Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei pysty jakamaan taloutta, ei pysty sitoutumaan OIKEASTI parisuhteeseen!

Vierailija
16.03.2008 |

Siis mielestäni nämä naiset (ja miehetkin), jotka kailottavat joka paikassa, " En halua elää puolison rahoilla, pärjään omillani" eivät ole oikeasti sitoutuneet siihen parisuhteeseen, oltiin sitten kuinka avo- tai avioliitossa ja muuten suhde kunnossa!

Parisuhde on yhteinen yritys, jossa kumpikin tukee toistansa eikä kummallakaan ole mitään niin omaa, etteikö toinen saisi halutessaan sitä käyttää.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiin erottu jo kauan sitten jos mies törsäisi omiensa lisäksi myös mun rahani, minkä se todellakin tekisi.

Vierailija
2/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan / kukaan ole oikeassa. Tilanteet on erilaisia, ihmiset on erilaisia. Miksi kaikkien pitäis mennä tietyn kaavan mukaan, jotta sinä ap voisit sanoa heidän todella sitoutuneen suhteeseensa? Taidat olla aika naiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yhteiset rahat" on vain kiertoilmaus sille, että nainen haluaa miehen (paremmat) tulot omaan vapaaseen käyttöönsä. Siis miehen on maksettava siitä että saa olla naisen kanssa.

Mitä luulette, jos rikas perijätär alkaisi seurustella tyhjätaskutaiteilijan kanssa, vaatisiko tämä perijätär yhteisiä rahoja " koska haluaa sitoutua suhteeseen" ? Hmmmmm.

Vierailija
4/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kauhea tuhlari!! jos tili olisi sama niin tuhlaisin varmaan kauheita summia kodin sisustukseen ja lasten vaatteisiin... mies taas on säästäväisempi ja laittaa joka kuukausi hyvän summan säästöön hankintoja ja mm laajennusta varten.. tätä minä en pystyisi tekemäänkään, kun äitiyspäivärahalla olen.

mutta siis: meillä jos olisi yhteinen tili niin oltais jo konkurssissa mun takia! =D

Vierailija
5/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on pienituloinen ja mies tienaa, kaikki on yhteistä ja ihanaa ja raha on vain rahaa blaa blaa blaa.

Jos mies on esim. tehnyt konkurssin, on työttömänä tai muuten vaan naisella ei ole mahdollista nostaa elintasoaan miehen avulla, suhde ei edes ala. Lukekaa vaikka tuo " seurustelisitko tällaisen miehen kanssa" ...

Vierailija
6/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tämä " yhteiset rahat" tarkoittaa naisen halua päästä miehen rahoihin kiinni. Ikävä kyllä.

Vierailija
7/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensa helmoissa

Vierailija
8/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko elämänsä tehnyt hurjasti töitä saavuttaakseen tietyn tulotason, eikö tällä henkilöllä ole oikeutta rakkaussuhteeseen ilman että hän köyhtyy sen myötä?

Vierailija
9/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu :)

Molemmilla tulee palkka omille tileille ja miehellä on selvä suunnitelma mitä mistäkin maksetaan (laskut yms.). Ruokaostokset sun muut menee sitten enemmän ja vähemmän tasan.

Minä sitten saatan just silmää räpäyttämättä ostaa sadalla eurolla tyynynpäällisiä :)

Vierailija
10/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kaikki oletatte, että jokainen nainen elää kotihoidon tuella ja mies tienää älyttömästi? Itse tunnen paljon parikuntia ja perheitä, joissa nainen on se " rikkaampi" osapuoli ja silti on yhteinen talous. Myös meillä on tälläinen tilanne.

t. ap

Vierailija
11/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap

Vierailija
12/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä tavannut perhettä, jossa paremmin tienaavan naisen rahat on yhteisiä.

Yleisin tilanne taitaa olla se,että perheessä tunnetaan kahdet rahat: naisen rahat ja yhteiset rahat. Eli kaikki mikä on sun on mun, ja kaikki mikä on mun on mun (naisen näkökulmasta).

Vierailija
13/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin RAHA voidaan nähdä monessa kulmassa:

1. Onko naisella oikeus haluta tehdä työtä/saada palkkaa?

2. Kuuluuko naisen olla " elätettävänä" ? Vai onko kotiäitiys lapsen 3 ekaa vuotta etuoikeus Suomen kaltasessa maassa?

3. Miten miehen käy maailmassa? Jos työtön, niin onko OK -siis voiko nainen maksaa miehen elämistä?

Vai puhutaanko nyt rahan käytöstä? Sun tili, mun tili, yhteinen?

Minusta parisuhde toimii, kun siinä on kaksi samoin ajattelevaa (siis perustoiminta toimii): eli jos mies haluaa maksaa kaiken ja nainen haluaakin olla töissä niin voidaan olla lirissä. Mutta mitä se ketään kiinnostaa jos minulla ja miehelläni on yhteinen tili TAI jos siskollani on erillinen tili miehensä kanssa? :) Eiköhän se suhde toimi joka tapauksessa!

Vierailija
14/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on suunnilleen yhtä suuret ja laskut menee suunnilleen puoliksi, mikä on ongelma?

Vierailija
15/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää oon sitten heti sulle tässä moinen esimerkki: tieneen enempi rahaa duunarina kuin mieheni insinööriduunissaan.

Ollaan sovittu sahan käyttö kun tavattiin. Tää on yhteinen projekti tää parisuhde, se maksaa jolla on rahaa. Tili on nykysin yhteinen.

Miehen työkaverina taas on pariskunta joka maksaa vuosikymmentenkin jälkeen kaikki tiukasti puoliksi. Vaikka rahaa olisi ylimääräseenkin niin he päätyny että mies ei maksa kaikkea vaan nainen maksaa puolet. Ja?

15

Vierailija
16/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti voi olla täysin sitoutunut toiseen;)

Vierailija
17/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen työkaverina taas on pariskunta joka maksaa vuosikymmentenkin jälkeen kaikki tiukasti puoliksi. Vaikka rahaa olisi ylimääräseenkin niin he päätyny että mies ei maksa kaikkea vaan nainen maksaa puolet. Ja?

15

Niin, MIKSI miehen pitäisi maksaa kaikki? Mitä kamalaa siinä on että nainen maksaa puolet?

Vierailija
18/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä molemmat kantavat kortensa kekoon, vaikka omat tilit onkin ja sen lisäksi sitten yhteinen asuntotili.

Vierailija
19/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden sellaisen naisen, joka tienaa enemmän kuin miehensä ja mies joutuu pyytämään vanhemmiltaan rahaa, että pystyy pitämään samaa elintasoa vaimonsa kanssa. Heillä on yhteiset lapset ja asunto ja ovat olleet yhdessä jo kohta kymmenen vuotta.

Olen huomannut, että ihmisistä on tullut nykyään kauhean itsekkäitä. Mikä sen on tehnyt? Suostumme siihenkin, että maailmassa asuu hirveästi köyhiä ihmisiä, mutta emme ole valmiita jakamaan omaa hyvinvointiamme. Jos hyvinvointiaan ei voi jakaa edes puolisonsa kanssa, niin mitä väliä Afrikan nälkään kuolevilla lapsilla on?

Vierailija
20/63 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi heistä on eronnut, kolmas pari on juuri ratkeamaisillaan ongelmiinsa.

Minä näen säntillisen rahojen erillään pidon kummalliseksi ratkaisuksi. Tokihan se voi olla ihan hyvä ratkaisu toisilla, mutta olen kyyninen koska en ole vielä toistaiseksi sellaista paria tavannut.