Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Syyssissit vko 11 to-pe**

13.03.2008 |

Huomenta kaikille sisseille! Olikos se niin että jatkosa pidetään kahden päivän pinoja?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihana päivähoitokeskustelu saa mut välillä nostattamaan niskavilloja ylös, ei teidän takia.:) Vaan kun ajattelen sitä kaikkea mitä on tullut päiväkodeissa nähtyä. Lueskelin edellistä pinoa ja Rakkausvauva, kuulosti niin surullisen tutulta juttusi omasta päikystäsi..

Niin kun on tullut todettua - molemmissa on puolensa ja molemmissa löytyy hyviä ja huonoja paikkoja! Mutta vanhemmat usein tuudittautuvat siihen ajatukseen että päiväkodissa on kaikki mallillaan; hoitajat todellakin osaavat näyttää sen " todellisen luonteensa" myöskin päiväkoti ympäristössä, ei nekään aina jaksa vetää hymy huulilla ja lapsiin kohdistuu sielläkin aikuisten omat ongelmat/väsymys ym. Myös omat henk. kohtaiset asiat kuten puhelut, paperityöt(!) tai toisten työntekijöiden kanssa juttelut menee turhankin usein lasten edelle :/ Ja just tuo mitä Rakkausvauva puhui sijaisista, vanhemmat ei tiedäkään kuin usein siellä on vajaamiehitys, työntekijöillä on paljon omia menoja ihan vaikka koulutuksia, hierojaa tai partureita. Pakko vain muiden suoriutua omista ja poissaolevien tehtävistä.

En sano tätä sillä että minulla olis jotain päiväkoteja vastaan :) Päin vastoin. Asioita vaan kannattaa pohtia monelta kantilta ja ottaa huomioon realiteetit :) Että elämää se sielläkin on. Mua itseäni vaan suoraan sanottuna suututti päiväkodissa ollessa moni asia ja jos vähänkään suutaan avas, sai itse päin näköä.. Työyhteisön ilmapiirillä on suuria vaikutuksia itse työnlaatuun!

No mutta nää on taas tälläsiä omia kokemuksia. Tiedän myös pphoitajia, joista olisi jotain valitettavaa, kuten noita pakkomakuuta nukkari-aikaan jne.

Jeps, mutta nyt heräilee Menni ja mun pitäis valmistautua (kaunistautua) kaupunki reissua varten! Pieni kummityttöseni viettää huomenna 1v synttäreitään ja lahjaa mennään katsomaan. Haen samalla TrippTrappin.

Btw - Reimatecin haalarinkin ostin Mennille - Löysin niin hyvään hintaan edellis vuoden mallin ja se sattu olemaan sama kuin isosiskolla housut+takki. Joten hyvät kaupat tuli :)

Palaan taas kun kerkiä, touhua riittää mutta palaan vielä tänään. Ja listan päivityksen voin ottaa haltuuni.

Dumle

Vierailija
22/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen meni 10,5 kk iässä perhepäivähoitajalle ja oli kyllä hyvä ratkaisu. Sai olla ainut vaippapöksy ja samalla hoitajalla on nyt ollut yli kolme vuotta.

Nokialta hain paikkaa tytöille päiväkodin sisarusryhmään. Toivottavasti pääsevät. Ajatuksenä lähinnä se että siellä on sitten eskari isommalle ja se on kotoa lähinkin. Kävimme katsomassa läheiset ryhmiksetkin mutta niiden pihat oli ihan onnettomat, sellaiset aidatut pikkukarsinat- tuolla päiväkodin pihassa sentään on tilaa.

Perhepäivähoitajiakin olisi kuulemma vapaana mutta siinä on kyllä niin sidoksissa vain yhden ihmisen kanssa että tällä kerralla en harkinnutkaan sitä vaihtoehtoa. Jos hoitaja sairastuu niin lapset ovat kotona, oletan että muutenkin tuota sairastelua riittää kun lapsia on kaksi. Ja tosiaan jos kemiat eivät hoitajan kanssa kohtaa niin hankalaa tulee.

Tiedän kyllä päiväkotienkin ongelmat, pikkusisko on Turussa sellaisessa töissä. Ja välillä ne jutut ovat aika syvältä, mutta kuten joku sanoi- aika paljon riippuu työilmapiiristä miten hommat hoituvat. Jos tytöt pääsevät samaan ryhmään niin sitten isompi on pienemmän turvana ja sama toisinkin päin. Ryhdyn ensi kuussa ahdistelemaan niitä siellä paikasta, päätökset tehdään kuulemma vasta kesäkuun alussa mutta jos siihen vaan jotenkin voi vaikuttaa niin yritän olla sitkeä :)

Hurjalta se taas tuntuu viedä noin pientä hoitoon, Hilja tuskin kävelee silloin kun elokuussa hoito kutsuu. Esikoinen käveli, mutta tämä kakkonen on hiukan rauhallisemmin etenevä malli. Äidille se tiukemmalle ottaa, minäkin itkeä kollotin bussipysäkillä ja manasin jos bussit olivat myöhässä. Se oli pois työajasta ja sitten hakeminen tietty viivästyi.

Aikamoista hakuammuntaa tuo päivähoitopaikan hakeminen on, pph;ta voi kysellä saman seudun muilta äideiltä. Joillain on varmasti tietoa ja kokemuksia hyvistä hoitajista. Minä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen meidän hoitajaan ja ikävä tulee varmasti kaikille kun lähtö tulee.

Toivottavasti kaikki syyssissit saavat hyvät ja mieluisat hoitopaikat sitten kun kullakin se aika koittaa!

t: Typykkä ja tytöt kotosalla, keskellä laatikkomerta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa tänään olla kotipäivä. Pitäisi tehdä vähän kotihommia; pestä pyykkiä ja laitella muutenkin paikkoja kuntoon. Hieman vaan joskus hankalaa adoran kanssa pitää kotipäivää, tyttö kun selvästi kaipaa kaikenlaista toimintaa ympärilleen ja tylsistyy jos joutuu olemaan koko päivän kotona äidin kanssa! Taitaa olla isältään perinyt aika vahvasti tuon menemisen:) Hän ei yhtään viihtyisi kotona, nyt onneksi enemmän kun on tuo tyttönen, mutta ennen ei. Onko muilla vauvojen kanssa samoja " ongelmia" , kiukuttelua jos on kotona tylsää? Me käydäänkin tosi paljon kaupungilla, kahviloissa tapaamassa ystäviä ja siellä adora on tosi nätisti:)

Minttupipsalla oli ollut todella ikävä lääkärireissu:( Varsinkin lasten kanssa on ihan kohtuutonta jos joutuu kauan odottamaan. Onneksi pääsitte kuitenkin omalle lääkärillenne! Minä menen nykyään itsekin mielummin yksityiselle lääkärille kuin terveyskeskukseen, sen verran huonoja kokemuksia on meidän terveyskeskuksesta.

Minunkin piti haikarapolskan tyttöjen huoneita kehua; todella kauniisti sisustetut ja niin siistit!! Minäkin olen kovin innoissani sisustanut adoralle pienen prinsessan huonetta, voinkin laittaa siitä kuvia kunhan ensiksi opettelen tuon aijaan. Ei kyllä taida olla vaikea, en vaan ole mikään nero näiden koneiden kanssa!

Mutta nyt kotihommiin, ei ne kai itsestään hoidu tässä koneella istumalla:)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

ladorada ja adora 260907

Vierailija
24/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni täytti 12.3. puoli vuotta ja tänään käytiin sitten näytillä neuvolassa. Pituus 67.8 cm ja painoa 7930 g. Ihan potra tyttö tämä meidän neiti! =)

On ollut antoisaa lukea noita päivähoidon kommentteja. Yritin eilen soittaa meidän alueen neuvojalle, mutta hän oli tietysti lomalla. Täytyy palata asiaan.

Turvaistuimistakin on ollut keskustelua. Onkohan se Britax Multi-Tech hintansa veroinen? Näyttää maksavan 349 eur kaikissa kaupoissa. Mitkä on istuimen tärkeimmät ominaisuudet, kertokaa te kokeneemmat mammat!

Meillä jää Jumbon treffit väliin. Käydään aina keskiviikkoisin vauva-tanssissa, eikä sieltä malta jäädä pois ettei koreografiat unohdu!

Nyt täytyy mennä istuttamaan rairuohoa, että saadaan vähän pääsiäistunnelmaa tähän tupaan. Olen jo monena vuotena istuttanut ruohoa useampaan kivi-tuikkuun, tulee tosi hauskan näköisiä mini-ruohikkoja, joita voi sitten helposti sijoitella pieniin ryhmiin tai vaikka pöytään kattauksen keskelle.

Vierailija
25/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vaan sairastamma.

Minä olen edelleen pää täynnä räkää ja eilen käytin kakkosen lääkärissä - molemmat korvat tulehtuneet. Esikoinenkin ehti tällä viikolla sairastaa nopean kuumeen. Mies vielä porskuttaa... Olen nyt pyörittänyt tätä sairastupaa 2,5 vkoa. Muualla en ole käynyt kuin välillä lääkärissä, sairaalassa, neuvolassa ja tunnin olin kampaajalla. Ihan leikattiin mun hiukset. On tietysti luonteen heikkoutta, että alkaa hiukan kypsyttää.... No, ensi viikko olisi sitten lomaa. Toivottavasti alkaa tauti talttua, että päästään lähtemään.

Sitten kommentoin mitä muistan. Mukava että uudet ovat aktiivisia. En muista vielä nikkejä, yritän opetella. Muutenkin olen huono muistamaan kuka mitäkin sanoi ja mitä pitäisi kommentoida. Mutta yritän taas.

Päivähoidosta. Meillä on ihana päiväkoti tytöillä. Olen todella tyytyväinen siihen tapaan jolla siellä ollaan lasten kanssa. Paljon tilaa leikille ja retkeilevät ahkerasti lähimaastoissa. Hoitajat ovat kivoja. Pihalla törmää myös mieshoitajiin, asian jota pidän myös plussana. Minä rakastan tutkimuksia; on siis tutkittu tämäkin että pienelle pph on tartuntatautien kannalta parempi paikka. Pphssa olevat pienet sairastavat vähemmän korvatulehduksia kuin päiväkodissa olevat ja tarvitsevat siten vähemmän antibioottihoitoja.

Poklo, onneksi miehesi ei kaatunut sillä prätkällään. ( mullakin on ollut m-pyörä, siksi tähän aiheeseen niin hanakasti tartun.) Toivottavasti kivut hellittävät pian.

Risella, minä olen tampereelta. Mennäänkö kahveille? Tosin en nyt juuri usko että pääsen ikinä yhteenkään sovittuun tapaamiseen. Varmasti aina on joku kipeänä. Kohta typykkäkin muuttaa tännepäin.

Joku uusista kyseli, säästövinkkejä tai shoppailun estovinkkejä. Matematiikka on aika hyvä vinkki. Varsinkin kun on kodinhoidontuella ei ihan oikeasti ole rahaa shoppailla. Siinä kuussa kun ostetaan lapsille kengät, haalarit ja käsineet ja pipot tietää hyvin että oman vaatekaapin päivitys sesongin trendeihin jää. Kannatta nyt säästää jos pystyy.

Juhon mamma. Et taida asua samalla kylällä kuin minun vanhemmat. Meillä on sentään kolme päiväkotia! Äitini on töissä yhdessä niistä.

Adora on kiva nimi. Mistä keksitte sen? Meillä alkaa kaikkien lasten nimet aalla. Ovat paras a-ryhmä!

Fiia, olet melkoinen " maituri" . On poikasi kasvanut mahtavasti. Minusta meidänkin poika on suuri kun painaa 8300g, mutta sinun poikasi on ihan omaa luokkaansa.

Onnea puolivuotiaille ja konttaajille! Kohta tulee uutta sisustusta koteihin.

Poikanen voi hyvin. Patti ei ole enää kipeä. Nyt hän voi jo maata molemmilla kyljillään. Kävimme tänään neuvolassa. Häntä ei vielä saanut rokottaa, saa sitten puolivuotiaana rokotuksensa. Niin, kiitos kaikille peukutuksesta sairaalareissumme aikana. Tahtoo alkeelisetkin käytöstavat unohtua. Poikanen on nauttinut kahtena päivänä palan maissinaksua. Muu perhe halusi kokeilla miltä naksu Asmosta maistuu. Minä olisin itse vielä antanut olla. Katselee kuulemma ruokapöytään niin kaihoisasti ja jos hammaskin on niin eikös silloin kuulu jotain suuhun laittaa. Nyt on iholle ilmestynyt jotain uutta nyppyä. Liekkö maissista?

Nyt keitän teetä. Ja sylitän tuota kipeää kakkostani.

peikkoäet ja *APJ* 1.10.

Vierailija
26/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinäkin tampereelta. Saisikos udella mistäpäin tamperetta olet niin voitas joskus keväämmällä kun taudit helpottaa niin tavatakin. Meidän pesue asustelee Hervannassa!

Nyt pitää mennä jatkamaan leipomuksia. Miehellä huomenna 32v. synttärit ja taas puolisukua on pyydetty kahvitteleen.

Vierailija
27/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo pääsiäistä odotellaan ja pikkunoitia naapurista sunnuntaina. =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1754098.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1754106.jpg

Laitettiin ajoissa tänä vuonna nuo rairuohot, liekö vielä itse pääsiäisenä elossa?

Ei tullut viime yöstä enää kokonaan nukuttua yötä Mikolla, kovaa ja korkealta vaati neljän aikaan pullon maitoa. =) Nukkuu nykyään muuten aika paljon vatsallaan. Kierii ja pyörii sängyssään miten milloinkin.

Höh, vallan unohdin, mitä mun piti kommentoida.

Vierailija
28/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut puolivuotiaille:Eero,Lukas,Jondeliinin poju...;))

Veslille onnittelut ryömimisen taidoista:))

Meillä edetään Kontaus/ryömimis tyylillä,aikast hauskan näköistä.

Just joo,tää on kirous kun tulee koneelle,aina herää;(Joten palaan sitten kun pääsen,höh.

Vierailija
29/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama rivi vaan tällä kertaa. Kiirus jo isojen muksuttimien kanssa kaupoille :)

Kaikille puolivuotiaille oikein paljon Onnea!

Onnittelut pikku neiti Aadalle konttaamisen jalosta taidosta! Äiskälle eli rakkausvauvalle riittää nyt hommaa uuden päivitetyn huushollin muodossa :D.

Perässä tullaan täällä sitten joskus, meillä vasta nostetaan peppua konttausasentoon, jossa Olivia pysyy noin kaksi sekuntia.

Haipakkata ollut pari päivää, joten en nyt pysty mitään kommentoimaan, vaikka mielenkiintoista keskustelua täällä on käyty päivähoidosta yms.

Tapaamiseen tulen minäkin näillä näkymin. Elikäs siis tuleva keskiviikko ja Jumbo, siellä Fazerin kahvila, jos ravintolamaailma kerran remontissa? Muutkin vaihtoehdot käyvät. Apinaemo ja Typykkä myös mukaan (kuten kaikki muutkin kynnelle kykenevät) viimeinkin.

Illalla tai viikonloppuna lisää juttua.

Nyt mua viedäääääään..............

Vierailija
30/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmennän tätä soppaa taas lisää :-D Eli tänään luin Vantaan Sanomista, että Jumbon Chicosissa on tulevana viikonloppuna avajaiset eli näin ollen onkin auki ens keskiviikkona! Mutta siis mulle käy ihan mikä paikka vain :-) Ja tosiaan, isolla porukalla nähdään, eiks jep?

-Ultsi kera Lukaksen-

Vierailija
31/32 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa kyllä helpolla houkuteltu kotonta pois! Lähdimme sitten äitini kanssa kaupungille kauppoja kirtelemään ja tarttuihan sietä mukaan adoralle farkut ja body. Minullakin on välillä tuo vaatteiden ostaminen itselle ja vauvalle ihan mahdotonta.. tuntuu että kaikki rahat laskujen jälkeen menee vaatteisiin tai kodin sisutamiseen. Eikä asiaa varmaankaan yhtään auta se että olen töissä vaatealalla!

Peikkoäetin perheelle pikaista paranemista!! Kysyit mistä keksimme adora nimen. Minä puhun espanjaa ja halusin tytölle espanjankielisen nimen ja adora oli mielestäni todella kaunis. Ei kylläkään espanjan kielisissä maissa käytetä nimenä, se tulee adorar verbistä, joka tarkoittaa ihailua, jumaloimista.

Nyt poistun perjantai-illan viettoon perheen kanssa:)

ladorada ja adora 260907

Vierailija
32/32 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateista huomenta Espoosta!

Mies on Tampereella messuilla ja tytöt kolmisteen kotosalla. Eilen illalla pestiin isomman kanssa keittiön lattia ja vahasin sen vielä illalla ennenkuin menin nukkumaan. Olipa kiva herätä aamukaffeelle ja hakea varastosta siihen puhdas matto :) Tänään on tarkoitus jynssätä vielä kaapinovet ja pestä jääkaappi, sitten se huone on valmis.

Prisman lastenpäiville on aikomus lähteä, siellä on jotain kasvomaalausta ja muumijuttua tänään. Julkisilla pitää mennä, ei tuossa kelissä oikein huvittaisi mutta eipä täällä sisälläkään tuota isompaa jaksa koko päivää katsella.

Vai että tapaamista puuhaatte. Meillä on ensi viikolla tytön synttärit tiistaina ja keskiviikkona tytön päivää nuoremman kaverin synttärit Nummelassa. Esikoinen on kotona jotta pääsemme sinne iltapäivällä eli emme ehdi kanssanne Jumboilemaan. Ehkä sitten seuraavalla kerralla jos vaikka Sellossa nähtäis...

Onnittelut tosiaan puolivuotiaille ja uusia taitoja oppineille- perästä tullaan!

Eilen illalla kun olimme tyttöjen kanssa pihalla, näin naapurin jolla laskettu aika ensi viikolla. Ensimmäinen tulossa :) Eipä käynyt kateeksi se olotila. Miten sen onkin jo kokonaan unohtanut vaikkei siitä nyt ole aikaa kuin viisi kuukautta?

Ja samaten pihassa näin yhden kuukauden ikäisen poikavauvan- kokoa nyt 3,6 kiloa ja vitsi että oli pieni. Sanoinkin sille äidille että en muista että meidän tytöt ikinä olisivat olleet noin pieniä ja sitten kun kuulin mitat niin tottahan se onkin. Meillä kun on lähdetty molempien kanssa aina aika isoista mitoista. Mutta olipas kyllä ihana nöpönenä se poika! Vauvakuumetta meille on kyllä turha odotella, ei ole tullut kertaakaan tähänkään mennessä joten miksi tulisi enää. Tyttöset ovat siis järjen riemuvoitto, hih!

Nyt patistamaan isompaa pukeisiin ja laittamaan itselle ripsiväriä kun hipsukka uuvahti vielä hetkeksi- heräsi jo ennen kuutta. Ja söi yöllä vain kaksi kertaa-JES!

Mukavaa viikonloppua!

t: Typykkä ja tytöt