****NELIAPILAT VKO 12****
Ajattelin laittaa tässä uuden pinon meille neliapiloille, kun edellinen pino on viikolta 8...Toivottavasti kevään myötä meidänkin porukka aktivoituu ja saadaan uusiakin mukaan! Eli mikäli kuumeilet neljättä nyt tai joskus tulevaisuudessa, niin tervetuloa mukaan!!
Kommentit (47)
On tää niin aaltomaista tää kuumeilu...Mulla oli menkat viime vkolla, ja oli niin turkasen ahdistunut olo ja paniikkikohtauskin tuli pitkästä aikaa (vaikka käytän pienenä annoksena mielialalääkk).
Tuli kyllä sellainen olo, että huh, ei lapsia enää! Ajattelin heti, että jos se olo on noin kamala sitten kun vauva on pieni, eikä itse saa nukkua ja blaa blaa.
Ajatukset risteilevät perheenlisäyksen puolesta ja vastaan. Haluanko todellakin riskeerata taas oman terveyteni, jaksanko neljän lapsen kanssa (olen lähes koko ajan YH miehen matkatöiden vuoksi),ikää ensi kesänä jo 38; jaksanko näin vanhana vielä valvoa vauvan kanssa...
Ei tää heleppoo ole.
Onko teillä muilla samanlaisia ajatuksia, vai ovatko ne pelkästään positiivisia;)?
Joudun jättämään teidät vaikka en millään tahtoisi :(
Eli yksipuolinen kuumeilu saa nyt luvan loppua jos nyt on ikinä mahdollista mutta ainakin tämä täällä roikkuminen.
Eli mieheni ilmoitti eilen selkeän kantansa joka oli että ei kiitos lisää lapsia toistaiseksi. Paha tässä vastaankaan sanoa. En jaksa hirveästi ylläpitää toivoakaan vaikka jyrkkää kieltoakaan ei tullut tulevaisuuden suhteen. Pakko nyt vaan elää tässä ja nyt ilman jossitteluja. Eli haikeana luovun kaikista vauvatavaroistani ja yritän nauttia tästä mitä minulla on.
Tsemppiä kaikille ja plussaonnea kaikille, jotka sitä tarvitsevat !
-makkonen
Kiitos Menninkäinen!
Voih Makkonen, kurja päästää sut menemään :( Mutta todellakin se on turhaa " pettää itteään" tässä asiassa, jos toinen ei kerta kaikkiaan anna toiveita ainakaan lähitulevaisuudessa, tiedän todellakin mistä puhun! Se on niin kova juttu äidille...
Mulla kävi samoin tän kolmannen kans ku oisin sen niin halunnut melkein perään kakkosen kans mutta mies ei vaan halunnut...vuosi vuoden jälkeen sain vain pettyä kunnes pidin aikas pitkän tauon enkä asiasta pihahtanutkaan..kakkosen ollessa melkein neljä jätin ne pahat pahat minipillerit pois ja mies lupautu ehkäisyä hänen vuorostaan käyttämään...mutta mutta...kumiukko (5kpl:een paketti) hommat jäivät meillä tasan kahteen kertaan ku sitte mies tuumas että noh antaa tulla jos on tullakseen...tosin tässähän meni sen 3,5vuotta sitten (kakkosen ja kolmosen ikäerohan meillä on 8v)...No kuitenki ennen tätä mieheltä tuli välillä todella jyrkkä EI ennen tuota ja monen monta itkua tuli kyllä itkettyä noiden vuosien aikana...mutta jokin teki tehtävänsä ku yhtäkkiä suunta mielellä muuttu...meidän kaikkien iloksi! Ja nyt sitte meillähän ehkäistään siis mun painolla =)) eli vaavi saa tulla jos on tullakseen
Kikko: kyllä ne ajatukset seilaa joka päivä...meillä on nyt sellanen kk ollu tän 7kk kans että ei kyllä kovin pinnalla kuume ole ollut..mutta tutkitaan nyt mikä pientä vaivaa...
Ihanaa pääsiäinen tulee..ja monta päivää ei kyyditsemisiä tai muuta hyppäämistä ja mikä ihaninta saa olla ja köllötellä aamulla sängyssä ainaki kaheksaan...olin niin maani myynyt ku mies ilmoitti ettei mennä sukuloimaan vaikka niin oltiin aateltu...ei taho oikein jaksaa noitten töitten jälkeen lähteä minnekään..suotakoon se hänelle jospa se vaikka sais ladattua akkujaan..
Ääh...töihin pitää mennä...piti tulla Makkoselle heippa sanomaan...tulehan kuiteski välillä kuulumisia laittamaan...kyllä mää ainaski täällä vielä varmaan vuosienki päästä olen, ku toivottavasti takasi tuut :) Oikein paljon jaksuja sulle ja ihanaa kevättä!
Niin ja värikästä pääsiäisen aikaa ja nauttikaahaan niistä munista =)) meillä leikitään munan piilotusta aina lasten kanssa, siis noita suklaamunia piilotellaan ja lapset niitä sitte ehtii...mutta illalla leikki jatkuu miehen kanssa kahestaan...sori härskit kirjotukseni =))
Nani kera poikakatraan..
Eikai täällä niin tosikkoa tarvii ollakaan! Toivottavasti ainakaan!
Makkoseille pahoittelut. Ymmärrän kyllä kanssa hyvin tunteesi ja
ehkä onkin parempi löytää muuta(kin) ajateltavaa kun tilanne on
mikä on. Pääseehän tänne aina takasin jos ja kun siltä tuntuu.
Meillä on pienimmäinen ollut taas sairaana. Alkoi kurkunpään-
tulehduksella, johon sai sairaalassa adrenaliinia sekä kortisonia.
Nyt sai kaupan päälle korvatulehduksen ja antibiootit. On tämä
nuorin ollut kaikista kovin sairastelemaan... Toivottavasti kierre kohta
loppuis.
Otollisia aikoja odotellessa vois vaikka maalailla niitä munia...
Onko kukaan muu aktiivisesti yrittämässä vai vähän rauhallisemmalla
periaatteella?Ittellä kun loppukierrossa meinaa aina elämä suistua
raiteiltaan kun on oireita ja testien kanssa pelleilyä niin että hävettää!
Pearl
piilotellaan munia, lapsille suklaisia ja meijjän vanhempien iloksi muita munia. toivottavasti tämä munien piilottelu tuottais nyt tässä kierrossa jo tulosta.
Laskin äsken että yritystä takana jo 18 kk. Joku kyseli onko muita jotka jo aktiivisesti yrittää (sori en muista nimimerkkejä) no minä viittaan, toivo on jo menny silti joka kierron lopussa se herää ja sitten tulee testejä tehtyä ja vaikea uskoa sitä negatiivista tulosta kun on jos minkälaista oiretta. nyt on kiertopäivä 11/28-30 eli pääsiäinen menee aikas pitkälle makkarin puolella.
ja nyt leipomushommiin että ois muutakin herkkua tarjolla pääsiäisenä kuin munaa (en raski siitä vieraille antaa osaansa) ;)
HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!
Olen tosi laiskasti käyny palstaa lueskelemassa, kun meillä on yrityksen aloitukseen vielä niiiin paljon aikaa. Ainaskin puoli vuotta, joten olen koittanut pitää tätä kuumetta kaikin tavoin aisoissa. Mulla ainakin tämä kuume oikein pahaksi äityy keväisen auringonpasteen myötä.
Makkoselle pahoittelut. Meillä oli yksipuolista kuumeilua todellakin jonkin aikaa ja sydän raastaen ajattelin että nämä rakkaat lapset ovat nyt kaikki kasassa, eikä lisää laiteta tilaukseen. Yli puoli vuotta olin hiljaa, enkä puhunut miehelle koko asiasta ja sitten mies itse otti asian puheeksi!
Älä siis vielä heitä kokonaan kirvestä kaivoon. Anna ajan kulua.
Plussaonnea kaikille tarvitseville.
Palailen taas palstalle kunhan saan aikaiseksi...
Olen 31v 3-lapsen äiti Länsi-Suomesta. Pojat 04/03 ja 03/06 sekä tytär 10/04. Miehelläni ikää on 35v ja lapset ovat tulleet tasaiseen tahtiin. Itse olen hoitoalalla ollut kohta 14 vuotta ja opiskellut koko ajan työn ja perheen lomassa.Neljännen lapsen ajankohdalla ei meillä ole niin väliä saa tulla, kun on tullakseen, jos Luoja vielä yhden suo =)
Tässä on hullunkurista se, että minä haaveilin aluksi neljää ja mies kahta... pikkuhiljaa on mieskin alkanut ajattelemaan ja antanut periksi, kun lapset ovat niin ihania =)
Kp on nyt 25 (kiertoni on epäsäännöllinen 24-32pv). Pikkasen jännittää, mutta sittenhän sen kohta tietää =)
Tsemppiä vain kaikille kuumelijoille!
Meillä pääsiäinen oli erittäin munarikasta! Pupuiltiin kp:t 12,14 ja 16 joten toiveita siitä kauan kaivatusta jouluvauvasta on =)
Toivottavasti saan siis testata plussaa parin viikon päästä. Aivan jännittää tämä olotila. Ihan kuin ekaa odottas tulevaksi!
Eli vastaanpa sinulle joka kyselit onko aktiivista yritystä vai ei, meillä kyllä! Toisaalta ei puhuta paljoakaan asiasta, antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Ja toivottavasti on tullakseen!
Makkoselle pahoittelut! Tiedän tunteen kun sydän haluaa pientä kääröä mutta miehen järki sanoo ei. Meillä oli kans vuoden verran mies kielteinen, nyt jo suostui pillereiden poisjättöön eikä ostanut edes kortsuja tilalle eli halunnee siis mieskin lisää lapsia!
heips, minä voisin vihdoin liittyä virallisesti mukaan, silloin tällöin ja viimeaikoina olen enenevässä määrin lueskellut varsinkin neliapiloiden ketjua ja vauvakuumepalstaa. meillä on siis kolme alle kouluikäistä ja hyvä määrähän tuo kolme olisi näin järjellä ajatellen ja työtä ja touhua riittää, mutta mutta vahva halu vaivaa jatkuvasti, että ainakin neljäs pitäisi saada, olishan luku silloin parillinen ja sitten viides ja kuudes, että olisi taas parillinen joo joo mutta keskitytäänpäs nyt tähän neljänteen ensin!!! meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä kolmannen syntymän jälkeen mitä nyt yhden liuskan yritin syödä minipillereitä, mutta minusta tulin niistä tosi kiukkuiseksi ja muutenkin olen vastaan kaikkea hormoniehkäisyä. nyt on sitten kohta kaksi vuotta toimittu vähän niin, että minä olen toivonut salaa ja mies kai pelännyt, että joko raskaana. nyt olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että enää ei jarrutella ja mieskin on monta kertaa sanonut, että haluaa sen neljännen, vaikka vähän hirvittää, minua tosin ei hirvitä, kun olen jo pitkään haaveillut isosta perheestä.
täytyy nyt tutustua paremmin keitä täällä neliapiloissa oikein pyörii, nyt en osaa vielä kommentoida muiden juttuja. toivottavasti saadaan vilkasta keskustelua, ajatusten- ja kuulumistenvaihtoa ja tietysti plussauutisia kaikille!!! itsellä on menkat juuri loppumassa, joten uusin toivein taas lähdetään liikkeelle, niiden alkaminen on kyllä aina niiiiin masentavaa ja kaikenlaisia oireita on aina niin paljon, miten sitä ei muista, vaikka joka kk on ne samat?!
Tänään on kp1, joten katsotaan miten seuraavassa kierrossa käy =)
Kiire, kun tuon neljännen vipeltäjän kanssa ei ole.
Tervehdys taas pitkästä aikaa!
Harvemmin täällä ehtii pyöriä, pitää tuo trio vauhtia yllä :).
Nyt en muista nikkiä, mutta joku kysyi aktiivisesta yrityksestä - meillähän se antaa vielä odottaa aikaa parempaa. Tai siis ehkäpä tuossa kesän korvalla aloitellaan tjot-tyylillä.
Täällääitille tervetuloa mukaan! Minkä ikäiset lapset sinulla on? Tyttöjä, poikia?
Niin ne pyhät sitten vauhdikkaasti menivät. Meiltä unohtui nuo munanpiilotukset, ihan kaikilla tavoin, kun oli ohjelmaa ja käytiin sukuloimassa ;D.
ja vaikka monesti ajattelen, etten seuraavassa kuussa mieti kiertoa tai muutenkaan sitä tulenko raskaaksi vai en, niin kyllä on vaan tarkasti kiertopäivät kalenterissa ylhäällä... olen kolmannen lapsen jälkeen tuntenut ovulaation tosi hyvin, aiemmin en ehkä kiinnittänyt siihen huomiota tai muuten en tuntenut, mutta nyt tulee joka kk kova kipu samoihin aikoihin eikä siitä voi erehtyä ja siitä parin viikon sisään alkaa menkat ei kierto on onneksi säännöllinen. Ovistestejä en taida jaksaa harrastaa, ekan kanssa joskus muistaakseni kokeilin, mutta olen jotenkin kärsimätön sellaiseen ja muutenkin kun tosiaan tunnen sen niin hyvin ilmankin ja ehkä olen hieman sillä mielellä, ettei saisi tulla liikaa tekemisen makua, mutta kun se kuume on niin kova ja kovenee...!!! Ainoa mutta on paino, jota pitäisi saada pois 20kg, mutta mutta tuntuu istuvan tiukassa ja harmittaa, kun en taaskaan ole saanut aikaiseksi, vaikka nuorin täyttää keväällä kaksi, keskimmäinen on noin 3,5 ja vanhin menee eskariin syksyllä ja täyttää silloin kuusi.
Olin " suunnitellut" , että saataisin lapset parin vuoden välein, mutta nyt ei ole ilmaantunut ja välillä on käynyt mielessä, että jospa meille on tarkoitettu nämä kolme ja minä pöllö haaveilen kuudesta, no se on aika utopistista? katsotaan nyt, eihän sitä tiedä mitä elämässä tapahtuu vaikkä huomaisikin olevansa joku päivä kuuden lapsen äiti!!! Sellainenkin on joskus käynyt mielessä, että jos kaikki ei oliskaan omia vaan ottais kasvatuslapsia, en tiedä vielä onko minusta siihen.
Tuntuu olevan niin yleistä, että miehet " pistää hanttiin" ensin kovastikin, mutta sitten saattaa taipua tai jopa itse rupeavat haluamaan, jos ei painosta, niiden kun täytyy itse " keksiä" asiat, nainen ei vaan aina malttaisi odottaa sitä päivää, jolloin mieskin keksii saman kuin hän. varmaan riippuu myös naisesta miten suhtautuu miehen " tahtoon" , minä olen varmaan aika jääräpää, sillä alun perin meidän piti kai tehdä yksi tai kaksi lasta, kolmas oli kovan puhumisen ja anomisen takana, en kuitenkaan hommannut ehkäisyä ja mies sopeutui siihen. luulin kyllä itsekin, että kolme riittäisi mullekin, mutta tuntuu nälkä kasvavan syödessä ja ehkä sitä on huomannut miten rakkaita ja ihania omat lapset ovat vaikka on rankkaakin välillä. nyt mies on ruvennut puhumaan, että kyllä se neljäs olisi kiva hänenkin mielestä ja olen vähän hämillään... se on sitten kuulemma viimeinen, mutta pelkään, että kuume jatkuu minulla, miksihän se on niin?
niin en muista olenko vielä sanonut että olen 33v ja tänä vuonna tulee täyteen 34, mies on hieman vanhempi.
kuulemisiin!!! (kp5)
Niin se pääsiäinenki meni...meillä kyllä piiloteltiin munia ihan kivasti lasten ja illalla/yöllä miehen kans :)
Pääsiäinen meni vähän ketulleen ku mulle iski migreeni perjantaina ja sehän sitte jäin junnaamaan vaikka lauantaina oli ihan kamala kohtauspäivä yök! siinä samassa ikää mittariinki mulla tuli yks numero lisää...höh..
Noh ei siinä vielä kaikki...keskimmäinen alko sitte sunnuntaina rykimään, maanantaina kuumeessa, eilen illalla oliki sitte koko porukka sairaana...huoh...mies kulta lähti aamujunalla työmatkalle ja on loppuviikon poissa kuvioista ja mää pyöritän yksin tätä sairastupaa itekki sairaana...
Noista miesten " kuumeista" on kyllä jännä miten se voiki olla niin vaikeaa tahtoa lisää lapsia...ihan ku se ois häpeä tmv. ja miten se vauvakuume voi olla aina vaan naisella?? ite en kyllä tiedä yhtään miestä joka kuumeilis... No joka tapauksessa meillä on auttanut se että en asiasta ole pitänyt ääntä mutta antanut kuitenkin miehen ymmärtää että olen heti valmis sitte ku hän on..eli en harrasta painostustaktiikkaa, se ei ole mielestäni oikein häntä kohtaan vaikka ite sisimmässäni riudun...mutta nyt en..
Meillä on kyllä nyt ollu tän vauvan kans ongelmia ja to-pe välinen yö oli ihan kauheeta huutoa oli toinen niin kipeä, niin mies siinä harmistuksissaan sitte tuumas että meille ei tule enää yhtään lasta... ;( noh siinä ku rauhottu niin tajus oman avautumisensa ja oli itekki siitä niin harmissaan ja nolona että seuraavana päivänä kanto ja suukotteli toista ja leikkivät yhessä...joten öillistä avautumista ei ole tullut uudelleen joten ite en tiedä missä mennään...ilmeisesti se oli vain jotain väsyneen miehen juttua...Mutta meillä nyt siis 7,5kk poika ei syö juuri lainkaan tissin lisäksi mitään paria tl enempää...lauantaina jätin viljat (puurot) pois kokonaan...ja ennen pöpöä tää elämä näyttikin jo paljon paremmalta!!
Täytyy mennä, ihanaa että juttu neliapiloissa on taas lähtenyt rullaamaan!! Kevättä ootellessa...
nani kera poikakatraan
Tänään tuli vessakäynnillä paperiin hieman limaa taas. Oisko se kiinnittymisvuotoa?! Toivotaan niin. Olen kyllä ihan jännityksessä ollut jo pari viikkoa ja nyt pitää vielä olla pari viikkoa lisää. Ensin odotin ovispäiviä ja nyt tuskin maltan odottaa reilun viikon päähän, josko silloin saisin kaivaa raskaustestin esille! Olis todella ihanaa antaa etukäteen jo miehelle joululahja: vauvan la kun sattuisi tuonne joulukuun puoliväliin =) Täytyy nyt vaan elellä päivä kerrallaan ja hoitaa tätä kotia ja tyttötrioa ja vähän " unohtaa" tämä asia taka-alalle etten koko ajan mieti sitä testin tekoa.
Melkonen myräkkä alkaa olla jo ulkona. Meille kun tuo lumipyry tuli vasta tuossa hieman ennen puoltapäivää. Sisätiloissa kun pysyy ja lämmittää illalla saunan niin ei huolta. Lumityöt odottaa sitten huomista..
Mäkin siis ilmottaudun tänne listalle mukaan, sillä meilläkin kuumeillaan 4. lasta. Meillä on siis 2 tyttöä ja poika jo ennestään ja nyt vauvahaaveet ovat nostaneet päätään... Aluksi itse ajattelin, että ehdottomasti vuoden 2009 puolella saisi uusi tulokas syntyä, mutta nyt kun on kp26/28 ajatukset ovat jo hieman muuttuneet, eli ei haittaisi vaikka olisi jo tästä kierrosta tärpännyt. Meillä siis on pelattu ns. " upporikasta ja rutiköyhää" sen jälkeen kun n.kk sitten poistin kierukan (eli varmaakin varmempaa ehkäisytapaa nimeltään keskeytys on käytetty...).
Mutta plussatuulia munkin puolesta kaikille neliapiloille!!!
saapa nähdä miten tässä käy... mies oli taas " tullut järkiinsä" ja sanoi että painoa pitää tiputtaa ennen kuin rupeaa laskemaan sisään ja olen tietty samaa mieltä, mutta toisaalta en jaksais välittää painosta, vaikka varmaan pitäis, kun noin 15kg ylimääräistä nyt. tietysti jos tsemppais nyt niin parissa kuukaudessa olis mahdollista tiputtaa ehkä kymmenen... sekin tuntuis ja näkyis jo kovasti!
meillä on kovat paikat muutenkin nyt kun päätettii lopettaa pienen (kohta 2v!) imetys tänään ja ihme kyllä nukahtikin suosiolla ilman tissiä... saa nähdä miten yö menee! Ehkä sekin nopeuttaa raskaaksi tulemista? on ruvennut jo kovasti rassaamaan tuo imetys, vaikka ihanaa onkin.
kirjoitelkaa ihmeessä muutkin neliapilat, olis kiva päivittäin vaihtaa juttua, varmasti jokaisella on sanottavaa ihan joka päivä! minä ainakin olen vahvasti mukana tässä ketjussa!
terveisin kevätvauvakuumeinen täällääiti
kukaan ei kirjoita mitään! en taida jaksaa täällä norkoilla, toivoin aktiivista toimintaa, ehkä jossain muussa ketjussa ollaan innokkaampia?
käytiin viikonloppuna miehen kans helsingissä riehastelemassa, kivaa on aina reissuun lähtee mutta ihana on kotiin palata. Jospa tämmönen rentoutusloma ois avittanu siimahäntiä perille. Nyt on kp 22/28-30 ja pää on keksinyt raskausoireita, kolmena yönä olen herännyt nyt vessareissulle, vaikken ole juonut normaalia enempää, ikinä ennen ei tämmösiä raskausoireita ole ollut mutta olen kuullut että muilla on ollu :) kertokaapas sitten ne joilla on ollu, että kuin aikasessa vaiheessa yöpissit on alkaneet?
täällääidille, tunnustan että en kovin aktiivisesti käy kirjottelemassa, luen joka päivä muitten jutut, mutta aikaa kirjottamiselle jää harvoin, kun pitää työtkin tehä, luottamustoimet hoitaa ja lapset ja koti. ja eihän tämä mikään velvollisuus ole :) jokainen kirjottelee sen verran kuin jaksaa ja kiinnostaa.
pukin-muorilla vielä viikko jännättävää
Hei, älähän nyt vielä karkaa " täällääiti" ...meillä ollaan viikon verran sairasteltu niin mää en vain ole ehtinyt pinoutumaan kunnolla...ja jospa tässä nyt ku kevät näyttäis vihdoin saapuvan niin tuo ihana vauvakuume taas nousis muillakin :)
Meillä on pikkumies taas oma ittensä ai, niin aurinkoinen pikkumies että!! ja vauvakuume on siis palannut...jätin siis kaikki kotimaiset viljat pois. Nyt ollaan oltu toista viikkoa ilman ja hänen olotila on kohentunut huomattavasti... Nyt on oikein mielellään jopa lattialla masulleen (ennen alko aika äkkiä siinä itkemään) ja liikkumisen kehittyminenki näyttäis taas kk tauon jälkeen jatkuvan! Ihokaan ei enää kuki niin voimakkaasti vaikka rasvaustaki olen vähentänyt ihan vahingossa..
Mää en laske vielä kiertoja ku mulla ei sellaista ole näkyvissäkään...Tuosssa yks päivä kyllä veti tuolta oikealta puolen niinku alkuraskaudessa ruukaa sillee niitä kiinnikekipuja tmv. ja heti tuli kyllä " sellanen" olo ja miehellekki sanoin että näinkö olet mua " pamauttanut" (=meidän kahden " salakieli" raskautumisesta :))
Joo kevättä siis rinnassa ja verhot kiinni. Mulla tuo tuhannen migreeni näyttää kaapin paikkaa aina keväisin, nyt olen toista viikkoa enemmän tai vähemmän ollu lääkityksen alaisena...tosin tää karsee pöpökään ei näytä multa lähtevän pois toisin ku muulta porukalta...sais jo riittää tää kamala rykiminen ja räkiminen..
tsemppiä teille jotka saatte jo jännitellä piinapäivillä =)) ja kauheesti plussaisia kevättuulia puhaltelen!! Mitäköhän niille meidän alkuvuoden plussaajille kuuluu? taitaa viikkoja olla jo ihan kivasti mittarissa :)
mutta takaisin töiden pariin
nani kera poikakatraan
Ei mitään uutta auringon alla meidän vauvakuumeilussa. Eli kirjoittelinkin edellisessä pinossa, että nyt meneillään olevat menkat olivat pari päivää myöhässä ja ehdin jo säikähtää, että olisi (iloinen) vahinko tapahtunut. No, täti saapuikin sitten paikalle ja nyt enää huhtikuun menkat odotettavana ja sitten vauvelia tosissaan yrittämään (mies tykkää ajatuksesta...). Meillä huhtikuu on ajateltu ottaa aloituskuukaudeksi siksi, että elättelen unelmaa kevätvauvasta...Tosin voihan olla niin, että tärppäämistä täytyy odotella pitkäänkin, eihän näihin asioihin voi niin paljon vaikuttaa. Joka tapauksessa...Toisaalta on tullut vähän kauhunsekaisia ajatuksia siltä osin, että haluanko enää kokea sitä kuvottaa alkuraskauden pahoinvointia ym. kaikkia raskauteen liittyviä negatiivisia asioita. Pelkään esimerkiksi verikokeita (enemmän kuin synnytystä melkein!) ja muutoinkin inhoan kaikkia toimenpiteitä lääkärissä...Mutta silti kaikesta huolimatta vauvankaipuuta on ilmassa!!
t.Menninkäinen