Te naiset, joilla kengännumero 40 tai suurempi? Eikö teitä hävetä
olla noin isojalkainen? Ei varmaan miehistäkään ole mukavaa katsella isoja jalkoja, onneksi minulla on sirot jalat kokoa 36. Löytyy aina naiselliset kengät, ei tarvitse miesten osastolta ostaa lenkkareita.
Kommentit (78)
onneksi kokoa 42 valmistetaan (tai siis tilataan) liikkeisiin useampaa mallia ja useampia pareja. Minä pitkähkönä tytsynä (176cm) olen aina kammonnut korkkareita, niissä olen vielä pitempi kuin muut. Ja lempivaatteeni (eli tuulipuvun) kanssa ei korkkarit natsaa. Pukeudun pääsääntöisesti urheilullisesti sään mukaan, sillä liikun kesät talvet fillarilla tai kävellen.
Mulla on kapea jalka ja piiiiiitkät varpaat, joten kaikki miesten lestit eivät ihan natsaa, mutta kyllä tässä on tähänkin asti löydetty kenkiä. Spesiaaliliikkeistä ostetut isot naisten kengät ovat kalliita (ja suurimmaks osaks rumia) että olen mieluummin ollut ilman kuin hommaannut kalliit ja rumat kengät. Jos jostain kaupasta sattuu löytämään sellaiset kengät jotka miellyttää silmää ja mahtuu jalkaan, ne on ostettava vaikka niitä ei sillä hetkellä tarvitsisi..
eli on hankaloittanut elämääni, toisinaan häpeänkin (etenkin piiiiitkiä varpaitani) mutta en usko, että pysyisin pienemmillä jaloilla pystyssä..
meilläkin muuten miehellä jalka kokoa 47, mulla 42, likalla just 4v jalka 30 (muuten siroakin sirompi tyty)
Hävettää tämä 42 jalkani. Hävettää yhtä paljon kuin 90C-kokoiset rintani, ja 58cm päänympärykseni. Ihan voisin maan alla mennä ja pysyä siellä.Toisaalta, voisinhan myös potkia rumempia kääpiöitä pois tieltäni.
tänään viimeksi ostin itselleni uudet talvikengät.
Mieheni oli mukana, makutuomarina ;) Ja ilmeisen mukavaa oli hänen katsella vaimonsa isoja (41-42) jalkoja.
Ja ihan naiselliset saapikkaat ostin, sillä miesten kenkäosastoilla ei tarvitse asoida, ja lenkkareita käytän vain lenkillä.
Miehelläni kengännumero 43, joten häilyvän pieni on jalkojemme kokoero ;)
Pituuseroakaan meillä ei oo paljoa (minä 176 cm, mieheni 181 cm), eikä sekään menoa haittaa.
sanoa, että "kun olen niin kaunis ja rohkeakin". Miksi huudat omaa tyhjäpäisyyttäsi yleisellä foorumilla, että miten voikin suomalainen olla niin onttopää. Hävettää puolestasi.
Ei hävetä. Yksiäkään miesten kenkiä ei ole tarvinnut ostaa siksi, että jalkani on kokoa 40. Olen 176 senttiä pitkä, joten on fysiologisesti mahdotonta, että mulla olisi 36 kenkä.
Tekisi mieli kysyä, että eikö sua hävetä olla lyhyt?
Miestä ei häiritse ja miksi häiritsisi hänellä itsellään on kengännumero 45. Vai onko ap:n mies näitä töppöjalkaisia keskenkasvuisia miehiä.
Itselläni on niin kapea jalka, että on tosi vaikea löytää kenkää joka on 40-41 kokoa mutta kapea lesti.
mun jalka on 42 miehen 46 ja vanhimman pojan 47...........
Ja kiitos kysymästä ei hävetä yhtään olla isokenkäinen, tarviihan pitkällä naisella jolla isot rinnat olla jotkut mikä pitää tuulessa pystyssä :P
selviämme useimmin ongelmitta synnytyksistä verrattuna sellaisiin joilla on pienet jalkaterät.
t.169cm ja kengännumero 41
Kyllä kanoottiretkille pääsee sitten erikseen, jos haluaa ;-)
Ilmeisesti Porvoosta ei löydy kuin pieniä naisten kenkiä.
mutta eipä tulisi mieleenkään että joku itseänsä (tai muita) arvottaisi kengännumeron perusteella. Pahasti on elämänarvot kallellaan jos ihmisarvoa kengän koolla mittaa.
ja miksi pitäisi? Kenkäni ovat kokoa 40-41-42 mallista ja valmistajasta riippuen. Minun itsetuntoni ei ole kengänkoosta kiinni :)
jolle ei mitään voi? Jalan koko on erittäin pieni murhe, jos nyt on murhe ollenkaan. Itse olen 180-senttinen pystyvä nainen ja suhtaudun suvaitsevaisesti niihin kääpiöihin, jotka tarvitsevat apua hattuhyllylle ylettääkseen. Yleensä he ovat myös niitä pienijalkaisia, mutten ole koskaan tullut ajatelleeksi, että heidän pitäisi hävetä kokoaan.
Ollaan erilaisia, ollaan tyytyväisiä itseemme. Kauneus on katsojan silmässä kuitenkin.
Voisiko sen vääntää niin, että naisen kengän koko on suhteessa naisen älykkyyteen?! Mitä isompi jalka sen fiksumpi nainen!!! Tästä keskutelusta käy ilmi tuollainen asia!
Mulla on kengistä riippuen 36-38 mut mitä sitte. Näköjään on kaikille löytyny kengät jalkaan koosta riippumatta. Ongelma on vissiin joittenki pienijalkasten korvien välissä ku ei oo elämässä mitää muuta kehumista. raaaukat. Elämässä mitää saavutettu ni pitää kehua jaloillansa.
(Nyt joku tietty mittaa nenäänsä ku jäi päästötodistus jo peruskouluun)
Siis, kun minä etsi itselleni normaalinättejä kenkiä koossa 36, niin valikoimaa on hyvin vähän. Se ainoa pari on jo mennyt, eikä 37:kaan ole paljon jäljellä. Niitä hiivatin veneitä kyllä löytyy. Voisin toki ostaa yhden 42-kenkään ja surffailla sillä.
Meillä miehen jalka on kapea 41, ei meinaa hänkään löytää itselleen kenkiä miesten puolelta. Ovat leveitä ja liian isoja. Jättikoipiset rulaa...
Oma jalka "kasvoi" kahdella koolla kahden lapsen jälkeen joten nyt koko on 41-42, mallista ja valmistajasta riippuen.
Miehellä 46-47 kokoinen jalka (on 192cm pitkä), tyttärellä kohta 4 v. on nyt 27 ja pojalla 2,5v kenkäkoko 25-26.
Hyvin tuo mies mun jalkojani kestää. Tosin omat "lempikenkäni" ovat eräkengät,kumisaappaat, ulkoilulkengät tai sandaalit ;) Korkkareita inhoan, ulkona tulee oltua sen verran ettei sinne korkkareilla oikein mieli tee. Koirat pakottavat ulkoilemaan, myös harrastukset (mm. metsästys sekä koirakoulujen vetäminen). Koiratreeneissä ei viitsi korkkareissa olla, varsinkaan suolammella ;)
Omat kengät löytyvät kyllä naistenostastolta niin halutessani, myös ne inhottavat korkkarit mitä kaapistani myös löytyy juhlatilaisuuksia varten...
Herran jestas sentään, tekee meistä naisista todella naurettavia ja vielä useamman miehen edessä.. hävettää
Ja tiedoksi ap, juuri Italiassa oli kenkäkauppoja joissa myynnissä vain isoja naisten kenkiä ja miten kauniita!