Pitäisikö minun lastenhoitajana vaihtaa jo alaa :/
Olen lähihoitaja ja suuntauduin lastenhoidon puolelle. Nyt olen pari vuotta ollut päiväkodissa töissä ja tuntuu, että en jaksa! En kestä jatkuvaa meteliä, kirkumista, en jaksa aina komentaa, auttaa..... Sama jatkuu kotona sillä meillä on 3 omaa lasta. Miksi ylipäätään suuntauduin tälle alalle? Pärjäisin varmaan paremmin vanhusten kanssa. Onko kelle muulle käynyt näin ja kannattaako taas vaihtaa työtä ihan toiseen. Sen tiedän, että eläkeikään asti en lasten huutoa jaksa kuunnella. Stressaannun vain siitä...
Kommentit (3)
Lastenhoitotyö on jatkuvaa meteliä ym.. jos ei sitä kestä, niin ei kannata kiduttaa itseään, vaan vaihtaa alaa.. jos se on mahdollista. Ja koska olet lähihoitaja, niin varmasti saat töitä vanhuspuolelta, jos se kiinnostaa. Ainakin pääkaupunkiseudulla on huutava pula vanhustyöntekijöistä.
On tärkeää, että osaat kuunnella itseäsi ja tiedostat, että ala ei ehkä olekaan sinua varten. Niin moni kituuttaa itseään väärässä työpaikassa ja siitä ei ole seurauksen muuta kuin sairauslomaa, pitkää sellaista. Sitä et varmasti halua. Lastenhoitotyö on vaativaa, äänekästä, hermoja raastavaa työtä, varsinkin tämän päivän päiväkodissa. Toivoisinkin, että moni muukin tekisi tuon viisaan päätöksen ja vaihtaisi alaa, eikä olisi hermot loppuneena töissä.. siitä kärsii itsensä lisäksi lapset ja työkaverit.
T: Myös alan vaihtoa suunnitteleva, tällä hetkellä hoitovapaalla lto:n töistä .
Olen myös lapsiin suuntautunut lähihoitaja ja olin aikoinani töissä päiväkodissa useita vuosia, kunnes totesin, ettei sovi mulle. Se kirkuminen ja meteli oli pahinta, samoin näennäinen kiire, huh. Nyt olen tehnyt jo 8 vuotta lastensuojelussa töitä, ei ole kiirettä, eikä meteliä.
oon vanhuspuolen hoitaja mutta lapsipuolella töissä.
Kotona en kestä ääntä ja melua, mutta töissä yllättävän hyvin.
Silti kaipaan hiljaisia vanhuksia kuitenkin