Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miehelleni suunnitelma b

Vierailija
15.03.2008 |

Meillä oli tänään (ja on yhä) tällainen episodi. Tarkoitus oli viettää rauhallinen koti-ilta. Niitä on usein, joten mikään special suunnitelma tämä ei ole. Puhuttiin, että voitaisiin illalla käydä kaupungissa syömässä. Asiasta oli puhetta useaan otteeseen - mm. mietittiin, mihin ravintolaan mentäisiin.

Sitten yhtäkkiä satun kysymään mieheltäni, onko hän ollut kavereidensa kanssa puheissa illan ohjelmasta (lähinnä ajattelin, saisimmeko jostain ystäväpariskunnasta seuraa illaksi). Selvisi, että mieheni oli soittanut kaverilleen ja kysynyt tätä baariin kanssaan.

Olin ihan että mitä häh! Juuri muutama minuutti aikaisemmin olimme puhuneet illan ohjelmasta eikä mieheni maininnut oma-aloitteisesti sanallakaan siitä, että hän mahdollisesti lähtee illalla baariin. (odotti siis kaveriltaan vahvistusta asiasta). Eli nämä minun kanssa puhutut suunnitelmat olivat näköjään vain varasuunnitelmia sille, jos kaveri ei lähdekään ulos.

Hiukan kyllä keitti! Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos mies käy joskus ulkona kavereidensa kanssa. Hän siis käy tosi harvoin nykyään - pari krt /vuosi (itse käyn vähän enemmän, mutta en paljon minäkään). Mutta voisi mies kertoa minulle asiasta etukäteen. Tai edes kysyä, onko minulle ok, jos ei vietetäkään koti-iltaa yhdessä vaan että hän lähtisi ulos.

Kai te nyt olette samaa mieltä kanssani siitä, että mies teki tosi ilkeän tempun?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole vastannut?

Ei-ap

Vierailija
2/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut antaa sille peppuseksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh..mm joka vko koti-iltoja kanssasi, pari krt vuodessa baatiin ja siihenkin tarvitaan suostumuksesi ja lupasi. Juuh....... pettäminenkin usein saa alkunsa juuri tuollaisesta rajoittamisesta, tiesitkö :D

Vierailija
4/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:25"]Ööööh..mm joka vko koti-iltoja kanssasi, pari krt vuodessa baatiin ja siihenkin tarvitaan suostumuksesi ja lupasi. Juuh....... pettäminenkin usein saa alkunsa juuri tuollaisesta rajoittamisesta, tiesitkö :D

[/quote]

Normaalissa parisuhteessa asioista keskustellaan, suunnitelmista kertominen ei ole luvan pyytämistä.

Vierailija
5/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on kyllä sisälukutaito ryöminyt kivenkoloon. :D

On ilmeisesti hirveän hankala ymmärtää, että yleensä yhteisistä suunnitelmista puhuminen tarkoittaa, että ne suunnitelmat toteutetaan. Vai itsekö puhutte ensin kumppanillenne "joo tänään voitais kyllä mennä sinne uuteen ravintolaan ja sen jälkeen voitais tulla kotiin katsomaan leffaa", jonka jälkeen sitten huikkaatte moikat ja painutte baariin? Vähän eri maata kuin se, että ensin ollaan sovittu toisen osapuolen baarinmenon olevan ok, mutta sitten kun tämä olisi menossa, ruvetaan valittamaan, että "miks sä meet, mä haluun olla sun kans kotona, et sä saa mennä mihinkään." Hohhoijaa, miksiköhän edes vaivaudun selittämään.

Vierailija
6/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten jälleen palstalle kertomaan uudet kuulumiset!

Vierailija
7/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lycka till vaan...

ps.

meillä mies on puhunut puhelimessa 5 tuntia- yrittäjä- kotona, mutta silti ei läsnä, jos lohduttaa ap:tä...

Vierailija
8/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointti tässä ei ole se, saako mies mennä ulos vai ei. Hän saa mennä ihan vapaasti ja olen siitä tietyllä tavalla jopa hyvilläni. Kunhan kertoo siitä minulle mahdollisimman hyvissä ajoin eikä tee tuollaisia suunnitelmia selkäni takana ja anna minun odottaa ravintolailtaa turhaan.

AP

Vierailija
9/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: ollaan oltu yhdessä 4 vuotta. Ei lapsia ainakaan vielä. Ja yrittäjä se on tämäkin p-kiainen, joten tuo puhelimessa puhuminen on tuttua täälläkin.

7: mun mielestä on oikein, jos mies pääsee kavereidensa kans ulos joskus enkä halua sinne sekaan tunkea. Varsinkin kun kyseessä ovat lapsuudenystävät, joita tuskin edes tunnen. Ja tykkään itsekin olla kavereideni kanssa tyttöporukassa välillä.

Vierailija
10/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pahastuisin, mutta tuskinpa tuo eron paikka olisi.

Vierailija
11/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli kyllä ka ajattelemattomasti tehty, ymmärrän ap tunteesi.

Vierailija
12/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisi aika törkeää jos toinen sopisikin itselleen menoa ja jättäisi toisen yksin kotiin, mutta tässähän olikin vähän eri asia.

Vierailija
13/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä koti-iltakaan ole tosiaan mikään pitkään suunniteltu koti-ilta ilman lapsia. Sittenhän se olisikin jo vakavampi asia.

Harmittaa vaan silti, kun mies ei näköjään yhtään ajatellut sitä, millainen ilta minulle tulee, jos hän yhtäkkiä vaihtaa suunnitelmia. Jos olisin tiennyt miehen suunnitelmista ajoissa, olisin ehkä kehittänyt itsellenikin jotain kivaa ja meillä molemmilla olisi ollut mukava ilta.

-ap

Vierailija
14/14 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies näkyy nyt lähtevän riidasta huolimatta ulos, joten ehkä tämän lopputulos ei niin pliisu olekaan. Itse en ainakaan lähtisi mihinkään, jos toinen olisi pahoittanut ajattelemattomuuteni takia mielensä. Ei edes ole pahoillaan.

Ja jos tämä käytös on mieheni mielestä ok, se on sitten myös ok silloin, kun minulle tulee vastaava tilanne eteen. Eikä suhde, jossa näin toimitaan voi olla kovin hyvä. Ts. ei voi koskaan luottaa toiseen, vaan tietää, että jos joku toinen ehdottaa jotain, itse jää lehdelle soittelemaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi