****NELIAPILAT VKO 12****
Ajattelin laittaa tässä uuden pinon meille neliapiloille, kun edellinen pino on viikolta 8...Toivottavasti kevään myötä meidänkin porukka aktivoituu ja saadaan uusiakin mukaan! Eli mikäli kuumeilet neljättä nyt tai joskus tulevaisuudessa, niin tervetuloa mukaan!!
Kommentit (47)
Ilmoittaudun joukkoonne.. Mulla neljäs ollut haaveena n.1,5v..oli vain niin kauhian vaikeaa saada tuo mies lämpenemään ajatukseen, mutta sitkeästi olen " ruikuttanut" ja nyt eka yritys menneillään..ja sydän ja mieli täynnä toivoa, että jospa tärppäis pian :)
Olen 30v. ja mies 29v. Lapset pojat -01 ja -03 sekä neiti -05.
Hei vaan!
Kevät on tosiaan nyt käsillä, aivan ihana ilma tuolla! Suunnataankin tästä pihalle lasten kanssa seuraavaksi.
Kovasti on mietinnässä vauvapuuhien aloitus, milloin sitä rohkenisi ruveta yritykseen... Toivottavasti ajatukset tästä kevään myötä selkiää :) !
Eli räkä lentää edelleen...miten ihmeessä sitä voiki riittää?? Nyt kyllä ihan oikeesti tää alkaa riittämään!!
Ihanaa tänne on taas tullu uusia!! Tervetuloa vaan mukaan!
Mää näin toissayönä kivaa unta...mää olin raskaana...en tiennyt edes odottavani ja yhtäkkiä olin ultrassa, jossa huomattiin että kas! siellä onki kolme! pienokaista ja mikä hauskinta niillä kaikilla oli pippelit eli kolme poikaa ois siellä masussa ollut eli kolme poikaa näiden kolmen jatkoksi =) Unessa pääsin ihan siihen asti että synnytin kuitenkin lopulta ja ensimmäinen oliki sitte suureksi ihmetykseni tyttö =)) ...tästä unesta edellisenä yönä olin synnyttämässä mutta tällä kertaa vauvoja oli " vain" yks..Mies ei ihme kyllä kommentoinut mun uniani lainkaan..
Kiva lukea teidän pähkäilyjänne siitä että milloin " se" alkaa eli vauvan yrittäminen ja se kuinka vaikeaa se voikaan olla se päätös sen aloittamisesta...Ite olen krooninen vauvakuumeilija joten aiemmin olen vain odottanut ku kuuta nousevaa miestäni niihin mukaan joten mulla ei ole ollu koskaan jarruja sen suhteen...Eli siinä suhteessa nuo jutut on mulle ihan uusia...Ja tietty kyllä ymmärrän ne tuntee ihan täysin sillä kyllähän se elämä taas muuttuu paljon ku uusi vauva ilmoittaa tulostaan saati sitte ku syntyy...Meitä taiettiin pitää hulluna jo silloin vuosi sitten ku ilmoitettiin että meille tulee kolmas ku kaks ekaa oli jo niiiiiiiiin helppoja ku 12 ja 7v olivat....siis että mikä järki on aloittaa vauvarumba uudelleen ku kaks on saanu jo noin " hyvälle mallille" ja nyt ku siis pysty niitten kans tekemään jo kaikenlaista ilman mitään rajoitteita...Mutta eipä kyllä itteä ole kaduttanut päivääkään päinvastoin!! Ja tahtoo lisää!! Aateltkoot muut mitä lystäävät, en ole muutenkaan koskaan aatellut mitä muut meistä mieltä ovat..
Mies lähti päiväreissulle pohjoiseen, myöhään illaksi odotan häntä taas kotiin..pikkumies luuli että taas tuo isukki lähtee jonneki kauas pois ku ei suostunut isiä kattomaankaan ku aamulla lähti...viime viikon ku isi oli pois niin kyllä on ollu niin hai isilaivan perässä aina ku isi on kotiin tullu
Plääh...pitää vähän töitä tehä ku pikku-ukkeli nukkuu...kiva ku jutut taas viriää tässäkin pinossa!! Aurinkoista päivää!!
nani kera poikakatraan
Kp nyt 26! Tänään piti jo hätähousuna tehdä yks testi joka oli puhdas nega. Mutta en vielä heitä toivoa kaivoon. Viikko on vasta puolivälissä.
Kevät etenee ja on ihanan aurinkoista! Vaikkakin keväässä on myös huonot puolensa: joka paikka on niin kuraista ja likaista ja lasten vaatteet on ulkoilun jälkeen aina ihan likomärät. Mutta ne on pieniä murheita ne =)
olen hieman liian hätäinen ehkä toisinaan ja nythän on tullutkin paljon kirjoituksia lyhyellä ajalla, en itsekään ole varmaan maailman ahkerin kirjoittaja, tää sujuu multa jotenkin niin hitaasti ja koko ajan tulee virheitä, jäi väliin yläasteella se konekirjoituskurssi...
kiva lukea teidän juttuja ja jännätä mukana onko tärpännyt vai ei! olen itse ja varmaan moni muukin huomannut, että sitä alkaa jo vähän tottua siihen, että aina tulee niitä " raskausoireita" ja miten sitä seuraa itseään joka kk. olen ruvennut ajattelemaan, että en kuitenkaan ole niin ei pety, vaikka salaa toivonkin. testejä en enää viiti tehdä liian aikaisin. nyt olis kp 13 eli tärkeä viikko menossa! pujahdankin kohta miehen viereen vaikka ilman rihmankiertämää, että tulis maksimoitua hyvin!!! ovis on ollut n. kp 16 tienoilla tai pikkuisen on heittänyt kierto, muutaman päivän suuntaan tai toiseen. ensi ja sitä seuraava viikko ovat taas odottelua, vaikka yritän olla tekemättä tästä numeroa ja painoakin pitäis pudottaa! ikään kuin en osaisi päättää että laihdutanko vai " teenkö" vauvaa, hah tosin tuntuu että kumpikaan ei etene, täytynee ottaa rauhallisesti, eihän näille asioille itse mahda, paitsi laihduttamiselle.
pitkään olen muuten miettinyt laihdutukseen liittyen ja muutenkin hyvään oloon, että miten sais aloitettua säännöllisen liikunnan, vaikka edes pienen kävelylenkin pari kolme kertaa viikossa ja lisäksi kotona jotain jumppaa tai polkemista, miten se aloittaminen on niin vaikeaa??? onko muilla kokemusta.
sinä, joka jännäät onko tärpännyt (en nyt muista nimimerkkiä) pidä peukkuja, noi oviksen jälkeiset päivät on tosiaan piiiiiiiiiiiiiiitkiä!
mutta nyt pitää painua pehkuihin, väsyttääkin jo kovasti ja jos vielä miehen herättäis...
kirjoittelemisiin ja lukemisiin t täällääiti sekä pojat ja prinsessa
piti sanoa että pidän peukkuja pystyssä!!!
Pitää yrittää pyöriä täällä palstalla nyt mahollisimman paljon, jospa se vauvakuume tästä yltyy :). Minulla sitä ei nimittäin kroonisena ole. Ainoastaan on sellainen tunne (joka välillä katoaa ja sitten taas ilmestyy jostain), että yksi tästä perheestä vielä puuttuu. Tämä kevät ja auringonpaiste on omiaan lisäämään tuota tunnetta :). Ja haluaisinkin vauvan mieluiten keväälle tai kesälle, jos voisin siihen itse vaikuttaa.
Kolme edellistä on kyllä saaneet alkunsa helposti, mutta ei voi tietää onnistuuko enää samaan malliin. Niin ja tämä neljäs olisi sitten se meidän perheen viimeinen vauva. Ainakin ihmis-sellainen ;D... !
ja lopettaa vauvakuume palstalla käymisen.
Syynä nimittäin se, että vaikka kierukan poistoon menenkin ensi viikolla, niin mieheni sanoi menevänsä vasektomiaan. Hän EI halua lisää lapsia. Olen itselleni sanonut, että mikäli mies oikeasti menee vasektomiaan, niin sitten minäkin lopetan haaveilut neljännestä. Koetan tyydyttää hoivaviettini sylittelemällä lemmikkejäni;)
Kiitos " Täällääiti" peukuista, vaikka en tiedä auttoiko ne =(
Tänään nimittäin aamulla herätessäni (kun nousin istumaan)
lorahti tosi paljon verta ja sitä on jatkunut tämän päivän.
Vähän vähemmän kylläkin ja semmosta limansekaista.
MENKATKO? Kp nyt ois 27. Muuttunee Kp1:ksi ja kierto siis 26.
Luin kyllä että menkat voi tulla vaikka olisikin raskaana....
joten ihan 100-varmasti en vielä halua hylätä vauvahaavetta tälle kierrolle. Mutta katsotaan miten vuoto etenee. Jos on useamman päivän niin se kait on sitten sillä selvä. Uutta ovista odottamaan...
Varmaan rankkaa luopua vauvatoiveista. Aurinkoisia kevätpäiviä sinulle! =)
Sama täällä..aamu alkoi verisesti ja mieli ihan myrtsi =/, mutta täytyy vain koittaa ajatella, että parempi onni tulevassa kierrossa..Mulla kaksi edellisitä odotusta alkoi heti ekasta yrityksestä joten siksi kai sitä arveli, että tuommoinen tärppäys jatkuu..Positiivista tässä on se, et nyt uskallan lääkitä flunssaani buranalla...
Jospa kevät ja aurinko lisäävät tuota hedelmällisyyttä =)
Älä vielä lannistu jaksat vain sitkeästi " keskustella" asiasta miehellesi, olen kuullut tuon saman uhkauksen omalta mieheltäni...mutta sitkeydelläni sain hänet himpun lämpenemään ajatukseen, vaikka hän ei olekkaan yhtä 100% innoissaan tästä neljännestä, kuin minä niin tiedän, että sydän sulaa viimeistään, kun nyytti on maailmassa =)
Tsemppiä sinulle..tiedän tuon epätoivoisen olon,mutta jaksetaan uskoa siihen että miehesi mieli muuttuu..
Kyllähän nämä ihka oikeet menkat on =(
Kp nyt siis 2. Ihmeen lyhyt oli kierto (26). Pillerit siis lopetin tuossa maaliskuun alussa ja nämä on nyt ekat " luomumenkat" . Eli sinänsä siis hyvä että keho puhdistuu noista pillerihormoneista ja pääsee luomutilaan.
Meillä on kans saanu miestä taivutella tähän neljänteen. Se on vieläkin vähän niin ja näin, mutta suostui sentään pillereiden poisjättämiseen (eikä kyllä ole kumejakaan ostanu tilalle vaikka annoin hänelle senkin mahdollisuuden!) Miehet taitaa olla niitä järki-ihmisiä, siinä missä me naiset ollaan tunneihmisiä. Meillä ainakin mies salaa sydämessään haluaa neljännen, sen verran tunnen miestäni, mutta miehellä on pelko siitä jos kaikki ei menekään niin hyvin kuin 3 ekaa raskautta. Ja meillä on kans ollu herkkä tärppi aina eli siksi minäkin olin vähän pettynyt kun ei heti nytkin tärpännyt. Mutta mitään en pidä itsestään selvänä. Vauva saa tulla jos on tullakseen. Ilolla ja riemulla se kyllä otetaan vastaan!
Harmaa päivä tulossa. Pitäs siivota. Yritän viedä matot ulos ja toivoa ettei sada!
Sympatiahalit Islabonitalle ja Helinä-78:lle! Pidetään peukkuja jos tärppi tulis sitte ens kuussa bd
Voi, surku Kikko! Voi noita miehiä ku aiheuttavat meille naisille kyyneileitä...toivotaan että miehes ei ihan heti olisi vasektomiaan menossa ja jos vaikka jos aikaa kuluis niin mielikin muuttuis :) Meillä on kyllä kans uhkailtu ettei (jo ekan jälkeen) meille enää lapsia mutta koskaan ei ole napsimisesta uhkaillu...ei taida uskaltaa toimenpiteeseen mennä..mutta sopii mulle...Ja mieli hällä muuttuu tilanteen mukaan onko hänellä esim stressiä töistä tmv väsynyt...tai sitten on yltiöonnellinen näistä ja haluaa kokoa isionnea vielä lisää...niin koitappa sitte pysyä perässä...Mutta siis pidän teillekin peukkuja kovasti!
Mutta mun on mentävä siivoamaan...äitini on tulossa veljeni kanssa meille viikonlopuksi ja en todellakaan heitäkään tänne päästäis...huh huh...ja plääh en ole mikään siivousintoilija...
Ihanaa viikonloppua!
nani kera poikakatraan
Ensimmäistä viestiä tässä laitan tulemaan... Haluaisin osallistua tähän kerhoon. Olen 32 ja kuumeilen kovasti neljättä!
Perheessämme on lapset 7, 6 ja 2. Ja se ihana ukko tietty;)
Aurinkoa kaikille!
Ihanaa löytää kanssakumppaneita!
Jännittelen juuri että alkaako vaiko eikö. Tein kolme pv sitten testin, mikä valitettavasti näytti negatiivista. Mutta nyt kun ei ala rättejä kuulumaankaan niin toivo herää taas... Josko tein testin liian aikaisin?? Kierto on n 32-33 mutta vähän sitä sun tätä kun ei ole ollut tarvetta seurailla enkä syönyt hormoneja, millä olisi ollut päivälleen tarkat :)
Eikä me kai olla " tahallisesti" yritetty mutta mahkut voisi olla, kun niin on leikit joskus hurjistuneet ;)) Kyllähän tuo mieskin virnuilee kun aiheesta puhutaan... Näin meillä, ja kivaa on.
On nuo niin ihkuja!
On ihkuja. Ja onhan ne miehetkin!
Ei tartte enää jännää, ne alkoi yöllä. Nyt kun muistelen taaksepäin niin eipä osunut pupuilukaan kohdalleen! Hauskaa huomata että todella harmittaa ja tässä laskee jo päiviä:)
Hei apua, huomasin juuri että mun tunnus näyttää ihan keljuilijalta!
Pahus, se ei todellakaan ollut tahallinen optinen harha:D
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Keljuilija;)
täällääidille täältäkin terkkuja, että palstoilla pyöritään säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta työ/kotikiireet on viime aikoina vieneet voiton palstailulta (ja kirjoittamiselta etenkin). Kyllä meitä täällä on, harmi sinänsä, että välillä on ollut aika passiivista tämä neliapiloiden porukka (johtunee osittain myös siitä, että jotkut aktiiviset ovat raskautuneet ja jotkut joutuneet jättämään " leikin" sikseen tai toistaiseksi jäihin :( Myös Suurperhekuumeilijoissa on jonkin verran neljännestä haaveilevia ja heidän porukkaan varmasti mahtuu myös. Mutta käy ihmeessä tässäkin pinossa kirjoittelemassa.
Omaan napaan ei mitään uutta. Ei vielä yritystä, mutta huhtikuussa sitten aloitellaan (kai)...
t. Menninkäinen