Tappajakoirat ovat AINA ROTTWEILEREITA, mitä järkeä hankkia niitä!
Kauheata että viattoman lapsen henki menee tollasten rakkien vuoksi :(
Kommentit (34)
He tarvitsevat teitä enemmän kuin tappajakoirat.
" Alkakaa ihmiset mieluummin tukihenkilöiksi lapselle tai nuorelle.
He tarvitsevat teitä enemmän kuin tappajakoirat. "
Niin ja nämähän ovat toisensa poissulkevat asiat??? Rakkautta ei riitä kuin yhdelle vinksahtaneelle luontokappaleelle? Ongelmakoiralle tai ongelmanuorelle. Armoa!
Olen 12-vuotias, ja tiedän silti sinua paremmin asian todellisen laidan.
1. Tappajakoirat eivät aina ole rotikoita/pit bull terriereitä/presa canarioita, myös labradorinnoutajasta voi tulla agressiivinen. Meidän perheessä on ennenkin ollut lapukka, ja kuten kaikki tietää, ovat hyvin lempeitä otuksia. Jokin kuitenkin meni koulutuksessa vikaan, eikä sitä saa turhaan silitellä.
2. Rottwailer, tappajakoira. Lopettakaa niiden kauhuleffojen kattominen, tallilla jossa käyn on myös rotikka. Sekä 5-vuotias ja 3-vuotias tyttölapsi. En ole koskaan, koskaan törmännyt yhtä lempeään koiraan. Heillä on siis ennenkin ollut rotikoita, lempeitä kuin mitkä. En ole kuullut kenenkään koskaan kertovan, että kyseinen rotikka olisi tehnyt mitään pahaa.
3. Koirat ovat hyvin harvoin ns. "hulluja". Jos niissä on päässä vikaa, se on hyvin harvinaista. Sen koulutuksessa on mennyt jokin päin persettä, ei sen päässä.
näissä tappamistapauksissa on varmaan lapsi jotenkin " uhannut" koiraa ja koira luntonsa mukaan tuntenut itsensä uhatuksi ja puolustautunut.
En saisi yön en päivän rauhaa jos meillä olisi tuollainen hurtta!
Kaikista koirista saa huonolla hoidolla tai koulutuksella vihaisia. Lisäksi koira voi olla sairas, kipeä tms..mikä tekee siitä arvaamattoman. Ei se koira, vaan se IHMINEN siellä narunpäässä on aina vaarallisin. Monet kun ottaa sellaisen koiran, minkä kanssa ei pärjää....
Tilanne on valitettava mutta eivät ne tappajakoirat AINA ole rotikoita. Eivätkä bitbulleja eivätkä mitään muutakaan rotua. AINA siis. Kaikkiin rotuihin ja rotujen sekoituksiin sattuu mahtumaan sekopäisiä yksilöitä tai sellaisia, jotka hermostuvat ja käyvät kiinni jos niitä kiusataan, härnätään tai uhataan. Se on koiralle luonteenomaista.
Turha siis yleistää. On ollut aikoja jolloin sakemannit olivat AINA hulluja ja AINA vaarallisia, vihaisia ja pelottavia. Näin ei ole ollut oikeasti eikä ole nytkään. Sama pätee rotikoihin, bulleihin ja muihin sellaisen rodun edustajiin, joita on käytretty tai käytetään vartioinnissa tai muissa työtehtävissä.
Miettikää vähän ennenkuin lauotte totuuksia kun ette kerran oikeasti mitään tiedä.
T: koirakouluttaja ja -asiantuntija
Vierailija:
Kauheata että viattoman lapsen henki menee tollasten rakkien vuoksi :(
T. rottis-mama
Vika on lähes aina koiran omistajissa jos jotain ikävää tapahtuu.
Hankalankin koiran kanssa tulee toimeen jos osaa.
Rottweilerin sisäänrakennetussa luonteessa on voimakas taistelutahto,
mutta se ei sieltä tule esiin, ellei omistajat törttöile.
Oikealuonteisen Rottweilerin luonne on lähes täydellinen.
tääl on taas yks tämmöne juntti joka valittaa asiasta mistä hänellä ei ole mitään hajua. rottweileri niin kuin mikä muukin tahansa koira on agressiivinen jos sitä ei ole koulutettu/tehty koiran ja ihmisen välistä suhdetta. ja kyllä rottweileri on väkivaltaine jos se tuntee itsensä tai isäntänsä tai kotinsa uhatuksi. jos kouluttaa rottweilerin hyvin siitä ei ole haittaa muille kuin murtovarkaille
Pakko sanoo ei todellakaan ole näin.. mua puri koira naamaan kun olin 8-vuotias.Koira oli kummini koira. Ja arvatkaapa minkärotuinen koira oli kyseessä? No juurikin tämä aina niin lapsiystävällinen kultainennoutaja.. ja tällä kummillani on myös rotikka, ja se ei ikinä ole purrut/näykkinyt ketään. Ja kyllä, kummini on kouluttanut koiransa. Nuorempana olen jopa vahingossa kaatunut tämän rotikan päälle, ja se vain katsahti nopeasti ja oli niinkuin ei olisi käynyt mitään. Eli pakko sanoo et kyllä tää kultainennoutaja oli paljon arvaamattomampi kuin rotikka.
Ps. Tiedän että tää jo vanha
Itse en kyllä isoa koiraa ottaisi, pieni koira meillä on, eikä siitä mitään tappajaa saa aikaan kukaan. Tosin vihaisen kyllä, ja hampaat ne on silläkin enkä haluaisi niitä nahkassani tuntea.
Isoja koiria on parilla kaverilla, ihan kivoja tapauksia ja " kilttejä" . Mutta jos kaverin tanskandogi kävis mun kimppuun, tuskin mä mitään pahemmin sille mahtaisin, painetaan varmaan saman verran? Tietyllä varauksella suhtaudun isoihin koiriin, tervettä pelkoa se on mielestäni.