Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ENSKOJEN PÄÄSIÄINEN*^*

20.03.2008 |

Laitetaampa pääsiäiseksi uusi pino vaikka aika moni kuulostaa olevan reissussa. Kirjoitellaan me kotona olevat sitäkin ahkerammin =)

Täällä herättiin puol kuus, Eetu nukahti klo19.30 ja muutaman kerran annoin yöllä tuttia. Ilman yösyöntia siis mentiin =) Edellisyö olikin sitten iihan perseestä. Palailen kohta uudestaan..

Tässä vielä alkuviikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12699352&p=1&tmo…

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäis moikat täältäkin. Äsken nautiskeltiin miehen kanssa peuranpastilla ja hyvää oli. Kohta ajateltiin mennä testaamaan vaunujen ratasosaa . Käydään ihan pieni lenkki silleen, että Neea on hereillä. Voi olla että on aikas ihmeissään kun saa ihailla maisemia. Hankin tosiaan nyt vasta jälkikäteen kankaat ratasosaan ja ihan hyvä niin, meinaan ihastuin tän vuoden väreistä violettiin.

Eilen muuten maisteltiin uudestaan lihaa. Mun äiti oli ostanu Piltin perunaa ja lihaa soseen. Uppos kun häkä. Ois tosiaan vetäny koko purkillisen kerralla jos ois antanu. Se mitä mä olin koittanu antaa oli Semperin kasviksia ja naudanlihaa. Hajussa ja maussa oli todella suuri ero. Semperi haisi ja maistu lähinnä hernekeitolta, kun taas Piltti oikeen maukkaalta lihakastikkeelta. Tota Semperia en kyllä suosittele kellekkään.

Nimimerkkien synnystä oli puhetta. Mulla toi Buuffa tulee siitä kun meidän kania sanottiin tollon Buuffaks. Kokeilin sillon kyllä vissiin aikaa monta muutakin nimimerkkiä, mut kaikki tuntu olevan jollain käytössä niin repäsin sit tollasen.

Pore:

Sielä valmistaudutaan jo uintiin J . Kyllä varmaan Noora tykkää, ainakin käsittäääkseni useimmat vauvat tykkää uiskentelusta. Ainakaan kukaan meidän uintiryhmästä ei oo lopettanu sen takia, että ei vauva tykkäis. Minkäs laiset uikkarit ostitte?

Iida-Linnea:

Kurjuus kun teillä tauti vielä jyllää. Pikaista paranemista sinne. Koitahan itekkin saada se kaktus sieltä kurkusta pois. Ei isännällä sattuis oleen missään rommi pulloo jemmassa J

Hermione:

Meilläkin Neealla on punanen kuiva laikku poskessa (välillä ei oo tosin punanen) ja näytin sitä neuvolassa ja kysyin mikäköhän mahtais olla. Neuvolan täti vaan tuumas, että sellasia voi tälläin talvella tulla. Rasvaa vaan iltasin, oli ohje. Ei siis pitäny sitä meillä ainakaan mitenkään ruokaan liittyvänä, koska se ei selvästikkään kutia kun Neea ei sitä raavi. Toivottavasti Eetu saa taas päikkäri rytmistä kiinni.

Tipu:

Siennalla harjotukset menossa J, no ei siinä kauaa mee kun osaa homman toiseenkin suuntaan ja alkaa eteneen. Sit sulla vasta hommat alkaakin. Meillä liikutaan jo huoneesta toiseen. Ainakun silmä välttää ollaan kukkapurkilla tai revitään verhoja. Hienoo että teillä on menny yöt hyvin. Pitäsköhän meidänkin kohta kokeilla puuroo.

Buuffa ja Neea 6,5 kk

Vierailija
22/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mystiset J kirjaimet piti sit olla hymiöitä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt Sienna sitten osaa kääntyä mahalta selälleen. Just kun Buuffa sanoi, ettei mene aikaakaan... Nätisti laittaa pään ensin maahan ja sitten kieräyttää loputkin vartalosta. Ilme on sen näköinen, että miksen tätä aiemmin ole keksinyt kun se on näin helppoa, katso äiti!

Nyt sitten odotellaan sitä, että kierimällä mennään paikasta toiseen, toistaiseksi kierähtää aina takaisin sinne mistä tulikin eli päätyy lähtöpisteeseen.

Tipu & Sienna 6kk

Vierailija
24/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Loh1s&image_id=67960327

Siinä olis kuva siitä seinästä kun joku sitä kyseli...sorry, en nyt muista nimeä.

Dragon

Vierailija
25/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iltatoimet neidin osalta tehtynä ja itsekin aika valmis unille jo. Viimeiset kolme yötä olleet risaisia ja unet jääneet lyhyiksi. En tiedä mistä oikeen vois johtua, mutta ekaan syöttöön asti menee ihan tavalliseen tapaan (tosin syöttö aikastunut neljästä yhteen) mutta sen jälkeen Kiia nukkuu levottomasti. Tuttia tarvii laittaa moneen kertaan, ei meinaa rauhoittua siihenkään, syötön jälkeenkään ei meinaa osata jatkaa unia. Tänä aamuna oli hereillä 5.15-6.45 jonka jälkeen sain rauhottuun vaunuihin puoleksi tunniksi nukkuun. Sitten alkoi aamu. Ja selkeesti siis näkyy että tyttö on väsynyt ja haluaisi itsekin nukkua vielä. No, täytyy vaan toivoo että nää ei kestä kauaa. Oli vaan niin tottunut jo siihen että meillä nukuttaan hyvin ja pitkään on menty sillä yhdellä ainoolla syötöllä. Tämmösten öitten jälkeen osaa taas eri tavalla arvostaa niitä helppoja öitä.

No siinä isoimmat kuulumiset meiltä. Ai niin, jotain positiivistakin. Kiia hoksas eilen ton syömisjutun. Nyt ei enää meinaa syöttäjä pysyä tahdissa kun niin hienosti maiskutellaan ja suu on hetkessä tyhjä. Ja päristelyä harjoitellaan kovasti kanssa.

Ja galluppiin ekana. Mun nimimerkki tulee mun etumimestä ja toi on ollut joskus aikaa sit mun lempparinimi mutta nykyään sitä ei käytä enää kukaan. Mäkin jonkun toisen (en muista kenen) tavoin kokeilin alkuun muitakin mutta kaikki oli jo käytössä. Mukavaa kuulla tarinoista nimien takaa, hyvä galluppi.

Tipu: suloinen tausta sun nimimerkillä:) Ja onnittelut Siennan uudesta taidosta. Kuten myös hyvistä öistä, onneksi joillakin edes on niitä.

Buuffa: Mitäs Neea tuumas rattaissa olemisesta? Itsekin olen jo kovasti miettinyt että koskahan pääsis testaileen, no ei nyt vielä hetkeen kun onnekis Kiia vielä suostuu oleen myös vaakatasossa hereillä. Tosin toppavaatteissa alkaa tilakin jo kohta loppua.

Pore: Ihanaa kun olitte päässeet miehen kanssa kahdestaan kaupungille. Ja toi Ikean reissu kuulosti mahtavalta kanssa. Hyvä ajatus, tarvii varmaan alkaa miestä pehmittään tollaseen..;)

Iida-Linnea: inhottavaa tuollainen sairastelu. Toivotaan nopeaa paranemista sinne päin.

Dragon: Wow millanen seinä sulla!! Aikas vaikuttava näky. Sulla on sitten lohikäärmekamaa kaapit ja hyllyt täynnä. Ja kiitoksia vellikommenteista. Nyt kun tuo syöminen alkoi sujumaan niin ehkäpä mekin otamme jonkun vellin tai puuron kuvioihin pian mukaan.

Hermione: myöhästyneet onnittelut Eetulle eilisen johdosta!

Tohon alkuun jo sepustinkin pitkät pätkät öistä, eli ei merkittävää muutosta noihin. Nyt kun sä kirjotit että teillä oli kahdella aterialla ollut rikkomaisemmat yöt niin aloin miettiin et johtuiskohan meilläkin siitä. En tiä, tarvii huomenna mennä vaan yhellä jos edelleen valvotaan.

Ikävää että Eetun päikkärit on ollut huonoja, toivottavasti ohimenevää kuitenkin.

Huomiseen!

h&k

Vierailija
26/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille! Oltiin koko perheen voimin rentoutumassa ihanan mökin rauhassa, ja 70cm lumessa!!! huh,huh, kyllä otti reisiin kun siellä tarpoi :) Ihanaa liikuntaa! Itä-suomessa rentouduttiin, ja Höpis ihan innoissaan kun oli niiiiiiiin paljon valkoista lunta (täällä etelässä kun sitä ei ole) Pääsi laskemaan pulkalla, ja pulkan kyydissä pitkin jäätä. Kyllä oli rentouttava reissu, vaikka autossa istumista oli paljon. Höpis ei millään olisi malttanut istua selkä menosuuntaan, mutta minä en vielä suostu kääntämään istuinta toisin päin. Pysähdeltiin sitten välillä...usein :) ja leikittiin kaikkea hömppää :)

Ihanaa kun meillä perhe terveenä (kop,kop) ja yöt nukutaan taas!! Alkoikin voimat niiiiin lopullisesti mennä...

Jaahas,mitä te olette puuhailleet pääsiäisenä? Joko on naama näppylöillä kaikesta suklaamunista? :)

IIDA-LINNEA Voi kun teillä sairastetaan! Toivottavasti ei enään pahene tauti. Tyttösen kuumekin oli todella korkealla, kävittekö lääkärissä? Höpikselle määräsi lääkäri lääkkeen jonka avulla kuume saatiin laskemaan päivässä,kun supotkaan eivät enään auttaneet..

On todella vaikeeta saada itsensä kuntoon,kun pieni lapsi kotona...tiedän. Toivon pikaista paranemista, ja isoja tsemppi terkkuja täältä! Kyllä sitä kummasti jaksaa, vaikka ennen lasta kaatui kipeilystä paljon helpommin ;)

BUFFA Kuinkas lenkki sujui Neean ollessa hereillä? Ja siellä maistellaan kiinteitä...kö? Peruna-liha meni sitten kuin kuumille kiville :) KIVA!

Jokos teillä neiti istuu vaunuissa, vai vieläkö makuu asennossa viihtyy paremmin?

Mä en enään muista kunnolla noita aikoja, täytyykin lukaista tota vauvakirjaa ja virkistää muistia :)

TIPUlla on nukuttu öitä,wow!! Ihanaa, siellä irroitellaan itse pinnasängyn suojuksia ;D Taitaa Sienna nähdä vauhdikkaita unia. Hauska toi sun nimimerkin tarina.

HERMIONE Aina meinaan sut kirjoittaa hemonie :) (kuulun niihin harvoihin jotka ei Harry Potteria lue )

Eetun unet ovat alkaneet tökkiä...Täällä oli sama juttu juurikin 6kk kohdalla, kun oppi uusia juttuja ja tajusi jo paljon enemmän,niin eihän siinä malta nukkua. Ja vasta 8kk ikäisenä nukkuikin taas yöt kunnolla.

Annettiin illalla puuroa, ja johan taas nukkui..liekö sitten nälkäänsäkkin heräillyt?... Puurot vaan kehiin jos masu kestää. =)

Ai juu ja se nimimerkki G:

Mulla se tulee ihan Höpiksen yhdestä nimestä toisella äidin kielellä ;)

DRAGONDREAM Tosi hieno seinä!!!! Saako kysyä että kuka maalasi? Meillä Höpiksen huoneessa sellainen " viidakko" teema, ja iso seinä kokonaan metsämaisemaa :) On hienoa että ihmiset tekee tollasia erilaisia juttuja kotiinsa, kaikki jännä on jees ;)

PORE Kiva kun Noora pääsee uimaan, se on hauskaa varmasti!

Me ei Höpiksen kanssa mahduttu silloin mihinkään ryhmään, mutta ollan käyty sitten ihan omine nokkinemme ja kivaa on ollut! Hauskaa IKEA reissua!! =)

Kommentoinkohan nyt kaikkia....luin kyllä kaikki jutut...

No mutta hauskaa pääsiäisen jätkoa, ja palataan taas.

Vielä saan tällä sivulla " roikuua" viikon, jonka jälkeen kutsuu taaperot!

Mitäs MAMMIS muuten puuhailee? Olitte reissussa pääsiäisen..

Ja SERE mihin kadonnut??

LYCKA ja jo kauan unilla tuhissut HÖPIS 11+++kk

Vierailija
27/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille!

Ajattelin tulla kertoilemaan, jotta oltiin lääkärissä aamulla ja nyt on lääkekuuri tyttösellä. Toisessa korvassa alkava tulehdus ja koska hengitystiet on ihan tukossa, niin lääkärin mielestä antibioottikuuri on tarpeellinen. Jos olisi ollut vain korvassa alkava tulehdus eikä limaista yskää, niin oltaisiin vielä seurailtu tilannetta. Tyttönen sai myös kahdenlaisia lääkkeitä spiralla. Jälleen kerran oli TOSI reippaana, vaikka ei varmasti mukavaa olla maski naamalla...

Toivotaan, että lapsukaisen olo alkaa paranemaan. Tyttönen on nimittäin syönyt eilen ja tänään todella vähän. Eikä oikein juomisetkaan ole maittaneet...

Kävin kahvilla ystäväni kanssa tänään ja teki hyvää olla poissa kotoa itsekseen hetken aikaa. Ja ennenkaikkea hyvältä tuntui nähdä piiiiitkästä aikaa mulle tärkeää ihmistä. =)

Nyt iltapalalle ja nukkumaan. Huomenna tulee anoppi kylään, mukavaa!

T. iida-linnea ja tyttönen zzzzzz

Vierailija
28/47 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä kantais oman kortensa kekoon ja täyttäis palstatilaan näin pääsiäisenä. Me käytiin viettämässä yksi yö mummolassa, joka olin pojan ensimmäinen yökyläily reissu ja hyvinhän se meni. Rauhallisesti vietettiin päivät siellä ja pappa oli ylpee kun sai käydä pojan kanssa vaunulenkillä.

Meillä poitsu nukkuu päivisin tosi huonosti. Nukahtaminen on vaikeeta ja kovasti yrittää pysyä hereillä. Jos syliin saa nukahtamaan ja siitä sänkyyn kantaa niin ei mee montaa minuuttia kun alkaa huuto sängyn pohjalta käymään. Yhdet kunnon päikkärit yleensä sentään saan pojan nukkumaan, muuten päivä ollaan hereillä ja hiukan torkutaan. Yöllä onneks sentään saadaan nukuttua. Viime yö oli kyllä luksusta meillä kun poitsu nukkui 22.30-3.30 sit syötiin ja nukuttiin tuonne 7 saakka jonka jälkeen ei enää uni maistanu, äiti oli pirtee kun oli yhden pitkän ja kunnon unipätkän saanu nukuttua.

Henna: Kiitokset synnytystarinasta, hyvinhän tuo synnytys oli mennyt. Todella sulosia kuvia tyttösestä, aikamoinen määrä hiuksia oli jo syntyessä.

iida-linnea: sairastaminen ei kuullosta kivalta, paranemisia sinne

hermione: Teillä oli siellä rintakumista päästy eroon, oliko vaikeeta? täällä olis toiveissa päästä siitä eroon, helpoittais hiukan elämää, mutta vielä en ainakaan oo paineita siitä ottanu. Ärsyttävää kun ei tiedä missä sitä kantais mukana reissuissa ja välillä tuo syöttäminen ilman mitään kotiolojen tyynyjä tuon rintakumin kanssa tuntuu sellaselta säätämiseltä et mielellään jos vaan vois niin ilman. Toivottavasti teillä Eetu alkaa nukkumaan päikkäritkin paremmin, kivaa että yöt kuitenkin sujuu hyvin.

Pore: Tuo vauvauinti kuullostaa hyvältä, toivottavasti Noora tykkää.

Dragondream: Teillä on mahtava seinä :)

Buuffa: Mitäs Nea piti rattaissa istumisesta?

Tipu: siennalle onnittelut uudesta taidosta

heltsy: toivon mukaan teillä alkaa yöt siellä sujumaan paremmin

Nimimerkkigalluppiin: Mulla tuo nimimerkki tulee osittain nimestä ja toinen osa on vaan lisä. Montaa eri variaatiota tuli koitettua rekisteröityessä ja tätä ei vielä kellään ollu niin sepä siitä sitten tuli.

Tulikohan siinä nyt suurinpiirtein kaikki.. hiukan jo väsyttää, mutta nukkumaan ei viitti ihan vielä mennä ku oletan poitsun pian heräävän. Sitten vasta nukkumaan kunhan saa poitsunkin nukahtamaan.

Minkä ikäsenä ootte siirtäny vauvan nukkumaan pinnasänkyyn? Meinattiin tässä pikkuhiljaa siirtää poitsu nukkumana pinnasänkyyn tuosta äitiyspakkauksen kopasta kun se tuntuu käyvän ahtaaks. Pinnasänky tuntuu vaan niin isolta vielä noin pienelle, mutta parempi kai se on että on enemmän tilaa kuin liian ahdasta.

Mutta nyt kattelemaan hetkeks telkkua miehen kanssa.

-Sara-Maria ja poitsu 1 kk 2 pv-

Vierailija
29/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiitoisia tarinoita on teidän nimimerkeistä.

Dragondreamin olkkari näyttää mahtavalta! mulle tuli sun tekstistä mieleen elokuva Punainen Lohikäärme, ootko katsonut? se on vähä pelottava, ainakin musta. Mä tykkään kans noista fantasia-elokuvista. Taru sormusten herrasta on aiva huippu!

Kiva kuulla Pore teidänkin kuulumisia! ja vauvauintiin pääsitte, tosi kiva juttu! Meillä on ihan tavis-itkuhälytin, on kyllä mainio apuväline. Poresta tulee mieleen ihan vaan pore, jännä oli kuulla että se onkin lyhenne kahdesta eri sanasta.

Tipu, kiva että Sienna nukkuu taas paremmin. Jokos sun kaveri on synnyttänyt?mä oon monesti miettinyt sun nimimerkkiä ja mulla tulee siitä sellainen pitkäsäärinen, hoikka blondi nainen mieleen. Just sellainen tipu =)

Buuffasta mulle taas aina tulee mieleen buffet, monet lyhentää buffetin buffaksi. Siks oli kiva tietää sinunku nimimerkin tausta =) mitäs Neea tykkäs rattailla ajelusta? Eetu vielä viihtyy makuullaan ja hereillä mutta tässä kevään tullessa täytyy sitä kokeilla meilläkin. Nyt on vielä ihan talvi ja lunta sataa kokoajan. Noi päikkärirytmit on vieläkin vähän perseellään, voi olla ettei Eetu kohta enää nuku kunnon päikkäreitä vaikka mä vaunuja työntelisinkin niin sitten kai se on sama ottaa se pystympään istumaan.

Hyvä että siellä Piltti maistuu, kiitos kun että kerroit noita eroja semperin ja piltin välillä. Itsekin oon miettinyt et onko niissä muuta eroa kuin hinta.

Heltsy, mä taisin aloittaa Eetulle liian aikaisin kahden ruuan antamisen ja meni siks noi yöt ihan rikkonaisiksi. Se vain yhden ruuan antaminen rauhoitti meillä yöt. En tiiä johtuuko sit kiinteistä noi päikkäri-ongelmatki. Selkeesti se on väsynyt mut ei meinaa millään nukahtaa. Mites teillä nyt menee? heltsystä mulle tulee mieleen helinä-keiju =)

Lycka, kiva että teillä meni reissu hyvin! Mä hoksasin jälkeenpäin että en mä sitten kunnolla selvittänyt oman nimimerkkini taustaa. Eli Harry Potterilla on kaks parasta ystävää ja Hermione on toinen niistä. Oonki tossa jo kirjoitellut että kiinteistä Eetulla meni yöt huonommiksi. Ja kyllä se nytkin yöt nukkuu (onneks) päivällä vaan nukkuminen vaikeempaa. Sun nimimerkistä mä ajattelin että sä oot ruotsinsukuinen =)

Iida-linnea, kiva että oot päässyt vähän tuulettumaan kotioloista. Ja hyvä että tyttönen on saanut lääkkeet. Toivottavasti ruoka ja juoma alkaa maistumaan. Nätti nimimerkki sulla, oon monesti sitäkin miettinyt mistä oot keksinyt =) mun siskon tyttö sai just nimekseen ton Iida.

Sara-Marialla on kans nätti nimimerkki. Nukkumisesta kyselit. Eetu nukku mun viekussa reiluun 3kk ikään ja sit siirty pinnasänkyyn ja tottu siihen nopeesti. Kokeile vaan niinkuin itse parhaaksi näet. Kiva että teillä oli yökyläily mennyt mukavasti! Rintakumista päästiin eroon tosi helposti. Kannattaa välillä aina kokeilla onnistuuko ilman mutta ÄLÄ ota turhia paineita siitä vaikka sitä käytätkin. Musta se on ihan mahtava apuväline. Mun imetys olis jäänyt lyhyeen ilman sitä.

Tossa välissä tulikin jo meidän kuulumisia. Yöt nukutaan mutta päivällä on vähän vaikeempaa. Nytkin se oli tooosi väsynyt mut silti itki vaunuissa varmaan vartin ennenku simahti. Eilen oltiin miehen kotona syömässä ja päivällä ei nukkunut kun kahdet puolen tunnin päikyt (aamupäivällä 1,5h) valmista tavaraa yöunille oli jo ennen seiskaa. Kaipa ne päiväunet vähenee jossain vaiheessa.

Se suun ympäryksen ihottuma on nyt vähän parempana kun ei olla yhtä palloa annettu Eetulle ollenkaan. Siinä pallossa on sellaisia nystyröitä jotka taitaa ärsyttää ihoa aikapaljon. Mulla taasen eilen nousi kolme ihan ihmeeellistä pattia poskeen, ihan outoa?? mikähän lie paisetauti iskenyt, yök!!

Kiitokset kaikille jotka onnitteli Eetun 6kk ikää!

hermione ja Eetu 6kk

Vierailija
30/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy: suosittelen lämpimästi iltapuuron syöttämistä. Meillä se ainakin paransi yöunia ihan ratkaisevasti. Nyt mennään taas yhdellä syötöllä, joka ajoittuu neljän aikoihin. Vaunuissa istumisesta oli puhetta myös: me ollaan kohta pari viikkoa istutettu Siennaa tuettuna vaunuissa (meillä saa sen selkänojan aika hyvään kulmaan) ja tyttö viihtyy siellä tosi hyvin hereillä. Eilenkin teki tunnin lenkin mun äitipuolen kanssa ja oli kuulemma vaan pärissyt onnellisena koko matkan :)

Lyckalla oli ollut mukava pääsiäisreissu. Kohtahan te tosiaan siirrytte taaperopuolelle!

Iida-Linnea: toivottavasti antibiootit tehoaa nopeasti ja teillä on kohta terve tyttönen.

Sara-Maria: meillä Sienna nukkui kanssa äp-laatikossa pinnasängyn sisällä alkuun ja luovuttiin laatikosta vähän ennen 2kk ikää. Syy luopumiseen oli se, että tyttö herätti itsensä aina kun huitaisi unissaan laatikon seinään. Ilman laatikkoa ei enää osunut mihinkään ja unetkin maistuivat paremmin.

Dragonilla oli tosi mahtava olkkarin seinä! Eipä tule samanlaista heti vastaan.

Hermione: sait mut nauramaan sun kuvitelmalle musta¿ En kyllä ole mikään missityyppinen tipu, blondi kylläkin. Luulen, että miehelläkin on mielessä enemmän sellainen pörröinen pääsiäistipu-meininki kun mua siksi kutsuu. Ei ole vielä tullut kaverilta viestiä, että vauva olisi syntynyt. Hyvä, että Eetun ihottuma on helpottanut. Siennalla on kanssa välillä poskissa sellaista vähän karheampaa ja punaisempaa kohtaa, mutta en pidä sitä oikeastaan ihottumana, saattaa hyvin johtua siitä, että on hangannut poskiaan erilaisilla leluilla. Ja nykyäänhän naamassa on aina jotain ruokaa, en koskaan saa sitä täysin puhtaaksi.

Buuffa: mä syötin Siennalle Semperin peruna-punakampelasosetta ja se oli tosiaan paljon tönkömpää kuin Piltin soseet. Lisäksi siinä oli aika paljon mausteita (sitruunamehua, tilliä yms), joten syöminen tökki vähän, tyttö jopa vähän yökki. Hyvältä se mun suussa maistui kun testasin ja toisaalta hyvähän lapsen on tottua vähän karkeampaankin ruokaan, mutta kyllä meilläkin Piltti putoaa paremmin.

Meillä vähän tapeltiin tänään aamupäiväunista kunnes tajusin, että tyttöhän itkee nälkäänsä. Tyhmä äiti, kun ei heti tajunnut. Syötin sen uudelleen ja uni tuli heti. Yö meni taas loistavasti yhdellä syötöllä, olen kyllä tosi iloinen jos tämä tahti jatkuu.

Ihana aurinkoinen pakkaspäivä ulkona, saa nähdä jaksetaanko lenkille vai ollaanko vaan ihan kotosalla.

Tipu & Sienna 6kk+

Vierailija
31/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Ulkona on aivan upea sää! Se jos mikä saa hyvälle mielelle, vaikka meiltä jääkin ulkoilut kun tyttönen on niin räkäinen vielä. Ilmeisesti antibiootit alkaa kuitenkin tehoamaan, koska eilen illalla ei tullut itku-yskä-huutokohtausta, kuten edellisenä iltana.. Myöskään yöllä tyttönen ei yskinyt kuin pariin kertaan! Ruoka sen sijaan tökkii edelleen. Taitaa olla inhottavaa syödä, kun limaa hengitysteissä ja yskänpuuska saattaa tulla kesken ruokailun. Ollaankin annettu kaikkea sellaista, mistä tyttönen tykkää tosi paljon: viinirypäleitä, raejuustoa, leipää.

Dragonilla on kyllä todella upea seinä! Ootteko itse taiteilleet sen vai onko joku tehnyt teille tilauksesta maalauksen?

Sara-Maria, tosi kiva että teidän yökyläilyreissu sujui kivasti. Meillä tuli viime kesänä aika paljonkin reissaamista tyttösen ollessa ihan pieni ja hienosti kyllä nukkui ihan missä vaan oli äiti mukana. En tiedä johtuuko sitten siitä, että pienestä asti on liikuttu, mutta nykyäänkin meidän reissaamiset sujuu ongelmitta. Kunhan on unirätti ja nalle mukana! Meidän tyttönen nukkui aika pienestä asti pinnasängyssä eli noin kolmeviikkoisena aloitti unensa omassa sängyssä. Vuorattiin tosin sänky niin, että siellä oli turvallinen kolo nukkumiselle. Ekan syötön jälkeen neiti tosin jäi aina meidän viereen unille. Pinnasänky oli ihan meidän sängyssä kiinni, joten oli helppo ottaa tyttönen viereen jos uni ei omassa sängyssä maistunut.

Tipu, toivottavasti ystäväsi saa pian vauvan syliin! Mullahan synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla hieman ennen klo 12 ja tyttönen syntyi klo 00.35 yöllä... Oli aikas pitkä päivä odotella että jotain tapahtuisi. Ja sitten kun alkoi tapahtumaan, niin hurjaa vauhtia homma etenikin loppuun. Kiva juttu, että Sienna viihtyy rattaissa!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta en nyt muista. Anoppi on tulossa vajaan tunnin päästä, joten taidan mennä laittamaan ruokaa valmiiksi.

Leppoisaa toista pääsiäispäivää kaikille!

T. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
32/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisätä tuosta tyttösen nukkumisesta, että reissuissa neiti nukkui pienenä vaunukopassa niin kauan kun vaan siinä mahtui nukkumaan tai äidin kainalossa. Oli noin 4 kuukauden ikäinen kun ostettiin matkasänky ja sen jälkeen on reissuissa nukkunut siinä.

t. i-l

Vierailija
33/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lahopää olen, että ei millään kaikki tule kerralla mieleen, heh. Ihan pakko kertoa teille tyttösen aamuisesta yllätyksestä meille vanhemmille:

Neiti heräsi ennen seitsämää, joten hain hänet meidän keskelle höpöttelemään. No, tyttönen oli sitä mieltä jotta nyt pyöritään ja hyöritää ja hetkessä kääntyi masulleen. Siinä sitten aloitti ähisemään ja puhisemaan nousten konttausasentoon. Mieheni kanssa katsottiin suut auki, kun neiti vääntäytyikin istumaan! Täysin tyynesti, ilman mitään ongelmia. Enpäs tiedä kuinka kauan osannut moisen tehdä - varmaan omassa rauhassa sängyssään harjoitellut ja tänään päätti näyttää hienon taitonsa vanhemmilleen. =)

t. i-l ja juuri päikkäreiltä herännyt tyttönen

Vierailija
34/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Linnea: Ohhoh!! Teillä olikin ihana aamu kun tuollaisia taidonnäytteitä heti saitte. Sitä on voitu salaa harjoitella, että saa sitten isän ja äidin hämmästymään ;) Ihanaa....

Joku kyseli seinän maalarista....se on mun veljen maalaama. Hänelle on periytynyt kaikki nuo taiteelliset lahjat ja mulle ei mitään :) Hyvä jos tikku-ukon saisin aikaiseksi...onneksi joku osaa niin saa itsekin nauttia tuotoksista.

Pääsiäinen on sitten kohta ohi...nyyh....on ollut niin kivaa kun saa rauhassa kotona olla koko perheen voimin. Kyläilemässä ollaan oltu kans melkein joka päivä ja tänäänkin pitäis vielä mummolaan mennä.

Eilen miehen kanssa laskettiin kuinka kauan voisin olla kotona ja kyllä itku meinas tulla kun todettiin ettei ainakaan sitä kolmea vuotta. Niin mielelläni olisin pikkuisen kanssa kotona. No...vielä ei mitään tarkkaan olla päätetty, mutta vähintään tämän vuoden loppuun olen kotona. Mulla vanhempainloma loppuis jo elokuun alussa.

Mites muut?? Kuinka kauan aiotte olla kotona?

No nyt laittaa pyykit ja sitten sinne mummolaan....

Dragon & Paul 4kk+

Vierailija
35/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...pää on laho eikä kaikkia muista kerralla...

Oon mä katsonut sen punaisen lohikäärmeen. Se on aika hurja leffa niinkuin ne muutkin hannibal-jutut. Vaikka sehän nyt ei suoraan siitä hannibalista kerrokaan. Kaikenlaista fantasiaa sitä on tullut katottua ja yksi ihana lohikäärmeleffa on se eragon. Nyt tuleekin teattereihin se Spidrewickin kroniikat....pitäis varmaan yrittää saada poitsu hoitoon, et pääsis katsomaan :)

Vierailija
36/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sen tärkeimmän mun textistä eli,

HENNALLE SUPER ONNITTELUT TODELLA SULOISESTA VAUVASTA!! Ihana tukka neidillä ja muutenkin on täydellinen, oh kun ihana! =)

Ja vielä ONNITTELUT 6kk täyttäneille!!

Ja nyt Lycka jatkaa auringon nauttimisesta!

Lycka ja Höpis päikkäreillä

Vierailija
37/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi HENNAlle ihan älyttömästi onnea!! Tyttönen näyttää aivan syötävän suloiselta, meidän Mimosalla oli samanlainen tukka päässä syntyessään. Oon ihan ulalla palstan kuulumisista eikä tullut mieleenkään, että olisit voinut jo synnyttää =) Onnea vielä kerran!!

Tosiaan, palstalla en oo vieraillut varmaan 3-4 viikkoon.. Lycka mua jo näytti kaipailleenkin, ystävä rakas =)

Mullahan siis todettiin iso munasarjaperäinen kysta, ja leikkaus oli 10.3 eli 2 viikkoa sitten. Sitä ennen kävin kahteen otteeseen sairaalassa kun iso maha haittasi jo elämää, oli kuumetta, oksentelua jne. Kysta sitten leikattin, ja se painoi 5 KILOA!! Ja oli 30 cm halkaisijaltaan..... Tosi kipeä ja voimaton olin leikkauksen jälkeen, haavaa särkee yhä ja yleiskunto on ihan nollilla. Mimosaa en saa nostella 4 viikkoon. Päivät menee lähinnä pötkötellessä.

No, tokihan kurjuus piti maksimoida, ja pitkänäperjantaina iski sitten noro-virus >:/ (Mulla on viimeksi ollut oksutauti joskus 15 vuotta sitten). Olin jo valmiiksi siitä leikkuusta niin heikkona, että sairaalaanhan sitä piti ambulanssilla lähteä. Olin yön tipassa ja kotiin. Mies alkoi oksentaa viime yönä ja Mimosakin oksensi kerran, tosin saattoi johtua siitä kun veti iltapuuroa henkeensä. Aamulla Mimosa oli ihan veltto ja vetelä ja voimaton ja hieman alilämpöinen, ei yhtään oma itsensä, eli terhakka ja naurava ja touhuava. Nyt ne tuolla isin kanssa nukkuu vieretysten. Pitää tarkkailla tilannetta, että mihin tuo Mimsun vointi menee!

Otettiin yhteyttä lakimieheen, joka otti taas yhteyttä isännöitsijään, kun tuo meidän kosteusvauriojuttu ei etene. Kosteus senkun lisääntyy seinässä ja katossa eikä kukaan tee mitään asialle. Ei oo kuivatettu, ei tutkittu tarkemmin rakenteita, ollaan vaan saatu tylyä kohtelua. Jospa tuo lakimiehen asialle pano hieman nopeuttaisi tätä hommaa, ei oo hirveen kiva tietää asuvansa asunnossa, jossa on selvä kosteusvaurio..

Että tämmöstä meille, tosiaan paremminkin on ehkä joskus mennyt, mutta eipä se valittaminen auta :( Nyt alkaa tuota puoli mahaa halkovaa vekkiä kivistää siihen malliin, että taidan mennä itsekkin pitkäkseni hetkeksi.. En edes yritä kommentoida mitään, kun oon tosiaan pihalla ku lumiukko teidän jutuista..

Sere ja Mimosa 11kk

ai niin, tässäpä linkki mun " mahakuviin" . En siis ole raskaana, vaan tuo on se kysta!! http://s147.photobucket.com/albums/r307/serenity_035/

Vierailija
38/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nimimerkki tulee yhdestä biisistä, jotenkin tuo serenity on niin kaunis ja pehmeä sana, että otin sen.

Vierailija
39/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa kuulla teistä! Kovasti olet ollut mielessä ja arvelinkin, jotta oot varmasti päässyt sairaalaan sen kystan vuoksi kun sinua ei täällä näkynyt. Mutta hui miten iso se olikaan! En ollut ollenkaan ymmärtänytkään, että sun masu oli tosiaan kuin oisit odottanut vauvaa... Toivon, että toivut leikkauksesta ja mahataudista pian. Toivottavasti myös pikkuneiti selviää vähällä... Paranemista Mimosallekin!

Uskomatonta, että se teidän kosteusvaurion korjaaminen ei ole alkanutkaan vielä. Toivottavasti on jämäkkä lakimies, jotta alkaa tapahtumaan jotain....

T. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
40/47 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, miten mä voin lukea palstaa niin, että osa teksteistä jää niin kuin huomaamatta...

Elikäs Lycka, aivan ihanalta kuulosti teidän loma!! Jopa himpun verran kateellisena täällä mietiskelen, että lumesta ootte saaneet nauttia... No, onneksi meidän tyttönen pääsi pulkkailun makuun hiihtolomien aikaan kun mummolassa oli lunta. =) Kiitokset myös tsempityksestä. Me ei saatu sen kummempaa lääkettä kuumeeseen kuin nestemäistä Panadolia. Se onkin kyllä paaaljon tehokkaampaa kuin supot. Vähän vaan välillä hirvittää kun menee kolmenlaisia lääkkeitä suun kautta tyttöselle... Aika kiltisti onneksi suostuu kaikki nielemään. Ja toi on muuten ihan totta, että nykyään voimia ja tsemppiä löytyy ihan ihmeellisesti, kun on lapsi talossa. Osaa jotenkin sivuuttaa täysin oman huonon olon, jotta saa lapsen hoidettua.

Toivottavasti ette ihan hermostu minuun, kun miljoonassa osassa kirjottelen tänne palstalle...

t. edelleen i-l =)