaan. Viime yönä syötin sen neljältä kun maitoa oli niin kamalasti tarjolla, mutta tyttö olisi luultavasti selvinnyt kokonaan ilman sitä syöttöäkin. Aamulla unta riitti klo 7.40 asti! Heräilyynkin löytyi syy silloin neljältä: tyttö oli kääntynyt 180 astetta, eli jalat olivat tyynyliinalla, tai oikeastaan sängyn laitaa vasten kohollaan. Toivottavasti nämä hyvät yöt jatkuvat!

Nyt sitten kääntyillään lattialla selältä mahalleen ihan urakalla. Harmi vaan, että Sienna ei pääse mahaltaan mihinkään, joten alkaa aina huutaa kiukkuisesti äitiä kääntämään takaisin selälle. Nytkin tätä kirjoittaessani tuli kääntökutsu.

En ehdi nyt enempää, mutta palailen varmaan huomenna.

Tipu & Sienna 6kk

Vierailija
15/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä taas täytän palstatilaa. No, lupaisinhan mä olla pitämässä pääsiäisenä pinoa pystyssä.

Kiitos Tipu onnitteluista. Hienoa että teillä on nukuttu paremmin. Ilmeisesti Siennalle puuro maistuu? mä tässä harkitsen kans että kohta vois maistella. Mua vaan nyt huolettaa hieman ku Eetulla on punaista ihottumaa vähän kasvoilla. Mistä lie johtuu?ei tähän hätään sitten uusia makua aloitella, persikkapurkki on kyllä ollut jo viikon kaapissa odottamassa maistelua. Voi se ihottuma kyllä tulla siitäkin kun Eetu tunkee kaiken mahdollisen suuhunsa ja suun ympäryksen iho on kovalla koetuksella. Mä oon aina käynyt sivelemässä bepanthenia poitsun suun ympärykseen kun se on nukahtanut.

Mites heltsyllä ja Kiialla on yöt mennyt?

MamaJaJustus(mä en varmaan osaa sun nimimerkkiä kirjoittaa oikein). Mites sulla sen rintakumin kans menee? kiitokset sulle kun kyselit siitä, mä nimittäin ajattelin silloin että kokeilempa joko onnistuu ilman kumia ja ollaan varmaan viikko jo oltu kokonaan ilman!! Mites teillä muuten menee?

Eetulla on mennyt päiväunien nukkuminen jotenki rikkonaisemmaksi. Liekö sitten se kun yöllä nukkuu nyt paremmin niin ei unta riitä päivällä niin paljon? monesti se on selkeesti väsynyt mut silti ei nuku! välillä ihan hermostuttaa, se kun ei sisällä ala nukkumaan vaan ainoastaan ulkona vaunuissa. Turhauttavaa pukea se ulos jos se ei edes meinaa nukahtaa, ja sit kun nukahtaa niin nukkuu 45min. Monena päivänä oon sen kolmeen kertaan pukenut ulos. No, nämä tilanteet tuntuu muuttuvan niin usein. Yöunet oli tosi rikkonaiset kun annettiin kaks kiinteetä ruokaa päivässä, nyt ollaan annattu vain lounasruoka. Jospa tässä jonkun ajan päästä vois sitä puuroa ruveta tarjoamaan. Tulipas sekavaa tekstiä =/

Sitten sellainen keskustelunaihe mikä on pitkään pitänyt pistää vireille. Mistä teidän nimimerkit tulee? mua kiinnostais tietää.

Kaikki Harry Potter-fanit varmaan arvaa että mun nimimerkki tulee sieltä ja toi 77 on syntymävuosi. Kertokaahan omanne =)

hermione ja Eetu 6kk

Vierailija
16/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy: Velliä se oli jota ollaan annettu. Sitä maissivelliä vaan toistaiseksi. Alettiin antamaan sitä aika lailla samaan aikaan kun ekoja perunamaistiaisiakin...saattoi olla jopa päivää pari ennenkin, en muista tarkkaan. Nyt siitä on kuitenkin tullut ihan joka iltainen rutiini ja uni tuntuu maistuvan ainakin jonkun verran pidempään. Nyt huomasin, että kun annan ensin molemmista rinnoista ja sitten vasta pullosta velliä niin Paul " herää" siinä välissä ja jaksaa vellin syödä. Ensin kun annettiin velli niin sitten nukahti aika pian tissille eikä siis saanut masua niin täyteen. Aika hankalasti selitetty...mut toiv.ymmärsitte.

Aika hyvä keskustelunaiheen oli hermione keksinyt!!!!! Mielenkiintoista mistä nimimerkit tulee. Mun nimeni tulee siitä, että olen ihan hulluna lohikäärmeisiin!!! Kerään kuvia lohikäärmeistä...niitä on koneella ja on kansiossa. Aina jostakin lehdestä tai mainoksesta ym.kuvia löytyy. Kotoa löytyy myös aikamoinen määrä sellasia lohikäärme-patsaita sekä pieniä että isoja ;) Kirjoja löytyy myös ja tatuointi käsivarresta...että silleen. Muutenkin kaikki fantasia-jutut kiinnostaa. Taru sormusten herrasta on ehdoton lemppari, mutta myös nuo potterit on tuttuja vaikka en tosin ole vielä paljon kirjoja lukenut niistä.

Paras lohikäärme kuva löytyy kyllä olohuoneesta. Meidän koko seinä on maalattu maisemakuvaksi jossa pääosassa on tietenkin iso lohikäärme ;)

Kertokaahan muutkin tarinanne....nyt on pakko mennä saunaan, että ehtii vielä ajoissa nukkumaankin tänään.

Dragon ja Paul

Vierailija
17/47 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas ensiksi vastailisin Hermionen aloittamaan keskusteluun. Eli mun nimimerkki on yhdistelmä mummojeni nimistä. Tiesin, että mieheni ei näistä nimistä kauheasti tykkää eli jos tyttö tulisi, niin tuskin nimeksi tulisi kumpikaan Iida taikka Linnea. Sainpas sitten omasta mielestäni tosi kauniit nimet käyttöön nimimerkkiini. =) Ja ihan kaunis nimi löytyi sulassa sovussa myös tyttösellemme. ;) Itse asiassa tuo Iida on sellainen nimi, josta ollaan leikkimielisesti pienestä asti " taisteltu" siskoni kanssa, jotta kumpi sen saa tyttärelleen antaa. No, nyt on varmasti pikkusisko tyytyväinen kun ei ainakaan vielä isosisko ominut tuota nimeä lapselleen, hih.

Toivottavasti Hermionen Eetu malttaisi nukkua myös päivällä. Meillä menee jotensakin niin, että jos tyttönen nukkuu hyvin päivällä niin nukkuu hyvin myös yöllä. Ja jos taas päikkärit ei maistu, niin yliväsymys vie neidin niin kierroksille ettei yöunille käymisestäkään tahdo tulla mitään. Outoja otuksia nämä pikkuiset. =)

Minä heräsin aamulla aivan kamalaan päänsärkyyn ja tuntui kuin kurkkuun olisi kasvanut kaktus! Onneksi mies jaksoi aloitella aamutoimet tyttösen kanssa. Neiti heräsi jälleen klo 6, mutta silloin hain vaan meidän keskelle höpöttelemään. Aikansa nipisteli ja läpsytteli sekä iskää että minua kasvoihin, jonka jälkeen jatkettiin unia koko perheen voimin puoli yhdeksään. Tai no minä nousin vasta myöhemmin, kun mies aloitteli päivää neidin kanssa.

Yskä on tyttösellä edelleen aika kova ja nenä vuotaa. Tänään ei kuitenkaan ollut lämpöä kuin 38, joten ei vielä lääkäriin lähdetty. Ruoka ei meinaa oikein maistua mutta onneksi suostunut juomaan, varsinkin vettä. Tosi reippaasti tyttönen on kuitenkin jaksanut leikkiä ja touhuta, joten jospa tuo tauti ei niin pahaksi tulisikaan tällä kertaa....

Nyt taidan siirtyä miehen seuraan. Tyttösen huoneessa hiljeni, joten tänään uni tuli paaaaaljon helpommin kuin eilen.

Voikaa hyvin kaikki!

t. iida-linnea ja tyttönen zzzz

Vierailija
18/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsee kirjoittelemaan. Ollut vähän aika pulaa ja kone ongelmia... Mekin vietetty pääsiäistä ihan kotona, mies on töissäkin tänään ja huomenna. Vieraita on muille päiville ollut, mut tänään ei onneksi tule ketään, niin saa ottaa rennosti :) Huomenna tulee mun serkku ohiajokäynnille ja tuo rintarepun mulle, jos Noora vaikka tykkäis kulkea siinä mukana. Saa nähdä.

Hennalle onnittelut tytön johdosta1 Pienellähän on tukkaa jopa enemmän kuin Nooralla oli syntyessään! Suloinen prinsessa!

Osa taitaa ollakin matkoilla pyhät. Toivottavasti on onnistuneita reissuja, ainakin ilmat on hyvät ollut.

Hermione kyseli nickitaustoja; Pore on lyhennys toisella palstalla käyttämästäni nimimerkistä eli Pojun remmistä. Poju on meidän koira. Ja 71 on syntymävuosi.

Iida-linnean tyttönen oli kuumeessa, toivotaan parannusta teille! Tuo nimimerkki, iida-linnea, olisi kaunis nimi kyllä oikeasti tytölle!

Dragon olisi kiva nähdä tuo teidän olohuoneessa oleva lohikäärme! Onko sulla kuvaa siitä? Varmaan vaikuttavan näköinen.

Hermionella nukutaan huonosti, harmi. Meillä vielä ulkona maistuu uni päivällä, sisällä huonommin. Puolivuotisonnittelut kuitenkin pojalle! Mitäs herkkuja söitte? :p

Mä kävin viime maanantaina ilmoittamassa Nooran vauvauintiin. Aloitetaan huhtikuun alussa, nyt vaan viilennetään kylpyvettä ja odotellaan aikaa kuluvaksi.... Toivottavasti Noora tykkää läträämisestä. Ainakin kylpytouhut sujuu meillä ilman itkuja... Maanantaina käytiin myös miehen kaa vähän Jyväskylässä kaupoilla ja syömässä, tyttö oli äidillä hoidossa. Oli ihan kiva päästä ihmistenilmoille, ostin uimapuvunkin tytölle. Oli aika suloinen... Ens lauantaina mä sainkin luvan lähteä ystäväni kanssa oikein Ikeaan asti, ja koko päiväksi. Mies on Nooran kanssa kotona, viettää isä-tytär-päivää ;)

Nyt odottamaan miestä töistä ja koiran kanssa lenkille. Noora nukkuu vaunuissa nykyään jo niin hyvin, ettei sitä tarvi työnnellä mukana eli mieluummin otan pelkän koiran vaan mukaan. Nää läskit sais kyllä lähteä...

Hyvää pyhien jatkoa enskoille!

Pore&Noora 2,5kk+

Vierailija
19/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla toisessa ketjussa kehuttiin radiopuhelinta itkuhälyttimenä. Tilasin sellasen ja kyllä on ihana kapistus! Loppui se turha ovenraossa notkuminen. Suosittelen! Juu, eipä muuta...

Pore

Vierailija
20/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat lähtivät joku aika sitten ja Sienna nukkuu, joten pääsin kirjoittelemaan. Oli tosi kiva kun oli seuraa 2 päivää. Nyt sitten odotellaankin mun äitiä kyläilemään ensi lauantaina, sekin tulee kahdeksi yöksi.

Olipas kiva lukea teidän nimimerkkien tarinoita, varsinkin Dragonin nikillä on mielenkiintoinen tausta. Mun nimimerkki on mun miehen lempinimi mulle, aika korni tosin mutta samalla melko suloinen. En edes muista miksi se alkoi kutsua mua Tipuksi.

Meillä oli kolmas hyvä yö putkeen! Sienna nukahti klo 20, söi klo 04 ja aamu alkoi klo 6.45 (olisi saanut alkaa vähän myöhemmin). Kahdelta se höpötti pari minuuttia, mutta nukahti itsekseen takaisin, eli en joutunut nousemaan. Silloin neljältä se oli taas jalat sängyn pääpuolta vasten, eli kovasti oli taas mönkinyt ja saanut jopa pinnansuojuksen irti sängyn päädystä. Jos hyvät unet ovat iltapuuron ansiota niin loisto juttu, jos johtuvat jostain muusta niin samapa tuo, pääasia on että nukkuu.

Eipä ole oikein muuta raportoitavaa. Kaveri on synnyttämässä ja nyt jännitän koska tyttö oikein syntyy. Käynnistetty on aamulla mutta sain viestin, ettei mitään tapahdu. Jännät paikat siellä.

Iida-Linnean tyttöselle paranemista ja muille mukavaa pääsiäisen jatkoa!

Tipu & Sienna 6kk ja 1vko