Kunta ei pystynyt osoittamaan paikkaa kahdessa viikossa, kuinka olette toimineet?
Eli kyseessä yllättävä työllistyminen ja hoitopaikkaa eivät tosiaan ole kahdessa viikossa löytäneet, työt alkavat torstaina!
Jankutetaan vaan, että yrittäkää keksiä varmuuden vuoksi joku hoitaja, että pystyt aloittamaan työt suunnitellusti. Herranen aika, heidän velvollisuutensahan se on!!!
Mummot, ukit, kummit ovat jo talvilomansa pitäneet, joten miehen palkattomaan on lopulta turvauduttava. Eikä varmaan ole lakipykälien mukaistakaan, että lapset joutuu viemään suoraan outoon hoitopaikkaan täydeksi hoitopäiväksi(jos se nyt viime tipassa ihmeen kaupalla järjestyisi)!
Kommentit (47)
yllättäen työllistyneitä, joiden lapsille ei ole hoitopaikkoja kun työttömät vie lapsensa hoitoon, vaikka itse ovat kotona..
vinkunut asiaa täällä päivittäin.
pääsin kouluun,, ja sain yhtäkkiä kuulla että aamu vuoro alkaa 6.00 ja ilta vuoro 14.00 . mulle ilmoitettiin että ympärivuorokautisista paikkaa ei saa. menin paikan päälle, jotta saisin varmuuden. pyysin saada lausunnon jossa todettaisiin että paikkaa ei saa. se pisti vauhtia pakan päällä.
muutaman tunnin päästä tuli soitto että lapseni pääsee yksityiselle hoitoon ja kunta maksaa... vaatikaa mustaa valkoisella.
Lapsella pysyy tuttu hoitopaikka ja vanhempi voi lähteä töihin heti.
Siinä ajassa luulisi ehtivän järjestää lasten asiat ennen töihin menoa.
niin siis lapseni oli siiloin hoidossa se vaan aukesi 7.00 eli kyselin siellä että sanonko lapselle et seiso 1,5 h ulkona ja odota hoitajaa....
kyllä ihmetyttää kun asun pääkaupungissa ja tiedän että en ole ainoa joka nopeasti tarvitsee lapselleen hoitoa.
kyllä seuraavat vaalit menee kovaan syyniin....
Mutta asiaan... astetta enemmän suututtaa juuri tuon takia, että tiedän tuttavien kautta täälläkin olevan näitä virikelapsia hoitopaikkoja viemässä OIKEASTI sitä tarvitsevilta!
Itse olen myös hoitanut velvollisuuteni omien lasten hoidon suhteen, lapset jo 3v ja 5v, joten siitä ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Nyt sen sijaan toivoisin saavanai vähän vastinetta sille, että olen heidät niinkin kauan pitänyt poissa kuormittamasta kunnan toimimatonta järjestelmää!!!
Suonet vielä kerran anteeksi 29!
Tiedän toki, että tässäkin varmasti lakia rikotaan, mutta nyt ei voimat enää riitä siitä tappelemiseen :(
Ja tosiaan, kunnan velvollisuus se hoitopaikka on järjestää, ei meidän töidemme kustannuksella...
Vinkua täällä.
Jos lapsesi kerran ovat tuonikäiset, olisit ihan hyvin ehtinyt hoitaa asian jo vähän fiksummin.
29
Minä en saanut lapsia edes jonoon, ennen kuin oli työpaikka tiedossa, ja sitten vaan sanottiin että jonot on toosi pitkiä..
Kerrotko 29 sitten sen viisauden kiven, kuinka asia OLISI pitänyt järjestää???
Ensin haet paikkaa ja sitten töitä. En ymmärrä miksi sitä hoitopaikkaa aletaan miettiä vasta sitten kun itsellä on työt tiedossa ja pitäisi päästä aloittamaan seuraavalla viikolla! Hieman ennakkosuunnittelua myös vanhemmille, jolloin kunta oikeasti ehti ennakoimaan hoidon tarvetta.
Ei näin maaliskuussa yhtä-äkkiä ole suurta määrää hoitopaikkoja jaossa ja kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika järjestää hoitoa sitä tarvitseville. Varapaikkoja ei enää ole, koska päivähoidollakin tulosvastuu = paikat täyteään 100%:sesti.
Parhaiten paikan saa kun hakee sen 4kk aikaisemmin ja aloitus joko elokuussa tai tammikuussa, jolloin luonnollista poistumaa päivähoidosta.
valittavani asiasta ylemmille tahoille.
Vierailija:
Ensin haet paikkaa ja sitten töitä. En ymmärrä miksi sitä hoitopaikkaa aletaan miettiä vasta sitten kun itsellä on työt tiedossa ja pitäisi päästä aloittamaan seuraavalla viikolla! Hieman ennakkosuunnittelua myös vanhemmille, jolloin kunta oikeasti ehti ennakoimaan hoidon tarvetta.Ei näin maaliskuussa yhtä-äkkiä ole suurta määrää hoitopaikkoja jaossa ja kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika järjestää hoitoa sitä tarvitseville. Varapaikkoja ei enää ole, koska päivähoidollakin tulosvastuu = paikat täyteään 100%:sesti.
Parhaiten paikan saa kun hakee sen 4kk aikaisemmin ja aloitus joko elokuussa tai tammikuussa, jolloin luonnollista poistumaa päivähoidosta.
Huomenna on paikka, kun tänään soitat ja kerrot tilanteen.
Paperit toki voi jättää sisään ja sen tein jo elokuussa. Tätä ihan kunnasta suositeltiin, että osaavat sitten varautua tulossa oleviin lapsiin, hah!
Vierailija:
Johan aikaisemmin kerroin, että täällä ei laiteta aktiiviseen jonoon, ennenkuin työpaikka on tiedossa!
Paperit toki voi jättää sisään ja sen tein jo elokuussa. Tätä ihan kunnasta suositeltiin, että osaavat sitten varautua tulossa oleviin lapsiin, hah!!
Vai oliko niin, ettet alunperinkään töihin halunnut vielä aikaisemmin? Olisi silti kannattanut hakea paikat esin tammikuun alusta ja pitää lapsia ensin lyhyempää päivää nämä 2kk ja nyt sitten kokopäivähoitoon kun työt alkaa.
Itse ainakin olen aina (kahdesti) ensin hakenut lapsille hoitopaikan ja molemmilla kerroilla elokuun alkuun, samalla painottanut että haen töitä ja aion työllistyä vaikka asemanvessoja siivoamaan, joten paikat on tarpeen ja ne on saatu. Sitten olen voinnut keskittyä oman alan töidne etsimiseen ja molemmilla kerroilla ne työkuviot sitten selkeni samoihin aikoihin kun lapset aloitti päiväkodissa.
on hoidossa, ainkin toinen, niin että pystyy " antamaan kupukselle aikaa."
Oon ihan samaa mieltä tuosta, että ne virikepaikat syyniin ja vähän äkkiä. Ja jos äiti on äitiyslomalla, hoidetaan kaikki lapset kotona.
Mene paikan päälle ja pyydä mustaa valkoisella
Lapseni hoidin molemmat kotona siihen, että nuorempi oli neljä. Minulla oli tukiverkko hommattuna avuksi siltä varalta, että hoitopaikkoja ei heti järjesty. Sen järjestämiseenhän oli vuosia aikaa, kuten oli myös ap:llä.
29
Normaalissa tilanteessa (eli äiti jatkaa äitiysloman jälkeen vanhassa työpaikassa) tuo 4kk on aika, jonka kuluessa paikka järjestetään.
Vierailija: