Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Syyssissit vko 11 to-pe**

13.03.2008 |

Huomenta kaikille sisseille! Olikos se niin että jatkosa pidetään kahden päivän pinoja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla jäi vielä tuo perhepäivähoitaja/päiväkoti keskustelu kesken...eli olen siis samaa mieltä siinä kanssasi, että jos tietää hyvän pph niin varmaan kannattaa hänelle viedä hoitoon jos mahdollista.

Mutta meillä ainakin tuo päiväkoti johon Sonja nyt syksyllä menee isonveljen kanssa on mukavan pieni. Siinä on kaksi pienten ryhmää (1-2-vuotiaat). Yksi ryhmä 3-6-vuotiaille ja yksi ryhmä eskareille! Eli koko päiväkodissa vain 4 ryhmää. Näissä pienten ryhmissä yhteensä 18 lasta. Ja kun ryhmiä on kaksi niin yhteen ryhmään on laitettu vain 9 pientä naperoa! Joten mielestäni aika ihanan pieni ryhmä päiväkotiryhmäksi. Vähän kuin olisi ryhmiksessä.

Vierailija
2/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn samaan kuin Risella.Eli meillä täällä on myös pienempiä päiväkoteja joissa on vähän lapsia. Mutta ite kans laittaisin ennemmin perhepäivähoitajalle kun laspi on ihan pieni. Sitten myöhemmin tarhaan. Niitä vastaan mulla ei olekaan mitään, kun ite aloittanut tarhassa joskus 3 vanhana ja pidin siitä kovasti. Meidän pitäisikin tänään mennä kelalle selvittelemään kotihoidontuki asioita. Mä olen kesän kotona ja sitten äitini jää hoitamaan Vesliä. Ja mähän saan myös silloin tukea. Eilen sitten soitin vanhemmilleni ja kysyin et kuinka kauan aikovat poikaa hoitaa ja kuulemma hakia nyt sinne 3 ikävuoteen saakka tukea. Lakkautetaan sitten, jos eivät pysty niin kauaa hoitaa. Ois kyllä ihanaa jos isovanhemmat hoitas Vesliä pari vuotta kotona.

Muuten mulla ei paljo aole kommentoitavaa. Anteeks. pää on aika tyhjä. ja väsyttää. Vesli valvo taas yöllä jonkin verran... Odotan sitä päivää kun nukkuu omassa sängyssä ja herää vaikka vain 1-2 kertaa yössä.

Eilen vesli oppi ryömimään kunnolla. Mennä viiletti sitten ympäri asuntoa ja perässä sai mennä kun kaikki meni suuhun. :) Niin siitä tulikin mieleen et onnea kaikille jotka jo konttaavat! Meillä nostetaan ylävartalo jo ilmaan ym. mut ei vielä kontata, mutta kyllä sekin aika vielä konttaa.

Käytiin siellä pankissakin toissapäivänä ja me saatas sen verran lainaa kun halutaan, jo nyt vaikka miehellä ei oo vakihommaa. No ei tietenkään oteta vielä. Ei haluta yöunia menettää jos mies jää työttömäks. Otetaan laina het kun saa vakipaikan tai ees oikein pitkän sopimuksen. ja sit ei kun talon ostoon.

Mun jännetuppitulehus ei vaan parane. On ollu jo 1,5 kk ja kipu senkun pahenee. En tiiä mitä tekis sen kanssa. Tk:ssa antoivat mulle lastan mitä pitää, mut eihän se onnistu kun sen kanssa en voi edes nosta vesliä ym.

Mutta nyt mentävä taas. Palaillaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä noi ilmat nykyisin niin mahtavia, että noi 2 päivän pinot ois aika passelit...

Mulla vedettiin eilen viisuri pois ja koko eilinen päivä meni sitten ihan huilatessa ja potien mahdotonta särkyä. Aamulla oli aika heti 9 ja pääsin pois huoneesta 9.45. Reilu puolituntia sitä sitten vedettiin edes takas ja loppujen lopuksi pyysivät miehen kehiin. Jo muuttui voimat. :( Tuntu, että toiselta puolelta lähti leuka käveleen, kun toiselta puolelta vedettiin. Iso kolo jäi. Imetyskielto oli koko eilisen päivän. Voitte vain kuvitella, mitä Eetulla oli asiaan sanottavana. 25ml maitoa otti sitten koko päivän aikana pullosta. Siitäkin puolet meni tonne paidalle. Oli se sitten aika itku ja itkuhan mullakin sitten tuli, kun toinen haki tissiä paidan läpi ja minä en sitä voinut antaa. Aamulla sitten, kyllä pojalla alko silmä kiiltään, kun näki että tissiä ois luvassa. Haippasikin sitten niin, kuin ei olisi koskaan saanut... :D

Nyt sitten siis olen syönyt muussattua banaania ja jugurttia. Toivon kovasti, että toi paranisi niin, että ei alkaisi vaivaan. Olisivat siis antaneet antibioottikuurin, mutta kun imetän, niin katotaan. Eli jos se nyt alkaa vaivaan, kuulemma viimeistään huomenna, niin taas ei imetetä. Hittolainen! Nyt kaikilla peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin.

Aada se oli ottanut ratkasevan askeleen ja lähtenyt oikein kunnolla tutkimaan äidin salaisia hyllyjä :D Onnea sinne.

hp07 kyseli hoidosta. Minä vein kans maanantaina laput päivähoitotoimistoon. Syyskuun 1. olis tarkotus mennä töihin ja mukulat hoitoon. Eetun laitan ehdottomasti pph, muuta vaihtoehtoa en ajattelekkaan. Yritän saada jätkän samaan paikkaan missä oli ntikin. Neidille sitten hain pk paikkaa missä olisi eskari. Aikalailla kaikissa varmaan onkin. Saa nähdä kuinka käy. Ennen kesälomia lupasi, että tulee tiedot mihinkä on päässyt.

Te olette myyneet ja kamaa huuto.netissä, eikös se niin ollut? Miten se oikeesti toimii, kun olen monesti kuullut, että se on hyvä paikka myydä, juuri lastenvaatteita... Kertokaa joku lyhyesti. Pitäisi kirppispöytä ottaa, mutta jos toi olisi toinen vaihtoehto...

Voi kun tekee mieli aamukahvia. Pitää varmaan mennä keittämään ja sitten jäähdyttää se maidolla kylmäksi...

Eetu menee ku viimistä päivää edelleen. Ei kuitenkaan konttaa. Muutaman kerran on ollut konttausasennossa, mutta se siitä. Voi olla, että ei konttaakkaan, neiti ei kontannut vasta, kun oppi käveleen... Johtoja on kyllä käyty jo imeskelemässä ja vauhdilla menikin. Meillä on vanha talo ja suht isot huoneet. Herra oli peitollaan toisella puolella huoneeta. Minä menin käymään keittiössä, ei ollut ku hetki ku tulin takasin. Herra katteli telkkaria ja imeskelin iskän pleikkari johtoja...voitte vain kuvitella sitä kuolan määrää :D

Mutta nyt menen peseen tota tervettä puolta...

Mihinkähän komeroon se Kewa on oikeesti ittensä piilottanut. Onko viikko jo, kun ei ole mitään kuulunut? Toivottavasti kaikki hyvin.

vm ja Eetu 0809

Vierailija
4/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin teillä vauvat jo " puhuu" ! Upeaa, niin ne kasvaa. Meillä on poika selvästä keskittynyt tuohon liikkumispuoleen. Lähinnä päristelee vaan, ei mielestäni kunnolla edes jokeltele vielä.

FiiaN, kyllä on teillä iso poika! Meillä oli eilen kans 5 kk neuvola ja mitat oli 66,5 cm ja 6,785 kg.. ollaankin joskus miehen kanssa naurettu että meidän poitsu on melkoinen rimpulajalka ja " mahaton" vauva :) Onneksi neuvolatätimme on oikein mukava, ei panikoinut pienestä koosta/painosta yhtään. Kiinteitä ei oikein olla vielä aloitettu, vähän persikkaa vaan maisteltu. Odotetaan allergiajuttuja ensin. Ja toki saa kysyä laskettua aikaa :) eli se oli aluksi muistaakseni 27.9. mutta siirtyi sitten ultrassa 3.10. Lopulta siis syntyi 11.10.

Risellalla unikoulu tuottaa parempia öitä. Mun tekis hirveästi mieleni kans vähän " kouluttaa" , mut meillä ollaan varmaan vielä liian pieniä ja kun kiinteitäkään ei vielä syödä niin toisella on varmaan oikeasti yöllä vielä nälkäkin välillä. Kumma kyllä että mun 2 vkon maito- ja munadieetti paransi meidän öitä huomattavasti, mutta kun eilen aloitin maidon juonnin taas kokeeksi, tapahtuikin niin että viime yö oli taas paras koskaan! Poika nukkui klo 20-1.40 jolloin söi, seuraavan kerran söi 05.40 ja seitsemältä heräsi!! Ennen ekaa syöttöä rauhoittui kaksi kertaa tutilla! Mun olo on kuin olisin uudelleen syntynyt!

Vm78, mä olen ainakin myynyt vaippoja huuto.netissä. Se toimii aika helposti loppujen lopuksi, siellä on aika selkeät ohjeet - ensin pitää tietenkin rekisteröityä. Lisävalokuvien laitto tuottaa mulle ainakin joskus hankaluuksia, sain kyllä kuvia laitettua mutta lopputulos oli epäsiistin näköinen. Kannattaa selailla muiden ilmoituksia, että minkälainen ilmoitus on mahdollisimman " vetävä" ja houkutteleva. Ja itse olen sitä mieltä, että kyllä ne mahdollisimman hyvät kuvat ainakin kasvattaa kiinnostusta myytävää artikkelia kohtaan.

jahas, toivottavasti ei poitsu vielä heräile!

Vierailija
5/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tuntuma jäi, että useimmat laittaisivat pienen lapsen perhepäivähoitajalle. Täytyy ruveta selvittelemään olisiko se edes mahdollista tällä seudulla, kun näitä lapsia tuntuu olevan täällä pilvin pimein. Lähes meidän naapuriin valmistuu elokuussa ihan uusi päiväkoti, ehkä se helpottaa ruuhkia.

Kurja sää, kun räntää vihmoo taivaan täydeltä. Jenniä se ei tunnu lasitetulla parvekkeella haittaavan. Pitäisi itsekin kömpiä takaisin peiton alle, kun joku outo virus on tainnut iskeä. Eilen oli kunnolla kuumetta, mutta ei minkäänlaista nuhaa, yskää tai kurkkukipua... Omituista...

Onnittelut Aadalle uudesta taidosta! Meillä kovasti treenataan konttausasentoa, mutta vielä ei päästä eteenpäin. Hassusti hytkytään kontillaan edes takaisin. =) Ryömiminen on toistaiseksi peruuttamista ja navan ympäri pyörimistä.

Vierailija
6/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa taas, onpas kurja ilma:( Miellä oli tietokone kaksi päivää tiltissä (kaksi kuukautta sitten ostettu!) ja ihan kauheat vieroitusoireet kun ei päässyt nettiin! Tästä on tullut niin tapa kun adora menee päikkäreille minä tulen koneelle:) Pitäisi vissiin kotihommiakijn tehdä!

Meillä keksittiin myös pari päivää sitten tuo konttausasento, nytkyttelee siinä koko ajan! Kerran on myös ryöminyt eteenpäin, mutta taitaa kuitenkin tuo konttaaminen voittaa, kun sitä niin kovasti harjoittelee! Ja hermot menee aina jossain vaiheessa kun ei eteenpäin pääse.

Fiia kyseli miten on dieettini sujunut. Hyvin on mennyt, nyt on siis neljäs päivä noilla allevo litkuilla menossa, ja paremmin menee koko ajan! Enää ei oikeastaan nälkä tule, juon paljon vettä (2,5-3 l päivässä) ja viisi pussia noita keittoja. Onhan ne aika jauhosen makuisia, mutta kaksi viikkoa nyt syö vaikka pahvia! Maanataina rapartoin paljonko on viikossa pudonnut painoa.

Hoitopaikoista on ollut puhetta. Meillä on onneksi niin ihana tilanne, että äitini jää hoitamaan adoraa kun minä palaan elokuun alussa töihin. Alustavasti ollaan puhuttu, että ainakin siihen kahteen vuoteen asti hoitaisi. Sen jälkeen alkaa varmaan jo kaivata leikkikaveriakin. Sen jälkeen varmaan päiväkotiin. Täällä on pari ihan mukavaa päiväkotia niihin yritettän sitten. Siihen on onneksi vielä aikaa!

Nukkumisesta/unikouluista myös keskusteltu. Meillä siirrettiin tyttönen vuoden vaihteessa omaan huoneeseen omaan sänkyyn (siihen asti nukkui meidän vierssä) ja siitä eteenpäin ovat yöt koko ajan hieman parantuneet. Nyt on jopa muutaman yön nukkunut vain kolmella herätyksellä, mikä on meille ihan juhlaa! Meillä epäillään maitoallergiaa, refluksi vaivaa todella kovin, pulauttelee siis kaiken, maidon, kiinteät, kaiken. Olemme käyneet täällä kotipaikkakunnallamme kaksi kertaa lääkärissä ja kumpikaan ei meitä kovin vakavissaan ottanut. Sanoivat että kyllä se helopttaa viimeistään 12-14 kuukauden iässä. Lääkäri myönsi senkin että heräilyt johtuvat varmasti tuosta refluksista, koska vatsahapot nousevat yöllä ylös, ja tarvitsee maitoa tasoittamaan happoja. Etsin sitten itse netistä tietoa refluksista ja löysin helsingistä sellaisen lääkärin kuka osaa hoitaa refluksilapsia. Aika saatiin vasta huhtikuun alkuun, mutta sain puhelin ajan viime viikolle ja nyt kokeillaan apteekin erikois korvikkeet, olisiko niistä apua. Jos ei ole, vaiva on luultavasti rakentteelinen, mutta siihenkin on onneksi lääkitys olemassa. (mitä täällä eivät lääkärit tieneet!) Toivottavasti pian alkaisi helpottaa!

Mutta nyt pitää mennä laittamaan itseni kuntoon. Äitini on tulossa tähän kohta katsomaan adoraa ja minä lähden vähän kaupungille rilluttelemaan!! :)

Mukavaa torstaita kaikille:)

ladorada ja adora 260907

Vierailija
7/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta!! Ääliö blondi painoi vahingossa kotisivua ja koko mun kilometrin mittainen sepustus katosi!!! Äh, sitten vähän lyhyemmin..

Aadalle onnittelut uudesta taidosta! =) Ja Apinaemollakin jo sanotaan muutama sana, ihanaa! Meillä enemmänkin hihkutaan, kiljutaan ja päristellään. Emmätellään ja ämmätellään. Ja eilen olisin voinut vannoa että yöpuvunpukemis hepuleissa (luksun inhokkihommaa) se karjui eieieiei. Vaan ehkei kumminkaan tajunnut " sanojensa" asiayhteyttä vaan oli ihan vaan karjuntaa.

Alli on niin söpöinen tyttö korviksissaan, ihanat! Toivottavasti pääsette pian eroon siitä ahdistelijasta. Tuollainen on ihan sairasta!! Mun työkaverin miestä ahdisteli vuosikaudet eräs nainen. Kirjeitä, kortteja, lahjoja jopa koko perheelle yms. Varsinkin se mies kärsi tästä ihan hirveästi. Tämän naisen poika on poliisi, mutta edes häneen yhteydenottaminen ei auttanut. Kun mun työkaverin mies sitten kaksi vuotta sitten kuoli ja senkin jälkeen tuli kirjeitä ym. niin mun työkaveri ei enää kestänyt. Hän vei jutun oikeuteen ja sen jälkeen ei tästä naisesta ole kuulunut mitään.

Päivähoidosta oli puhetta. Me ei edes tiedetä missä asutaan syksyllä joten ei voida edes miettiä hoitopaikkaa. Luultavasti täällä Laajasalossa, mutta siitähän se riippuu mistä se sopiva asunto löytyy. Mä en tahtoisi täältä suunnalta muuttaa mihinkään! Mies haluaa Lukan pph´lle, mä olen kahden vaiheilla. Olen kuullut sen verran hurjia juttuja perhepäivähoitajista, siis toki vain muutamasta, mutta että siellä mm ostetaan heikkotasoisempaa sapuskaa että ruokarahasta (??) jäisi sitten itselle jotain myös. EN tosin tiedä pitääkö edes paikkaansa.. Jos löytyisi hyvä pph niin ehdottomasti sitten sinne. Tarhoissa kun tosiaan ne ryhmäkoot ovat niin isoja. Itse taas jotenkin olen ajatellut jotain kielikylpy päiväkotia, lähinnä kai ranskankielistä, mutta niihin pitäisi varmaan hakea jo ennen syntymää.. Mies ei tästä varsinkaan innostu. Mun mielestä se olisi kiva kun kumminkin itse hiukan edes osaan ranskaa ja siitä olisi sitten hyötyä tulevaisuudessakin mahdollisesti. Mutta enköhän mä tuon ajatuksen sitten hylkää.. Voi miten ihanaa että ainakin Umalla ja Ladoralla hoitavat sitten äidit lapsukaisia! Mulla hoiti maamo ja paapo (siis mummi ja pappa) siitä etiäppäin kun jäivät eläkkelle. Taisin olla jotain 4 paikkeilla sillon. Kyllä oli antoisaa aikaa olla heidän kanssaan! Meillä Luka treffaa muutenkin ihan liian harvoin isovanhempiaan kun kumminkin asutaan eri kaupungeissa. Ja kyllä tämä Hki-Tre välimatka sen verran pitkä on että ei ihan joka viikonloppu tai edes joka toinen tule käytyä. Ja lisäksi tietenkin tarvii vielä toisessakin mummulassa käydä. Nyt viikonloppuna oli tarkoitus että minä ja Luksu ja koiruus mentäisiin Tampereelle. Mutta nyt on sitten mun pikkusysteri kipeänä joten saas nähdä miten käy. Onneksi kumminkin on sitten pääsiäinen jolloin jokatapauksessa nähdään. Olisi vaan ollut niin kiva nähdä siskon uusi asunto kalustettunakin ja lähteä systerin kanssa vähän humputtelemaan =). Lisäksi mulla on ihan tajuton ikävä mun pientä kummipoikaa! Pitäkää peukkuja että siskon tauti laantuisi edes huomenna niin päästäisiin vaikka lauantaina lähtemään!

Nyt mun on pakko saada ruokaa! =)

Colis ja Lukau

Vierailija
8/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä oli esikoisella hiihtokilpailut, matkana 40m ja hienosti meni, mitalijuhlat on illalla :). Itse kävin eilen mahalaukuntähystyksessä, olipan toimenpide, mutta onneksi kesti vain 15min.

Päivähoidosta on ollut puhetta. Minä olen kotona tämän vuoden loppuun ja sen jälkeen Aapo menee pph:lle. Toivottavasti pääsisi samaan paikkaan missä esikoinen käy nyt kolmena päivä viikossa. Minä olen myös perhepäivähoitajan kannalla kun kyse on pienestä lapsesta. Tuon 4-vuotiaan voisin laittaa jo päiväkotiin, mutta meidän kylällä on tasan yksi päiväkoti ja sinne ovat etusijalla eskarilaiset ja heidän sisarukset! Ihanaa että muutamilla isovanhemmat voi hoitaa lapsia.

Fiialla komean kokoinen poika! Muistanko oikein että pelkällä imetyksellä mennään vai oletteko jo kiinteitä maistellut?

Aada jo konttailee, wautsi! Meillä ei Aapo ihan vielä pääse eteenpäin, yritys on kyllä kova.

Vm78: mulla ihan myötätunnosta alkoi koskemaan kun luin hampaanpoistostasi, auts. Saitkin hyviä ohjeita tuohon huuto.nettiin. Itse olen siellä paljon myynyt lastenvaatteita ja ostellutkin. Lisäkuvan laittaminen onnistuu helposti aijaa.com sivuilla, siellä muistaakseni ihan ohjeetkin.

Onkos täällä muita sektiolla synnyttäneitä? Onko teillä vielä haavan ympärysalue tunnoton? Mulla on ja mietin onko ihan normaalia?

Onko teillä ollut puhetta turvaistuimista? Joko olette miettineet turvakaukalosta seuraavaa istuinta? Meillä edessä kahden istuimen osto (esikoisen vanhan ehdin jo myydä, kuten kaikki muutkin tarvikkeet,kun meille ei pitänyt tulla lapsia enempää :)), kun on kaksi autoakin. Katselin autoliiton sivuilta testejä ja tuntuu ettei hyvää istuinta ilman isofix-kiinnikkeitä selkä menosuuntaan olekaan...

Juhon mamma ja Aaponen 25.9.

Vierailija
9/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nopsaan vain " ilmoittautumassa" , että mukana mennään... En ehtinyt yhtään lukea pinoja. Meillä kävi viikonloppuna sellainen mukava pikku äksidentti, että mies kävi koittamassa vähän lumilautailua ja sillä katkesi sitten sen seurauksena olkaluu kahdesta kohtaa... Vielä ei tiedetä, että menikö myös hermot, näkee vasta kolmen viikon päästä. Oltiin Keski-Suomessa mun vanhemmilla, eikä ne siellä tietty tehny kuin ensihoidon, kun ulkopaikkakuntalainen oli ja pisti lauantaina yötä myöten menemään ambulansissa Peijas-Rekolaan...!!! Me sitten tytön kanssa sunnuntaina perässä... Onneksi saatiin matkaseuraa, ettei ihan kahestaan tarttenu lähtee pitkää matkaa ajamaan.

Nyt siis mies saikulla alustavasti kesäkuun alkuun. Aika moista touhua ollut, kun on pitänyt yrittää hoitaa tyttöä, miestä ja huushollia... Huh huh! Kyllä se tästä varmaan helpottaa, kun ei säryt lakkaa ja alkaa toipumaan, mutta aikansa vie...

Eipähän pääse sillä moottoripyörällä ajamaan, kyllä jos minulta kysyttäis, niin sais lähteä ja lujaa koko vehje! Tässä nyt sitten jännitellään, että missä kondiksessa käsi on häissä, jotka siis kesäkuun lopulla...

Että tämmöistä.. Yritän kommentoida jossain vaiheessa jotain, nyt nopeasti vain kuulumiset:) Ai niin- ja meille tuli eilen 2 hammasta!!!! Tai huomattiin eilen, ihan salaa tehnyt ne, ei mitään kitinöitä tms...

Poklo ja Emmi 031007

Vierailija
10/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todellakin kädet niin täys töitä, etten ole ehtinyt koneella olla.

Päivä hoidosta oli kirjoitusta. Alueen päivähoitovastaavan kanssa keskustelimme tuosta, mihin Miko kenties menisi. Alkuun perhepäivähoitaja olisi parempi. Toki heitä on varmasti erilaisia, hyviä ja " huonoja" , mutta uskon omaan tuntemukseeni kun mennään paikkaa katsomaan. Taitavat vaan todella olla katoava ammattikunta. Eräs tuttuni oli hetken aikaa pph. Hänelle en olisi vienyt lapsiani hoitoon edes ilmaiseksi.. Mutta se siitä.. Toivotaan, että alalle sopimattomat ihmiset karsiutuisivat pilaamasta muiden mainetta.

Ja ei vaan kewasta kuulu mitään. Toivotaan todella, että hän voi hyvin ja ilmoittelee pian itsestään.

Joo.. Lähden vahtaamaan lasten läksyjen tekoa. =) Kai mun piti vielä jotain kirjoitella, mutta mä oon ihan " pihalla" .. Vaikkakin Miko vaihteeksi nukkunut kolme yötä heräämättä, putkeen 10-11 tuntia..

Vierailija
11/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Eero täyttää ½ vuotta! On kyllä hassua, aika on mennyt niin nopeasti. Parin viime viikon aikana on kyllä vauvasta tuntunut kasvavan pikkupoika eli näyttää siis jotenkin vähemmän vauvamaiselta. Sekin tietty muuttaa olemusta kovasti, että ryömii niin hyvin ja nyt tosiaan harjoittelee konttausasentoa aina lattialla ollessaan. Jalat jo sutivat eteenpäin ja pari kertaa on käsi noussut lattiasta, yhteispeli ei kuitenkaan suju! Meillä tulee illalla sukulaisia kahvittelemaan. Leivoin juustokakun ensimmäistä kertaa, toivottavasti onnistui. Maistaakaan ei oikein voi etukäteen!

Hoitopaikoista: Meillä on toiveissa, että minua ja sisaruksiani aikoinaan hoitanut lastenhoitaja alkaisi hoitaa Eeroa ensi vuoden alusta. Nyt hän hoitaa siskoni kahta tyttöä. Alustavasti sanoikin olevansa kiinnostunut, jos vain oma vointi sallii, kun eläkeikä alkaa olla jo kovin lähellä. Ongelmana meillä on, että olemme mieheni kanssa molemmat noin 100km päässä töissä, joten hoitopäivistä tulee ikävän pitkiä. Todennäköisesti teenkin nelipäiväistä viikkoa, jotta eivät hoitajat veny ihan mahdottomiksi. Varmuuden vuoksi haemme kuitenkin päiväkotipaikkaa. Lomake on jo täytettynä, enää pitäisi toimittaa perille. Iloinen yllätys oli, että päiväkodit ovat auki niin pitkään eli 6.15-17.30 suurin osa.

Unikoulua olen myös minä miettinyt. Nyt kun olen opettanut Eeroa nukkumaan omassa sängyssään, olen imettänyt tuolissa istuen ja silloin vain väsyttää niin älyttömän paljon, että tekisi jo mieli lopettaa. Varmaankin sitten, kun Eero syö kaksi soseateriaa päivässä, voisi unikoulua aloitella. Kiva oli kuulla, että omaan huoneeseen siirtäminen oli unta parantanut (pahoittelut en muista nikkiä). Meilläkin on suunniteilla omaan huoneeseen siirtyminen noin kuukauden päästä.

Huuto.netissä on jotain tullut myytyä, enemmän kuitenkin ostettua. Huutiksessa saa vaatteista varmasti paremman hinnan kuin kirppiksellä, mutta valokuvaamisessa, ilmoituksen laittamisessa ja postittamisessa on tietty oma vaivansa.

Nyt kotitöihin!

Vierailija
12/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Allin ' ihastelijoille' aiteen mielta aina lammittaa...

noista korviksista etta laitto iassa 5-7kk on tosi hyva ainakin meilla, ja varsinkin talviaikaan! Taalla sanotaan etta ainoastaan heina-elokuussa ei sais laittaa korviksia kun tulehtuvat helpommin. Allilla en edes rasvannu enka muutenkaan putsannu mitenkaan, ekat kaks paivaa hiukan pyorittelin vaan! Tuon ikainen unohtaa kivun nopeasti (kun ammutaan reiat) eika viela napraa korviaan sen kummallisemmin...

Yks vuotis synttareille vasta otan nuo ammuttavat pois ja laitan ' isomman' tyton korvikset tilalle.

( huom kokemusta kaikista edellisista neljasta omasta ja likkojen 7 serkusta!)

Hoitojuttuun en voi kommentoida mitenkaan, kotiaiti kun olen.

Aadako se sitten konttaa? Onnea kuitenkin tuon seuraavan etapin omaavat! Meilla edellisetkin ovat hypanneet navan pyorimisesta suoraan konttaukseen, mutta Alli taitaa ensin ryomia ja nousta suoraan pystyyn seuraavaksi? Mulla muksut on kavelly 9kk/10kk/11kk ja 1v+viikon ikaisina. Ite juoksin jo 9kk iassa!

Eipa paljon muuta

Voikaahan hyvin

-levinia ja Alli 10.9. ; +20°-

Vierailija
13/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustaudun noihin taustailijoinen, en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka mieli tekisi...tai siis, kirjoittelinhan mä vähän odotuksen aikana, mutta sitten sekin on jäänyt...

Olis kiva päästä mukaan tähän porukkaan, joka tuntuu mahtavalta! Vertaisapu on paikallaan silloin kun siltä tuntuu ja täältä sitä kyllä varmasti saa!

Pieni esittely: olen 32-vuotias kolmen tenavan äiti, josta nuorin siis syyssissi 070907, Lukas nimeltään. Mä olen se äiti, jonka lapsivedet menivät silloin siellä Jumbon ravintolamaailmassa, heh...jos joku muistaa :-) Elämä on melko haipakkaa, koska esikko on eskarissa, keskimmäinen (4v.)kerhoilee 3 krt/vko ja Lukas viekin sitten suurimman osan ajasta muuten. Elämä pyörii välillä täysin neljän seinän sisällä ja se kyllä näkyy äidistäkin :-/ Mutta en valita, kaikin puolin elämä on tällä hetkellä ihanaa, lapsia rakastan niin paljon kuin voin ja annan 110% ajastani heille.

Pientä stressin poikasta on aiheuttanut taasen Lukaksen hidas kasvu, jota nyt seuraillaan. Sinänsä en ole vielä huolissani, koska keskimmäisen kohdalla oli sama juttu, mutta kieltämättä se stressaa silti. Neuvolassa viimeksi sanoivat, että kiinteitä pitää alkaa lisäämään ja reilusti, mutta välillä tuntuu tosi turhauttavalta tunkea pojan suuhun ruokaa, kun ei selvästi innosta. Ehkä tässäkin sinnikkyys palkitaan, niinkuin keskimmäisenkin kohdalla. Keskimmäiselle ei olla 1v jälkeen sanottu enää mitään hitaasta kasvusta ja alhaisesta painosta -siellä se kasvaa tasaisesti omalla käyrällään :-) Joten sinänsä en ole huolissani...

Onko täällä muita pienten 6kk äitejä????

Lukas on kova liikkumaan, kääntyi selältä vatsalleen jo alle 4kuisena ja nyt harjoittelee kovasti lähtemään konttamaan. Vielä ei onnistu, mutta konttausasento kyllä jo löytyy :-) Hampaita ei vielä ole, mutta kaksi alahammasta kuultaa ikenistä läpi. Saas nähdä, monta kuukautta niitä vielä tehdään...

Minua kiinnostaisi kovasti tulla mukaan tapaamiseen, kun olette sellaista ensi viikoksi suunnitelleet? Onko se Jumbossa ja mikä päivä?

Että tällaista täältä tänään. Koitan aktivoitua ja kirjoitella useammin!

-Ultsi kera Lukaksen 070907-

Ps. mä olen myynyt ja ostanut huutiksesta aika paljon kaikenlaista :-) Hinnat vaan tuppaavat joskus nousemaan tosi korkeiksi! Äsken huusin sieltä pojulle välikausihaalarin ja mielestäni siinä hinta-laatu-suhde oli kohillaan :-)

Vierailija
14/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on vauhdikkaita syyssissejä kun jo konttaillaan ja ryömitään, onnea kaikille uusista taidoista. Meidän poju se vaan edelleen pyörii napansa ympäri, mutta ei ole vielä eteenpäin lähtenyt. Ihan tyytyväinen olen siihen, koska kohta mulla on kaksi joiden päättömiä touhuja joudun vahtimaan ;) Neuvolan täti oli sitä mieltä, että kun on noinkin kookas poika - 6kk 72cm ja 9,3kg - niin ei ole ihan ketterimmästä päästä ja usein kookkaammat lähtevät liikkeelle hitaammin, tiedä tuosta.. Fiiun pojulla olikin vielä komeammat mitat;)

Hoitopaikoista- esikoinen ehti olla vajaan vuoden pph:lla ja ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa, tosi hyvä tuuri kävi sen suhteen. Nytkin käydään samassa leikkipuistossa missä suurin osa tämän alueen pph:sta käy, joten jonkinlainen tuntuma on aika monesta tädistä ja ainakin nuo tuntuvat olevan tosi hyviä, liikkuvat yhdessä lasten kanssa puistoissa, kerhossa, metsässä yms. Nyt olenkin kauheasti pohdiskellut, josko kuitenkin hakisin näille muksuille ensi vuoden alusta päiväkotipaikkaa, esikoinen kun on silloin jo 3,5 ja varsin kypsä isompaan ryhmään, toisaalta taas tämä pikkuinen..en tiedä. Siksikin mietin päiväkotia kun stressasin itse esikoisen päivähoitoaikana iltanoudoista, en millään pääse hakemaan ennen puoli viittä kuten tämän hoitajan kaikkien muiden lasten vanhemmat, ja jostain syystä- turhaan- koin sitten aina syyllisyyttä siitä, että meidän poika oli vikana siellä, vaikka meni aamuisinkin viimeisenä. Päiväkodissa ei ehkä tätä syyllisyyttä tarvisi niin helposti tuntea.

Meilläkin siirretään poju omaan huoneeseensa kuukauden sisällä, kunhan saadaan huone ensin valmiiksi ja sisustettua.

Turvaistuimista: me aikoinaan etsittiin myös esikoiselle toiseen autoon selkä menosuuntaan isofix-istuinta, mutta eipä oikein hyvää löytynyt ja päädyttiin kasvot menosuuntaan olevaan malliin. Laitettiin se mun autoon, jolla ajetaan vain lyhyet pakolliset ajot ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Mielestäni on paljon parempi kuin paljon kehuttu ja testivoittoja saanut Gracon Cosmic, joka meillä on toisessa autossa. Me taas ollaan mietitty, että pitääkö meidän hommata vielä kaksi turvaistuinta tälle kuopukselle vai missäköhän vaiheessa isompi voisi siirtyä korokeistuimeen (siis sellaiseen kevyempään malliin, jossa kuitenkin tukevat selkänoja ja koroke) Kommentteja? Nyt vielä pärjätään kahdella istuimella, mutta sitten kun poikien hoitoura alkaa niin isi aina vie ja minä haen, joten pakko olla molemmissa autoissa istuimet molemmille pojille.

Nyt laittaan pientä iltapäikyille..

Jondeliini ja poju 2808

Vierailija
15/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ultsi, mä muistan ainakin sinut!! =)

Tapaaminenko keskiviikkona Jumbossa? Klo 10? klo 11?

Vierailija
16/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikolla nyt puolestaan vikkelät sormet:)

Sopiiko ke 10.30,jumbon chicos??

Vierailija
17/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja viestit karkailee käsistä ;) Piti tulla kirjoittamaan jo silloin aamusella, mutta niinpä taas on ollut päivä täynnä touhua. Meillä heräillään nykyään jo kuuden maissa, joten aamu alkaa aikaisin ja nyt jo nukuttaa.

Tuo tapaaminen kuulostaisi mukavalta. Mulle tuo keskiviikko todennäköisesti sopii, varmistuu vasta alkuviikosta. Olisi tosi mukava treffata!

Hoitopaikoista ollut paljon keskustelua. Tosi ihana, jos isovanhemmat pystyvät hoitamaan lapsenlapsiaan. Varmasti lapsillekin todella arvokas kokemus! Meillä tälläista mahdollisuutta ei valitettavasti ole. Esikoinen on ollut puolitoista vuotiaasta päiväkodissa ja tarkoituksena olisi hakea meidän pienokaista samaan ryhmään. Ryhmä on sisarusryhmä ja tässä päiväkodissa on vain yksi ryhmä, joten olemme tykänneet kovasti. Pph olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta silloin kun haimme esikoisen hoitopaikkaa, en tuntenut ketään pph:ta ja ihan vieraalle en osannut lasta viedä. Varmasti kuitenkin suurin osa näistä pph paikoista on todella hyviä.

Itsekin olen tutustunut tuohon huuto.net maailmaan. On kätevä tapa myydä varsinkin lastenvaatteita. On tietysti oma vaivansa kuvata, tehdä ilmoitukset ja postittaa. Itse lähinnä olen laittanut vähän arvokkaampia kuten haalareita sinne myyntiin tai sitten myynyt vaatteita paketeittain, joka on helpottanut postitusurakkaa.

Kovasti jo useilla liikutaan ja jopa puhutaankin. Meillä vielä edetään rauhallisesti. Neiti nostaa rintakehänsä ja peppunsa vuorotellen, mutta konttausasentoon on vielä matkaa;)

Vm 78:lla oli poistettu viisaudenhammas. Itsekin kävin poistattamassa viisaudenhampaat juuri ennen opiskelujen loppumista (sai silloin opiskelijahammashoidon kautta lähes ilmaiseksi). Mulla leikattiin kaikki neljä samalla kertaa. Pari päivää oli todella kivuliasta, mutta yllättävän nopeasti suussa tuntuu kuitenkin nuo haavat parantuvan, joten sen jälkeen helpotti. Toivottavasti sullakin paranevat nopeasti ja saat jatkaa imettämistä normaalisti.

Tunnistamisesta oli viime pinossa puhetta. Ihmettelen suuresti, jos kukaan ei ole mua täältä tunnistanut, sillä tuttavapiirissä on paljon potentiaalisia listan lukijoita;) Itse tunnistin haikarapolskan aika pian (on normaalistikin yhtä sosiaalinen, aktiivinen ja empaattinen kuin täällä palstallakin ;) Ja se oli osaltaan myös mulle kimmoke siirtyä taustailijasta kirjoittajaksi.

Olikos uma käynyt niillä tinttu kutsuilla? Mulle tuo on uusi juttu, mutta olisi mukava järjestää jotkut kutsut, kun tällä hetkellä aika moni tuttu on lasten kanssa kotosalla. Mitä hintaluokkaa nuo vaatteet suurin piirtein on? Käväisin nettisivuilla ja vaatteet oli kyllä tosi suloisia, mutta malliston osalta sivuja päivitettiin, enkä löytänyt yhtään hintoja. Onko vaatteet olleet hyvälaatuisia?

Oli paljon muutakin, mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan kun silmät ei tahdo pysyä auki. Hyviä öitä,

Unikko

Vierailija
18/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, piti sellaista viestiä laittaa, että Jumbon ravintolamaailma on tällä hetkellä remontissa eli siellä uudella puolella on se Fazerin/Stokkan ravintola + pizzeria + joku pihviravintola auki. Niin ja alakerrassa on se Roberts Coffee vai mikä se nyt olikaan?

Mulle keskiviikko sopisi klo 10.30, tosin mun on riennettävä hakemaan lapset puolen päivän aikoihin...

-Ultsi taasen-

Vierailija
19/32 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis ainakin minulle sopii myös joku toinen paikka jos tuolla Jumbossa remontti..

Ja hei, kaikki uudetkin vaan mukaan, jos vain suinkin pääsette.

Vierailija
20/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytettiin eilen 6kk. Jestas miten nopeasti aika onkaan kulunut. Tuntuu että se oli ihan vasta kun sairaalasta kotiin tulimme pienen tyttösen kanssa. Toisaaltaan ihanaa kun vauva on jo isompi, osaa jo paljon. Mutta toisaaltaan sitä välillä kaipaa jo sellaista aivan pientä nyyttiä. Nyt kyllä täytyy vaan tyytyä ystävien pikkupaketteihin :)

Käväistiin keskiviikkona lääkärissä kun tyttö yski ihan hirveästi, korvatulehdus löytyi taas kummastakin korvasta. Mutta mä olin niin kypsä taas tuohon terveyskeskuksen toimintaan ettei mitään rajaa. Soitin aamulla kahdeksalta aikaa ja saatiinkin pikaisesti eli klo 9.40. Ei ollut meidän omalääkärille mutta lääkäri kuin lääkäri kävi mulle. oltiin siellä sitten ajoissa ja ilmottauduttiin tiskille, odotettiin vuoroa ja odotettiin ja odotettiin. Vartin yli kymmenen kävin sitten jo kysymässä että onko me jääty välistä tai jotain. Täti tiskillä vastas että meidän edellä on vielä kaksi! Silloin mulla kilahti, että miks sitten annetaan yleensä aikoja jos niissä ei pysytä lähimainkaan ja lähdin sadatellen istumaan takaisin. Mulla oli vielä kaikki kolme muksua mukana jotka kyllä käyttäytyivät kaikki oikein hienosti. No, meidän omalääkäri siitä käveli muutaman kerran ohi ja tunnisti Pepin. Kysäisi siinä sitten että vieläkö te täällä odotatte ja kerroin miten kauan oltiin oltu niin hän sitten päätti ottaa meidän siihen väliin, siis ihana lääkäri. Oltiin sisällä n. 10 min ja homma oli selvä, resepti mukana ja kotiin. Me kun siinä puettiin niin huomasin että tälle toiselle lääkärille oli edelleen ne kaksi ihmistä siinä jonottamassa eli oltaisiin saatu olla sielä vielä aika pitkä hetki.

Tulipa pitkä sepustus

No, Peppi on lääkettä saanut ja eilen oli jo ihan normaali oma itsensä. Vielä ei ole liikkeelle lähtenyt mutta kovasti heiluu konttausasennossa. Sitten meillä on nukuttu nyt yöt loistavasti. En tiedä auttoiko mutta loin tytölle aika selvän ruokailurytmin päivään ja sen jälkeen yöt alkoivat mennä heräilemättä. Viime yö klo 22-07.30 siten että kaksi kertaa laitoin tutin suuhun ja that' s it.

Hoitopaikoista oli puhetta: Meillä esikoinen oli n. 1v4kk ikäisestä päiväkodissa pienten ryhmässä ja hyvin viihtyi. Kakkonen meni perhepäivähoitoon 2.5v ikäisenä ja tykkäs kyllä siitäkin. Peppi nyt ei ole menossa vielä ainakaan tänä vuonna hoitoon vaan varmaankin vasta syksyllä 2009.

Siivouspäivä meillä tänään joten tartteis vissiin alkaa hommiin.

minttupipsa ja peppi