Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa synnyttäneet! Kokemuksia! :)

Vierailija
16.03.2008 |

Eli siis mulla takana kolme synnytystä K-SKS:ssä ja nyt odotan syksyllä syntyvää vauvaa joka olis määrä synnyttää täällä Turussa... Kertokaa IHAN MITÄ VAIN kokemuksia TYKSistä odotuksen ja synnytyksen hoitamiseen liittyen: ultrat (Turun alueella), äitipolin toiminta, synnytyksen käynnistämiset, millainen henkilökunta, synnytyksen kivunlievitys.. Erityisesti amme kiinnostaa: kuinka paljon saa olla (Jyväskylässä sai olla jos ei ollu vedet mennyt, max 20 min kerrallaan ja sit piti olla puol tuntia pois... oli ihan yhtä tyhjän kanssa se touhu), saako kenties peräti synnyttää veteen? Ja kovasti kiinnostaa myös lyhyet, alle 2h kestäneet synnytykset, itsellä kun kaksi sellaista takana. Kertokaa kaikki! Ja tietty synnärin henkilökunnasta, imetysmyönteisyydestä, äitien lepomahdollisuudesta (onko siis lastenhoitajaa jolle saa vauvan viedä esim. suihkun ajaksi tai jos haluaa nukkua rauhassa - se oli Jyväskylässä kaikista paras juttu, muu ei sit oikein toiminukaan)... Kaikki kiinnostaa!

T. Pauria

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok meni. Synnytys käynnistettiin toksemian takia. Ei mulle jäänyt mitään pahaa sanottavaa. Viikon jouduin olemaan vuodeosastolla, koska lapsen keltaisuutta seurattiin. Rauhatonta ja vähän ahdasta siellä kyllä on, mutta hlökunta oli ihan asiallista.

Vierailija
2/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 synnytys meni todella hyvin henkilökunta oli ihana ja kaikki meni hienosti. aluksi olin silmät suuren kun näin että mieskätilö tuli sisään, mutta siihenkin tottui nopeasti. Ehkä hieman liian kauan pantattiin puudutusta ja ilokaasusta ei ollut apua, mutta kaikki meni hyvin.

2kerralla ajattelin ettei voi mennä paremmin kun 1kerralla, mutta menihan se. Kaikki oli niin sujuvaa, rauhallista, varmaa, luotettava toimintaa. Vois sanoa että täydellinen synnytys ja hoitajat ym. olivat erittäin mukavia ja osasivat homman. Kun tuli synnytyksen yhteydessä vähän kakkaa niin senkin hoidettiin niin sujuvasti roskiin jos niin voi sitä kuvailla. Ehkä enemmän värejä ( ei niin laitosmainen) kaipaisin sinne. 2kerralla se mieskätilö oli hoitamassa lapsia. ei ollut siellä synnytysosastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja hieroi jalkapohjiani, jotta saatiin supistuksiin vauhtia ja oli ihanana tukena, kokenut ja rauhallinen. Vauvat syntyivät turvallisesti maailmaan ilman repeämiä! En voisi kuvitella, että minua olisi voitu missään sen paremmin hoitaa. Hän pitää myös Turun joogayhdistyksessä äitiysjoogaa, joka auttoi synnytyspelkooni todella! Ihan kaikista kätilöistä en voi sanoa samaa synnytysvuodeosastolla, mutta sieltäkään ei mitään kummempaa huomauttamista. Minun kokemanani TYKS on turvallinen paikka synnyttää!

Vierailija
4/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan, koska itsekin sinne menen synnyttämään vielä tänä vuonna.

En muista mitä perusteluja antoi väitteelleen, mutta olen kuullut samaa muualtakin.

Vierailija
5/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jorvi on paratiisi verrattuna tyks:iin. Tosin tyks:ssä synnytyksestä kulunut jo kuusi vuotta ja sekin vaikea synnytys, joka voi olla osana asenteessa. liekö malli muuttunut. Vähän toista olen kuullut. Mulle tuli tunne, että enempi olen siellä henkilökuntaaa varten kuin hlökunta minua ja vauvaA varten. todella virkaintoista touhua. miehenikin sanoi, että väki tekee siellä vain työtä ja äidit ovat työnkohteita. muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Vierailija
6/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiinnostunut vaihtoehtoisista jutuista, aktiivisesta synnytyksestä ym... Mutta kertokaa ihmeessä kokemuksianne tarkemminkin, olisin tosi kiitollinen!

Vierailija
7/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ole ainuttakaan pahaa sanaa sanottavana. tietty ei ole vertailukohteitakaan eli sen suhteen en osaa sanoa.

Vierailija
8/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehditty antaa siinä hötäkässä.

Vierailija
9/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mikä on negatiivisesti jäänyt mieleen, on se, kun minua kiellettiin huutamasta, ettei muut kuule..

Kivunlievitys oli, joskaan ei toiminut. Ja vauvaa hoidettiin jos pyysi.

Vierailija
10/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat synnytyksen meni hyvin. Kätilöt oli mukavia ja osastollakin hoitajat oli mukavia. Toisesta lapsesta pääsin jo kotiin seuraavana päivänä synnytyksestä. kivunlievitystä sain ku pyysin vaikka niistä ei kyllä apua ollut mut se nyt ei ole henkilökunnan vika:)

t 5

Vierailija
11/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vauva ei mielestäni liikkunut tarpeeksi.) olivat hoitajat todella ystävällisiä ja ottivat kyllä kaiken tosissaan kun kerroin. ei tullut yhtään sillaista oloa että minkä ihmeen takia olin sinne mennyt.

t 5

Vierailija
12/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme olen siellä maailmaan pukannut ja hyvää hoitoa olen lapsilleni saanut, saan edelleen.

Vierailija
13/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme olen siellä maailmaan pukannut ja hyvää hoitoa olen lapsilleni saanut, saan edelleen.

Vierailija
14/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kesti kauan ja toinen kesti silmänräpäyksen ;)

Henkilökunta mielestäni asiallista, osastolla sai olla omassa rauhassa vauvan kanssa, hyvin omatoimista lapsenhoitoa suosivat, molemmilla kerroilla huonekaveri katsoi vauvan perään kun käväisin suihkussa, sopimus oli meillä molemminpuolinen ja muistaakseni kerran kävin ensimmäisen kohdalla suihkussa niin että tuore isä vahti vauvaa, haluavat lapsen olevan vierellä eivätkä kai mielellään ota vauvaa hoitoon lastenhuoneeseen.

Kaikin puolin olen kuitenkin tyytyväinen.

Vierailija
15/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien syöksyjen kokemuksilla epäilen)? Leikattiinko välilihaa " automaattisesti" ? Miten synnytyksen jälkihoito, tarjottiinko myöhemmin keskustelua (voin kuvitella että on ollut shokki niillä viikoilla ja noin nopeasti)? Entä saitko levätä rauhassa rankasta kokemuksestasi?

Vierailija
16/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älyttömästi ja ponnistuttaa. Kurkkasi ja antoi työntöluvan. Sattui kyllä tuo synnytys niin et taju meinasi lähteä. Oli vielä paikat täysin kiinni, kun siellä kontrollissa oli ja pukiessa pamahti vedet lattialle.

En kaivannut mitään jälkihoitoa, ei jäänyt kammoa. Välilihaa ei leikannut, kun sanoi repeävän luonnollisesti paremmin. Olisi kyllä halutessani leikannut, mutta suositteli ettei leikata. Repesin tosi pahasti, mutta tikkasi tosi hyvin. Ekan synnytyksen jälkeisen lepareenkin kursi tosi siististi pois.

7

Vierailija
17/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä kommentteja.. mua kiinnostais etenkin tietää, kuinka helpolla siellä käynnistetään synnytys ennen la?

Vierailija
18/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ammesynnytys ei mahdollinen(tiedän koska itse olisin halunnut ja kyselin asiasta, tosin siitä on aikaa 5 vuotta).

itsellä kaksi nopeaa synnytystä (3,5h eka ja alle 2h toka). kummassakaan ei kipulääkkeitä, eikä mitään tultu tarjoamaan(tyynyjä tmv.) tosin en kyllä pyytänytkään mitään.

kätilöt olleet mukavia sekä todellisia apuja. ei vähättelyä tms. vauvoista pidetty aina hyvä huoli ja aina olen saanut lastenlääkärin paikalle kun olen pyytänyt.

itse antaisin arvosanaksi-kahden synnytkssen kokemuksell- 9+ :)

paha miinus oli tosiaan se ettei ammesynnytys mahdollinen.

Vierailija
19/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaamea. Olen ollut siellä 3 kertaa ja 1. ja 3. varsinkin kamalia. Onneksi ei enää koskaan tarvitse mennä sinne....

Vierailija
20/27 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierihoitoa suositaan eli eivät mielellään ota lasta vuodeosastolla.

Synnärillä oli oikein asiallisia kätilöitä, mutta vuodeosastolla oli jos jonkinlaista tallaajaa. Oman kokemuksen mukaan lykkäävät melko helposti vauvalle pulloa.

Välilihaa eivät leikkaa " varmuuden vuoksi" .