Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hoitotädeille lahjaksi?

Vierailija
27.11.2008 |

Viime joulun alla annettiin itse koristelemat isot piparit ja virkattu kuusenkoriste. Mutta nyt lyö tyhjää, en halua antaa mitään perinteistä suklaarasiaa tai kukkasta. Lastenkin kanssa vois jotain askarrella, mutta mitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa joku hoitaja voisi kertoa, millaisia joululahjoja toivoisi, jos voisi valita. Järkevissä rahasummissa liikkuen tietysti :)



Itse luultavasti vien jotakin perinteistä, eli kukkia tai kynttilän, jollei hienoja ehdotuksia ilmaannu. Tiedän, että toiset pitävät kynttilöitä aika mauttomina lahjoina, mutta itse tykkään niistä. Eivät ainakaan jää nurkkiin keräämään pölyä kuten muut koriste-esineet. Esim. Maria Drockilan kynttilät ovat mielestäni kauniita, mutta melko tyyriitä ainakin itselle ostettavaksi. Mielipiteitä puolesta ja vastaan tai vaihtoehtoja?



Ap:lle askarteluehdotukseksi vaikkapa itse koristeltu kynttilä tai jopa itse valettu kynttilä, tai havukranssi tai -pallo. Meidän hoitajalla on niin paljon omiakin lapsia, etten taida mitään askartelua hänelle viedä...

Vierailija
2/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnaista muutenkin elikkäs vaikkapa koristeltu kuivakakku tai pullakranssi. Jouluna tulee leivottua muutenkin ja kivaa puuhaa lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan piparitaloa en viitsi, sillä hoitajia on kaikkiaan kolme.



T:ap

Vierailija
4/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko yhteiseksi taukohuoneeseen (vähän kookkaampi sitten) tai sitten jokaiselle oma, jossai vaikka glögiä, joulukakkua jne.. Kukin tyylillään. Tai sitten joku vastaava kori, johon keräilee kauniita joulukoristeita, kynttilöitä ja muuta tunnelmaan sopivaa. Myös korukaupoissa on esim. kauniita enkeleitä myytävänä ihan kohtuuhintaan.

Vierailija
5/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan joku leivonnainen tms hoitajalle sekä hoitopaikkaan setti askarteluvälineitä (ihan perus puikkoliimaan, teippiä, väripaperia, puntti valkoista paperia, sormivärit/tussit/vesivärit jne.). Eli tämä vähän niinkuin yhteisenä muille hoitolapsille ja tädille (onhan hänenkin kivampi lasten kanssa touhuta kun on välineitä. Kaupungilta näihin saatava raha on tosi pieni.)

Vierailija
6/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään pph:lle herkkukori.



Siinä on siis se kori, pienikokoinen, jossa kaunis kangaspäällä. Koriin laitoin:

1prt isoja lautasliinoja, 1pkt pieniä lautasliinoja, 1 kynttilä, 1pss pistaasipähkinöitä, 1pss karkkia ja 1 suklaalevy. Ja paketoin sellofaaniin. Omatekemä kortti tehdään vielä mukaan.



(Hoitajalla teini-ikäinen tyttö, häntä ajattelin tällä karkkipussilla)



Tosi hyvä idea toi värien yms. askartelutarvikkeiden osto. Pidämpä mielessä jahka oma lapseni alkaa olla myös aamut hoidossa, joilloin askartelevat....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillekin tulee vaan hintaa ihan kiitettävästi kun hoitajia on se kolme, ellei sitten löytäs noita koreja jostain oikein halvalla.

Vierailija
8/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen oikeasti odota mitään lahjoja. Tottakai ne lämmittää sydäntä ja saa todella iloiseksi. Mutta se, mikä lahja on, kuinka kaliis, iso tms ei merkitse mitään. Tärkeintä on se ajatus, että muistetaan ja työtämme lastenne hyväksi arvostetaan. Eli vaikkapa kortti riittää :) Älkää turhaan stressatko niistä lahjoista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lisäys että oma muksu on vasta vajaa 2v eli ei se suurin tarvikkeiden käyttäjä, mutta lahjahan siis hoitajalle ja muille lapsille, joiden askarteluhetkiä se toivottavasti jatkossa piristää.

Ja lisäksi siis toki jotain hoitajalle kiitokseksi (tosin itsellä on tapana kesken vuodenkin useampaan kertaan viedä jotain pientä: välillä kukka ankeisiin syyskeleihin, joskus kaupasta vaikka viinirypäleitä kun ovat tarjouksessa ja käyn kotimatkalla isossa marketissa (asutaan muuten pikkukylässä)). En siis pidä ajatuksesta muistaa muistamisen vuoksi vaan nimenomaan koska olen päivittäin tyytyväinen lapseni hyvään hoitoon. Pyrin sen sanallisestikin usein ilmaisemaan.

Vierailija
10/10 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päädyin viemään itsetehdyt kortit ja kukkia... :)



Näin olen toiminut aiemmin, ja aina niistä on aidosti ilostuttu. Kukkien ei tarvitse olla ihan tavallisimmasta päästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä