paljonko palkkaa sukulaistytölle joka tulee kesäksi hoitamaan lapsia?
kyseessä minun 16v pikusiskoni joka muuttaa meille kesäksi hoitamaan lapsiamme 2kpl.
työhön kuuluu lastenhoito päivisin 5 päivää viikossa ja ruoan lämmmittäminen tai laittaminen. muta ei tarvitse hänen tehdä.
täyden ylläpidon hän saa meiltä.
lapset ovat iältään 1v ja 2½v
paljonko siis sopiva palkka?
Kommentit (76)
täällä kauhistellaan, että jaksaako ja kykeneekö 16-vuotias moiseen? Itse olen varmaan 12-13-vuotiaasta hoitanut toisten lapsia. Taisin olla 14 tai 15, kun pyöräilin joka päivä siskoni luo 10 kilometriä suuntaansa ja hoidin koko päivän hänen kahta lastansa. Kuukauden ajan kesällä ja ihan hyvin jaksoin. Palkka ei ollut kovin suuri, mutta kun ei tuon ikäisellä muutenkaan ole kummoisia rahanhankkimismahdollisuuksia, niin tuo 500 euroa kuussa kuulosta enemmän kuin hyvältä minusta.
ja " koe aika" tytölle että saa luovuttaa ja lopettaa työn jos ei vielä jaksa tuollaista vastuuta. mutta moni samanikäinen on jo ihan valmiita " kunnon" työhön. jotkut nuoremmatkin käyvät jo kesätöissä. 16-vuotias on jo nuori aikuinen.
kun aikuiselle,mutta kysyn vaan,kuinka moni teistä maksaa päivähoitomaksua 1500e nettona kuussa?
En usko että yksikään.
Ollaan sitten yksityisellä,tutulla tai palkattu hoitaja kotona
yleensä makseta paljon paskaakaan. Ihanko oikeasti joku maksaisi 1000 euroa ja siitä ylöspäin. Mun mielestä joku 400-500 euroa olisi kohtuu palkka.
Ihmisillä on aika omituinen käsitys nykypalkoista. Minä sanoisin myös sopivaksi palkaksi noin 500 euroa.
Kyseessä kuitenkin OMA SISKO. Ja jälleen kerran, hyvät av:laiset, miettikää paljonko toi olisi markkoina! 1200mk/kk siskolle, siis lasten tädille, palkaksi.
Eihän tuo ole mikään OIKEA työpaikka, eli ei todellakaan tule verrata sellaiseen! Ja varsinkin jos pimeenä maksaa.
Itse hoidin siskon tyttöä yhden kesän ILMAN MITÄÄN PALKKAA. Ikää jotain 17v. Ei tullut edes mieleen pyytää palkkaa!!
Kummallista porukkaa täällä....
tulisi hoitamaan lapsiasi ihan hyvää hyvyyttään. Kyllä ehdottomasti nettona vähintään se 1000e.
ja jos mun sisko sellaista kehtaisi ehdottaa nii nen menisi sen lähettyville enää ikinä muuallakaan. Ei sukulaisuus oikeuta hyväksikäyttöä!
Tytär leikitti kahta 5 vuotiasta viimekesänä 3 tuntia päivässä ja sai siitä 600, eikä muuta tarvinnut tehdä.
Jos tienaisin 1400 ¿/kk en menisi töihin.
ja minimitoimeentulo on 950 egee, eli ton verran maksaisin.
Suomen palkkatasot sinulla. Ai että tonni rahaa viidestä päivässä viikossa, johon ei ole edes koulutusta. Johon vielä sisältyisi ruoat, salli mun nauraa!
kun miettii että lapsilisät 200e + kht 300e kuntalisä meillä täälä ei ole.
-ap-
ei siitä onko 1000 euroa vähän vai paljon...
Moni lastentarhanopettajakaan ei saa kuin esim. 1200 euroa verojen jälkeen ja siitä maksavat ruoat, asumisen ym. Täysin järjetöntä siis maksaa 1000 euroa alaikäiselle tytölle joka saa asua ja syödä ilmaiseksi.
Nimittäin pätevä ammattitaitoinen, kokemusta omaava lastenhoitajakaan ei saa kahden lapsen hoitamisesta 1500 e/kk. Eikä saa päiväkodissakaan tuollaista kk-palkkaa.
Joten miski 16-vuotiaalle pitäisi noin paljon maksaa? Samalla kun kustantaa hänen elämisensäkin?