Muita, jotka kokevat vierailut kotipaikkakunnalle stressaaviksi?
Reissua (500 km) edeltää aina hirveä etukäteissuunnittelu, -pakkaus ja -pyykinpesu (3 lasta, joilla tavaraa riittää). Perillä (yleensä 2-3 päivää) sutiminen sinne tänne, että nähdään kaikki isovanhemmat ja sisarukset perheineen ja vielä joskus ystäviäkin. Samalla puhelin piippaa tauotta viestejä " koska te tuutte meille" ja " yrittäkää nyt edes tällä kertaa ehtiä meille" . Kun tehdään lähtöä toiseen paikkaan, alkaa syyllistys: " Noin vähän aikaa te taas maltoitte meillä olla." Lopulta ajetaan taas yksi päivä kotiin päin. Sitten taas pyykätään pari päivää reissussa kertynyttä pyykkiä.
Olen yleensä ihan reporankana kun päästään vihdoin takaisin himaan. Ihmetyttää sekin, että jos olemme niin helkkarin tärkeitä vieraita, niin miksi ihmeessä ne ihmiset sieltä eivät itse ikinä vaivaudu tulemaan tänne???
Kommentit (5)
Tosin nyt muutimme lähemmäs kotipaikkakuntaa eikä enää stressaa. Muttta useiden vuosien ajan koimme monena viikonloppuna matka- ja vierailustressin....enpä tiedä mikä siihen auttaisi. Ehkä vain itsesuggestio eli yrittää ottaa rennommin koko jutun. Ja ehkä voisi sopia jo hyvissä ajoin, ketä tullaan reissun aikana tapaamaan ja loput säästetään seuraavaa reissua varten. Eikä kannata kärsiä huonosta omasta tunnosta jos ei kaikkia ehdi miellyttämään. Esitä kutsu " lopuille" ihmisille että tulevat välillä teille.
käydään Suomessa kerran tai korkeintaan kaksi vuodessa.
Lisänä vielä vanhan kotikaupungin ahdistus, joka iskee päälle noin 10 minuuttia saapumisen jälkeen. Siinä sitä pyyhältää tukka putkella paikasta toiseen ja koittaa olla muistelematta, mten surkeeta se nuoruus siellä oikein olikin.
Sikäli että siellä asuu ystävä joka olettaa että joka ainoalla reissulla käydään heillä, ja loukkaantuu jos
emme menekään. Paikkoja on monta missä käydä eikä kaikissa ehdikään yhdellä reissulla. Tämä ei suostu ymmärtämään ettei aina voi ajaa ohitse muista ja mennä heille. Nyt pääsiäiseksi mennään sinne taas ja olen ollut hiljaa asiasta. Kyläillään nyt niissä paikoissa joissa ei yleensä käydä. Perhe on hajaantunut jo ja suku ympäri suomen, sen suhteen ei sitä kotipaikkakuntaa ole.
Kiertäisin koko paikkakunnan kaukaa, jollei isovanhemmat asuisi siellä.
kerran menen äitini hautajaisiin sitten kun se aika koittaa