Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ TaaperoEnskat pääsiäisviikkoon ~*~*~

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs taas on päivät menneet nopeasti, koskakohan taas viimeksi olen tänne ilmoittautunut?!

v.loppuna oltiin pääkaupunkiseudulla juhlistamassa eemelin kummisedän yllärikolmekymppisiä, juhlat menivät hyvin ja kummisetäkin oli yllättynyt :o)

eemeli ei vaan vieraassa paikassa meinannut saada millään unta ja nukahtikin vasta yhdentoista jälkeen, hereillä oli sitten jo ennen seitsemää mikä kotona on tosi harvinaista. eilen illalla olikin yöunilla ennen puolta yhdeksää ja heräili kahdeksalta, nyt on päikkäreillä kun on ollut koko aamu ihan väsynyt. kai tuo reissu kokonaisuudessaain voi pientä väsyttää, kun tuntuu, että itsekin on ihan poikki.

reissulla huomasin, että eemelille oli puhjennut ylös, etuhampaan viereen hammas, toinen etuhammas vaan puuttuu välistä :o) hassusti tekee noita hampaita..

meillä on miehen kanssa ollut taas sellasta koko aikaista kinastelua ja mykkäkoulua, alkaa käymään raskaaksi, tuntuu, että voimat on ihan mennyt kun koko ajan tulee kränää jostain¿blääh! kai tää taas tästä! mies on vaan niin huono puhumaan, että syvällisiä ja suhdetta parantavia keskusteluja on tosi hankala saada aikaan ja tässä tapauksessa se olisi niin tärkeää kai puhuminen naisten mielestä aina on :o)

annatteko muuten 1-1.5 ikäisille lapsillenne aina puuroa aamupalaksi? meillä eemelin kanssa aamupuuron syöminen on aina yhtä tappelua, vaikka selvästi näkee, että eemelillä on jo kova nälkä. aina sen puuron tarjoan, mutta muutaman lusikallisen jälkeen tulee stoppi. illalla puuro menee paremmin, mutta ei silloinkaan huippuhyvin. muuten on kyllä alkanut syödä taas paremmin. kaikki hedelmät on suurta herkkua, mutta ei vissiin niitäkään suositella päivän aikana kovin paljon antamaan, kun ovat kanssa sokerisia, hyvää sokeria kai kuitenkin?!

meillä päin ei VIRPOJIA paljon liiku. meillä päin nuuttipukkeja taas liikkuu senkin edestä. vantaalla kun v.loppu oltiin niin eemelin serkkupojat olivat kyllä virpomisreissulla, suloisia pikkunoitia olivat :o)

VIIPERO: eemeli kanssa sai yskänlääke reseptin kun yskä oli tosi puuskaista. annettiin lääkettä, mutta ekan kerran jälkeen se oli melko mahdotonta, kun tiesi jo kuinka pahaa se on. auttoi kyllä yskään, kun vaan sai hiukankin alas menemään.

miamikin idalle pikaista paranemista!

meillä ei ole mitään kummempia pääsisäissuunnitelmia. meidän äitille mennään joku päivä syömään ja miehen kaverin pientä tyttöstä käydään ehkä katsomassa, mutta siinä se varmaan sitten onkin eli ihan kotioloissa melkein vaan. laivalle olis tehnyt mieli, mutta mies ei ollut innokas, höh! suklaamunia syödään tietysti kilokaupalla :o)

turkulaiset koskas treffaillaan taas?

-pajuska+ulkona nukkuva eemeli huomenna 1v+1kk

Vierailija
22/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lie liikkeellä, että jaksaa kaikki jutut lukea, muttei vaan saa aikaseks kirjoittaa ite... :) Ja tätäkin rustailin varmaan liki tunnin :)

Ekaks Q.lle iisot onnittelu, ihania kuulumisia taas kerran!!!

Tässähän alkaa jo itellekin kohta vauvakuume hiipiä, kun yks ja sun toinen täälläkin tonskailee ;) Lisäksi saatiin Ainon kanssa kuulla vaarilassa viime viikolla kivoja uutisia vauva-rintamalta, kun Ainolle on loppukesästä kuulemma tulossa uusi serkku! Eli mun veljen perheeseen odotetaan kuulemma Ainon 3-v. serkkutytön mukaan pikkusiskoa ;)

Sit lisäks vanhempien naapuri vielä heitti mulle, että kun kerran oon nyt työttömänä ja kotona, niin eikun toinen lapsi vaan " hankintaan" ;) En oo kyllä " uskaltanu" vielä miehen kanssa moisia höpistä :DD Jotenkin tuntuu, että tarttis vähän töitä mennä välillä tekemään... Mutta mä oon jo keksinyt hyvät " suunnitelmat" , eli toivottavasti pääsen syksyllä jonnekin töihin ja saan sijaisuuden koko lukuvuodeksi. Sit voiskin jäädä jo keväällä äitiyslomalle :DD Ihan niinkuin näitä asioita nyt kukaan voisi näin tarkkaan muutenkaan suunnitella :DD

Ai niin, tähän väliin kiitokset viime viikon treffeistä I-L:lle, AA:lle, Kandille sekä Noelille ja tytöille! Oli kiva nähdä taas pienet ja isot! Ja hauska miten samanlaisia AA:n Aino ja meidän Aino on edelleen :)

Tähän väliin täysin asiaan liittymättä, miten voi kaupungin byrokratia joka asiassa olla niin toivottoman hidasta... Me ollaan nyt ainakin 1,5 kk jo odoteltu rakennuslupaa, että päästäis jo aloittamaan, mutta mitään ei oo kuulunu... AARRGGHHH! Ensin kaavoitetaan & jaetaan tontteja sitä varten että ihmiset sinne rakentais, mutta sit tyhmät paperityöt kestää iäisyyden!

Mitäs vielä...

Ai niin, puhumisesta:

Ainon eka sana joskus 10kk iässä tais olla äiti (tai äti). Toka sana pian sen jälkeen olikin sitten kirja, sitten kenkä ja " kei-kei" , mikä tarkoittaa keinumista. Iskääkin (ih-kä) on silloin tällöin tapaillut jo ennen vuoden ikää, mutta sitä sen peremmin kuin tota äitiäkään ei kauheesti käytä, kun nähtävästi sana kuuluu muutenkin :DD Jatkuvasti kyllä nykyään höpöttää ja viimeaikoina hittisana on ollut meilläkin se " kakka" . Sillä tarkoitetaan ainakin kakkaa, pissaa, pottaa ja vessaa. Ja joskus hokee sitä muuten vaan ;) AI niin, ja eilen opeteltiin kukkaa, niin kakkahan siitäkin tuli :D

Aino rakastaa edelleen keinumista, ja viime aikoina on joka kerta ulos lähtiessä ollut liki " pakko" keinua... Eilen neiti sai kunnon kiukkukohtauksen, kun iskä toi puistosta syömään ja keinuminen " jäi kesken" (oli jo kolmas keinuminen sen puistoreissun aikana...) ;) Tänäänkin jalat olis vaan väkisin vieneet takas sinne puistoon keinumaan, kun tultiin syömään ;)

Muutaman kerran Aino on onnistunut ulkotamineissakin ponnistelemaan pystyyn kun on muksahtanut, mutta oli vissiin niin hankalaa, ettei taas ole edes yrittänyt viime viikon vaarilan reissun jälkeen ;) Nykyään tyytyy joko pyytämään palvelua ja kun ei sitä saa, päättää jatkaa konttaamalla matkaa ;)

Ai niin, sit oli vielä kakkaG :) Aino kakkaa yleensä 1-2 kertaa päivässä, useimmiten aamupalan jälkeen pottaan. Jos malttaa istua tarpeeksi pitkään, riittää kerta päivässä, mut jos " jää kesken" niin sitten tekee jossain vaiheessa jonkun ruuan jälkeen toisen lähetyksen pottaan. Vaippaan ei pahemmin tykkää enää kakkaa tehdä ;)

Jospa tämä romaani sitten tällä kertaa riittäisi...

Mut Jennille vielä, jos sinne av-palstalle eksyy, sitä kannattaa lukea sillä mielellä, että se on vaan viihdettä, ja ne jutut on täysin huumoria kaikki ;) Siis suodata huolella! Te ootte taatusti D:lle ihan parhaat vanhemmat ja rakkautta ei rahalla saa!!!

t. Ope ja Aino 1v 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuska, kyllä vois taas piakkoin treffata! Josko vaikka pääsäisen jälkeen?!

Vierailija
24/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kävi virpomassa mun veljen perheen. :) Sai muumikeksin palkkioksi. Tyttö ei kyllä vissiin kauheesti asiasta tajunnut, mutta meillä vanhemmilla oli hauskaa kun puettiin ja maalattiin pikkunoita ja haalittiin kaikki rekvisiittakin (kahvipannu, kissa ja luudankorvike). :D Tyttö oli vietävän suloinen! Mä tein itse vitsatkin ja kyllä ne oli musta ihan autenttisesti yksvuotiaan tekemän näköisiä... :) Toinen vietiin jo perjantaina hoitotätille.

Hoitotätistä tuli mieleen, et sain vihdoin kysyttyä, voinko tuoda tytölle kestot hoitoon, ja kyllä se kuulema onnistuu, kun hän on omien lasten kanssa kestoillut = ei ole ollut kertiksiä vissiin edes kaupoissa... :) Typy oli tänään ainoana lapsena hoidossa, ja kovin oli ollut sylityttöä. Itse olin lukemassa tenttiin ja yllättäen sainkin kaiken luettua, vaikka aikaa ei hirveästi ollut ja parista kirjasta piti saada luettua aineisto. Itse tentti on tunnin päästä, saa nähdä muistanko enää mitään siellä.

Viipero kysyi sanoista - meillä niitä ei pitkään aikaan oikein ollut, eikä niitä paljoa ole vieläkään, mutta mun mielestä niitä tulee aina rykäyksittäin, muutamassa päivässä oppii aina useamman ja sit tulee tauko. Typyn eka sana (jos en oo jo kertonut) oli tietenkin " äiti" joskus varmaan jo 8kk, mutta en tiedä mitä se silloin tarkoitti. Edelleenkin äiti saattaa tarkoittaa mitä tahansa hätään tai apuun liittyvää + tietenkin minua.

Toinen lukee niin tohkeissaan tuossa Stockan kanta-asiakastarjouksia, että pitää varmaan viedä shoppaamaan.

Mutta nyt menoks,

-Osse ja typykkä 1v4kk

Vierailija
25/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kannata lupailla, että mä olisin ahkerampi ja kirjoittelisin useammin - en mä kuitenkaan... Mutta jos aina joskus jotain...

Emmin korvien jälkitarkastus oli perjantaina korvalääkärillä. Ja onneksi tulehdukset on ainakin tältä erää selätetty. Lääkäri sanoi, että korvat ovat täydellisen terveet ja nyt me voimme unohtaa tämän asian. Neidille hän " määräsi" hermolepoa, kun Emmi veti taas ihan hirveet huudot, kun korvia ronkittiin. Korvat on siis puhtaat, eikä niihin ole jäänyt mitään vaurioita tulehduksista. Kuulemma jos ensi syksynä alkaa uudelleen tulehdukset, niin sitten pohditaan uudemman kerran putkia, mutta ei nyt. Putkitukset ovat kuulemma yleisempiä pojilla kuin tytöillä. Ja silmätulehdukset kuulemma aiheuttavat nykyään monesti korvatulehduksia.

Viime viikon alussa taisin kirjoitella viimeksi, enkä silloin ollut vielä uutta autoani saanut, mutta keskiviikkona sen sai jo hakea. Ja onpas sillä mukava nyt huristella! =)

Emmi on nykyään ihan ulkoiluhirmu. Koko ajan pitäs olla pihalla ja voi, millä vauhdilla neiti siellä touhuaa. Taapertaa pitkin pihaa, tekee lumitöitä, kiipeää pihan viimeiseen lumikasaan, hakee rattaitaan ja lähtee työntelemään niitä jne. Kyllä uni iltaisin maistuu.

Itellä mulla oli tosi kiire viime viikko ja viikonloppunakin olin molempina iltoina " rimpsalla" , ekaks työkavereiden kanssa ja lauantaina kaverin synttäreillä. Vaikka hauskaa oli niin nyt väsyttää ihan törkynä. Onneksi on vain neljän päivän viikko ja siitäkin jo yks takana. Odotan ihan hulluna pääsiäistä. Ja silloin me ollaan ihan kotonurkissa. Ehkä tuolla keskustassa piipahdetaan, kun siellä on tuo huikea pääsiäisspektaakkeli - pääsiäiskaupunkin kun tämä on.

Virpojia meillä kävi eilen kolmen pienen noidan joukko ja hienot vitsat toivatkin. Harmitti, että olin unohtanut ostaa pääsiäismunat. Mutta kelpasi heille pienet rusinarasiatkin - onneksi! Emmi ei vielä virponut, mutta ehkä jo ensi vuonna sitten isovanhemmille.

Flunssaisille ja kuumeisille lapsukaisille (ainakin Aleksi ja Ida) pikaista paranemista! MM, mä satsasin tuossa talvella ja ostin sellaisen korvakuumemittarin. On se vaan kätsy. Emmi kun alkoi ihan hulluna jo tapella vastaan, kun pyllystä mitattiin perinteisellä tavalla.

Mitenkäs Ossen tentti?

Milloin Q:n odotus on puoleen väliin ehtinyt?!?! Kyllä nuo viikot menee nopeasti - hui! Ihania kuulumisia ultrasta teillä! =)

Han ja Sampokin oli pistäytyneet. Kiva kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa!

Puheen kehityksestä on ollut juttua. Emmi kuuluu kans noihin hitaasti lämpiäviin - siinäkin asiassa. Tällä hetkellä " sanoja" on äithi, " että" =vettä, " antta" =anna, " ottah" =ota ja koira sanoo kuulemma " auvvau" . Että näillä mennään ja kun aikuiset ei tajua, mitä neiti tarkoittaa, niin hirmuinen huuto alkaa. =D

Pajuska: Emmi syö hoidossa lähes joka aamu puuroa (ja hyvin maistuu), mutta kotona vaihdellaan ilta- ja aamupaloja. Ollaan annettu leipää, karjalanpiirakkaa, riisimuroja ja väsyiltoina velliä pullosta. Joku joskus kirjoitti jollain palstalla, että jaksaisiko aikuinen itse syödä pari kertaa päivässä puuroa ja kun mun vastaus oli tohon, että en, niin päädyin, ettei Emminkään tarvitse.

Jenniä piti kanssa tsempata, että jätä ihmeessä ne av:n kirjoitukset omaan arvoonsa! Siellä kun ihan jokainen varmasti saa mielensä pahaksi - minäkin monesti.

Karssulille hali! Toivottavasti ystäväsi löytyy!

Ja Naperolle kans - hali meinaan! Toivottavasti koiran olo pystyttäis parantamaan vielä!

Mites Auroran käsi?

Ja Henna taitaa olla jo kahden lapsen äiti?

Nyt iltapalalle ja pian pehkuihin... Vilkutuksia kaikille!!!

-Amy ja Emmi ZZzzzz

ps. Mulla on torstaina työhaastattelu yhden lähikunnan koulun reksin virkaan. Jännittää jo ihan sikana...

Vierailija
26/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Pajuska kyseli aamupuuroista... Meillä on yleensä aamupalalla ja iltapalalla on puuroo, mutta ei läheskään aina!! En sitä itekään aina viittis syödä, ni en usko, että Heidikään. Oon sit koittanu vaihdella erilaisia puuroja ja laittanu sokeritonta hilloo välillä joukkoon jne.. Mut sit puuron tilalla on sitte millon mitäkin -> esim. jugurttia + (talkkuna muruja, ruismuroja, lesehiutaleita, tms.), maitoo + weetabixia (sokton hillolla tai ilman), jne.. Sit on saattanu olla leipää ja/tai hedelmää lisäks.. Riippuen vähän Heidistä ja sen toiveista. =0)

Ai hitto kun alko jomottaa alamahaa... Nousi ihan punaposkille. Tai ainaki tuntuu siltä. :)

Q:lle ISOT JEEEEEET hienoista ultrakuulumisista!!!! Aivan mahtavaa.. =) Ompa muuten jännää kun melkeen kaikki muut tietää sukupuolen, paitsi me (tai ainaki tuntuu siltä ;)).

Amylle onnittelut nyt sit uuden auton johdosta! =) Nii ja tsempit sinne työhaastatteluun!!!! Juu ja olipa hienoo, että korvat oli " daa" . =)

Mä taidan mennä lukee vähän Harry Potteria ja sit nukkuu. Huomenna olis neuvolareissu klo 10 aikoihin. :)

Burde & vilhami 37+1 + heidi ~1v6kk (nukkumas)

Vierailija
27/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]En ole TAASKAAN pinoja ehtinyt selata, kun oli kaveri käymässä koko loppuvkon - ja nyt oon ollut tämän pvn vähän kipeänä.

Mutta pakko tulla purnaamaan...tuosta päivän rottweiler-uutisesta... Meidän koira kun sattumoisin on maailman ihanin koiruus, ja rottweilerpa tietenkin. Ärsyttää suunnattomasti, että tuon järkyttävän tapauksen vuoksi nyt sitten aletaan katsoa koko rotua kieroon :( Saa nähdä, mitä katseita tuolla kadulla saa, kun kulkee vaunujen ja koiran kanssa... Ainakin nelosen uutissivulta kun luin vaan pari ihmisten kommenttia, niin johan siellä puhuttiin, että " pitäis koko rotu kieltää" ja että " tappajakoiria" ... =( Suututttttaaaaaa!!! Joka ikinen vähääkin isompi koira (ei ehkä ihan cihuahuat...) on " pipipäisenä" yhtä vaarallinen kuin rottweiler, ei se vaan mikään tuon rodun " ongelma" ole!!! Mistä sen tietää, mikä aivokasvain tms. sillä koiralla oli ollut, joka tuon kamalan teon teki??? Mua harmittaa suunnattomasti myös sen poikansa menettäneen perheen puolesta, kun Kennelliiton joku tyyppi oli uutisoinut, että " tämänkin tapauksen olisi ehkä voinut välttää" , siis jos poika ei olisi kaksin jäänyt koiran/koirien kanssa. Varmaan hei tuollainen uutisointi ja jälkikäteen voivottelu tuntuu kamalalta! Kenellä koiraihmisellä tulisi mieleen, että 10-vuotias lapsi ei voisi olla aiemmin täsyin moitteettomasti käyttäytyneen koiran kanssa kotona keskenään??? Rotikat on vielä lapsirakkaita koiria (lukee mm. lajimääritelmässä)! Onko reilua sitten alkaa tuolla tavalla syyllistää sitä perhettä/vanhempia???

Ääh...voi että on paha mieli... No, vaihtakoon sitten ihmiset tien toiselle puolelle, jos niin pelottaa - meiän " toooosi hurja" neiti ;)

Mutta nyt menen lukemaan pinoa. Jollen ehdi tänään kommentoida, niin se osui Q:n tekstistä silmään, että ultrakuulumiset oli olleet hienoja - onnea!!! =D

Niin, ja me käytiin tänään 1-vuotisnlassa.

Mitat oli 78cm/ 11,6kg. Ja aurinkoinen poju kuulema on :)

Mutta nyt lukemaan. Pakko ehtiä kattomaan vielä nelosen uutiset, kun siellä tulee vielä joku juttu asiasta... *suuttumus Nellin puolesta, joka nytkin makaa maireasti sohvalla elämästään nauttien ja tietämättä joidenkin ihmisten pahoista aatteista häntä ja rotu-tovereita kohtaan*

Pi-Ki ja Arttu 1vee ja rapiat

Vierailija
28/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Selasin tosin vaan tämän pinon läpi. Mutta pidemmittä puheitta gallupeihin (voi olla, että johonkin näistä olen vastannutkin):

Kävely: tukia pitkin reilu 10kk, ilman tukea kunnolla tasan 11,5kk, sitä ennen parin askeleen heikkoa tapailua.

Kiipeily: Kaiken päälle, mikä tarpeeksi matalalla, että jalka nousee :) Eli esim. pyykkikori nurin päin käännettynä, olkkarin rahi jne. Vielä ei onneksi ylety sohvalle/sängylle nousemaan.

Eka sana: Vieläkään ei ole tullut mun mielestä kunnollista. Reilu 10kk ikäisestä on sanonut vilkuttaessaan " hei heiii" , mutta ei oikein muuta, mikä jotain tarkoittaisi. Esim. ättää on hoettu, mutta mitä lie tarkottaa, kun hokee sitä välillä muutenkin kuin minua tarkoittaakseen :) Eli Artulla on kyllä paljon noita omia sanoja, mutta ei vielä " hei hein" lisäksi mitään, mitä äiti ymmärtäisi. Arttu onneksi ymmärtää äidin puhetta senkin edestä, joten hyvin pärjätään =)

Virpominen: Meillä ei ovikello toimi, ja vaikka olin suklaamunia varannut, niin ei ketään ainakaan koputtanut, eikä huomattu, että olisi käynytkään :( Jospa ensi vuodeksi saisi ovikellon korjattua, heh!

Pääsiäinen: Ei tehdä mitään ihmeellistä, kotona ollaan.

MM kyseli hauskoista jutuista isien ja lasten kesken :) Meillä tapahtunut myös tuota " hassut-vaatteet-päällä" -juttuja, ja varmaan on joskus jäänyt jotain syömättäkin. Mutta hyvin pärjäävät ilman minua silti, hih!

Kakkaaminen: Arttu kakkaa yleensä kolmesti päivässä! Syö siis aika paljon :)

PAJUSKAN Eemelikö oli uuden hampaan tehnyt? Juuri laskeskelin pari päivää sitten, niin Artulla on ainakin jo 12 hammasta. On ollut varmaan viim. 3 viikkoa hieman kiukkuisempi, ja niistähän se näköjään johtuu. Nyt siis edessä ylhäällä ja alhaalla neljä, ja molemmissa poskissa keskellä sekä ylhäällä että alhaalla yhdet, yht. 12. Saa nähdä, vieläkö tulee lisää - ainakin näyttää tosi turvonneelta ja valkeilta ikenet!

Aamupala: Me siirryttiin just Weetabix-aamiaiseen, kun A:lla meinas kanssa aamupuuro takkuilla. Illalla vetää ensin seiskan aikaan ison lautasen puuroa ja päälle vielä tunnin päästä ennen nukkumaan menoa vellin. Mutta siis aamulla menee nyt weetabix maidon kera :)

AMYLLE onnea torstaille!!! =) Hyvin se menee!

BURDEN nla-kuulumisia huomisaamulta odotellaan :D

Ja nyt sitten vielä s.postin kimppuun ja ehkä ehdin vauva-puolen jututkin käydä lukasemassa.

P

Vierailija
29/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit että hävettää kun tulee kirjoteltua tänne niin harvoin, tuntuu ettei kerkee käydä lukemassakaan enää.

Päivät menee Ainon kanssa tosi hilpeästi ja reippaasti.

G: Aino meni tukia pitkin jo 7-8 kuisena mutta kävelemään oppi vasta noin 1v 1kk

G Kiipeilystä, Aino kiipeää jatkuvasti portaita ylös heti kun silmä välttää, en ole saanut ostettua porttia ja neiti on oppinut sujuvasti kiertämään seteitä ja tukoksia rappusissa.

G: sanoja ainon eka sana oli isi joka tuli suusta ihan vahingossa ja vain kerran sillä se ei vielä toistaiseksi ole sieltä uudestaan ulos pulahtanu. Äittä tai Äiti menee sujuvasti, Koija=koira

Ka-mu tai kakka tarkoittaa siis Kamua. Kei=keinuu anna kuuluu sanavarastoon samoin kato ja samalla osoitetaan milloin mihinkin.

Viiperolle: mun siskonpoika täytti just 2-v eikä vielkään osaa juurikaan sanoja, Aino,vauva ja se on mun ovat lähes ainoat mitä pojan suusta tulee, muu on jotain ihan kummallista mongerusta.

Toivottavasti Aleksi parenee pian!

Mä olen eläissäni virponut kerran, mutta jos Aino haluaa sitten vähän isompana virpomaan mennä niin siitä vaan,hauskaahan se vain on.

Kakkagalluppiakin pukkasi, meillä A kakkii 1-2 kertaa päivässä, tänään viimeksi lattialle, pyllypesun jälkeen kun viuhahteli pitkin olkkaria nakuna, kyykistyi sitten nurkkaan ja äkelsi hirmuiset tortut lattialle.

MiaMikin Idalle myös paranemisia !

Mä naureskelin täällä MM:N jutuille, ihan kuin meillä, puoelt unohtuu ja milloin on body sukkiksien päällä ja milloin yökkäri päivällä ja päikkäri yöllä!!!! samanlaisia kaikki ukot :D

Q:n ultra kuulumiset oli hienoja, voi kun määkin....blääääääh...

Osse, kiva että innostuit askartelemisesta, älä välitä ei munkaan askarrukset aina näytä yli kolmekymppisen tekemiltä !

Kiva kuulla Amystäkin välillä, älä sure täällä on muitakin vähän laiskoja kirjoittajia...niin ja tsemppiä torstaille!!!

Meillä on mies 2 viikkoa lomalla, mä en tiedä miten kestän sen.

Talonrakennusprojekti alkoi tänään, 7 aikaan aamulla alkoi noi rakkarat tossa pihalla pyöriä ja kaivella, kohta on pohjat valmiina sitten ei muuta kun anturan tekoon ja mökki pystyy,

Saattaa olla että rupeen tekemään tänne vauva-lehden nettisivuille rakentajablogia, käykää sitten aina lukemassa mun kuulumisia ahkerasti niin ne ei lopeta sitä blogia heti alkuunsa.

Nyt on mentävä nukkumaan, kauniita unia ja mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille !

aa ja ae

Vierailija
30/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olenko tytön synttäreiden jälkeen tänne kirjoitellut, mutta niitä siis vietettiin pari viikkoa sitten. lahjaksi tyttö sai mm. nuken vaunut, uimapuvun, muita vatteeita, käsikorun...

2v neuvolakin oli, mittat 88cm ja 12,6kg. Tyttö vaan parantaa puhettaan koko ajan, tänäänkin aamulla tuli 5 sanan lause, ihan tosta noin vaan. Tyttö tekee kovasti palapelejä ja on niissä ja aika taitava.

Muuten meille ei mitään sen ihmeellisempää kuulu, ihanaa kun tulee pääsiäinen ja vähän vapaata. Talvilomaa odottelen myös jo kovasti, kun lähdetään silloin Madeiralle. Tytölle pitää hommata vielä passi, kuvat käytiin jo ottamassa.

Minä paiskin töitä ja kouluhommia, sitä samaa siis... niska on ollut nyt pari päivää ihan jumissa, huomaa ettei ole kerennyt yhtään salilla käymään. Mutta huomenna aamulla menen jumppamaan.

Tsemppiä Amylle työhaastatteluun!

NapNap + tyttö 2v 2vko

Vierailija
31/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle tsemppiä työhaastatteluun! Meidän hikisessä kylän apteekissa sattui olemaan ihan vain yksi ainut malli kuumemittareita ja sekin oli ihan tavallinen digitaalinen ;) Korvakuumemittareita kyllä vierastan kun työni puolesta lääkärit on kironnut ne alimpaan helvettiin näin suoraan sanottuna. Näyttävät aina liikaa ja mummut ja papat kauhuissaan kun ovat mukamas aina kuumeessa :D

NapNapin poppoo lähdössä Madeiralle. Kyllä käy kateeksi. Me mietitään edelleen lähdetäänkö kesällä säästöillä Etelän aurinkoon vai laitetaanko rahat remppaan.

quierolla oli taas hyvät ultrakuulumiset. Mulla olisi jo nimi keksitty teidän toiselle pojalle ;) Meillähän tai mulla on ollut jo pitkään keksitty lempparinimi pojalle jos meille joskus sellainen tulee ja se on sama kuin teidän pojalla. Niin ja toisellekin pojalle on nimi keksitty.

Ykkösope, tylsää kun sä saat olla työttömänä ja mä en :D

burden viikot senkus vilisee silmissä. Mutta sullahan menee tällä kertaa lasketun ajan yli :) Mä oon päättänyt niin. Viimeksi sait synnyttää niin aikaisin niin nyt menee yli :D

Ida on kyllä ihan reppana. Ei päästä siis tänään Osselle kylään. Aamulla kun neiti heräsi ja nostin hänet syliin niin ensimmäisenä Ida sanoi " pipi" . Voi toista. Nokka vuotaa koko ajan ja lima lentää kaaressa yskiessä. Kuumetta en viitsi mitata kun eilenkin se oli kainalosta mitattuna ihan tappopuuhaa neidin mielestä. Sylissähän tuo vaan istuu ja eilen kun olin jumpassa niin Ida oli nukahtanut vielä isinkin syliin ja sohvallekin.

Idalla on nyt sellainen kiva vaihe meneillään. Jos minä olen Idan kanssa kotona kaksin niin neiti kyselee ja etsii isiä koko ajan ja jos on isin kanssa kotona niin etsii ja itkeskelee mun perääni. Kaikki on hyvin vaan kun molemmat on kotona :) Eilenkin Ida pisti kyllä sellaisen shown pystyyn isin tultua töistä kun tyhmä isi oli ollut koko päivän töissä. Mies ei saanut ekaan tuntiin tehdä yhtään mitään kun neiti halusi vaan olla sylissä tai makasi selällään lattialla miehen vieressä ja polki jalkaa :)

KakkaG: 1-4 kertaa päivässä. Ehkä viisi kertaa elämänsä aikana Ida on ollut päivän kakkaamatta. Ida on nykyään aika pieniruokainen joten ollaan kyllä ihan ihmeissämme mistä sitä tulee ;)

PuuroG: Idalla on meneillään nyt toinen puurolakko. Aamuisin ollaan annettu leipää ja jogua/hedelmäsosetta + maitoa kun ei mene puuroa olleskaan. Illalla ollaan annettu kyllä puuroa ja syö sen verran kun syö. Tarhassa tietenkin puuro maistuu paremmin.

Vierailija
32/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas aikaa vierähtänyt¿

Hii, jokohan Hennalla on pieni nyytti sylissä? =)

G ¿ kävely: Aksu lähti tukia pitkin kävelemään 8kk-iässä ja ilman tukea sitten kaksi päivää 1v-synttäreiden jälkeen.

G ¿ kiipeily: rappusia mennään ylös ja alas ihan hienosti. Portit on kyllä kiinni pääasiallisesti0

G ¿ puhuminen: Eka sana tuli varmaan joskus vähän ennen 1v¿ ja oiskohan se ollu ¿anna¿. Nyt ikää on se 1v ja melkein 11kk. Sanoja on valtavan paljon ja koko ajan tulee lisää. 3-5 sanan lauseita Aksu jo puhuu ja osaa jonkun verran taivuttaa sanoja. S-kirjain on nyt uusin juttu mikä on löytynyt. Eka pitkä lause taisi olla: Siinä on iskän kenkä. =D Niin ja se sanojen taivutus¿ eli Aksu osaa sanoa lauseita tyyliin: Akki haluaa omenaa, Akkilla on pallo (tai kuten viikonloppuna oppi¿ Akkilla on IIISO pippeli), äiti menee kouluun¿ jne.

G ¿ virpominen: Aksu ei käynyt virpomassa. Meillä kävi yksi pikkunoita ja siitä Aksu olikin ihan riemuissaan kun ¿tyttö toi kukkia¿.

Q:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =)

Pajuska, Aksu nyt ei ihan enää sopinut tohon sun ikähaarukkaan, mutta vastaan silti =D Meillä aamupuuro on vaihtunut oikeestaan vallaan tummaan leipään ja maitoon. Puuro vaan ei uppoo. Mannapuuro taitaa olla ainoa mikä maistuu kotioloissa. Päiväkodissa jonkun verran paremmin uppoo puurot.

Ai niin, kakka-g jäi vastaamatta. Aksu kakkaa 1-2 kertaa päivässä yleensä. Vapaapäivinä melkein poikkeuksetta aamupäivällä, mutta tarhapäivinä sitten iltapäivästä vasta kun kotiin pääsee. =D Aksu on niin vieraskoree, että tarhassa ei voi kakata.

Amylle onnittelut uudesta autosta =) ja onnea työhaastatteluun!!!!!

Me ollaan täällä Aksun kanssa molemmat kipeenä =/ Aksun piti tänään mennä hoitoon ja mun oli tarkoitus maata sohvalla tenttikirjojen kanssa, mutta en voinut Aksua sitten tarhaan laittaakaan. Vaikutti aamulla siltä, että poitsulla kurkku ihan yhtä kipeä kuin mullakin joten kotipäivää nyt vietetään. Mulla ei ois kauheesti varaa nyt sairastaa kun on harjoittelu menossa ja me joudutaan korvaamaan kaikki tunnit jotka ollaan pois. Ja ihan salettiin tän harjoittelun aikana saan vielä jonkun mahataudin kun oon tuolla lasten infektio-osastolla¿

Tänään olis tosiaan neljältä tentti ja sitten seiskalta mennään miehen kanssa katsomaan Jukka-Puotila showta ja Aksu menee siksi aikaa mummulaan. Huhtikuun alkuun varailin just meille miehen kanssa ihan kaksin kylpyläviikonloppua¿ täytyy ottaa kaikki irti ennen kuin miehellä alkaa remppahommat uudella baarilla.

Jeps, mutta kai sitä täytyy tarttua tenttikirjoihin jos niistä mitään saa irti kun Aksu on kotona.

pikku-milli & Akseli 1v10kk

Vierailija
33/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas aikaa vierähtänyt.

Jos aloitan meidän omilla navoilla, tai ehkä mielummin sananmukaisesti kuulumisilla tai kuulumattomilla:) Eli Ronjalla oli viime viikolla pään kuvaukset ja eilen käytiin kuulemassa lääkäriltä tulokset. Kuvat oli hyvät, mitään rakenteellista vikaa korvissa ei ole. Leikkaus on 10.4, eli aikas pian. Sitten vain toivotaan parasta.

Mä olen alkanut tekmään vähän sijaisuuksia. On kyllä ollut ihan mukavaa vaihtelua tälle kotona-olemiselle. Huomisesta alkaakin kahden viikon työputki, tai no, pyhät vapaina. Ronjan hoito onnistuu onneksi hienosti mummujen avulla.

Gallupit:

Tukia pitkin kävely: Ronja alkoi ryömiä heinäkuussa ja elokuussa ostettiin taaperokärry kun neiti nousi ylös ja tuuppi rattaitaan pitkin eteistä. Eli oli noin 7,5kk kun alkoi tuen kanssa taapertaa, viikkoa vajaa 1v voisin sanoa että alkoi kävellä ilman tukea, muutamia askeleita otti sitä ennen.

Kakka: Ronja kakkaa normista kerran päivässä. Joskus jää päivä välistä. Ja yleensä kakka tulee aamulla ennen kuin neiti edes ilmoittaa olevasta hereillä, joten koita siinä nyt sitten pottaan pyydystää;)

Kiipeily: pahin kausi oli ehkä joulukuussa, tällä hetkellä kiipeilee vähempi.

virpominen: kyllä kyllä, mummu virvottiin. Tosin Ronja virpoi mummun jo viime vuonnakin 3,5kk iässä:)

puuro: meillä puuro on se ruoka mikä kelpaa vaikka muut ei uppois, eli reilusti menee puuroa aamuin illoin.

pystyyn nouseminen pihamaalla: onnistuu. näyttää kyllä tosi sulavalta kun ensin tyttö menee mahallee, sitten jalkapohjat maahan ja sen jälkeen suorilta jaloilta hinaa yläkropan pystyyn, vaatii muuten hiukan lihaksia:)

Paranemisia kaikille sairastelijoille!

Nyt pitää vaihtaa vaatteet, napata tyttö matkaan ja lähtee Osselle ajeleen.

-Tikru ja Ronja 1v 2,5kk

Han, mäkin koitan kattoo tytölle vaatteet valmiiks ettei tartte isin värejä kattella:) Helpointa ois tietty jos ois vaan valkoista, vaaleanpunaista, ruskeaa jne yhteensopivia värejä:)

Q:lle onnittelut hienoista kuulumisista.

MM: harmi kun teillä sairastellaan, ois ollut kiva nähdä teitä ja sitä haalaria:)

Vierailija
34/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtis jotain kirjotella näin ihmistenkin aikaan ;)

Jennille mulla on ihan samat sanat, kuin muillakin. Toi av-palsta on ihan pimee. Ei niistä jutuista kannata välittää. Mä joskus eksyin sinne, mutta enpä eksy enään. Mä en teistä edes mitenkään huomaa, että elätte vaan opiskelijatuloilla. Ei siis varmasti vaikuta mitenkään D:n kehitykseen. Ei se maallinen omaisuus tee onnelliseksi. Jotkut asiat ehkä voi helpottua, mutta ilmankin pärjää. Ja noi rasistiset jutut on tosi ikäviä. Ikävää, että ihmiset aina yleistävät ja suuri joukko jotuu kärsimään pienen joukon virheistä.

Q:lle onnittelut ultrakuulumisista! Vai saa pikku-q ehkä pikuveljen :). Vähänkö ihanaa! Uskomatonta, että säkin oot jo noin pitkällä raskaudessa.

Amylle paljon onnea ja tsemppiä työhaastatteluun!

Pikaista paranemista kipeille lapsukaisille. Jonsku on myös kipeä. Tuli eilen kova nuha. Yöllä heräs monta kertaa yskimään ja itki, kun oli vaikea nukkua. On myös vähän haronut korviaan. Täytyy varmaan mennä tarkastuttamaan.

KakkaG: Jonsku kakkii 1-2 kertaa päivässä. Yleensä vaan kerran.

KiipeilyG: Jonskusta tulee varmaan joku vuorikiipeilijä. Se kiipee ihan kauheisiin paikkoihin. Keikkuu monesti meidän keittiöjakkaralla yms.

KävelyG: Jonskulla meni aika kauan ennen kuin alko tuen varasta irrottamaan ja kävelemään ilman tukea.

Muita galupeja en nyt muista.

Omaa napaa sen verta, että oltiin viikonloppuna siellä Liverpoolissa ja oli aivan mahtava reissu. Käytiin kattomassa Liverpoolin peli. Ihan sanoinkuvailematon tunnelma. Suosittelen menemään, jos yhtään jalkapallosta tykkää. Kaupunkikin oli näkemisen arvoinen. Jonksua tietenkin oli kova ikavä. Me lähdettiin siis pe aamuna ja tultiin su iltana. Jonsku oli vastassa lentokentällä ja oli meille vähän vihainen. Ei katsonut vähään aikaan meitä päinkään. Onneksi se siitä pian leppyi.

Mulle kävi ihan loppumatkasta vielä kamala kömmähdys. Mä hukkasin lentokoneessa kihlasormuskeni. Se hukku vessareissulla. Sormista jotenkin lähti turvotus ja se oli vaan pudonnut johonkin. En ehtinyt sitä edes kunnolla etsiä, kun kone alkoi laskeutua. Olin kyllä tosi harmissani. Tänään sit sain onneksi tietää, että sormus on löytynyt :)

Nyt on pakko jatkaa töitä vähän aikaa :)

pesukarhu

Vierailija
35/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

amy kyseli tentistä, hyvin se meni, toivottavasti. MM:lle aamulla kerroinkin, et innostuin kyllä aiheesta ja aattelin, et voisin lukea enemmänkin noita kasvatustieteitä, jos vaikka johonkin koulutus/kehittämishommiin pääsis sitä kautta. Tosin nyt on vasta eka kurssi suoritettu, että ei varmaan pitäis kauheesti vielä suunnitella :D Sinänsä tentti ei sujunut kommelluksitta, sillä jostain syystä mun ilmoittautuminen ei ollut mennyt perille ja mulle ei ollut kysymyksiä, mutta ystävällisesti ne valvojat hommas tentin jostain kätköistä ja sain osallistua.

Onnea amy muuten autosta, meillä on miehellä ihan hillitön autokuume, ja on se mullakin, mutta budjetti ei oikein anna periksi... Niin ja onnea haastatteluun!

MM ja Ida teki tosiaan oharit mulle, mutta suotakoon se pikku nuhanenälle. Paremmalla onnella taas ens kerralla ,tosin mä oon jo ihan varma, että Viljakkalasta ei vaan pääse tänne Pirkkalaan millään, sen verran monta kertaa on nyt yritetty. :D Onneks tikru ja Ronsku pääsi kuitenkin tulemaan paikalle.

AA, aika kiva, jos rupeet pitään blogia!

puurosta - meillä syödään joka aamu, vaihdellaan merkkiä ja lisukkeita (eli voita, hilloo, sosetta, mehukeittoo, raejuustoo jne.). Iltaisin sitten pyritään keksimään jotain muuta, tosin eilen annettiin puuroa ja sekin meni mukisematta alas. Välillä on sit kausia, et etenkään illalla ei kelpaa.

olikohan jotain muuta... burdelle terkkuja, et pitää sen vilhamin vielä tovin ihan kohdun puolella! Henna sen sijaan vois jo tulla kertoon vauvakuulumiset.

Jaahas, oli varmaan muutakin, mut en enää muista. Pitää hakee typy ja viedä pääsiäiskortit postiin, sit päästäänkin odottelemaan kummipoikaa kylään.

-Osse, typy 1v4kk ja tänään todistetusti sydämellinen Raju rv 6+6

Vierailija
36/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisesti nopsaan, tyttö herää kohta päikkäreiltä!

Viimeksi valitin miehen pelireissusta mutta onneksi se lähti sitten lauantai-aamuna tytön kanssa ulos ja sain olla muutaman tunnin rauhassa..töitä tehden siis. Tympii kun sitä ihka omaa aikaa ei tunnu jäävän yhtään, että ehtis jotain harrastaa tai ihan olla vaan mutta eipä auta valittaa kun itse olen kuitenkin päätökseni tehnyt että teen osa-aikaisesti töitä ja hoidan kuitenkin tytön kokonaan kotona.

Otettiin äidin kanssa pariksi viikoksi kirppispöytä ja vietiin tänään tavaroita sinne, mä päädyin lopulta laittamaan melkein kaikki tytön pienet vaatteetkin sinne vaikka alunperin ajattelin ne ehdottomasti säästää, kun meille nyt mitä ilmeisemmin poika tulee niin saavat mennä kiertoon..voihan se olla että vielä toinenkin tyttö joskus tulee mutta jos niin käy niin ostetaan sitten uusia:) Omia pieneksi jääneitä vaatteitakin oli vaikka millä mitalla;)

Quulle onnittelut ultrakuulumisista:)

Tytön puhe on kehittynyt tosi paljon viime aikoina, uusia sanoja tulee ihan mahdottomasti koko ajan,,ikean reissulla tyttö sai keppihepan ja huuteli koko loppuajan " tää Liian" se kädessään:)

Liia on saanut viime aikoina enää iltaisin tissiä ennen nukkumaan menoa. Eilen se oli oikein äkäinen illalla ja kysyin että ottaako se tissiä, tyttö tuumasi kiukuissaan ei ja en sitten antanut..nukkumaan mennessä tyttöä harmitti mutta en tiedä johtuiko se tissin puutteesta vai muuten jo kiukkuisesta olemuksesta..eipä tuo ainakaan tissiä pyytänyt, toivottavasti lopettaminen käy näin helposti ja mä saan pitää muutaman kuukauden taukoa ennen uutta urakkaa;)

Kakasta asiaa: Meillä tyttö kakkasi ennen kerran päivässä kiinteän pökäleen, nyt jo muutaman kuukauden ajan tyttö on kakannut 2-3kertaa päivässä ja aina löysää kakkaa, lääkärissäkin käytiin, lääkäri kuunteli suoliston ääniä ym. mutta totesi että kyse on luultavasti vaan " taaperoripulista" ..kuulemma usein tämän ikäisillä on kuukausiakin vatsa löysällä ja se korjautuu itsestään, eikä tiedetä aiheuttaako sen hampaat, joku bakteeri vai mikä..mutta allergiaan ei uskonut. Terkkakin puhui taaperoripulista. Pidettiin tyttöä kuitenkin kokeeksi laktoosittomalla ruokavaliolla pari viikkoa eikä se tuonut muutosta kakkaan.

No nyt tosiaan vaan näin omaa napaa, tyttö heräsi ja täytyy lähteä välipalaa syömään. Mies on kipeänä ja saikulla koko viikon samoin puolet sen työporukasta..toivottavasti ei tartu meihin vaikka en usko tuohon itsekään,,kohta ollaan taatusti kaikki kipeinä;)

Nyt sinne välipalalle!

Queen, Tyttö 1v7kk ja veikka rv 23+

Vierailija
37/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta!!! Paljon paljon onnea!!!!! Aivan ihanaa! Nyt meni ihan pasmat sekaisin =D

Vierailija
38/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, mikä se nimiehdotus on???? Kerro heti! :)

-Q-

Vierailija
39/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 16.3. klo 14.15 syntyi tämä pieni ja pörröpäinen tyttösemme. Painoa oli 3616g ja pituutta 50cm. Synnytys kesti 8 tuntia ja 15 minuuttia ja mielestäni oli tosi helppo. Kätilö oli ihana ja kaikki sujui tosi hyvin. Heti synnytyksen jälkeen pystyin jo istumaan ja kävelemään, vaikka toisen asteen repeämä tulikin. 8 tikkiä jouduttiin laittamaan. Hiuksia pienellä on ihan järjettömän paljon ja tissi maistuu tosi hyvin (viime yönäkin söi 4 tuntia putkeen..).

Tulen paremmalla ajalla kertoilemaan lisää!

Henna, Joel 1v ja Ninni 2 päivää

Vierailija
40/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Hennalla pikkuisesta!

Ja Osselle kans paljon onnea!! :)

Mulla alkoi lauantaina kauhea alaselkäkipu, mut pääsin käymään miehen siskon kanssa _kahdestaan_ Ideaparkissa (!) mut sit sunnuntain vain makasin sohvalla. Nähtiin samalla vähän vajaa kuukauden ikäinen poika. Tuli taas mieleen ettei Eve ole ollu noin pieni, vaikka on ollut pienempi.. :)

Hain sit tk.sta särkylääkettä et pärjäisin maanantain. No maanantaina olin sit kauhean väsy ja nukuin Even kaa 3h päikyt jonka jälkeen oksensin.. Onneks mies tuli melko pian kotiin ja leikki Even kaa kun mä taas maksin sängyssä.. Tänään olo ollu jo parempi, käytiin poikkaamassa Kärris kavereita puistossa..

Eve on tän illan hokenu et " kuka" :) Muuten tulee " hauva" ja " vauva" ja kyllä neiti ne hauvat bongaa jokapaikasta. :D

Mut nyt iltapalalle ja nukkumaan!

Tuun huomenna kommentoimaan enemmän..

Bejpi ja Eveliina 1v 2kk+