Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio tulevassa mahdollisessa raskaudessa, muita?

31.08.2006 |

Elikkä itselläni on ennestään kaksi lasta ja molemmat sektiolla syntyneitä. Seuraavakin syntyisi samoin.

Kuulisin onko muita " sektioäitejä" ja jännittääkö miten raskaus tai leikkaus sujuu, varsinkin jos ennestään useampi sektio.

Tuntuu tyhmältä jo tässä vaiheessa jännittää asiaa, tosin mulla on lisäksi paljon lääkityksiä joiden takia hieman tulee stressattua :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä syynä oli ahdas lantio lasten kokoon nähden. Kolmannesta tehdään käsittääkseni automaattisesti sektio, eikä edes yritetä alateitse? Korjatkaa jos väärässä.

Vierailija
2/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lääkäri sanoi mulle toisen section jälkeen, että seuraava leikataankin sitten automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla takana myös kaksi sektiota, ahtaan lantion vuoksi ja kolmas leikataan automaattisesti, ainakin täällä Sveitsissä.

Kumpaakin lasta olen yrittänyt alakautta, tuloksetta, joten on lopulta päädytty leikkaukseen, nyt sitten ei enään edes yritetä vaan varataan suoraan leikkausaika, ihan kuin aika hammaslääkärille =)

Itseäni ei tilanne jännitä tai pelota. Minulla on ollut upea lääkäri, joka on leikannut minut kahdesti, nyt olemme muuttaneet toiselle paikkakunnalle ja siinä mielessä kurjaa, että joudun toisen lääkärin käsiin, eli saattaa olla että jos tässä nyt raskaudutaan alkaakin jännittämään ja pelottamaan... toivottavasti saisin hyvän synnytyslääkärin, huolet olisivat poissa =)

Eniten tässä minua huolestuttaa, että olen aina haaveillut neljästä lapsesta ja sektioiden vuoksi joudun todennäköisesti hautaamaan tämän haaveen, mutta olen toki onnellinen näistä kahdestakin ja jos kolmannenkin saisin, olisi se oikea lottovoitto =)

Plussasäteitä sinnekin =)

Vierailija
4/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ensimmäistä lapsen koon ja minun lantion koon epäsuhdan takla. Ekaa tosin yritin synnyttää, pitkään ja sit päätyi sektioon. Kolas oli minusta kaikkein helpoin, jotenkin oli niin selkeää se mihin oli menossa. Ja joku oli pahoillaan, ettei saa neljää lasta. Sehän ei pidä paikkaansa, vaan jokaisessa leikkauksessa kohdun tilanne arvioidaan, se on hyvin yksilöllistä. Itselle sanottiin, että kohtu on hyvässä kunnossa eikä estettä uudelle raskaudelle ole, joten meillä kuumeillaan nyt nelosta :O) Gynekologini sanoi, että hänellä on potilaanaan näinen jolle on tehty seitsemän (!) hyvin onnistunutta sektiota. Joten...

Vierailija
5/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana uutinen, siis toivoa ei ole vielä menetetty =)

Minulle täällä kyllä lääkärini sanoi, että leikkaa minut vaikka kuusi kertaa, mutta eihän sitä voi tietenkään näin kahden lapsen jälkeen sanoa. Hän vaan sanoi, ettei kannata turhia murehtia. koskaan en ole kuullut että keträän olisi kolmea kertaa enempää leikattu, tosi mukava uutinen =)

Millaisilla ikäeroilla lapsesi ovat syntyneet?

Duracel *pirteänä*

Vierailija
6/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on kahden ekan sektion väli ollu vain 1v4kk, eka syntyi -97 ja toka -99. Kolmanteen sektioon olikin väliä lähes 7 vuotta, nuorimmainen syntyi tammikuussa tänä vuonna. Mutta minulle leikkaava lääkäri sanoi, ettei välillä sinänsä ole väliä. Yleensä luonto on fiksu eikä uusi raskaus ala, jos kaikki ei vielä ole kunnossa. Vuodessa kohtu ehtii jo hyvin parantua.

Nelosen jälkeen meillä on annettu uudelle tulokkaalle mahdollisuus tulla kun/jos parhaaksi katsoo. Eli ilman ehkäisyä mennään... Ja mies sanoo, että niin monta voidaan tehdä, kuin minulla paikat kestää :o) Itse olisin siihen neljään varmasti tyytyväinen :o) Ja olen tietysti jo nyt, lapset vaan on niin IHANIA, sekä vauvoina että isompina. Että eihän sitä tiedä...

JOkaisella kerralla olen sanonut leikkaavalle lääkärille, että jos kohtu näyttää huonolta, niin piuhat poikki. En missään nimessä halua tämänhetkisten lasten jäävän äidittömäksi vain sen takia että haluan lisää lapsia. Enkä myöskään halua vaarantaa uutta pienokaista, jos kaikki ei ole mallillaan. Mutta ainakin minulla kaikki on edelleen ok uutta raskautta varten.

Onnea matkaan vaan, kuumeile rauhassa! :o) Ja juttele lääkärin kanssa jos joku asia vielä askarruttaa.

ritannu kera kolmen sektio-lapsen :o)

Vierailija
7/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja joku oli pahoillaan, ettei saa neljää lasta. Sehän ei pidä paikkaansa, vaan jokaisessa leikkauksessa kohdun tilanne arvioidaan, se on hyvin yksilöllistä."

Joo siis tilanne arvioidaan yksilöllisesti. ystävälläni on viisi lasta, kaikki syntyneet sektiolla.

Vierailija
8/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitäisi siis olla niin, että KOLMOSEN jälkeen meillä on annettu uudelle tulokkaalle mahdollisuus. Meillä EI siis vielä ole kuin kolme lasta.

Vierailija
9/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolme lasta, joista kaksi nuorimmaista syntyneet suunnitelluilla sectioilla.

Esikoinen syntyi alateitse, ja oli kaiketi helppo ja nopea synnytys.

Nämä kaksi pienempää ovat olleet isokokoisia vauvoja, ja kokojensa takia leikattu.

Kahden section jälkeen ei enää ole mahdollisuutta alatiesynnytykseen--näin mulle sanottiin ainakin.

Eka sectioni meni hyvin, mutta samaa en voi sanoa toisesta :(.

Ehken julkea tässä kertoa mitä sattui, etten " peloittele" ketään.

Itse taistelen ajatuksen kanssa, sillä vauvakuumetta on, ja JOS tärppi käy, edessä on joskus sectio.

Kauhukuvat taas silmissä, joten....vaihtoehtoja ei oo, mentävä on, mutta en suinkaan " leppoisin" mielin :(

Onko muita, joilla sectio ei oo mennyt odotetulla tavalla, ja ollut komplikaatioita?

Vierailija
10/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimamma: Kyllä valitettavasti, siksi myös jännittää.

Oli kohtutulehdusta, sektiohaava tulehtui ja aukesi itsellään sen takia, isohko nyrkinkok. hematooma vatsaontelossa jne. Nämä siis toisessa sektiossa, eka sujui ok. paitsi laitettiin " veripaikka" selkärankaan, koska tuli järjetön päänsärky. Anteeksi, toivottavasti en pelottele ketään...yleensähän leikkaukset sujuu hyvin!