Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi, oi miksi, pitäisi tehdä ruokaa pakkaseen ennen esikoisen syntymää?!

Vierailija
13.03.2008 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan nuku ap kaikki vauvat ensiviikkoja. Siinä on kuule pakkasruoka arvossaan kun pieni ei nuku ja yksin olet kotona.

Vierailija
22/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli koliikkivauva, mies piti kolmesta viikosta kaksi vaikkka pyytelin vielä olemaan kotona. Kanniskelin ja imettelin itkevää vauvaa nääntyneenä ja itsekin itkuisena. Mies tuli töistä kotiin ja ihmetteli kun en ollut laittanut ruokaa valmiiksi, vaikka olin kotona. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, nukkuuko kaikkien muiden vastasyntyneet vauvat suurimman osan vuorokaudesta? Mikähän tuossa meidän vauvassa sitten oli vikana..?

Jos joskus sattui jopa pari tuntia putkeen nukkumaan, niin käytin itse sen ajan mieluummin nukkumiseen tai suihkussa käymiseen kuin ruoanlaittoon tai kaupassa käymiseen.

Vierailija
24/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun meillä se vauva syntyi, pakkasta oli 25 astetta eikä vauvaa voinut viedä ulos, en pystynyt istumaan edes sohvalle saati auton penkkiin (ja vessa piti olla lähellä tai tuli housuun - kivaa marketissa), mies oli työmatkalla ja sukulaisia ei lähimainkaan.

Vierailija
25/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakaan ei karjunut koko aikaa, joten äiti pystyi tekemään myös ruokaa.

Vierailija
26/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee ketkä haluvat ja ne ei ketkä eivät halua... that´s it!

Jokainen tekee mikä itselleen parhaalta tuntuu...

Vierailija
27/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis yötä päivää. Muistan kun ehdin ekan kerran suihkuun, se ei ollut ihan äkkiä.

Vierailija
28/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA iltaisin se rakentaa meidän taloa.

Vierailija:

Meillä jokaisen synnytyksen jälkeen mies on hoitanut kaikki kotihommat monta viikkoa, ruuanlaitto mukaanlukien. Ei ole tarvinnut tehdä pakkaseen yhtäkään annosta.

Vierailija
29/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä ruokaa pakkaseen ja hänelle vastataan.

Vierailija
30/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie on tehnyt alkuun ruokia tai sitten ollaan ostettu valmista. sitä voi tehdä vaikka helpompitekoisia ruokia, jos siltä tuntuu.

Jos on ennen raskautta fyysisesti suht. hyvässä kunnossa niin eiköhän sitä ole raskauden jälkenkin voimissa. Eriasia tietenkin jos on valvonut monta yötä ennen ja jälkeen synnytyksen, mutta jos on normaali synnytys niin kyllä sitä ruokaa pystyy laittamaan.

Mulla on yks " kaveri" joka on synnytyksien jälkeen aina " puoli kuollut"

Tämä henkilö ei harrasta minkäänlaista liikuntaa ja polttaa kaikenlisäksi tupakkaa. en yhtään ihmettele jos synnytyksenkin jälkeen on huonossa kunnossa. Nopeita synnytyksiä hänellä on ollut.

Vierailija
31/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin, että teen ruokaa pakkaseen äitiyslomalla ennen kuin vauva syntyy (koska joka paikassa toitotettiin tekemään niin), mutta vauva syntyikin sitten kuukausi etuajassa. Synnärillä harmittelin, että nyt jäi sitten ruoan laitto.

Kotia kun päästiin niin en minä sitä ruokaa pakkasesta kertaakaan kaivannut. Tosiaan kaupat oli edelleen auki ja kivempi syödä tuoretta, kun pakastettua. Ja vauva myös nukkui melkeen koko ajan ekat viikot! Hyvin ehti tehdä ruokaa ja syömäänkin!! Eli ihan turhaa olis ainakin omalla kohdallani tuo ruoan laitto etukäteen.

Vierailija
32/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun vauva on niin helppo et vaan nukkuu ensimmäiset viikot meinaa mulla ei ainakaan ollut. Ois ollu paljon helpompi ottaa vaan pakkasesta ja lämmittää mut olin yhtä tyhmä kun sinäkin ja ylimielinen et eihän tämä elämä tästä mihinkään muutu vaiks lapsi syntyykin. Se menee siin sivussa. Toivon et sul iskee todellisuus yhtä kovin päin kasvoja kuin mullakin se teki.

Vierailija
33/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä? Kai sen nyt jokainen tajusi? ja viestini olikin juuri ap:n aloitukseen viittaus... miksi tälläisistä asioista edes tehdään aloituksia?? Aivan turhaa ja typerää väittelyä mikä ei johda mihinkään... hädin tuskin edes ajatusten vaihtoa...

Vierailija
34/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kävin kaupassa kun vauva oli pariviikkoinen, ja tuli hirveä ikävä jo lyhyessä kassajonossa. Ja kauppaan minuutin matka. Onneksi ei tarvinnut tuhlata aikaa sivuseikkoihin, kuten kaupassakäyntiin. Meillä myös ihanat naapurit ilmesty oven taakse lasagnevuoan ja laskiaispullien kanssa :) Ja taas katseltiin vauvaa monta päivää putkeen, nukkui se sitten tai oli hereillä.

Vierailija
35/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä mukamas kerkee mitään tekemään kun vauva kitisee.

Jos vauva syönyt, vaippa vaihdettu ja kaikki ok. Ei se vauva kuole jos se vähän aikaa kitisee kopassa kun äiti laittaa ruokaa. moni varmaan ryntää heti vauvan luo jos vähän inahtaa.

T: neljän äiti

Vierailija
36/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

OI miksi oi miksi isä on olemassa, eikö hän osaa laittaa ruokaa?

Oi miksi oi miksi kaupat pysyvät yhä auki ja muu maailma on ihan samanlainen kun ennenkin vaikka sentäs esikoinen syntyi jollakin!

Minä kuuntelin aina kauhujuttuja vauvanhoidosta ja tein sitten viimeisilläni raskaana monia asioita " viimeistä kertaa" : kävin kosmetologilla, kampaajalla, leivoin ja siivosin raivoisasti koska minulle oli kerrottu etten kuukausiin/vuosiin enää ehdi, kun lapsi syntyy.

No, lapsi oli ns. normaali, päiväunia nukkuva tapaus eikä elämässäni ole koskaan ollut niin rauhallista ja leppoisaa kuin silloin. Mikäs sen mukavampaa, kotona oman rakkaan lapsen kanssa vailla työelämän stressiä. Hyvin ehdin leipomaan, siivoamaan ja surffaamaan av:lla.

Vierailija
37/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuuntelin vähän liikaa näitä juttuja, että vauvan jälkeen oma elämä loppuu, ei kerkee kattoo telkkaria, syömään jne.

Todellisuus on ollutkin paljon mukavampaa. Minunkin vauva on ns. normaali eli nukkuu päivisin 3-4 tunnin unet jolloin kerkeän roikkumaan av:lla (liikaakin..), tekemään ruokaa ja siivoamaan. Iltasin katson edelleen telkkaria, myös kaikki mieliohjelmani. Yksikään jakso ei ole jäänyt katsomatta. Ei vauva koko aikaa huuda!

Vierailija
38/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole asiat samanlailla kuin teillä, mikä vittu siinä on vaikea käsittää!!

Vierailija
39/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkui esikoinen vastasyntyneenäkin tosi vähän, pahimmillaan 8 h vuorokaudessa ja pieninä pätkinä.

No sitten tästä ruuasta; meillekin hoettiin tuota ja tehtiin sitten ruokaa pakastimeen. Siellähän ne oli suurin osa vielä kun lapsi oli 10kk. Mielummin syötiin sitä tuoretta ja kaupasta saa tosiaan eineksiä jos hätä tulee. En vain kovin paljon välitä pakasteessa olleesta ruuasta. Yhtä nopeasti (tai nopeammin kun ei tarvi sulattaa) saa vaikka uunilohesta, lohi uuniin ja se on siinä.

Sen sijaan minulle on ollut apua siitä, että olen LEIPONUT pakastimeen ennen vauvan syntymää. Ei tarvitse olla huolissaan, jos vauvankatsojia tulee tai itse muuten tarvitsee pullanpuolta, niin sitä on valmiina. Toki monet tuovat herkkuja tullessaankin, mutta ei tarvitse stressata onko tarjottavaa. (tietysti sitä pullaa saa myös kaupasta). Ja minusta on hankalampaa leipoa sen vauvan kanssa kuin laittaa ruokaa, leipomisessa menee yleensä kauemmin.

Mielipideasioitahan nämä..

Vierailija:

Minua kehoitettiin tekemään ennen esikoisen syntymää ruokaa pakkaseen. En tehnyt, enkä siltikään ollut nälkäinen tai en syönyt.

Sama juttu toisen kanssa.

En vain voi käsittää miksi pienen vauvan äidit eivät muka ehdi mitään syödä: Vauvahan nukkuu ensimmäisinä viikkoina melkein 24/7!

AP

Vierailija
40/43 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki lapset ja synnytykset ovat erilaisia...

Toinen lapsi nukkuu, toinen ei.

Toinen lapsi itkee, toinen ei.

Toinen on allerginen, toinen ei.

Toinen on koliikkinen, toinen luojan kiitos ei.

Toinen äiti on tikattu, toinen ei.

Toinen isä auttaa, toinen ei.