Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa pyytää palkaksi?

Vierailija
11.03.2008 |

Olen tehnyt freelancerina käännöksiä eräälle ravintolaketjulle. Töihin on mennyt n. 12 tuntia. Onko liian suuri korvaus pyytää suosituksia ja illallista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta illallinen riippuu aika monesta asiasta. Se voi heikentää tai parantaa suosituksia. On mielestäni tilannekohtainen juttu. Esimerkiksi sinun ja työnantajasi henkilökemioista riippuu. Siis jos olet saanut muuta palkkaa, niin silloin täytyy miettiä tarkkaan, mitä pyytää.

Vierailija
2/4 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo on joko sivu hintoja tai sitten hinta per sana. Hinta riippuu käännetyn tekstin vaikeudesta. Eli jos kyse on jostain ruokalistan kääntämisestä niin luokitellaan ihan helpoimpii teksteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli osaat asiasi niin tuntiveloitus on reilut 60 eur tai vaihtoehtoisesti 2-3 euroa/rivi, tai käännetty sana 10-15 senttiä. Mutta näitä veloituksia voit käyttää vain jos oikeasti olet pätevä.

Ulkomailla törmää varsin usein näihin mukamas kääntäjien tekemiin käännöksiin kun ravintolat iskevät mukamas suomen kielisen menun käteen. Itse kääntäjänä tekisi aina mieli alkaa punakynän kanssa korjailemaan : )

Vierailija
4/4 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kyseessä on ystäväni omistama ravintolaketju. Saan jo muutenkin tuntuvan alennuksen, mutta ajattelin, että jos illallinen minulle ja muutamalle valitulle seuralaiselle. Kyllähän illallinen viineineen, alkupaloineen, jälkiruokineen jne. tasokkaassa ravintolassa on aika hintava.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä