Palkkoja ei ole varaa nostaa
Rajun inflaation myötä normaalisti rajut palkankorotukset jäävät todennäköisesti saavuttamatta. PTL ennustaa isointa lamaa vuosikymmeniin jolloin ei voida korottaa palkkoja tai talous sukeltaa entistä enemmän.
Kommentit (12)
Pyydät niistä sun hamppareista vaan 20 e kappale niin voit nostaa palkkoja, ja lissää nyt oikeesti työntekijöitä. Sitä on kauheeta seuratakin.
Palkkojahan ei voi nostaa koskaan. Sellaista nousukautta ei tule, että Suomessakin saataisiin palkat länsieurooppalaiselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Palkkojahan ei voi nostaa koskaan. Sellaista nousukautta ei tule, että Suomessakin saataisiin palkat länsieurooppalaiselle tasolle.
Siksi Suomessa niin moni työtön ryhtyy yrittäjäksi. Sillä tavalla on mahdollista tienata todella hyvin, saa itse päättää lomansa ja työaikansa. Riittää, että saa tarpeeksi asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Juu niin hyvin ei mene koskaan että palkkoja voisi nostaa. Aatelkaa nyt itsekkin. Sehän on omistajille vähemmän voittoa jos palkkoja nostetaan. Ehei ei se käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Suomessa niin moni työtön ryhtyy yrittäjäksi. Sillä tavalla on mahdollista tienata todella hyvin, saa itse päättää lomansa ja työaikansa. Riittää, että saa tarpeeksi asiakkaita.
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.
Vnähemmän eväztä työntekijälle ja heikompi työteho.
Enää ei ole Nokian veroista työnantajaa kuten Nokian kännyköiden kulta-aikana. Hyvin siinä sai valtio verorahoja.
Minun yrityksessä päätettiin maltillisista palkankorotuksista. Elämisen kustannukset on nousseet ja hyvistä työntekijöistä kannattaa pitää kiinni. Muuten ne karkaa muualle. Pelkällä ahneudella ei pitkälle pötkitä.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole Nokian veroista työnantajaa kuten Nokian kännyköiden kulta-aikana. Hyvin siinä sai valtio verorahoja.
Onneksi valtion menot saatiin nostettua Nokian kulta-aikana perustamalla kaikenlaisia turhia huuhaa virkoja. Nokian alamäki alkoi 2008 iPhonen ja Androidin myötä ja siitä asti valtio on ottanut vajaat 10 miljardia uutta velkaa vuosittain ja koronan vuosina tuplasti lisää. No, lapsethan tämän velan maksaa eläen itse kituuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.
Miten tämä on mahdollista, jos on samaan aikaan varaa nostaa työntekijöiden palkkoja?
Vierailija kirjoitti:
Minun yrityksessä päätettiin maltillisista palkankorotuksista. Elämisen kustannukset on nousseet ja hyvistä työntekijöistä kannattaa pitää kiinni. Muuten ne karkaa muualle. Pelkällä ahneudella ei pitkälle pötkitä.
Meillä laskettiin, miten paljon palkankorotukset edellyttävät lisätuottoa ilman, että pitää ottaa lainaa palkanmaksua varten.
Normaalisti rajut, eli siis ne isot 1-2% korotukset? :D