Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko palkkaa sukulaistytölle joka tulee kesäksi hoitamaan lapsia?

Vierailija
11.03.2008 |

kyseessä minun 16v pikusiskoni joka muuttaa meille kesäksi hoitamaan lapsiamme 2kpl.

työhön kuuluu lastenhoito päivisin 5 päivää viikossa ja ruoan lämmmittäminen tai laittaminen. muta ei tarvitse hänen tehdä.

täyden ylläpidon hän saa meiltä.

lapset ovat iältään 1v ja 2½v

paljonko siis sopiva palkka?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä 25e per päivä! ja kun kyseessä alaikäinen jolla ei omia menoja ole.

Vierailija
42/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sukulaistytöltä mitä hän toivoisi palkaksi? Etteköhän pääse yhteisymmärrykseen. Ikävä jos homma ei toimikaan kesällä jos likka on tyytymätön palkkaansa.

Olisiko 5-8 euroa/päivä OK? Minä en kyllä tuolla palkalla tekisi töitä, mutta enpä ole enää 16 vuotias :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi hyväksikäyttämään nuorta, se ei varmaankaan tajua kuinka vaativaa työtä toi on.

Vierailija
44/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen 3 vuoro työtä mutta mies 7-17 eli välillä lyhyempiä päiviä mutta max sen 8h päiviä. illat vapaat ja viikonloput.

-ap-

Vierailija
45/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias saa varmasti kotonaankin täyden ylläpidon, joten sen en katsoisi nyt palkkaan vaikuttavan. 1 000 euroa on kyllä älyttömän paljon, olisin itse enemmän esimerkiksi 500 euron kannalla.

Vierailija
46/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni on kyllä paljon meillä ollut ja nähnyt mitä lastenhoito on.

-ap-

Vierailija
47/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
48/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeeen väliä sillä taas on että 16-vuotias saa kotona asuessaa täyden ylläpidon?

Vierailija
49/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona 1500e,aika rajua .

Minäkin (aikuinen) voin tulla 2 lasta hoitamaan ja lämmittää ruoan sillä rahalla :))

Tai voisin,jollei töissä tarvitsisi olla.

Vierailija
50/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Aikuisten töissä se, että työ edellyttää asumista poissa omasta kodista, toisella paikkakunnalla otetaan huomioon LISÄKORVAUKSENA. Siis päivärahoina jne.

Vierailija
51/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten 16-vuotiaan työ pitäisi olla helppoa? Särkyykö se 16-v siitä että tekee palkkatyötä jonka kokee rankaksi?

Vierailija
52/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyseessä on 16-vuotias tyttö, joka ei kotonaankaan asuessaan joudu asumisestaan ja ruuastaan maksamaan. Tai sitten ap voi tietysti pyytää tuon summan tytön vanhemmilta. Eli tyttö saa palkan tekemästään (rankasta) työstä ja sillä sipuli.

Vierailija
53/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tietää ja on nähnyt mitä tämänperhen lastenhoito on niinkuin sen jo teille sanoin.

ja itse oli kiinnostunut tulemaan.

-ap-

Vierailija
54/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinuna ja miehenäsi tekisin jonkinlaisen varasuunnitelman, jos käykin niin ikävästi, että homma tuntuu tytöstä liian raskaalta.

Vierailija
55/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankin työn toiselta paikkakunnalta, en saa mitään korvauksia siitä että pidän asunnnon enbtiselläkin paikkakunnalla.

Vierailija:

joo. Aikuisten töissä se, että työ edellyttää asumista poissa omasta kodista, toisella paikkakunnalla otetaan huomioon LISÄKORVAUKSENA. Siis päivärahoina jne.

Vierailija
56/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai hän nyt rahoja rupea omilta vanhemmiltaan pyytämään!

Vierailija
57/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nettona 1500e,aika rajua .

Minäkin (aikuinen) voin tulla 2 lasta hoitamaan ja lämmittää ruoan sillä rahalla :))

Tai voisin,jollei töissä tarvitsisi olla.

Vai ootko sä sitäkin mieltä, että on ok maksaa naiselle vähemmän kuin miehelle samasta työstä? Tai kiinalaiselle voi maksaa vähemmän kuin suomalaisen minimipalkan vaikka tulisi Suomeen töihin? Tai vammaisia saa pitää orjatyössä?

Vierailija
58/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian nuori tuollaiseen työhön, hah.

Vierailija
59/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei kannata häntä hoitamaan ottaakkaan koska itse tienaan bruttona n.1400e

joten en ala hoitajalle maksamaan enemmän palkkaa mitä itse tienaan.

-ap-

Vierailija
60/76 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä 1000-1200 euroa voisi olla ihan sopiva liksa. Sen verran tienaisi varmaan jätskikiskalla tai muussa vastaavassa kesätyössä.

Jos kahden lapsen hoito on kotona kamalan vaikeaa, niin mitenköhän me äidit siitä suoriudumme?

Jos kyseessä on vielä pikkusisko, niin luulisi, että olisi helppo huolehtia jaksamisesta ja mitä tehdään jos ei jaksa.