Ikää 32 v, lapsia kolme, voinko enää mitenkään käyttää huntua häissäni?
Tahtoisin niin kovasti, kun ovat minusta niin kauniita, mutta en oikein tiedä, millaiset asenteet ovat siihen nähden.
Onko se vielä hyvinkin lujassa istuva symboli, siis vain naisille, jotka voi edes leikkiä olevansa neitseellisiä?
Kommentit (43)
Itse oli raskaana kun mentiin naimisiin ja minulla ei ollut siksi huntua, halusin itse kunnioittaa perinteitä.
Jos pukusi " vaatii" hunnun niin voit varmasti laittaa sellaisen.
Sinänsähän huntu ja valkoinen puku symboloivat sitä koskematonta neitsytmorsianta. Mun mielestäni on ihan sama, onko tämä " neitsytmorsian" saanut lapsia ja ollut kertaalleen naimisissa vai paneskellut ilman näkyviä todisteita - harva nainen nykyään naimisiin mennessään on kovin neitseellinen. Joten yhtä hyvin sä voit niitä huntuja ja valkoisia pukuja käyttää kuin ne, jotka ovat naiskennelleet hiljaa tuottamatta todisteita. Melkoista silmänpalvontaa muuten.
Siis ihan vaan sillä kysele, kun sä et pidä tollaisia vanhanaikaisia pukeutumissääntöjä minään...
niin miksi yleensä ottaen pitäisi edes sitä valkoista pukua ja huntua laittaa häihin??
Miksi pitää leikkiä sen valkoisen puvun kanssa jotakin wanna-be neitsytprinsessa morsianta? Jos ikää on jo kolkyt ja risat ja lapsia ties kuinka monta ja ukkokin ollut saman katon alla jo kymmenen vuotta?
Vierailija:
niin miksi yleensä ottaen pitäisi edes sitä valkoista pukua ja huntua laittaa häihin??Miksi pitää leikkiä sen valkoisen puvun kanssa jotakin wanna-be neitsytprinsessa morsianta? Jos ikää on jo kolkyt ja risat ja lapsia ties kuinka monta ja ukkokin ollut saman katon alla jo kymmenen vuotta?
Onko sillä mitään väliä, kuinka paljon on ikää ja kuinka kauan on ukko asunut katon alla? Mun käsittääkseni neitsyyden määritelmällä ei ole yhtään mitään tekemistä iän tai yhdessäasumisen kanssa... Yhtä jos toistakin nuorta yksinasuvaa morsianta on käynyt pökkäisemässä mies jos toinenkin.
Huntu kuuluu morsiuspukuun siinä missä vaikka sukkanauha. Jos pidät huntua kauniina laita ihmeessä se päähäsi, vaikka nutturaan kiinnitettynä niskaan. Eihän sen tarvi koko kasvoja peittää!
Sinua tulee harmittamaan jälkikäteen jos et pukeudu kuten olet aina haaveillut. Päivästä jää kauniit kuvat muistoksi ja jos joka kerta niitä katsellessasi muistat miten sua harmittaa ettet saanut kantaa huntua niin mieti vielä! Voit riisua hunnun vaikka heti kirkosta poistuttuanne. Häähuntu on nykyisin ihan sama kuin kauniit kengät tai hansikkaat, asuste.
Go for it!
Tosin olenkin toisinajattelija muutenkin monessa suhteessa, enkä itse olisi tykännyt moisista häistä hunnun kanssa minkään ikäisenä.
Vaikka kuinka ollaan 2000-luvulla.
Vierailija:
Missä sä oot oikein naimisiin menny? Tottakai voi tulla yhdessä.Mä oon ollut elämäni aikana varmaan sadoissa häissä ja vähemmistönä ne häät on, missä morsian on saatettu alttarille.
Vierailija:
sanottiin et yhdessää ei voi tulla
Nämä huntua vastustavat elävät jossakin neitsytkultissa vieläkin. Eli jos se susta näyttää hyvältä, laita toki.
Minä en ikinä laittaisi äiti ihmisenä huntua häihini. Me menimme naimisiin kun esikoisemme oli 3v ja en todellakaan laittanut huntua. Pukukin oli punainen. Tosin valkoisen puvun kyllä ymmärrän...
Minulla itselläni tuli luonnostaan sellainen fiilis ettei huntu sovi enää kun on jälkikasvuakin olemassa...
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Jos olet jonkun mielestä naurettava, sallitaan se hänelle.
vaikutat rennolta tyypiltä, voithan ottaa itsekin aseeksi huumorin. Pidät vaikka maljapuheen, jossa kiität perhettäsi ja juhlaväkeä siitä, että he hyväksyvät kaikki sellaisina kuin he ovat, kokonaisina ja hyvinä. Että kolmen lapsen äitinäkin saat hääpäivänäsi pukeutua valkoisiin ja huntuun ilman pelkoa vinoiluista. Luulis edes osan suista sulkeutuvan, kun itse ehdit ekaksi.
Kaunis pieni huntu sopii hyvin, jos sen haluat. Itse laittaisin nyt tiaran, kun niitä ei silloin aikanaan ollut tarjolla.
Muuten, jollain ollut aivan älyvapaa pappi! Ai että ei voi yhdessä tulla alttarille? Käsittämätöntä pelleilyä että pitäis muka olla saattaja.
Perhana, nyt mä sain hyvän höyryn aikaan, mäpäs taidan laittaa sen hunnun, kiusallanikin!
ap
[/quote]
Tilanteessassi huntu on yksinkertaisesti naurettava ja lapsellinen, mutta kuulostat tyypiltä, jolle se sopii.
vastustan periaatteessa ajatusta luovuttamisesta isän omaisuudesta miehen omaisuudeksi ja samoin ajatusta hunnusta puhtauden ja koskemattomuuden symbolina. Samalla lailla ajateltuna huntua ei pitäisi käyttää jos on avoliittoa takana. Ja koska esikoisista jo 50% syntyy avoliitossa, niin aikas moni on tehnyt jotain ennen naimisiinmenoa. Noi hunnut ja muut häähärpäkkeet voi ajatella mukavana traditiona niin kuin hääkakun leikkuunkin. suostuisikohan joku pappi siihen että äiti luovuttaisi poikansa?