Lue keskustelun säännöt.
Onko täällä elimäkeläisiä? Tietääkö kukaan, että miksi koira hyökkäsi lapsen kimppuun?
Kommentit (62)
ja kyseessä oli aikuiset, isokokoiset ja dominoivaa rotua olevat koirat. Eli kyllä aikuinen rotikkauroskin voi tulla toisten aikuisten urosten kanssa toimeen :)
Itse en luottaisi naapureiden puheisiin aggressiivisuudesta, pelkkä vahtihaukku voi olla koiriin tottumattoman silmissä aggressiota.
Ja kyllä saalisviettikin laukaisee aggressioita, esim usein koira tappaa saaliin saatuaan sen kiinni.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Juttele asiasta sen naapurin miehen kanssa.
Meillä oli aikaisemmin naapurissa saksanpaimenkoira, jota omistaja piti irti myös taloyhtiön piha-alueella. Vaikka itsekin olen koiranomistaja, pelkään ihan hysteerisesti saksanpaimenkoiria. Päätin puhua asiasta suoraan tuolle koiranomistajalle, kerroin, että minulla on huonoja kokemuksia ko. rodusta ja pelkään kaikkia sen rotuisia koiria. Lisäksi kerroin, että minua pelottaa tulla ulos omien koirieni kanssa, jos naapurin koira sattuukin olemaan vapaana ulkona.
Omistaja suhtautui ihan asiallisesti ja lupasi sen jälkeen pitää koiransa kiinni - ainakin meidät nähdessään. Ja piti muuten lupauksensa.