Nyt aloitin, tupakattomuuden. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Rv 25 on menossa.
Tupakoinut olen koko raskauden ajan. Vähentänyt huomattavasti, mutta polttanut silti.
Aamulla heräsin ( olen lomalla), touhusin kaikkea muuta. Puolen päivän aikaan tajusin, etten ole polttanut yhtään tupakkaa.
No en ole vieläkään. Eikä itse asiassa tee yhtään edes mieli.
Esikoista pitäisi lähteä hakemaan kohta, kovin paikka on astua ulos ovesta. Tapa josta vaikea luopua. Taidan juosta autoon ja hakea pojan ja samantien sisälle. Ei mulla kyllä ole tupakkaakaan.
Mutta mikä ihanuus olisi sanoa tulevaisuudessa, EN POLTA :)
Esikoisen aikana lopetin mutta pönttö aloitin parin kk päästä synnytyksestä uudestaan.
Viimeisestä tupakasta nyt n 20t....
Olen listannut kaikki hyvät puolet paperille:
- lapseni voi paremmin sisälläni
- toinen lapseni voi paremmin!
- ihoni paranee
- hampaani valkaistuvat
- hengitys kulkee paremmin
- maku ja haju aisti paranevat
- keuhkoahtauma ja keuhkosyöpä riski pienenee,tosi pitkän ajan kuluttua vasta kunnolla
- sydän- ja verisuoni tauti riski pienenee
- muut syöpä riskit pienenevät
- jaksan paremmin, happipitoisuus laskee normaaliksi
- lapseni voi olla ylpeä minusta
- tuoksun paremmalle
- säästän rahaa
Kommentit (4)
Onnea lopettamisen johdosta!!!
Itse lopetin puolitoista viikkoa sitten ja silloin oli rv29+0. Ihanaa huomata etten ole ainut joka ei heti alussa ole lopettanut.
Joinakin päivinä ei tee yhtään mieli tupakkaa ja joinakin päivinä tekee edelleen mieli. Mutta tahdonvoimaa saan siitä että olen ollut jo näin kauan polttamatta. Olisi tyhmää aloittaa uudelleen.
Niin ja sekin on aika hassua että vauva tuntuu liikkuvan enemmän lopettamisen myötä.
sama84 ja pikkuinen rv30+4
Nyt menee 5 päivä ilman tupakkaa.
EI OLE TEHNYT EDES TIUKKAA :D :D
No oikei pari kertaa on kyllä tehnyt mieli... Mutta mennyt tosi nopeasti ohi.
Huomaan että en haluaisi vastata kenellekkään puhelimeen. Puhelimen soiminen ja tupakalle meno, on kuuluneet selkeästi yhteen mulla!!
Vähenee puhelinlaskutkin :) Tosin ei kiva kun ei halua vastata kenellekkään :) --> erakoituminen.. Mutta sekin on parempi kuin tupakka!
Onnittelut sinulle savuttomuudesta. Meillä on viikkoja 20 ja yritän vimmatusti lopettaa. Helppoa se ei tunnu olevan... Oon kyllä ajoittain ollut poltamattakin jokusen päivän mutta taas retkahtanut. Yritetäänkö tsempata toisiamme, me äskettäin lopettaneet raskaana olevat???
takana 36h savuttomuutta. Olen niin ylpeä itsestäni!!!
Olen tupakoinut elämästäni viimeiset 17vuotta! Ensimmäinen kerta kun lopetus tuntuu helpolta ja olo on rauhallinen sekä hyvä.
Ei ole tehnyt mieli tupakkaa. En ole kovin liikkunut kyllä kotoa mihinkään.
Tänään pitää käydä pakolliset työjutut suorittamassa, ensimmäinen koetin kivi vain.
Päätin että jätän pankkikortit ja rahat kotiin. Ei tule houkutusta ostaa tupakkaa.