Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko palkkaa sukulaistytölle joka tulee kesäksi hoitamaan lapsia?

Vierailija
11.03.2008 |

kyseessä minun 16v pikusiskoni joka muuttaa meille kesäksi hoitamaan lapsiamme 2kpl.

työhön kuuluu lastenhoito päivisin 5 päivää viikossa ja ruoan lämmmittäminen tai laittaminen. muta ei tarvitse hänen tehdä.

täyden ylläpidon hän saa meiltä.

lapset ovat iältään 1v ja 2½v

paljonko siis sopiva palkka?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ehdottanut, että pitäisi palkka maksaa puhtaana käteen. Totta kai verot! Miksi kannattaisi opettaa nuori jo veronkiertoon ja petoksen tielle 16-vuotiaana.

En tiedä mitä jätskikiskalla saa liksaa. Heitin tuon 1000-1200 arvion siitä, kun itse noin 15-20 vuotta tein kesätöitä ja silloin kuukausipalkka oli yleensä noin 4500-5000 mk, siksi kuvittelin että nykyään voisi tienata ehkä tonnin ja jopa reilustikin.

Toki jos nuorella on muitakin intressejä kuin rahan tienaaminen, niin silloin palkka voi olla pienempi. Jos taas kyseessä on siskon lastenhoito tai mikä tahansa muu kesätyö, niin minusta on reilua maksaa saman verran kuin kesätöistä nykyään saa.

Se joka ehdotti, että lastenhoidosta voisi maksaa saman verran liksaa kuin mistä tahansa kesätyöstä saisi, esimerkiksi sen tonnin jätskikiskalla.

Vierailija
22/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin oisin 16-vuotiaana tullut ilomielin hoitamaan kahta lasta jos olisin saanut tuon 600-700e/kk niinkuin ap ilmoitti ehkä maksavansa!

Hoidin nimittäin paljon paljon pienemmällä palkalla tuossa iässä ja perheessä saattoi olla neljäkin pientä lasta! Ja lisäksi tein kaikki kotihommatkin. Eli kyllä jos sen 500e maksaa + täysihuolto ni mun mielestä palkka on tuon ikäiselle tosi hyvä!!! Jos tuossa iässä menee kunnalle kesätöihin, ni siitä maksetaan 200e/2 viikkoa. Eli ei 16-vuotias saa kyllä mistään tuon enempää rahaa.. Eikä kahden lapsen hoitaminen pitäisi olla tuon ikäiselle liian rankkaa!! kyllä tuossa iässä pitää osata jo töitä tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsi juuri viime kesänä ja noin 800 euroa sai 4 vk työstä.

Vierailija:

eli niille jotka ei muualta saa. Näitä hommia sanotaan " tienaa tonni" -töiksi ja se käsittää siis " kuukauden" , mutta useimmiten käytännössä 3 viikon pestin. jos aiot maksaa vähemmän, varaudu siihen, että tyttö todella mene ejonnekin muualle rasittumaan, tai vaihtoehtoisesti pitää sinua todella mulkkuna kun vedätys selviää hänelle myöhemmin.

Vierailija
24/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 800 euroa 5 vk työstä

Vierailija
25/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänen ei tarvi maksaa veroja. Itse olin 15v lastentarhassa 3 viikkoa töissä tienaa tonni palkalla. Siis markka aikaan.

500¿ on sopiva palkka mielestäni Kuukauden hommasta.

Vierailija
26/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään täällä meillä palkka on kuukauden työstä 715 ¿/kk ja työaika on 38,25 tuntia viikossa.

Vierailija:

eli niille jotka ei muualta saa. Näitä hommia sanotaan " tienaa tonni" -töiksi ja se käsittää siis " kuukauden" , mutta useimmiten käytännössä 3 viikon pestin. jos aiot maksaa vähemmän, varaudu siihen, että tyttö todella mene ejonnekin muualle rasittumaan, tai vaihtoehtoisesti pitää sinua todella mulkkuna kun vedätys selviää hänelle myöhemmin.

Vierailija
27/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 16 v ei ole lapsi ja lastenhoito ei todellakaan ole mitenkään rankkaa hommaa. Hoidin itse paljon 13 vuotiaasta alkaen siskojeni lapsia ja sain varmaan kympin pari sillon tällön (markka aika). Omista lapsistani vanhin on nyt 16 vuotias ja poika. Hän hoitaa nuorempiaan aina tarvittaessa ja hyvin pärjää.

Nykyään ei kukaan alle täysikäinen saisi tehdä palkallista työtä, kun se saattaa rasittaa. Huh heijaa, ilmankos tulee niin hemmetin vetelää sakkia nykynuorista. Armeijakin on jo liian kova koulu ja se keskeytetään herkästi.

600 euroa on sopiva liksa ja sillä tsipuli.

Vierailija
28/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ja hommakin on niin " rankkaa" . Tytöstä taitaa tulla aikamoinen lellikakara.

Vierailija
29/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettu kaikille hoitajille MLL:n taksan mukaan eli noin 8 euroa tunti pääkaupunkiseudulla. Tuon saa myös siskoni, tosin jo aikuinen, 30-vuotias, joka hoitaa lastamme viisi viikkoa kesällä. Tuo pätkä tulee siis maksamaan 1600 euroa meille. Suunnilleen sen, joka minulla jää käteen kuukaudessa. MUTTA, jos haluaa henkilökohtaisen lastenhoitajan, siitä on maksettava, ei voi verrata kunnalliseen hoitoon.

16-vuotiaalle maksaisin kyllä tuhat euroa kuussa, alle sen alkaa olla mielestäni riistomeininkiä. JA ap:n oma palkka ei vaikuta tähän, sillä olisihan hänellä mahdollisuus myös laittaa lapset kunnalliseen hoitoon, jos maksaminen yksityiselle hoitajalle tuntuu liian kalliilta.

Vierailija
30/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Pirkanmaan kunnissa. Ja siinä siis nimenomaan tienaa tonnin, euroissa.

Vierailija:

Nimi oli markka-aikana...nykyään täällä meillä palkka on kuukauden työstä 715 ¿/kk ja työaika on 38,25 tuntia viikossa.

Vierailija:

Kun minä itse olin markka-aikana kesätöissä, palkat olivat tosiaan tuolla 3000-5000 markan tienoilla kuukaudessa. Ei kai kukaan olisi 1990-luvun alussakaan enää lähtenyt tuhannella markalla kesäksi mihinkään kitumaan!

Vierailija
31/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 2 viikkoa ja todellakin siitä sai 1000 markaa, ja olin helkkarin onnellinen siitä rahasta.

Vierailija
32/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

maksettu kaikille hoitajille MLL:n taksan mukaan eli noin 8 euroa tunti pääkaupunkiseudulla. Tuon saa myös siskoni, tosin jo aikuinen, 30-vuotias, joka hoitaa lastamme viisi viikkoa kesällä. Tuo pätkä tulee siis maksamaan 1600 euroa meille. Suunnilleen sen, joka minulla jää käteen kuukaudessa. MUTTA, jos haluaa henkilökohtaisen lastenhoitajan, siitä on maksettava, ei voi verrata kunnalliseen hoitoon.

16-vuotiaalle maksaisin kyllä tuhat euroa kuussa, alle sen alkaa olla mielestäni riistomeininkiä. JA ap:n oma palkka ei vaikuta tähän, sillä olisihan hänellä mahdollisuus myös laittaa lapset kunnalliseen hoitoon, jos maksaminen yksityiselle hoitajalle tuntuu liian kalliilta.

Herää kysymys, mitä järkeä sinun on mennä töihin, jos saamasi palkka menee lasten hoidon palkkioon? Kyllä minä olisin siinä tapauksessa mieluummin lasten kanssa kotona.

Vierailija
33/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin 2v, 4v ja 7v ja ihan hyvin jaksoin, ei ole liian rankkaa, kun ei tarvitse siivota ja valmistaa aterioita alusta loppuun. 500 olisi sopiva summa/kk

Vierailija
34/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin 17-vuotiaana yhden kesän neljää alle kouluikäistä lasta ja sain palkkaa 25e/päivä.. siis 125e/viikko ja kuukaudessa 500-600e. Ja pidin sitä kyllä ihan hyvänä palkkana. :) Kahdeksan tuntista päivää tein.

Vierailija
35/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidin vuonna 2002 neljää lasta (4v, 2v ja 4kk ikäiset kaksosvauvat) parin kuukauden pätkän huikealla 800 euron palkalla. Maksoin asumiseni siivoamisella ja omat ruokakuluni maksoin rahana. Ja se oli kannattavaa, muuta työtä ei ollut siihen hätään tiedossa. Eihän ap:n siskon ole mikään pakko tulla töihin jos se esim. 600e tuntuu liian pieneltä rahalta!

Minusta tuossa kannattaa ajatella sitä, mikä raha nuorella jää käteen pakollisten menojen jälkeen. Ei välttämättä aikuisella jää tuon enempää, kun on maksanut vuokrat, ruuat ym. Ei todellakaan.

Vierailija
36/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani oli siis bruttona sen 800e/kk.

Ja en asunut kotona.

Ja olin täysi-ikäinen.

Vierailija
37/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hoitamisesta ehkä 300, etenkin kun tuo yksi olisi noin kamalan pieni...

Vierailija
38/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko pystytte maksamaan?

Vierailija
39/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää viikossa 8-10h päivässä?

1500e kuussa. 350e viikossa.

Vierailija
40/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee ihan sellaista normaalia työpäivää, 7-8h, niin kyllä antaisin vähintään tuon 1000e nettona kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi