Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikatkaa, suostuuko mieheni vauvan yrittämiseen?

Vierailija
23.03.2008 |

Olen jo n. vuoden puhunut miehelle vauvakuumeestani, jota on ollut jo vuosia. Mies on ihmetellyt, miksi mulla on niin kiire, kun olen vielä nuori. Mies sanoi, että haluaisi lapsia n. 4 vuoden kuluttua ja vasta häiden jälkeen.

Perjantaina sitten joimme viiniä synttäreideni kunniaksi, ja kerroin miehelle, miksi mulla on niin hätä. Edellisessä suhteessa yritimme lasta 1,5 vuotta, enkä tullut raskaaksi, ennen kuin puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen, ja raskaus paljastui tuulimunaksi :(. Tuon jälkeen en tullut raskaaksi, ja yrittäminen jäi, kunnes mies löysi toisen naisen. Ja tuo toinen nainen tuli heti raskaaksi, ja ex-mieheni on nyt 2v. pojan isä. En ole uskaltanut kertoa miehelleni tätä asiaa, olen kai hävennyt sitä, etten tule helposti (jos ollenkaan?) raskaaksi.

No nyt kerrottuani asian, mieheni sanoi pienessä hiprakassa, että " no jätetään ehkäisy pois" . Sanoin, että tarkoitatko tuota todella, ja mies väitti tarkoittavansa. Seuraavana aamuna mies sanoi, että ei heti yritetä, koska siinä olisi jotain " hätäratkaisun makua" , mutta sanoi, että on kuitenkin tosi pian valmis yritykseen.

Nyt pelkään, että mies muuttaa mielensä, ja hänellä on toki siihen oikeus. Mutta tuntuu pahalta, jos hän niin tekee, koska tämä asia ei ole minulle " pikku juttu" , ja sain nyt suuria toiveita. Jos taas mies pitää puheensa, niin olen maailman onnellisin nainen. Mitä veikkaatte, miten miehet ajattelee tällaisissa tilanteissa? Ehkä tyhmä kysymys, mutta haluan jakaa tämän asian jonkun kanssa :).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a sanoa mitään sopivaa aikaa :(. Tuntuu tosi pahalta :((... -ap

Vierailija
2/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin odottamaan viisi(!!!!!!!) vuotta ennen kuin miehellekin iski vauvakuume :) On se kuitenkin sen arvoista. Oikeasti. On tosi tärkeää että kumpikin haluaa sen lapsen, aidosti.

Miksi ap et kertonut heti suhteen alussa miehelle tuosta, että et välttämättä tule raskaaksi?

Vierailija
4/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisin halunnut, mutta se tuntui vaikealta.. olla ehkä " vajavainen" tuon asian suhteen. Miehellekin on aina ollut itsestään selvää, että hän haluaa isäksi. Koska en ole varma kyvystäni tulla normaalisti raskaaksi, en ole halunnut maalailla piruja seinille.. voi olla, että mieheni kanssa onnistaakin. Vaan mistäpä sitä tietää, ennen kuin pääsee yrittämään. -ap

Vierailija
5/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni kävi niin, että yritti saada ex-miehen kanssa lasta kolme vuotta, tuloksetta. Mitään syytä ei löytynyt kummastakaan. Eron jälkeen kummatkin ovat sitten saaneet lapsia uusien kumppaneidensa kanssa hyvinkin nopeasti, jännä juttu :)

Vierailija
6/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaukseen ja sanonut että tietysti luulit hänen tarkoitavan mitä sanoi.

Vierailija
7/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan viisasta käytöstä on, onnea vain parisuhteellesi(jos sellaista on). .

Vierailija
8/11 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mies alkushokin jälkeen sanoi, että vauva saa tulla meille, ja se olisi parasta, mitä me voitaisiin saada :). Siispä tässä parisuhteessa ei enää käytetä ehkäisyä ja mies on todella innoissaan :)!!

Näköjään miesten mieli voi muuttua äkkiäkin. Hän tarvitsi oman aikansa sulatella ja pohtia. Nyt hän jo katselee netistä farmariautoja :D!

Voi että olen niiiiiiiiiin onnellinen!!!

-ap

Vierailija
9/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan itse suostu ehkäisyä käyttämään.

Vierailija
10/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua aika lailla, mulla on ollut myös ongelmia raskautua. On ollut toiveita, jotka eivät ole kohdanneet ja myös muuta ns. " oikeaa" vikaa, joka esti raskautumisen. Siksipä tiedän millaista toivominen ja odottamisen odottaminen on :o)

Onneksi olet voinut puhua miehelle asiasta ja mieskin tuntuu ymmärtäneen sua aika hyvin. Mies on kuitenkin mies eikä voi missään olosuhteissa tuntea asiaa samoin kuin nainen -sillä vaikka on miehiä, joilla kello tikittää, nainen kokee kuitenkin vauvakuumeen yms jutut omalla laillaan.

Uskaltaudu puhumaan asiasta jälleen pian ja sano miehelle, miten paljon sinulle merkitsee se, että hän ymmärtää sinua tässä asiassa. Pyydä sitten harkitsemaan joku tietty aika, jonka kuluttua olisi valmis ihan aikuisten oikeasti jättämään ehkäisyn pois. On mielestäni vähän epäreilua pitää sinua odottamassa sitä, että hän jonain kauniina iltana ehkä sanoo, että on valmis.

Ääh, en tiedä mitään patenttiratkaisua. Puhu asiasta mutta vältä painostusta, koska se saa kyllä miehen puolustuskannalle ja vetäytymään koko projektista. Tsemppiä sinulle ja voimia!

Vierailija
11/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää painostusta. Pelkään nyt ottaa asiaa esille, koska olisi aikamoinen isku kuulla, ettei mies tarkoittanutkaan mitä sanoi. Toisaalta ärsyttää, miksi hänen pitää aina herätellä toiveita ja antaa lähes vihreää valoa koko jutulle, mutta jo seuraavana päivänä hän toppuuttelee. Hän ei ole tullut ajatelleeksi, että raskautumisessa voi olla ongelmia, mutta kertomani asia varmaan pisti ajattelemaan. Ehkä vain pitää uskaltaa ottaa asia taas esille.. en vain tiedä miten voisin kysellä mieheltä ilman, että se tuntuu hänestä painostukselta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme