Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttävä yö takana ja syyllisyys kalvaa äitiä :(

Vierailija
15.03.2008 |

Meillä on 7 kk vanha vauva, joka on nukkunut yönsä jo kuukauden verran läpi yön ilman yösyöttöjä. Tähän tilanteeseen ollaan päästy unikoulun avulla, eli ollaan taputeltu vauva takaisin uneen ja vasta kovin itkevänä nostettu syliin rauhoittumaan. Tämän on hoitanut mies, koska vauva ei rauhoitu minun sylissäni rintamaidon tuoksusta johtuen. Viime yönä sitten mies oli viihteellä ja minä yksin vauvan kanssa, joka jostain syystä moneen yöhön heräsi itkeskelemään. Koitin rauhoitella taputtelemalla, mutta ei onnistunut. Nostin syliin, mutta vauva vain raivopäisenä alkoi imemään kaulaani, poskiani ja käsivarsiani. Tein tämän ainakin viisi kertaa eikä auttanut. Aina kun laskin vauvan takaisin sänkyyn, huuto alkoi. Lopulta en enää jaksanut, vaan istuin sängyn vieressä tuolilla ja pidin kättä kiemurtelevan ja itkevän vauvan vatsan päällä. Tätä kesti 1,5 tuntia, kunnes lopulta nukahti omaan itkuunsa.

Tuntui niin kamalan pahalta kun toinen huusi ääni käheänä eikä mikään auttanut. Nyt minulla on niin surkea olo ja tunnen olevani ihan paska äiti kun en jaksanut enää nostaa lasta syliin. Reppana varmaan sai kauheat hylkäämiskokemukset ja -traumat! Tosin olin koko ajan sängyn vieressä ja vauva tiesi että minä olen siinä ja hän on turvassa. Nyt leikkii iloisena ja tyytyväisenä lattialla ja minulla on surkea fiilis. Ehkä meillä on vain mennyt liian helposti kun tämmöinen asia saa fiilikset näin alas! Blääh :( Sori, oli pakko purkaa.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tooooosi normalia...... TAI SIT EI!!!!

On täysin normaalia että tuon ikäinen syö vielä öisin senkin lapsenrääkkääjä :((((((

Vierailija
22/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei nyt ihan kaikki kullanmurut niin useimmat ainakin, ja tosi pienestä asti. Ja kyllä, uhmaikäinen nimenomaisesti haluaa uhmata vanhempaa joka asiassa! Oliko toi vitsi?!

12: ei kai lapsi vain oletuksellisesti " pompota" ja " vaadi" ?

Kuulostaa ihan yhtä puusilmäiseltä kuin " uhmaikä" - aivan kuin lapsi haluaisi nimenomaisesti uhmata vanhempaa joka asiassa. Huoh... ei se ihme, että lasten kanssa oleminen ja eläminen koetaan hankalaksi, kun se pitää mieltää noin negatiivisesti sävyttyneeksi.

Ei tämä sitä tarkoita etteikö lapsiperheen elämä olisi ihanaa ja positiivista, mutta kyllä siihen vaan kuuluu aika vaativia ja hermoa kiristäviäkin asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syö illalla ja aamulla aikuisen annoksen puuroa ja päiväruoat välipaloineen päälle, joten uskon ruokamäärän riittävän. Niin, ja rintamaitoa joka aterialla. Ja tosiaan kuukausi on jo mennyt täysillä unilla ilman yösyöntejä. Mutta onhan sekin mahdollista että viime yönä vauvalla tästä huolimatta oli nälkä.

Mies huomasi hyvän huomion; laskimme eilen illalla pinniksen pohjaa alaspäin, joten voi olla että sänky näytti vaan hieman erilaiselta kuin ennen ja aiheutti levottomuutta. Hyvin mahdollista.

Ja korostan vielä, että mies saa rauhoitettua vauvan minuuteissa, minun kanssani tekee tätä venkoilua. Eli yhdistän sen maidon tuoksuun.

Mutta nyt on jo parempi mieli, kiitos teille kommentoijille!

Ap

Vierailija
24/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsi siinä " uhmaiässä" nimenomaan päätä, että " Minäpä uhmaan nyt tässä kolmen vuoden kynnyksellä kaikkea, mitä äiti tai isi sanoo, ihan koska haluan nyt niin tehdä ja olla ilkeä ja hankala" . Siitä, mitä nykyisin kutsutaan harhaanjohtavaksi uhmaiäksi, tulisi puhua mieluummin " itsenäistymisen" ikänä - usko tai älä, sun lapsella on omakin tahto ja omiakin ajatuksia, vaikka miten yrittäisit murskata ja musertaa sen.

Hyi hitto, lukekaa vähän psykologiaa, ennen kuin teette niitä lapsianne. Meillä kasvaa ainakin onnellisia ja ymmärrettyjä lapsia. En puhu vapaasta kasvatuksesta, vaan ymmärtävästä, rakastavasta ja neuvottelevasta.

Vierailija
25/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys voi olla ekan kanssa vähän hakusessa, mut kyllä se siitä. Eka lapsi se kärsii eniten ja siloittaa tien seuraaville. Kuuntele lasta ja itseäsi. Jos tuntuu pahalta, tiedät toimineesi väärin.

T. Kolmen mutsi

Vierailija
26/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annat päivällä kiinteitä, niin paljon kun napa vetää. Tai sitten suppo pyllyyn, jos hampaita tekee. Älä tee itse elämästä vaikeaa, sehän on pieni vauva vielä!!! Unikoulut tulee sitten isompana kyseeseen, jos niitä kannatta, itse en huudatuksista perusta. t. neljän lapsen äiti, nuorin 6kk.

Vierailija
27/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
28/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et.

Vierailija
29/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset voinut ottaa vauvaa viereesi sänkyyn ja imettää häntä ja antaa hänen nukahtaa siihen viereen?

Vierailija
30/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut ja vauva on syönyt lapsentahtisesti koko ajan. Ja viimeisen kuukauden verran lapsentahtisesti päivällä. Lapsi kasvaa koko ajan prikulleen keskikäyrällä eli nälässä ei ole.

Kyllä nämä kommentit antoivat ajateltavaa. Mutta kotiunikoulu on meillä koettu hyväksi systeemiksi ja sitä jatkamme myös. Viime yö oli vaan erilainen jo mainitsemistani seikoista johtuen.

Ja lapsi tosiaan on esikoinen! :)

Ap

Vierailija
31/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla menolla traumoja tuleekin, jos jo vauva-ikäisiä noin huudatetaan.

Vierailija
32/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että lapsi olisi taas seuraavana yönä herännyt itkemään rintaa ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana... Eli haluan olla johdonmukainen kun yösyötöistä olemme jo päässeet eroon.

Ap

Vierailija
33/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan aikuisetki joskus huonolla tuulella tai tarvitsevät lähewisyyttä joskus enemmän, niin miksei vauvaa voisi ottaa viereen jos on itkuinen yö?

vauva voi aivan hyvin nukkuu vieressä, silloin molemmat ovat tyytyväisiä..

Vierailija
34/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette onnistu siinä. Jo pelkästään tämän asian purkaminen on saanut mielialani kohenemaan. Mies kun vielä torkkuu sohvalla eikä ole tuntojani jakamassa.

Ap

Vierailija
35/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et voi sanoa silloin että vauva on lopettanut yösyönnit vaan sinä olet ne häneltä lopettanut..

Vierailija
36/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nukkumaan vauva vieressä, koska pyörii, hyörii ja potkii koko ajan. Ahdistaa minut sängyn laitaan niin että joudun loppujen lopuksi nukkumaan pienessä kippurassa reunassa ja selkä on aina aamuisin kipeänä. Yösyöttöjen aikaan nukkui kyllä perhepedissä melkein joka yö, koska se oli silloin helpointa eikä liikkunut vielä niin paljon.

Ap

Vierailija
37/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintoa voi tarvita enemmän kasvaakseen ja pysyäkseen terveenä.

Jos energiavarat on vähissä jää lapsen aivoille liian vähän ravintoa ja tämä kostautuu sitten myöhemmin oppimisen ongelmina ja suoranaisena tyhmyytenä.

Tiedän perheen jossa yöllä ei ole annettu ruokaa ja kaikki ovat erityistukea tarvitsevia ja moniongelmaisia. Erityisluokkaa ja helpotuksia ovat tarvinneet.

Täytyy sanoa että pidän kidutuksena jos lapsi ei saa tarvitsemaansa ruokaa yölläkin koska kyseessä on vauva.

Itsellenepähän teette ongelmia tulevaisuuteen mutta ilmeisesti olette niin tyhmiä että ette koskaan ymmärtäisi syy-yhteyttä tähän vauva-aikaan ellen olisi siitä teille kertonut.

Vierailija
38/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva ole mikään nukke, koira tai muu jota saa kohdella miten huvittaa.

Vierailija
39/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa.

Vierailija
40/78 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas onko sun nimikirjaimet T. L ? ja vauva N ?!

Jos on nii, sä oot kuule hyvä äiti! Älä sitä murehdi!!

Nyt kipin kapin miehen kainaloon huilaamaan!

Tsemppiä vauva-arkeen.

Toivoo YSTÄVÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi