Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunta ei pystynyt osoittamaan paikkaa kahdessa viikossa, kuinka olette toimineet?

Vierailija
11.03.2008 |

Eli kyseessä yllättävä työllistyminen ja hoitopaikkaa eivät tosiaan ole kahdessa viikossa löytäneet, työt alkavat torstaina!

Jankutetaan vaan, että yrittäkää keksiä varmuuden vuoksi joku hoitaja, että pystyt aloittamaan työt suunnitellusti. Herranen aika, heidän velvollisuutensahan se on!!!

Mummot, ukit, kummit ovat jo talvilomansa pitäneet, joten miehen palkattomaan on lopulta turvauduttava. Eikä varmaan ole lakipykälien mukaistakaan, että lapset joutuu viemään suoraan outoon hoitopaikkaan täydeksi hoitopäiväksi(jos se nyt viime tipassa ihmeen kaupalla järjestyisi)!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi juuri ennen kuin nuorin lapseni täytti kolme vuotta. Isä oli ollut heidän kanssaan kotona. Kun kerran olin työtön, en mielestäni tarvinnut päivähoitopaikkaa lapsille ja olihan se muutenkin sekava tilanne. Koko ajan hain työvoimapoliittisiin koulutuksiin. Sitten miehelleni tuli kutsu leikkaukseen ja ajattelin jo, että hyvä, kun olen kotona. Mutta viikkoa ennen mieheni leikkausta minulle tuli kutsu työvoimapoliittiseen koulutukseen, joka alkaisi samana päivänä kuin mieheni leikkaus.

Koska en tiennyt näitä päivähoitosysteemejä, soitin suoraan jonnekin isolle pomolle ja kerroin huoleni itku kurkussa. Hän sanoi, että minun pitää tehdä päivähoitohakemus heti jossain päiväkodissa, niin katsotaan, mitä tapahtuu. Kahden päivän päästä minulle soitettiin ja sanottiin, että kahdelle lapselleni on löytynyt päivähoitopaikka.

Eli kyllä yllätyksiä sattuu, eikä aina voi kaikkea ennustaa.

Naapurini tosin teki päivähoitohakemuksen ajoissa. Hänelle kuitenkin sanottiin, että lapset eivät saa päivähoitopaikkaa ennen kuin hän osoittaa, että hänellä on työpaikka, koska työ oli perusteluna päivähoitopaikan hakemiseen. Hän saikin sitten päivähoitopaikan heti, kun osoitti saaneensa työpaikan.

Vierailija
42/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni hoidin molemmat kotona siihen, että nuorempi oli neljä. Minulla oli tukiverkko hommattuna avuksi siltä varalta, että hoitopaikkoja ei heti järjesty. Sen järjestämiseenhän oli vuosia aikaa, kuten oli myös ap:llä.

29

Minulla ja miehelläni suku asuu kaukana. Minun sukuni erityisesti on erittäin kylmää, joten he eivät auta, vaikka asuisivat naapurissakin. Tässä tapauksessa asuvat kuitenkin kaikki eri kaupungeissa ja kaukana toisistaan.

Naapurit eivät todellakaan ole sellaisia, että he olisivat valmiit auttamaan.

Hyviä ystäviä minulla on, mutta olen hankkinut ne tässä 20 vuoden aikana. Niinpä silloin 10-20 vuotta sitten he asuivat lähellä, mutta eivät enää. Tapaamme silloin tällöin, mutta mitään lastenhoitoapua en voi heiltä odottaakaan jo asuin paikan takia, mutta myös siksi, että he ovat kaikki työssäkäyviä ihmisiä.

Eli turvaverkkoa ei voi hankkia tuosta noin vain, vaikka mitä sanoisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on terapeuttinen hoitopaikka puheenkehityksen viivästymisestä johtuen, eli lapsi tarvitsee päivittäin ikäistensä esimerkkiä jotta puhe edistyisi. Kotona tälläista ikäistä seuraa ei ole, vaan sen saa päivähoidosta, jonka lisäksi puheterapia alkaa syksyllä ( nyt kun ei ole vapaita terapeutteja ). Hoidon tarve on todettu keskussairaalatason neurologisissa tutkimuksissa puheterapeutin ja neurologin toteamina. Te mammat ette voi tietää kaikkien päivähoidossa olevien lasten taustoja ja mahdollisesti päteviä syitä, jonka vuoksi lapset päivähoidossa ovat siitäkin huolimatta että toinen vanhemmista on kotona.

Vierailija
44/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö 29 ymmärtämään, että tilanteita on ERILAISIA. Nytkin hain töitä lähinnä kesäajalle(jolloin lomia olisi voinut hyödyntää hyvin), mutta tärppäsikin heti, enkä todellakaan aio työstä kieltäytyä siksi että kunta ei hoida VELVOLLISUUTTAAN! Ei ole meidän tehtävä järjestää sitä hoitoa, koska oikeus kunnalliseen hoitoon on (valitettavasti) kaikilla :(

Vierailija
45/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikossa, jos kotona ollut vanhempi työllistyy tai aloittaa opiskelun tai 4 kuukaudessa, jos vanhempi on palaamassa vanhempainvapaalta/hoitovapaalta entiseen työpaikkaansa.

Vantaalla otetaan " äkillisesti työllistyneen" lapsia ylipaikoille, mutta sitten voi tulla vaihto toiseen päiväkotiin, jos sieltä hoitopaikka vapautuu. Ystäväni sai 1,5 viikon odottelun jälkeen hoitopaikan kun aloitti työt ja lapset menivät lähialueen päiväkotiin ylipaikoille.

Tämä on kunnan velvollisuus ja sitä voi vaatia, Vantaallahan on ennakkotapaus kun vanhemmat haastoivat kunnan oikeuteen kun hoitopaikkaa ei järjestynyt lain määräässä ajassa ja kunta jouti maksamaan lasten toisen vanhemman palkan ajalta, jonka tämä jouui olemaan töistä pois hoitopaikkoja odottessa. Siihen kannattaa vedota muuallakin eli yhteys päivähoidon johtajaan ja vaatimalla vaaditte, uhkaatte oikeudella jne.

2. Jokaisella lapsella on oikeus subjektiiviseen päivähoitopaikkaan eli turha vedota siihen, ettei kunnasta paikkaa saa työnhakuvaiheessa. paika hakuun vaan 4kk aikaisemmin ja samat vaatimukset kuin yllä.

Toinen vaihtoehto on, että se työssäkäyvä vanhempi säästää vuosilomapäiviään sille varalle, ettei hoitopaikat irtoa heti kun toinen työllistyy. Joskus niitä joutuu ottamaan siksikin, että töissä joutuu aloittamaan nopeammin kui kahdessa viikossa ja silloin kunnalta ei hoitopaikkaa tipu.

Myös kannattaa harkita yksityistä päiväkotia, yksityistä pph:aa tai hoitajaa kotiin, jos tilanne stressaa eikä löydy sitä kunnallista hoitopaikkaa. Pääasia kai on lasten paras, ei se kuka viime kädessä oli oikeassa. Itse en veisi lapsia päiväkotiin ilman kunnollista harjoitteluaikaa eli jos työt alkaa ensi viikolla, niin kyllä tällä viikolla pitäisi jo tietää missä lapset hoidetaan ja päästä sinne tutustumaan!

Vierailija
46/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on hoitaja kotiin vaikka MLL:n tai työkkärin kautta ja kunta maksaa laskun. Ehdota tätä ja vetoa oikeuksiisi.

Täällä vauva-palstalla me emme sinun ongelmaasi ratko, kukaan meistä ei niitä paikkoja sinulle voi luvata...!

Vierailija
47/47 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan valintakokous on maanantaina ja tiistai-aamuna pitäisi sitten olla lapsia viemässä ihan outoon hoitopaikkaan ja itse myös menossa uuteen työpaikkaan, ei kiva yhtälö ollenkaan :(

Mistä kummasta niitä paikkoja nyt juuri siinä valintakokoukessa tupsahtaa, kyllähän ne nyt tiedossa pitäisi olla aiemmin, että juuri tuolle tutustumiselle olisi jonkinlainen mahdollisuus.

Arggh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän