Mitäs tästä sanotte? Virpomisesta tietenkin :)
Pieni tyttö (ehkä noin 4v) tuli virpomaan ihan yksin. Kysyi hienosti luvan ja sen saatuaan lorutteli kauniisti " ... vitsa sulle, palkka mulle" . No palkan hän sai (tietenkin), mutta minäpä en saanut vitsaa! Sanoin hänelle että saankos nyt tuon kauniin vitsan. En saanut, koska oli tehnyt niitä vain yhden ja sillä oli näköjään käynyt jo useammassa paikassa virpomassa (suklaamunista päätellen). Tyttö oli niin suloinen ja jotenkin ressukka, joten annoin olla, en niin vitsoista välitäkään.
Mutta miten jotkut vanhemmat ovat voineet päästää lapsen virpomaan vain yhdellä vitsalla?
Kommentit (14)
oikeasti. Älkää nYT ottako niin HELVETIN TOSISSANNE näitä juttuja. NE on lapsia jotka virpoo ja toivottaa että hyvät pääsiäiset. AI kamala että täti jäi nyt ilman oksaa. Pärjäätkö nyt ilman ammattiapua, tunnetko pettyneesi...voi jesus. Mun mielestä aivan ihania kun tulevat virpomaan, enkä minä ainakaan oksaa edes halua. KUnhan tulevat!!
Herätkää nyt jo ihmiset ja tajutkaa, että perinteet kuolevat jossei kukaan välitä pitää niitä elossa!! Pitääkö kaikesta ollaniin hirveän välinpitämätön??
Perkele kun muksullesi kelpaa karkki, muttei käytöstavat eikä mamma viitsi itse edes niitä opettaa..!
Vierailija:
oikeasti. Älkää nYT ottako niin HELVETIN TOSISSANNE näitä juttuja. NE on lapsia jotka virpoo ja toivottaa että hyvät pääsiäiset. AI kamala että täti jäi nyt ilman oksaa. Pärjäätkö nyt ilman ammattiapua, tunnetko pettyneesi...voi jesus. Mun mielestä aivan ihania kun tulevat virpomaan, enkä minä ainakaan oksaa edes halua. KUnhan tulevat!!
Vierailija:
Perkele kun muksullesi kelpaa karkki, muttei käytöstavat eikä mamma viitsi itse edes niitä opettaa..!
Kaikesta te aikuiset ämmät jaksatte saivarrella, hoh hoijaa...
Meillä ei kukaan edes ole tänään käynyt virpomassa, kun " ihanat" (lue: paskapäiset) naapurit ovat kai kieltäneet lapsiaan käymästä meidän ovella , kun eivät vaan tykkää mieheni ja minun pärstäkertoimesta (ei olla mitään tehty kellekkään..). Tämä siitä huolimatta, että meidän 5 v. poikamme leikkii heidän lastensa kanssa päivittäin. Niin että olisitte tyytyväisiä, kun teidän ovella sentään käy joku..
ja sinähän siinä valitat kun et saanut vitsaa..oli niin suloinen että kuitenkin annoit. JEstas että olit antelias. Mulle ainakin on ihan sama että saanko vitsan tai en, perinteet tiedän, lapseni on hyvin kasvatettuja, mutta ne jotka ovelleni tulevat saavat sen " palkan" sain minä vitsan tai en, mutta en jaksa mesota että jestas kun eivät osaa käyttäytyä tai osaa perinteitä tai tai tai. Ne on lapsia, pieniä jotka rohkaisee mielensä tulla juuri sinun ovelle virpomaan, ja mun mielestä sekin voisi olla jo sen palkan arvonen juttu. Ei se ole perintetten opettamisen paikka. ÄLKÄÄ OTT AKO OIKEASTI NÄITÄ NIIN PILKULLEEN!! MItä te oikeasti niillä vitsoille sitten teette??? Me ainakin tehdään niitä nin että on omasta takaa. Ja täällä kun virvotaan vasta ensi lauantaina....
Vierailija:
Kaikesta te aikuiset ämmät jaksatte saivarrella, hoh hoijaa...Meillä ei kukaan edes ole tänään käynyt virpomassa, kun " ihanat" (lue: paskapäiset) naapurit ovat kai kieltäneet lapsiaan käymästä meidän ovella , kun eivät vaan tykkää mieheni ja minun pärstäkertoimesta (ei olla mitään tehty kellekkään..). Tämä siitä huolimatta, että meidän 5 v. poikamme leikkii heidän lastensa kanssa päivittäin. Niin että olisitte tyytyväisiä, kun teidän ovella sentään käy joku..
Virpomisperinnettä tulisi noudattaa jos mennään vieraiden ihmisten ovukelloja soittamaan. Ja lastenkin tulisi jo pienestä pitäen oppia käytöstapoja. Hyvää käytöstä ei ole se, että napataan perinteestä itseään hyödyttävä osio käyttöön ja sitten kerjätään vieraiden ovilla.
Vierailija:
ja sinähän siinä valitat kun et saanut vitsaa..oli niin suloinen että kuitenkin annoit. JEstas että olit antelias. Mulle ainakin on ihan sama että saanko vitsan tai en, perinteet tiedän, lapseni on hyvin kasvatettuja, mutta ne jotka ovelleni tulevat saavat sen " palkan" sain minä vitsan tai en, mutta en jaksa mesota että jestas kun eivät osaa käyttäytyä tai osaa perinteitä tai tai tai. Ne on lapsia, pieniä jotka rohkaisee mielensä tulla juuri sinun ovelle virpomaan, ja mun mielestä sekin voisi olla jo sen palkan arvonen juttu. Ei se ole perintetten opettamisen paikka. ÄLKÄÄ OTT AKO OIKEASTI NÄITÄ NIIN PILKULLEEN!! MItä te oikeasti niillä vitsoille sitten teette??? Me ainakin tehdään niitä nin että on omasta takaa. Ja täällä kun virvotaan vasta ensi lauantaina....
..eikä sanota mitään, vaikkei ainuttakaan vitsaa saataisi- tai hetkinen, eihän vitsoja tarvita edes virpomiseen! Tai siis miksi pitäisi virpoa?
Niin että hymyilkää! Ensi vuonna ovellesi tulee viidesluokkalaisista koostuva joukko, joka ojentaa kätensä merkiksi suklaan/karkin haluamisesta ja silloin tiedät mitä tehdä: ojenna kumartaen ja kiittäen kourallinen (ehdoton minimi!) herkkuja jokaiselle lapselle. Kiittele heitä kun tulivat muistamaan sinua ja vilkuta, kun he lampsivat pihaltasi hitaasti pois (heitellen maahan epämieluisat herkut tietenkin). Tunne haikeutta ja onnea siitä, että virpomiseen ei enää liity mitään odotuksia.
Hyvää pääsiäistä vaan sinnekin...
käytökseltämme ja koulutettuja kaikin puolin kunnollisia ihmisiä, mutta se ei näille eräille kai riitä. Onneksi meillä sentään on fiksujakin ihmisiä naapurustossa.
Edellisen asuntomme naapuri jostain syystä vihasi meitä ja jopa lastamme. Alusta lähtien oli ihmeellinen, ei koskaan tervehtinyt, ei vaikka lapsemme leikkivät usein keskenään. Monta kertaa yritin ulkona ollessa viritellä keskustelua, mutta ei mitään puhettakaan. Oli erittäin vihamielinen meitä kohtaan, eikä aivan varmasti ikinä oltu annettu aihetta moiseen käytökseen. Vihasi meitä vaikkei edes tuntenut.
No, palkkion sai, mutta tyhmää munkin mielestä päästää lapsi yhden vitsan kanssa. Johan siinä lorussakin sanotaan että vitsa sulle, palkka mulle.