Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaisinko jo kiinteät? Neuvoja?

Vierailija
17.03.2008 |

Vauva 4kk, täysimetyksellä. Kasvaa hyvin mutta heräilee liian usein, 5-6 kertaa yössä. Kannattaisiko aloittaa kiinteät?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vieressä tosin pienestä pitäen ja nukkuu tosi hyvin. Pojan otin perhepetiin ja tulee vielä 3v meidän viereen, joka yö. . .

Vierailija
22/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ja tämä ei ole edes meidän eka lapsi..

Ekan kanssa aloitettiin kiintetät 3kk iässä, hän tosin oli allergikko joten elämä oli helvettiä sen takia. Nyt tällä tokalla ei näytä olevan allergoita, iho on ihan priima. Eka on jo 8v eli suositukset ovat todella muuttuneet tänä aikana.

Perhepeti on hyvä ratkaisu JOS vauva ei heräilisi ihan näin usein.. Ja tosiaan tuo 6kk suosituksen ymmärrän mutta silti haluaisin kokeilla mahtaisko kiinteistä olla apua.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi kokemuksia.

kiitos, olette olleet kultaisia kun jaksatte neuvoa!

t. ap

Vierailija
24/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden kuukauden täysimetys on todella paikallaan kehitysmaissa, kun puhtaasta vedestäkin on pula.

Kuinka monen 70-lukulaisen suolisto on vaurioitunut?

Miksi 6 kk täysimetyksestä pitää tehdä äitiyden mittari?

Vierailija
25/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kokemuksen mukaan niillä ei ole ollut mitään vaikutusta yöuniin

Vierailija
26/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä ainakin itse tein tyhmän virheen esikoisen kanssa, kun aloin tuputtaa hänelle kiinteitä liian aikaisin. Lapsi ei ollut silloin valmis ja siitä maksettiinkin hintaa todella pitkään (koko eka vuosi oli yhtä syömistaistelua)

Kuopuksen kanssa ajattelin ensin imettää sen 6kk, mutta kun lapsi alkoi n. 4,5 kk iässä osoittaa selvää kiinnostusta syömistä kohtaan, niin aloin antaa maistiaisia, ja vauva siitä pikkuhiljaa alkoikin sitten kiinteiden syömisen.

Eli minä ainakin kuuntelisin vauvaa tuossa asiassa.

Ja sitten tuohon perhepeti asiaan, meillä on molemmat nukkuneet perhepedissä ekat n. 1,5 vuotta, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia siirtyä omaan sänkyyn nukkumaan. Enemmän niitä ongelmia näyttäisi lähipiirissäkin olevan niillä, joilla on tosi ehdottomia nukkumissääntöjä, vaikka ne olisivat olleet laitokselta lähtien. ELi vielä vuosien jälkeenkin yöllä ravataan suuntaan ja toiseen.

ihan mielenkiinnosta, mikä sut sen vauvan mukana yöllä jättää valvomaan? Mä kun olen kokenut perhepedin niin ihanaksi just sen takia, että se ruoka on aina siinä niin hollilla, että ei mulla edes ole mitään aavistusta kuinka monta kertaa meidän lapset on öisin heräilleet, tissi suuhun vaan ja unta kuulaan taas molemmille.

Vierailija
27/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni hyvät rytmit täysin sekaisin kun kuopukselle ruvettiin antamaan kiinteitä hänen ollessaan 6kk. hänellä ei ole allergioita (vaikka kaikkea mahdollista jo ehdittiin epäillä kun vatsa kurisi ja pulputti, vauva rääkyi ja kitisi ehkä 22 tuntia / vrk), vaan herkkä vatsa.

ymmärrrän sun tuskan rikkonaisten öiden kanssa :/

nykyään kun kiinteitä tarjotaan autuaaksi tekevänä ratkaisuna mihin hyvänsä vaivaan, tuntuu ajatus ainakin kokeilemisen arvoiselta vaikka olisi ajatellut imettää suositusten mukaan. yhdellä vauvalla kiinteiden anto parantaa öitä, toisella huonontaa. missään tapauksessa en ole ikinä kuullut että kiinteiden anto aloitettaisiin viljalla :-O

älä tunne paineita perhepedin vuoksi! meillä on esikoinen nyt 2v nukutettu aina viereen, kaikinpuoklin hemmoteltu ja lellitty, ja itsenäisempää mukulaa saa hakea. menee nykyään päiväunillekin itse, toteaa olevansa väsynyt, ja kun kysyn että tulenko viereen nukuttamaan, hän vastaa menevänsä yksin.