Isä ei koskaan osta ruokaa ex-liiton lapsilleen
Jääkaappimme on aina tyhjä perjantaina eikä mies hanki sinne mitään ruokaa, vaikka kaksi lasta hänen entisestä liitostaan tulevat käymään viikonlopuksi. Minä en miehen lapsia työttömyyskorvauksellani elätä, koska rahani eivät muutenkaan riitä. Miehen äiti kantaa miehen lapsille aina ruokaa tapaamisviikonlopuiksi. Minulla ja lapsellani on omat ruuat jääkaapissa ja ne minä olen ostanut miehen kanssa puoliksi.
Kommentit (35)
Kyllä se on ihan puhdasta saituutta ja laiskuutta, jos omille lapsille riittää ruokaa, mutta miehen biologisille lapsille ei riitä, vaan jonkun muun pitää sitä tuoda. Kun et kerran ole työssä, niin ehdit laittaa ruoat alusta asti ja käydä ostamassa tarjouksista.
Mieti miltä tuntuu miehesi lapsista nähdä teidän yhteisten lasten ruoat merkittyinä heiltä kielletyiksi. Syökää aikuiset vaikka vähemmän, että lapsille riittää.
Onneksi meillä oli toisin. Vanhempani erosivat ollessani muutaman vuoden ikäinen. Olin tervetullut isäni luo hänen solmittuaan uuden avioliiton noin 10 vuotta myöhemmin. Ei ollut tarralappuja ruokien päällä. Kohdeltiin samoin kuin uuden vaimon lapsia. Edelleen välilöissä näiden " sisarusteni" kanssa, viimeksi sain liput lapsilleni ja itselleni Muumi-jääshow' hun " siskoltani" , joka mukana järjestämässä tapahtumaa.
Oma isäpuoleni kohteli minua samoin kuin pikkuveljeäni, joka on äitini ja isäpuoleni yhteinen lapsi. Äitini kohteli tasapuolisesti isäpuoleni poikaa, joka muutti meille teini-iän myllerrysten aikana, kun hänen äitinsä ei saanut poikaan otetta. Äitini ja isäpuoleni saivat pojan käymään peruskoulun loppuun ja jatkamaan ammattikouluun.
Yhteen hiileen puhaltamista. Sitä on perhe. Perhe ei katso DNA:ta, perhe on välittämistä. Oikeasti, miettikää mikä on elämässä tärkeää ja harkitkaa uusiksi juttujanne. Säälin teidän perhehelveteissänne kärsiviä lapsia.
ostaisin kaapin täyteen ruokaa, enkä kyttäisi kuka ne sieltä käy syömässä. Nyt kun elämä on kituuttamista, en kaipaa ylimääräisiä suita ruokittavaksi
jos se ei edes oikeastaan halua tavata niitä viikonloppusin, niin panet sille nyt pisteen, mies voi tavata niitä varmaan joskus illalla tai muuten lyhyempiä aikoja jos ylipäänsä haluaa tavata ollenkaan?
Jos siis sanot, että nyt kun ne lapsesi on tulossa viikonlopuksi, niin mitä jos kävisit kaupassa ostamassa ruokaa heitä varten.. Niin mitä se mies tähän vastaisi?? Että ei, en käy???
Jos muuten olette vähävaraisia molemmat, niin sossusta voi saada ruokarahaa niiltä päiviltäkun lapset on teillä, raha haetaan jälkikäteen, lapsen äidiltä otetaan allekirjoitus tapaamisen päättyessä jossa hän vahvistaa että lapset olivat etillä sen ja sen ajan, ja sitten saatte ruokarahaa.
onneksi lapset on jo niin isoja että osaavat soittaa mummolleen ja pyytää tuomaan ruokaa
koska luulee niiden olevan pakollisia tapaamisaikoja. olen yrittänyt selittää, että lasten tapaaminen on vapaaehtoista, ei pakollista
no tota mä kans vähän ounastelinkin, kun ei tunnu olevan teille kummallekaan sydämen asia tai edes kivaa että lapset tulee.
Kai nyt aikuinen mies usko ja osaat etsiä sille vaikka jonkun virallisen prosyyrin että se on tapaamisoikeus, ei pakko. Täytyyhän tyhmemmänkin tajuta toi ettei ole pakko!
Ruokaa tulee, sinä et sitä joudu kustantamaan. Isä haluaa tavata lapsiaan, ihan luonnollista.
Onneksi en ole vielä joutunut laittamaan ruokaa lasten mukaan isän luokse. Äitipuolen kanssa tullaan juttuun ihan hyvin. Lapseni pääsevät huvipuistoihin ja muihin sisaruspuolien kanssa jne.
Vai että ruuat pitäisi olla mun laittamana mukana? Ja kuka jakaa ruokia " vanhojen lasten ja uusien lasten" ruokiin jääkaapissa? Jotenkin outoa.
niin ostettiin jotain halpaa ruokaa ja syötettiin mahdollisimman vähän muttei kuitenkaan nälässä pidetty, paljon kaurapuuroa aamulla, ei turhia välipaloja jne...
ja niissä omistajan nimi. Ei tule sekaannuksia eikä teinit tyhjennä jääkaappia ostamistani herkuista
Kauhea luuseri mies ja apon vielä isompi luuseri, kun tuommosta miestä kattelee. En voisi elää miehen kanssa, joka kohtelee omia lapsia tuolla tavalla.