Miksi, oi miksi, pitäisi tehdä ruokaa pakkaseen ennen esikoisen syntymää?!
Kommentit (43)
Meillä mies leipoo ja laittaa ruokaa mielellään. Ja pitää isyyslomaa. Kertaakaan ei vauvan syntymää ennen ole ruokaa pakastettu, ja vauvoja on ollut neljä.
Minä olen ainakin ollut pirteämpi vauvan syntymän jälkeen kuin sitä ennen. Kahdella viimeisellä imurointikin on ollut viimeisinä viikkoina tuskaa, kun taas muutama päivä synnytyksestä on ruohonleikkuukin onnistunut.
Sekä vauvat, äidit että isät ovat yksilöitä, mutta turha sitä nyt on etukäteen varautua johonkin ihan horror-tilanteeseen. 90 % vauvoista kun on niitä ' helppoja' , eikä ne kaikki loputkaan valvo 24 h putkeen.
pääsääntöisesti 7 vrk ennen kuin sai kotiutua. Johan ne miehet ja mahdolliset vanhemmat lapset olisivat olleet hätää kärsimässä ilman pakastimen antimia...
Vierailija:
toi pakastejuttu on jäänne ajalta, jolloin naisten piti tehdä kaikki itse ja oletus oli se, että äidit ilman muuta halua ja osaa laittaa pöytään jotain " kunnon ruokaa" tilanteessa kuin tilanteessa. Nykyäiti pyytää miestään hakemaan pizzaa tai eineksiä tai tekemään ruokaa tai käväisee itse hakemassa kaupasta. Pikkuvauvankin voi ottaa kauppaa mukaan. Ehkä toi pakastehomma on järkevä, jos asuu jossain metsäpirtissä, missä ei ole kauppaa mailla halmeilla. Noita on muitakin tuollaisia ihmeellisiä ohjeita vauvan tuloa varten. Useimmiten ensimmäisen lapsen kanssa huomaa, että on yhtäkkiä leppoisaa aikaa tehdä vaikka ruokaa tai mitä haluaakin, kun yhtäkkiä on aikaa olla kotona eikä tarvitse töissä sykyillä.
Mielipiteensä jokasella! :D
Itsellä pari lasta, pienellä ikäerolla. Oon menny ja tullu lapsien kanssa sujuvasti. Mies siivoaa ja tekee ruokaa!
MUTTA silti tässä kun odotellaan kolmatta lasta niin olen tekemässä ruokaa EKAN KERRAN pakkaseen: just siksi että se helpottaa elämää! Meillä on ollut kaksi " helppoa lasta" eikä ruuan tekeminen/siivoaminen/kahvilaan lähtö koko porukalla ole ollut mikään ongelma. MUTTA kyllä mää pidän sitä plussana että jos on kotona niin parempi tehdä ruokaa pakkaseen kuin koittaa saada lasta syntyyn rv 37+.. ;)
tuli paha ja vihainen olo tästä ketjusta. Typerä ap on varmasti provo. Ei voi olla noin idiootti!
jos on sitten ihan poikki ja sekaisin synnytyksestä ja vauvasta niin on kiva ettei tarvi päätänsä vaivata ruuanlaitolla vaan sen kun l' ämmittää pakastimesta.
pakko ei tietenkään ole.
Meillä tosin mies söi ne pakastamani ruuat ennenkuin ehdin vauvan kanssa sairaalasta kotiin.
Siinä mitään pakastemosoja tarvita....
Meillä jokaisen synnytyksen jälkeen mies on hoitanut kaikki kotihommat monta viikkoa, ruuanlaitto mukaanlukien. Ei ole tarvinnut tehdä pakkaseen yhtäkään annosta.
OI miksi oi miksi isä on olemassa, eikö hän osaa laittaa ruokaa?
Oi miksi oi miksi kaupat pysyvät yhä auki ja muu maailma on ihan samanlainen kun ennenkin vaikka sentäs esikoinen syntyi jollakin!
Mutta sitä en ymmärrä kun moni tuntuu leipovan ristiäisleivonnaisetkin pakkaseen ennen lapsen syntymää. En ikinä kehtaisi tarjota noin tärkeässä juhlassa 2kk sitten leivottuja, pakkasessa olleita leivonnaisia! Kyllä nyt sen verran luulisi jaksavan että leipoo sitten kun ne juhlat on, tai sitten tilaa konditoriasta.
Minua kehoitettiin tekemään ennen esikoisen syntymää ruokaa pakkaseen. En tehnyt, enkä siltikään ollut nälkäinen tai en syönyt.
Sama juttu toisen kanssa.
En vain voi käsittää miksi pienen vauvan äidit eivät muka ehdi mitään syödä: Vauvahan nukkuu ensimmäisinä viikkoina melkein 24/7!
AP
A) vauva nukkui. ihalin ja haistelin sitä niin etten tajunnut ajan kulua.. se tunne oli vaan niin ihana, että meillä oli vauva joka näytti niin suloiselta ja tuoksu niin ihanalle.
B) jos en ihaillu ja haistellu vauvaa himassa, oltiin vaunuilemassa ulkona (esikoinen syntyi elokuussa) koko päivä. tein hurjia monen tunnin lenkkejä, oli niin ihanaa työnnellä vaunuja joissa oli meidän vauva, olin niin onnellinen ja ylpeä vauvasta.
C) aikaa pitää olla myös miehelle, harrastuksille, ystäville jne..
EVVK silloin mikään ruoanlaitto, leipominen.. vaikka aina oon intohimoinen ruoanlaittaja ja leipoja aina ollut.. oli vaan paljon tärkeempää tekemistä - se esikoinen :)
Myöskin syön mieluummin kunnon ruokaa pakkasesta kuin mitään eineskakkaa.
Vierailija:
En vain voi käsittää miksi pienen vauvan äidit eivät muka ehdi mitään syödä: Vauvahan nukkuu ensimmäisinä viikkoina melkein 24/7!
AP
Mä pääsin helpommalla, laitoin ruuat kuten ennenkin, leivoin jopa vieraille, olin täynnä energiaa. Ehkä nyt seuraavalla kerralla on toisin.. :) En silti jaksa kokkailla pakastimeen, ei sinne mitään mahtuisikaan.
mutta kyllä sitä lepoa kaipaa äitikin synnytyksen jälkeen......
Oi, meillä pakasteruoka oli hyvä juttu, isän loma hassaantui niin että oli vain 2pv kotona kotiutumisen jälkeen, minä aivan raatona vielä myrkytyksen ja haavan kanssa, ei siinä jaksanut edes ajatella ruoanlaittamista ja pakkasesta sain vaan sulattaa. Vauva oli vaativa ja molempien aika meni siihen. Isukki teki ruoat ja pakasti. Kaikilla iseillä ei lopu työ klo 16 jokapäivä että kävis kaupassa ja vielä kokkaisi.
Vierailija:
AP
Meidän esikoinen nukkui vauvasta asti yleensä max n. 12 h / vrk ja lopun aikaa kitisi eli häntä piti kantaa. Yhdellä kädellä sain jotain ruokaa välillä itselleni tehtyä.
Kaikilla ei myöskään ole kaupat vieressä tai autoa käytössä tai sitä miestä laittamassa ruokaa päiväsaikaan.
Lapsemme nukkui vuorokaudessa jopa alle tunnin. Kyllä, hän oli sairas vaikka meille väitettiin sen olevan koliikkia. Kolmen kuukauden iässä asia selvisi, lapsi on vaikeasti allerginen. Sen jälkeen olen ehtinyt taas laittaa ruokaa ja syödä. Kannattaa tehdä sitä ruokaa valmiiksi pakkaseen. Pakastettu kotitekoinen ruoka on parempaa, kuin kaupan valmisruoat. Meillä syötiin kolme kuukautta valmis ruokaa, pahaa oli!
toi pakastejuttu on jäänne ajalta, jolloin naisten piti tehdä kaikki itse ja oletus oli se, että äidit ilman muuta halua ja osaa laittaa pöytään jotain " kunnon ruokaa" tilanteessa kuin tilanteessa. Nykyäiti pyytää miestään hakemaan pizzaa tai eineksiä tai tekemään ruokaa tai käväisee itse hakemassa kaupasta. Pikkuvauvankin voi ottaa kauppaa mukaan. Ehkä toi pakastehomma on järkevä, jos asuu jossain metsäpirtissä, missä ei ole kauppaa mailla halmeilla. Noita on muitakin tuollaisia ihmeellisiä ohjeita vauvan tuloa varten. Useimmiten ensimmäisen lapsen kanssa huomaa, että on yhtäkkiä leppoisaa aikaa tehdä vaikka ruokaa tai mitä haluaakin, kun yhtäkkiä on aikaa olla kotona eikä tarvitse töissä sykyillä.