*ENSKAT *loppuviikkoon 11*
Uusi pino viikonlopulle ettei vanha veny kovin pitkäksi. Täällä oli kai ollut puhetta jos viikko jaetaan kahteen pinoon. Siis jos näyttää juttua olevan paljon.
Hiljaisempina viikkoina varmaan riittää yks pino, mennään aina tilanteen mukaan =)
Alkuviikon jutut täällä,
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12643180&p=1&tmo…
Kommentit (21)
[color=#8B008B]Teen tässä lähtöä töihin pikkuhiljaa. Isukki on Oonan kanssa kotona. Oonan kuume oli sittenkin sitä vauvarokkoa, ihana pikku punanäppynaama ollut pari päivää! ;) Oma itsensä neiti oli heti sen karmean päivän jälkeen kun oli +40c kuumetta. PI-KI ¿ kauan Artulla kesti se laikkuisuus? Mulla itselläni on vielä aavistuksen maha kipeä, mutta pakko se on taas normirytmiin jo alkaa, hulluksihan mä tuun kun vaan sairastan kotona.
Onko LYCKAN Höpis jo parempaan päin? Toivottavasti.. Kiva kun NINCAN Joona on jo toipumaan päin. :)
MAMA & JUSTUS ¿ TERVETULOA! :) Me käytettiin rintakumia jonnekin 5kk ikään, kunnes yks kaks yks päivä ei rintakumia enää tarvittukaan! Yritin aina välillä ilman, mutta yleensä neiti alkoi huutamaan pää punaisena paljaalle rinnalle. ;) Itse ajattelin että käytän rintakumia vaikka loppuun asti jos tarvii, pääasia että onnistui!
HENNALLE kovasti tsempityksiä (ellet ole jo synnärille päässyt) suppareita ja jaksamusta!!! Eikös se ole tänään se pikkuneidin eräpäiväkin!!!
IIDA-LINNEA ¿ teilläkin on jo 10kk tullut mittariin, onnittelut! :) Mua yhtäkkiä alkoi ¿pelottamaan¿ kun tässähän pitää alkaa kohta tekemään kutsukortit + miettimään tarjoilut sun muut Oonan 1v-synttäreille.. Millonkas teillä oli lähtö risteilylle?
Pääsiäissuunnitelmia oli kyselty. Me lähdetään vähän laskemaan Himokselle, 2,5h ajomatka taitaa olla.. Sinne lähtee minun perheeni, pääsee Oonakin vielä pulkkailemaan tälle talvelle.. :) Ja jumppia on kalenterissa useampi sitten kun palataan takaisin (jo pääsiäissunnuntaina)..
Sorry jos en ehtinyt kommentoida kaikille. Mukavaa viikonloppua kaikille!!! :))))
Mammis + Oona 11kk[/color] [color=red]♥ [/color]
Päivää kaikille!
Käytiin Edwinan kanssa neuvolassa tänään painokontrollissa, vihdoinkin syntymäpaino (3145g) on ohitettu. Nyt painetaan 3184g hieman hitaanlaisesti on paino noussut ja terkkari suositteli/määräsi viikonlopun kokeilemaan korviketta lisäksi jotta painoa tulisi lisää.
äiti ja Edwina 3vkoa
[color=green]Artulla tuli ne näpyt ihan yllättäen tosiaan, kun oltiin jo lääkärin vastaanottohuoneessa odottelemassa - joten lekurin oli se helppo silloin vauvarokoksi tunnistaa. Mutta pahin lähti jo parissa tunnissa pois, eli ei ollut kuin oikeastaan sen päivän. Mutta sehän on kanssa yksilöllistä - toislla on pari tuntia, toisilla pari päivää. Mutta onneksi oli vaan tuo harmiton vauvarokko! =) Käsittääkseni sitä ei voi sairastaakaan kuin kerran.
Nyt mentävä - heissan!
Pi-Ki ja Arttu 1v
Moikka! Meillä on ollut kiireinen loppuviikko ja miehen talviloma alkaa tänään, joten voi olla meidän osalta vähän hiljaista palstailu tulevina päivinä.
Mammis kyseli meidän risteilystä. Lähdetään siis maanantaina reissuun. Kivaa! Ootan tosi kovasti sitä, että lähdetään kotiympyröistä koko perheen voimin liikenteeseen. Kovasti tässä jo mietin mitä ottaa tyttöselle mukaan. Mahdollisimman vähän turhaa tavaraa mutta toisaalta riittävästi esim. vaihtovaatteita. Saadaan meidän tuttavilta kantoreppu lainaan, joten lähdetään todennäköisesti matkrattailla liikenteeseen.
Me oltiin aamulla muskarissa ja sieltä tultaessa törmätiin tuttuun äitiin. Ja niimpä päädyttiin kahvittelemaan parin äidin ja vauvojen kanssa. Tosi kiva sattuma. Neiti olikin ihan rättipoikkiväsynyt kun kotiin päästiin. Nukahti maitoa juodessaan, mitä ei ole tapahtunut piiiiitkään aikaan.
Nyt mua odottaa hesari ja jotain voisi vähän syödäkin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. iida-linnea ja tyttönen zzzzzz
Tulin pikaisesti kertomaan neuvolakuulumiset kun lupasin. Hyvin neiti kasvaa, pituutta nyt 68cm ja painoa 8330g. Seuraava neuvola on sitten vasta 8kk iässä ja silloin on myös lääkäri. Neuvolan tädin mukaan nyt voisi jo ruokavalioon lisätä lihaa ja kalaa sekä vellejä, tähän astihan olen antanut vain vihanneksia ja paria hedelmää ja marjaa. Ostinkin heti jotain valmiita soseita, joissa on lihaa, mutta syödään nyt ensin kotona olevat kasvikset loppuun.
Sienna päätti taas hulinoida viime yönä, heräsi parkumaan klo 22.45 ja hiljeni vasta puoliltaöin. Syy ei selvinnyt äidille. Juttelin näistä uusista heräämisistä neuvolassa ja tädin mukaan on ihan ikäkauden mukaista, uusien taitojen tai hampaiden tai jonkun aiheuttamaa. Kyllähän mä sen tiesin, harmittaa vaan kun aiemmin heräiltiin aina vaan syömään.
Omaa napaa: olo on alakuloinen ja yksinäinen. Tiedän, että se tästä paranee kunhan vähän aikaa taas kuluu miehen lähdöstä ja alan odottaa seuraavaa lomaa, mutta nyt kun lähtö on lähempänä kuin paluu niin tuntuu kurjalta. Meille on onneksi kahtena seuraavana viikonloppuna (eli pääsiäisenä ja sen jälkeen) tulossa mun vanhempia kylään, joten on seuraa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tipu & Sienna (sunnuntaina 6kk)
Vielä ollaan reissun päällä. Tulomatka meni kivasti (n.600km) kerran pysähdyttiin syömään ja syöttämään kunnolla, kerran syötin autossa. Eemil huuteli koko matkan aikana yhteensä ehkä 15min. : )
Vähän olen teidän juttuja silmäilly välillä mutta kauheesti en ole kerenny ku on ollu paljon puuhaa. Eikä kauheita ole jääny päähän.
hennalle kovasti suppareita, jollei lähtö ole vielä tullu. Ja niinku joku jo sanoki niin varmaan vuoden päästä on jo paljon helpompaa ku lapsilla on seuraa toisistaan.
Tipu, tiedän tunteen et kaikista kovin ikävä on sillon ku toinen on just lähteny. Siitä se sitte jotenki tasaantuu taas. Tsemppiä, onneks sulla on kuitenki aktiviteettia tulossa ettei tarvi ihan yksikseen olla.
Ja pääsiäisestä, me varmaan ollaan ihan kotona, jollei sit mennä toiseen mummolaan. ku nyt ollaan oltu jo viikon päivät täällä reissun päällä. Enkä tiedä koska kotiudutaan. (mies on lomalla)
niin ja kukakohan se taas olikaan ku jossain vaiheessa kyseli nimen tarinaa. Eemil tulee miehen ukilta.
Joo, mutta nyt untenmaille. Meillä on täällä menny viime yötä lukuun ottamatta yöt aika hulinaks, Eemil on nukkunu eka noin 3h ja sen jälkeen onki huudellu/syöny tunnin puolentoista välein. Pikkasen väsyttää ku iltasi muutenki tulee seurusteltua myöhempään, ja päivisin kyläiltyä... Mut viime yönä siis nukku eka 4h ja sit 3h. Toivottavasti jatkuis tänä yönä sama meno.
Mutta kauniita ja pitkiä unia kaikille : )
odottelija ja Yökyöpeli 2kk ja 9pvä (ihan piti laskea että montako päivää)
piti vielä toivottamani pikaista paranemista kaikille sairastupalaisille. Itelläki flunssaa pukkaa.
Niin ja mä kanssa luen uutta Potteria. : ) hitaasti mutta varmasti, ku on täällä ollu toi aika pikkasen kortilla.
jospas silmät pysyis vielä auki hetken ja muutaman sivun lukasis. tosin siihen jää sit koukkuun ja jää taas unet vähille...
Mutta nyt oikeesti poistun. : )
Odottelija: Kiva kuulla että reissu on mennyt hyvin ja tsemppiä yövalvomisiin:)
Tipu: Haleja sinne yksinäisyyteen=)
Mulla ois tänään laskettu aika. Ihan outoo ajatella ku noi muksut on ollu jo viis ja puol viikkoo maailmassa. Ja kamala ajatella että mun raskaus ois voinu kestää näin pitkälle. Oli nimittäin jo sillon 34 viikolla niin tukalat oltavat. Mä oisin tullu varmaan hulluks=)
Kohta tulee mummo ja vaari kyläilemään. Ihanaa saada taas vähän ylimääräsiä käsipareja. Ja sit pääsee kahestaan miehen kanssa kaupoille=) Pääsiäisenä mennään heidän luokseen Kotkaan eli ensimmäinen pidempi reissu ois pojille tiedossa sillon. Saa nähdä mitä he tykkäävät automatkasta.
Eipä tässä muuta tällä kertaa. Hauskaa vikonloppua kaikille enskoille=)
Terkuin Butterfly & pojat
Niin se on vaan taas yksi viikko takana. Isovanhempien lähettyä, päivät ollaankaan vietetty poitsun kanssa kahdestaan. Masu on pari viime päivää vaivannu hiukan normaalia enemmän ja nukahtaminen on ollut vaikeampaa. Nyt näyttää taas helpottavan, onneks. Oli aivan mahtavaa aamulla kun mies lähti koiran ja vauvan kanssa lenkille ja sain jäädä nukkumaan. Olo olikin pirteä kun heräsin heidän tullessa lenkiltä.
eddie: Hyvinhän se paino sieltä nousee.
mammis: Hyvä, että selvis mikä oonalla on ja siellä ollaan paranemaan päin. Onnittelut 11 kk iästä :)
iida-linnealle ja perheelle hauskaa risteilyä :)
Tipu: Ei varmasti oo helppoa kun mies on pitkiä aikoja poissa, mutta äkkiä se aika menee. Hyvä, että on vierailijoita tiedossa ettei tarvi ihan niin yksikseen olla koko aikaa.
Odottelija: Teillä oli matka mennyt hyvin eemilin kanssa, hienoa.
butterfly: Niin se aika menee nopeesti, teidänkin poitsuilla on ikää jo yli kuukauden :) Nauttikaan siitä ajasta minkä saatte miehen kanssa viettää kahdestaan shoppaillen :) Millos teillä pidetään ristiäiset? Joko teillä on nimet tiedossa?
Me käytiin tosiaan poitsun kanssa perjantaina neuvolassa. Mentiin oikein vaunuillen kun meillä on neuvolassa tuossa puolen kilometrin päässä eikä onneks satanu. Poitsun uudet mitat oli 54,7 cm ja 4390g. D-tipat saatiin matkaan ja tänään ensimmäisen kerran niitä annoin. Mielenkiinnolla odottelen, että aiheuttaako ne meillä minkäänlaisia masuvaivoja. Pääsiäisen jälkeen mennään seuraavan kerran neuvolaan ja siitä seuraavalla kerralla onkin sitten jo oma ja vauvan jälkitarkastus.
Taidan mennä hiukaks aikaa lepäileen ku masu on täynnä ja poitsukin nukkuu.
-Sara-Maria ja poitsu 3 vko 2 pv-
Tulin toivottamaan jo tässä vaiheessa kaikille oikein mukavaa pääsiäistä! Meillä nimittäin vieraita tulossa sekä tänään että huomenna, ja maanantaina lähdetään ajelemaan kohti pohjoista. Taitaa siis tulla pitempi palstapimento tällä mammalla - siis viikon verran :) Ellen huomenna ehdi koneelle.. Pakatakin pitäs..
Tipulle tsemppiä, kun mies taas palaa töihin. Päivä päivältä on lähempänä, että saatte hänet Siennan kanssa kotiin kokonaan! :)
Ja kaikille muillekin vilkutuksia!
Piiperö veteli viime yönä tosi pitkät unet, aivan ihana juttu! Nyt sitten kähisee koko ajan, eikä meinaa nukkua päikkäreitä.. Katsotaan onko iltaan tultaessa meillä kiukkuinen pieni nainen talossa, vai saisiko nyt ees yhdet kunnon päikyt nukuttua.. Tuntuu, että ne vähäisetkin rytmit ovat nyt ihan kadoksissa.
Miten teillä muilla, muuttiko lapset noin 3kk iässä automaattisesti rytmejään, vai rupesitteko itse ohjailemaan niitä jossain vaiheessa? Jostain oon kuullut tuon maagisen n. 3kk iän, että sit alkais tulla jotain tarkempaa rytmiä? (ainakin hetkeksi..) Piiperö pitäs saada vähän aikasempaan yöunille, mutta ei tunnu onnistuvan, vaikka alottas iltapuuhat jo ties miten aikasin.. En tiedä mitä tässä keksis. Nukkuu kyl hyvin, kun sit joskus vihdoin nukahtaa.
gaiole ja piiperö 2,5kk tasan
Mies lähti iltavuoroon ja mä laitoin Nooran ulos unille ja vietän laatuaikaa itseni kanssa eli laiskottelen... Syön suklaata ja katson tallennettuja ohjelmia... Pitäis kyllä saada itsensä myös ulos ja lenkittämään koiraa ja vaunuja.
Joka tapauksessa paranemisia teille, jotka sairastatte. Ja hyvää matkaa teille, jotka reissuun olette lähdössä.
Tipulle voimia yh-arkeen.
Gaiole kyseli onko rytmiä, no on. Meillä on ollut jo reilun kuukauden kohtuu hyvä rytmi eli yöllä oikeasti nukutaan ja päivällä ei niinkään. Ja se tuli ihan itsestään ilman kummempia temppuja. Yöunille Noora käy 19-20 (sais vähän myöhempään kyllä valvoa, mut ei onnistu) ja herätään 6-7 aikaan. Yöllä annetaan maitoa kerran tai kaks, yleensä pullosta, koska syö siitä nopeammin ja enemmän (tissille nukahtaa). Viime yönä eka kertaa nukkui yhden 6 tunnin pätkän! Eli heräs vasta puoli 2 jälkeen ekan kerran ja sit enemmän tai vähemmän pöhisten ja ähisten nukkui puoli 7 asti. Yritän nyt vaikuttaa tuohon nukahtamisaikaan ulkopäikkäreillä, jotka on yleensä pitkät (4-5tuntia) eli laitan ulos nukkumaan vasta 14 aikaan ja herää siinä klo 18 eli yöunille alkais aikasintaan klo 20. Saa nähdä miten onnistuu...
En nyt muista mitä muuta piti kirjoittaa.
Lähdettävä ulos, että keretään lenkki käydä ennen kuin Noora herää... Ei oo kiva työntää huutavia vaunuja.
Pore&Noora lähes 2,5kk
Jos nyt ehtis jonkun sanan laittaa....on taas muka ollu viikolla niin kiire että ei oo kerenny. Täälä ei mitään kummempia. Aamulla käytiin kaupassa ostamassa namuja virpojia varten. Täälä on niin paljon lapsperheitä, että voi varautua että 20-30 virpojaa ainakin käy.
Gaiole:
Meillä ei oo kummempia pääsiäis suunnitelmia. Mennään mun porukoille syömään ja saunoon. Varmaan jäädään yökskin, vaikka ei ookkaan pitkä matka ajaa kotiin. Mä en oo tarkotuksella koittanu tehä Neealla mitään rytmiä. Tossa 3 kk aikaan kyllä koitettiin tehä iltarutiinit samanlailla että tajuais yöunien olevan tulossa.
Tipu:
Tsempitystä sinne " yksihuoltaja" arkeen. Keksikäähän kaikkee mukavaa tekemistä Siennan kanssa niin aika kuluu nopeammin. Hienot mitat olitte taas saanu. Meilläkin varmaan ens viikolla maistellaan jotain lihaa. Ostin just kaupasta kasvispossu soseen. Ajattelin että nyt kun alkaa olla jo aika montaa makua maisteltu alan tekeen itse soseita.
Butterfly:
Teillä on mukava pääsiaisreissu tiedossa. Eikös vaan ookkin välillä mukava päästä valmiiseen pöytään syömään ja hetkeks hengähtään kun on hoitoapua tarjolla.
Mama ja Justus ja Eddie:
Tervetuoa joukkoon ja onnea pienokaisista.
Sara-maria:
Hienot mität sieläkin. Mäkin käyn aina vaunuilla neuvolassa kun on tossa lähellä. Pääsee paljon näpsemmin kun bussilla.
Heltsy:
Mä ainakin uskon että voit huoletta tehä sosetta pakasteporkkanoista, ainakin jos ovat suomalaisia. Käsittääkseni niissä ei oo mitään lisättyä suolaa.
Henna:
Suppareita sinne, elet ole jo päässyt hommin. Hyvin se varmasti menee.
Jokos sairastelijoilla alkaa taudit helpottamaan?
Nyt viihdytysjoukkoihin¿
Buuffa ja Neea 6 kk
Mukavaa risteilyä Iida-linnealle perheineen! Mäkin haluaisin risteilylle, mielenkiinnoolla kuuntelen miten teidän reissu sitten menee. Jospa itsekin vaikka kesällä päästäis laivalle.
Gaiolelle myös mukavaa matkaa! meillä oli just toi maaginen 3kk se milloin Eetu alkoi nukkumaan paremmin ja alkoi silloin myös nukkumaan omassa sängyssä ja pikkuhiljaa oppi nukahtamaan itsekseen. Siihen asti nukku mun vieressä eikä nukahtanut ennenku oli ollut jotain 2-3h tissillä =/ iltarutiinit oli aina samat mut niistä huolimatta halus olla tissillä pitkään ja huuto oli heti kun liikahdin kauemmas. Nyt mä syötän sen ja laitan omaan sänkyyn ja sinne nukahtaa. Toisinaan tarvii tutin ja toisinaan ei. Tsemppiä!!
Poren tyttö oli saanut nimen, onnittelut =) Teillä kuulostaa olevan jo hyvä rytmi, mukava kuulla.
Sara-marian poitsu kasvaa hyvin, mitä d-tippoja aloit antamaan? onko tullut masuvaivoja?
Tipulle halit täältä meiltä. Sä oletkin ollut mielessä paljon kun ajattelin taas sitä sun miehen lähtöä. En mä tiiä auttaako mitkään sanat ikävään mutta tiedäthän sä ainakin ettei teillä ero ole ikuista. Hitaastihan se aika kuluu kun tietää että monta viikkoa on edessä. Onneks sulla on ihana Sienna-tyttönen seurana =)
Buuffa, mä meinasin sua jo huhuilla =) mekin varauduttiin huomiseen suklaamunilla, jos vaikka virpojia kävis.
Butterfly, kiva että pääsette miehesi kanssa kahdestaan asioille. Oliko pojat kiltisti isovanhempien kanssa?
Odottelijalle ja yökyöpelille rauhallisia öitä! Mites Potter edistyy? mä luin sen kolmessa päivässä =)
Me käytiin kaupungilla tänään ja Eetu oli rintarepussa. Kyllä tykkäs olla pystyssä ja katsella maisemia. Paljon oli nähtävää. Porkkana maistuu tosi hyvin ja nyt ollaan annettu luumua kahtena päivänä. Se tuntuu maistuvan tosi hyvin. Meen laittaan pyykit kuivumaan ja sit miehen viereen sohvalle, taidetaan ottaa lasilliset punkkua.
hermione ja Eetu viikkoa vajaa 6kk
Kiitokset tsempityksestä ja haleista, kyllä tämä pahin ikävä taas kohta hellittää, tiedän sen kokemuksesta. Huomennakin on yksi kaveri tulossa kylään joten ihan yksin ei tarvitse olla. Juodaan varmaan pullakahvit Siennan 6kk-päivän kunniaksi. On kyllä tosi ihana, kun tänne voin kirjoitella tunnelmiani, olette mulle tosi tärkeitä!
Odottelijan reissu oli mennyt hyvin ja Eemilkin ollut ihmisiksi autossa. Meillä Sienna viihtyy aika huonosti autossa jollei satu nukkumaan, mutta laulu auttaa ainakin jonkin aikaa, joten automatkat on melkoisia konsertteja. Meillähän ei ole omaa autoa, joten aika harvoin autolla kyllä liikutaankaan.
Butterflyllä on laskettu aika! Hullua! Mitenkäs pojat viihtyivät mummon ja vaarin kanssa? Oli varmaan kiva päästä miehen kanssa ihan kaksistaan liikkeelle. Mä ainakin nautin niistä harvinaisista hetkistä kun pääsen johonkin ilman Siennaa, vaikka se olisi vaan lähikauppaan.
Sara-Maria: Mitenkäs kävi, tuliko masuvaivoja d-vitamiinista? Mä muistelen, että alkuun se aiheutti Siennalle kipristelyä, mutta meni aika nopeasti ohi. Ja siihen pahaan makuunkin (ainakin Jekovit on pahaa) näköjään tottuu, koska nykyään tyttö ottaa tippansa ihan irvistelemättä ja jopa nuolee huulensa.
Gaiolelle hyvää matkaa, jos nyt tämän ehdit lukea. Mä kyllä yritin ohjailla Siennan unirytmiä juuri siinä 3,5kk iässä kun pidin unikoulunkin. Päikkärit nyt heittelee vieläkin, riippuen miten ollaan liikkeellä, mutta aloin pitää tiukasti siitä kiinni, että klo 20 mennään nukkumaan. Tänään tyttö sippasi klo 19.35¿ Tosi nopeasti saatiin siitä rytmistä kiinni.
Pore: teillähän Noora nukkuu tosi hienosti! Varustaudu kuitenkin siihen, että rytmi saattaa muuttua koska tahansa, meillä ainakin yöt on nykyään rikkonaisempia kuin esim. 4kk iässä. Uudet taidot herättelevät tyttöä keskellä yötä.
Buuffa: voi hitsi, virpojat! Mä olin ihan unohtanut eikä meillä ole mitään annettavaa¿ Toivottavasti ei käy ketään¿ Teilläkin aletaan pian maistella lihaa. Miten olet ajatellut itse tehdä lihapitoisia soseita? Tai siis miten se liha kannattaa kypsentää? Kun rasvaa ei kaiketi saisi käyttää? Kyselee nimimerkki uusavuton.
Hermione: kiva kun Eetu viihtyy rintarepussa. Kyllä se kaiken uuden katseleminen sitten jaksaa viihdyttää vauvaa. Sienna on aina ihan poikki kun on jonkin aikaa tarkastellut maailmaa rintarepusta käsin. Viime viikolla se oli ekassa ¿taidenäyttelyssään¿, käytiin katsomassa Tennispalatsissa Pixar-elokuvastudion näyttely. Tyttö viihtyi hyvin rintarepussa isänsä kantamana.
Pikkuneiti on siis vetänyt unia jo kohta tunnin. Taidan hakea kohta jätskiä ja alkaa katsoa Selviytyjiä.
Tipu & Sienna huomenna 6kk
Niin sitä vaan tuli tehtyä koko perheen voimin reissu helsinkiin yliopistolliseen eläinsairaalaan! Koira voi hyvin ja sai terveen paperit! =) Kaikki meni muutenkin hyvin, Riitu jaksoi hienosti melkein koko reissun. Tulomatkaa ei voitu ajottaa päikkäreiden aikaan joten sillon nyt arvattavasti tuli jonkin verran itkua. Nyt oon ihan katkipoikkiväsynyt, huh.... Sänky kutsuu!
Pikaisesti kuitenkin Tipulle oikein paljon haleja ja jaksamista! =)
Oli kyllä muutakin mitä piti kommentoida, mut ehkä sit huomenna.
Hyvää yötä ja kauniita unia!
Ilona ja Riitu 4 kk+
Tipu:
Hyvä että alkaa olla jo paremmat fiilikset :)
Katotaan miten alan lihaa valmistaa. En oo viä testannu mikä on helpoin tapa, mut keittämällä saa ainakin varmasti pehmeetä. Meillä on kyllä sellanen pannukin mihin ei tartu, vaikka ei ois rasvaa.
Siennalle 6 kk onnittelut :)
Ilona:
Hienoo että teidän koira on nyt kunnossa.
Hermione:
Luumu on kyllä varsinainen taika-aine, ainakin meillä :). Hyvä että Eetullekin maistuu. Eipä tarvi sit ainakaan minkään mallasuutteen kanssa alkaa touhuaan jos masu menee jumiin. Ootteko jo isontanu annoskokoo vai edelleen vaan paria lusikallista kerralla?
Tänään oltiin taas uimassa, Neea laski pari kertaa liukumäestäkin ja kivaa oli. Aamulla se keksi uuden kivan jutun, mikä ei ollu äihin mielestä niin kiva, nimittäin muovikipolla patterin vetely. Kiva äänihän siitä tulee, niin niin....
Buuffa ja Neea 6 kk
Eli reissussa edelleen...
gaiolelle mukavaa reissua, ja muillekkin jotka lädössä pääsiäisen viettoon.
Hermione, Potteri etenee ihan liian hitaasti. Kotona olisin varmaan jo lukenu mut täällä on kokoajan niin kovasti kaikkea kyläilyä sun muuta että se häiritsee mun lukemis mahdollisuuksia. : )
Meillä on onneks yöt taas tasaantuneet, enään ei heräillä tunnin välein koko yötä. onneks, pikkusen alko tota univelkaa kertymään... Kovasti vaan tsemppiä kaikille huonosti nukkuvien äideille! Mun on meilkein pitäny opetella kahvia juomaan et pysyis silmät auki. Ku vielä flunssaki pukkas päälle. se onneks meni näköjään nopeesti ohi, enään yskä vaivaa.
Butterfly, ajatella tosiaan et sulla voi ihan hyvin vielä raskaus jatkua. jännää. meki päästiin miehen kanssa kahestaan kauppaan, oli ihan outoa olla ilman Eemiliä. : ) pientä arjen ylellisyyttä.
Mutta nyt laittamaan itteensä ihmisen näköseks ja sit isomummolaan kyläilemään. ja jos oon oikeen nopee niin kerkeen ehkä hetken lukemaan potteria ennen ku Eemil herää ja pitää lähteä. ; )
(päiväunet menee täällä reissussa ihan miten sattuu)
Odottelija ja Eemil 2kk ja reilu viikon, en nyt muista päiviä, eikä ole hajuakaan monesko päivä nyt on : )
nopeesti taas Eetu sylissä.
Siennalle puolivuotis-onnittelut!! ja Tipulle halit!
Buuffa, kyllä me annetaan Eetulle jo sellainen kivan kokoinen kasa evästä, tuntuis että sitä luumua se söis vaikka kuinka paljon mutta ei olla uskallettu antaa jos vaikka menee maha ihan veteläksi. Ruokalusikallinen sitä varmaan menee. Ostin eilen kaupasta pe-po sosetta jos peruna siinä muodossa maistuis kun ei paljaaltaan mene ja sit persikkasosetta. Siinä olis ens viikolle tavoitetta. Kiva että Neea on oppinut uusia taitoja =)
Ilonalle ja Riitulle vilkutukset, kiva että teillä oli mennyt reissu hyvin.
Odottelija, hyvä että teillä on yöunet vähän pidentyneet!
Ajateltiin lähteä koko porukalla auton pesuun. Saas nähdä miten onnistuu. Viime yö oli vaihteeksi taas katkonaisempi, Eetu söi kaks kertaa ja tuttia piti antaa aamuyöllä monta kertaa. Hoh hoijaa kun ramasee nyt...
hermione ja Eetu noin viikkoa vajaa 6kk
Kylläpä aika pojan kanssa menee nopasti, ensi yönä tulee kaksi viikkoa täyteen. Tosin mies sanoi tänään hellyyttävästi, että tämähän on jo ihan tuttu, ihan kuin olisi ollut meillä aina :)
Vastahan sitä Sara-Mariallekin toivottelin suppareita ja Butterflykin palstaili Odotus-puolella ja nyt teillä on jo noin isot nyytit :)
Meillä oli mukava yö viime yönä, yhtä tunnin hulinaa lukuunottamatta poika nukkui kolmen tunnin pätkiä ja nukahti syönnin jälkeen nopeasti uudelleen. Muutamana edellisenä yönä hän on kärsinyt masuvaivoista. Minä olen jo muutamien huonosti nukuttujen öiden jälkeen niin kiukkuinen, että voi mies parkaa tulevan puolen aikana...
Tänään poika sai sitten päivällä raivarin oltuaan kolmisen tuntia rinnalla (eli ei varmaan nälkä ollut..), kirkui pää punaisena ja hiessä, mutta rauhoittui onneksi, kun lähdettiin ulos työntelemään vaunuja. Ensimmäistä kertaa meillä niin kovat huudot oli, yleensä on rauhoittunut rinnalle tai syliin ja lähinnä kitissyt siinä, jos on ollut masuvaivoja tai muuta.
Kivoja pääsiäissuunnitelmia teillä monilla! Me ollaan vielä ihan kotosalla, mutta sukulaisia ja ystäviä on tulossa käymään, monet eivät ole vielä poikaa nähneetkään. Meidän haaveena on päästä joku ilta yhdessä saunaan, kun minun isä eli pojan vaari on innokas hoitaja :)
Mama & Justus 13 päivää
Nincan kans oon samaa mieltä että tulipa ravinto rintakumilla tai ilman, tai pullosta, pääasia että vauva saa ruokaa. Paineita on tuoreilla äideillä muutenkin niin paljon, vielä siihen syyllisyys rintakumin käytöstä niin huh huh!!
Hyvä Ninca että teillä ollaan jo terveempiä!
Täällä herättiin vähän jälkeen kuus, silloin teki Eetu kakat, ei onneks yöllä. Kohta mennään jo ulos nukkumaan ja äippä alkaa siivoamaan. Lakanat on jo vaihdettu sänkyyn. Mukavaa päivää kaikille!
hermione ja Eetu noin viikkoa vajaa 6kk