Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa synnyttäneet! Kokemuksia! :)

Vierailija
16.03.2008 |

Eli siis mulla takana kolme synnytystä K-SKS:ssä ja nyt odotan syksyllä syntyvää vauvaa joka olis määrä synnyttää täällä Turussa... Kertokaa IHAN MITÄ VAIN kokemuksia TYKSistä odotuksen ja synnytyksen hoitamiseen liittyen: ultrat (Turun alueella), äitipolin toiminta, synnytyksen käynnistämiset, millainen henkilökunta, synnytyksen kivunlievitys.. Erityisesti amme kiinnostaa: kuinka paljon saa olla (Jyväskylässä sai olla jos ei ollu vedet mennyt, max 20 min kerrallaan ja sit piti olla puol tuntia pois... oli ihan yhtä tyhjän kanssa se touhu), saako kenties peräti synnyttää veteen? Ja kovasti kiinnostaa myös lyhyet, alle 2h kestäneet synnytykset, itsellä kun kaksi sellaista takana. Kertokaa kaikki! Ja tietty synnärin henkilökunnasta, imetysmyönteisyydestä, äitien lepomahdollisuudesta (onko siis lastenhoitajaa jolle saa vauvan viedä esim. suihkun ajaksi tai jos haluaa nukkua rauhassa - se oli Jyväskylässä kaikista paras juttu, muu ei sit oikein toiminukaan)... Kaikki kiinnostaa!

T. Pauria

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroilla hätäsektio. En tiedä vaikuttiko se kohteluun, kun oli niin vaikeat synnytykset. Tarkoitan sekä synnytys- että lapsivuodeosastoja.

Vierailija
22/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Sain vauvan (esikoisemme) keväällä 2007 sektiolla. Lääkärit ja hoitajat olivat todella mukavia ja kaikki sujui hyvin, mutta osastolla (311) oli hirveää.

Siellä oli muutama ihan mukava hoitaja joiden kanssa voi jutella ja kysellä kaikkea, mutta sitten oli enemmistö todella kamalia.

Olin siellä vauvan kanssa 6 päivää, vauvasta johtuvasta syystä (Itse olisin jo ollut valmis kotiutumaan aikaisemmin) ja täytyy sanoa, että ne päivät olivat elämäni pisimmät. Varsinkin sen ihanan yöhoitajan ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Oonkohan mä täällä aamuun asti? Just tän takia käyn täällä niin tuhannen harvoin.)

Vierailija
24/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä ok porukkaa, sain huutaakin ihan niin paljon ku ääntä lähti, en ehtinyt saada kipuun mitään.

Vuodeosasto kammottava paikka. Ihan yksikseen sai siellä olla, jos olis ollut ensimmäinen lapsi, olisin ollut aivan hukassa. Hoitajat juoruilivat kahvihuoneessa, haukkuivat muita työntekijöitä, kuului siis käytävälle saakka.

Olen kyllä kuullut, että se toinen vuodeosasto olis parempi paikka.

Porissa synnytin esikoisen. Siellä huoneet oli paljon suuremmat, huoneessa oma vessa ja suihku ja hoitajat kävivät usein kyselemässä kuulumisia ja heillä oli aikaa opettaa imetystä ja kuunnella murheita.

Poriin verrattuna siis kammottava paikka.

Vierailija
25/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi sitten tulla lapsi lattialle, onneksi sentään painetta tuntui alapäässä ja ponnistuksen tarve.

Olin käynnistyksessä lääkärin lähetteellä, kun oli vaikeus tuntea supistukset. Ekasta onneksi meni vedet, mutta ei haluttu ottaa riskiä, et tulee kotisynnytys.

t. 2 lasta alakautta synnyttänyt eikä tähän päivään mennessä ainuttakaan supparia tuntenut.

Vierailija
26/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut vain yhdestä sellaisesta joka kyllä tuntee supistukset mutta ei mitään kipua niihin liittyen. Onko sulla mitään tietoa mistä tuo johtuu?

Vierailija
27/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierihoitoa suositaan eli eivät mielellään ota lasta vuodeosastolla.

Synnärillä oli oikein asiallisia kätilöitä, mutta vuodeosastolla oli jos jonkinlaista tallaajaa. Oman kokemuksen mukaan lykkäävät melko helposti vauvalle pulloa.

Välilihaa eivät leikkaa " varmuuden vuoksi" .