paljonko palkkaa sukulaistytölle joka tulee kesäksi hoitamaan lapsia?
kyseessä minun 16v pikusiskoni joka muuttaa meille kesäksi hoitamaan lapsiamme 2kpl.
työhön kuuluu lastenhoito päivisin 5 päivää viikossa ja ruoan lämmmittäminen tai laittaminen. muta ei tarvitse hänen tehdä.
täyden ylläpidon hän saa meiltä.
lapset ovat iältään 1v ja 2½v
paljonko siis sopiva palkka?
Kommentit (76)
Kysy sukulaistytöltä mitä hän toivoisi palkaksi? Etteköhän pääse yhteisymmärrykseen. Ikävä jos homma ei toimikaan kesällä jos likka on tyytymätön palkkaansa.
Olisiko 5-8 euroa/päivä OK? Minä en kyllä tuolla palkalla tekisi töitä, mutta enpä ole enää 16 vuotias :)
En alkaisi hyväksikäyttämään nuorta, se ei varmaankaan tajua kuinka vaativaa työtä toi on.
itse teen 3 vuoro työtä mutta mies 7-17 eli välillä lyhyempiä päiviä mutta max sen 8h päiviä. illat vapaat ja viikonloput.
-ap-
16-vuotias saa varmasti kotonaankin täyden ylläpidon, joten sen en katsoisi nyt palkkaan vaikuttavan. 1 000 euroa on kyllä älyttömän paljon, olisin itse enemmän esimerkiksi 500 euron kannalla.
siskoni on kyllä paljon meillä ollut ja nähnyt mitä lastenhoito on.
-ap-
Mitä ihmeeen väliä sillä taas on että 16-vuotias saa kotona asuessaa täyden ylläpidon?
nettona 1500e,aika rajua .
Minäkin (aikuinen) voin tulla 2 lasta hoitamaan ja lämmittää ruoan sillä rahalla :))
Tai voisin,jollei töissä tarvitsisi olla.
joo. Aikuisten töissä se, että työ edellyttää asumista poissa omasta kodista, toisella paikkakunnalla otetaan huomioon LISÄKORVAUKSENA. Siis päivärahoina jne.
Miksi muuten 16-vuotiaan työ pitäisi olla helppoa? Särkyykö se 16-v siitä että tekee palkkatyötä jonka kokee rankaksi?
koska kyseessä on 16-vuotias tyttö, joka ei kotonaankaan asuessaan joudu asumisestaan ja ruuastaan maksamaan. Tai sitten ap voi tietysti pyytää tuon summan tytön vanhemmilta. Eli tyttö saa palkan tekemästään (rankasta) työstä ja sillä sipuli.
tyttö tietää ja on nähnyt mitä tämänperhen lastenhoito on niinkuin sen jo teille sanoin.
ja itse oli kiinnostunut tulemaan.
-ap-
Ja sinuna ja miehenäsi tekisin jonkinlaisen varasuunnitelman, jos käykin niin ikävästi, että homma tuntuu tytöstä liian raskaalta.
Jos hankin työn toiselta paikkakunnalta, en saa mitään korvauksia siitä että pidän asunnnon enbtiselläkin paikkakunnalla.
Vierailija:
joo. Aikuisten töissä se, että työ edellyttää asumista poissa omasta kodista, toisella paikkakunnalla otetaan huomioon LISÄKORVAUKSENA. Siis päivärahoina jne.
eikai hän nyt rahoja rupea omilta vanhemmiltaan pyytämään!
Vierailija:
nettona 1500e,aika rajua .
Minäkin (aikuinen) voin tulla 2 lasta hoitamaan ja lämmittää ruoan sillä rahalla :))
Tai voisin,jollei töissä tarvitsisi olla.
Vai ootko sä sitäkin mieltä, että on ok maksaa naiselle vähemmän kuin miehelle samasta työstä? Tai kiinalaiselle voi maksaa vähemmän kuin suomalaisen minimipalkan vaikka tulisi Suomeen töihin? Tai vammaisia saa pitää orjatyössä?
on liian nuori tuollaiseen työhön, hah.
minun ei kannata häntä hoitamaan ottaakkaan koska itse tienaan bruttona n.1400e
joten en ala hoitajalle maksamaan enemmän palkkaa mitä itse tienaan.
-ap-
No mun mielestä 1000-1200 euroa voisi olla ihan sopiva liksa. Sen verran tienaisi varmaan jätskikiskalla tai muussa vastaavassa kesätyössä.
Jos kahden lapsen hoito on kotona kamalan vaikeaa, niin mitenköhän me äidit siitä suoriudumme?
Jos kyseessä on vielä pikkusisko, niin luulisi, että olisi helppo huolehtia jaksamisesta ja mitä tehdään jos ei jaksa.
niin ehkä 25e per päivä! ja kun kyseessä alaikäinen jolla ei omia menoja ole.