Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää:(( Oltiin ottamassa koiranpentu ja nyt selvisi

Vierailija
19.03.2008 |

että meidän 6-vee tyttö onkin allerginen koiralle. Otettiin verikoe jossa koira-arvot oli 3,8 kun normaaliarvo olis ollu alle 0.35. Ei osattu arvata tätä kun ei ole viikkojenkaan oleskelu koiran lähellä aiheuttanut lapselle mitään oireita:( Ja nyt pitää vielä varoa, ettei itke ja sure lapsen nähden kun en halua häntä syyllistää ja syyttää tietenkään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisitte ottaneet koiran ja sitten olisi huomattu tuo allergia - eli hienosti toimittu, kun menitte testeihin ensin!

Vierailija
2/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on koira-allergiaz (näkyy testeissä selkeästi), mutta en ole silti koskaan reagoinut koiraan. Ja meillä on kotona ollut irlanninsetteri ja tällä hetkellä itselläni on 2 lapinkoiraa. Allergialääkkeitä syön ainostaan kun olen muuten kipeä, jolloin elimistä on herkempi allergeeneille.

Eli aina ei allergia estä koiraa ottamasta. Voisitteko esim. saada kotiinne jonkin rodun (esim. lapinkoira, collie, sheltti) koeajalle useammaksi viikoksi, jotta näkisitte todella mitä koira lapsellenne aiheuttaa. Sääli olla ottamatta koiraa, jos koko perhe sitä haluaa ja lapsi ei kuitenkaan reagoi vaikka onkin allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi tosiaan kävitte testeissä etukäteen! Se tilanne olisi voinut olla paljon pahempi, jos pentu olisi jo ehtinyt teille.

Voisitteko miettiä jotakin muuta lemmikkiä koiran tilalle?

Vierailija
4/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ottamisella jos sitten tuleekin ajan kanssa oireita ja pitäisi sitten luopua siitä koirasta:(t: ap

Vierailija:

Itselläni on koira-allergiaz (näkyy testeissä selkeästi), mutta en ole silti koskaan reagoinut koiraan. Ja meillä on kotona ollut irlanninsetteri ja tällä hetkellä itselläni on 2 lapinkoiraa. Allergialääkkeitä syön ainostaan kun olen muuten kipeä, jolloin elimistä on herkempi allergeeneille.

Eli aina ei allergia estä koiraa ottamasta. Voisitteko esim. saada kotiinne jonkin rodun (esim. lapinkoira, collie, sheltti) koeajalle useammaksi viikoksi, jotta näkisitte todella mitä koira lapsellenne aiheuttaa. Sääli olla ottamatta koiraa, jos koko perhe sitä haluaa ja lapsi ei kuitenkaan reagoi vaikka onkin allerginen.

Vierailija
5/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankitte ilmanpuhdistimen!

Vierailija
6/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ne teidän tuttujen koirat piha vai sisäkoiria? olisiko koiranne täysin sisäkoira?

Tuttujeni lapsi ei jäänyt kiinni allergiatesteissä, mutta kuitenkin myöh puhkesi paha allergia.

Ilmeisesti lapsesi on jo altistunut koiralle ja nyt myöh alkaisi tulemaan oireita

Vierailija
7/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
8/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimista...t: ap

Vierailija:

onko ne teidän tuttujen koirat piha vai sisäkoiria? olisiko koiranne täysin sisäkoira?

Tuttujeni lapsi ei jäänyt kiinni allergiatesteissä, mutta kuitenkin myöh puhkesi paha allergia.

Ilmeisesti lapsesi on jo altistunut koiralle ja nyt myöh alkaisi tulemaan oireita

Vierailija
9/9 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ota koiraa " kokeilumielessä" .

Koira ei ole mikään hernepussi, jota voi heittää kodista kotiin. Se on ihan elävä olento!!! Lisäksi... onko se koira tärkeämpi kuin lapsen terveys? No ei ole... senhän näkee jo ap:n viestistäkin. Vaikka lapsi ei reagoisi heti koiralle, niin myöhemmin saattaa laueta vaikkapa astma.

Mun vanhemmat odottivat 19-vuotta, että saivat koiran... eli niin kauan, että minä muutin pois kotoa. Nyt heillä on kaksi koiraa... vaikka minä reagoi millään lailla näille koirille oleillessani vanhempieni luona, ei minulle tulisi silti pieneen mieleenkään hankkia koiraa itselleni. Allergia on allergia...

Tiedän kyllä jo senkin, että tuo lattialla naurava vauva kasvaa ja vielä tulee sekin päivä, kun meillä huudetaan, että " paska äiti, kun mä en saa koiraa, vaikka tahtoisin..." . Itse olen monta monituista kertaa itkenyt, kun kavereilla oli lemmikkejä ja meillä vain tylsiä akvaariokaloja.