Tunnetko taviksia, jotka luulevat elävänsä jetset-elämää?
Mulla menee hermo ko. ihmisiin Facebookissa, mutta usein saadaan hyvät naurut porukalla heidän päivityksistään. :D
Parhaita ovat lentokenttäpäivitykset, kun ollaan niin vippeinä (työn takia johtuvista lennoista) loungeissa ja ykkösluokassa. Kun tietää, ettei nämä kuitenkaan ilman työlentojaan ko.paikkoihin pääse jne. Ne, jotka saavat vip-kohtelua paikassa kuin paikassa, ei asiasta hehkuttele pitkin FB:tä ja muuta somea. Itsekään edes keskiluokkaisena en koskaan hehkuttele, mikäli saan upgraden hotelllissa, lennolla tms..
Kiitos, olen puhunut.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:28"]
Juurikin näin. Itse matkustan mieheni kanssa vapaa-ajalla paljon ja esim. platina amexin kautta meillä on sisäänpääsy loungeen joka lentokentällä, jossa on juomat ja ruuat tarjolla. En kertaakaan ole tehnyt näistä paikoista mitään päivityksiä faceen, mun mielestä se on jotenkin moukkamaista ja kertoo ihmisestä paljon.[/quote]
Mitä päivittämistä nyt siinä olisikaan, että saa jotain Rauchin appelsiinimehua ja jotain juustonaksuja, johon kuka tahansa taviskin voi maksaa itsensä sisään?
Myönnän itsekin syyllistyväni matkakuvien latailuun FB:iin, jos vastaan tulee jotain poikkeuksellisen hienoa ja ainutlaatuista, jonka haluan jakaa ystävien kanssa. Lennolle pääsyn odottelu ainoassa edes joten kuten siedettävässä paikassa useimmilla lentokentillä (Helsinki-Vantaa on itse asiassa paras kenttä, jolla olen ollut, se Holy Grail Singapore samoin kuin muut Kauko-Idän hyviksi kehutut ovat vielä kokematta) harvoin on sellainen, jota jaan, vaikka se on myös Euroopassa matkustettaessa usein ainoa paikka, jossa on toimiva wi-fi.
[/quote]
Hoh hoh, näkee ettet ole kyseisissä paikoissa käynyt. Nämä lounget missä me olemme olleet on ollut kyllä ihan suljettuja tiloja. Ei ole rahalla päässyt sisään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:47"]
Mulla menee hermo ko. ihmisiin Facebookissa, mutta usein saadaan hyvät naurut porukalla heidän päivityksistään. :D
Parhaita ovat lentokenttäpäivitykset, kun ollaan niin vippeinä (työn takia johtuvista lennoista) loungeissa ja ykkösluokassa. Kun tietää, ettei nämä kuitenkaan ilman työlentojaan ko.paikkoihin pääse jne. Ne, jotka saavat vip-kohtelua paikassa kuin paikassa, ei asiasta hehkuttele pitkin FB:tä ja muuta somea. Itsekään edes keskiluokkaisena en koskaan hehkuttele, mikäli saan upgraden hotelllissa, lennolla tms..
Kiitos, olen puhunut.
[/quote]
Hohhoh. Loungeen pääsee yleensä kulta/hopeakortilla, ei sillä ole väliä onko se omien vai työlentojen takia olemassa? Kyllä minä ainakin mielelläni kerron jollekin jos saan "VIP kohtelua" esimerkiksi satunnaisella upgradella businessluokkaan (ja pääsen ilmaiseksi loungeen jonne en pääse muuten koska ei ole kulta/hopeakorttia) mistä en todellakaan itse maksaisi. Varsinkin rankan työmatkan jälkeen! Onhan se luksusta jos pääsee kahville tai tälle parjatulle Rauchin mehulle hiljaisempaan loungeen kuin yleiseen kahvilaan, ei minua hävetä siitä kertoa muille koska olen vilpittömästi siitä iloinen :)
Aika hassu aloitus.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 07:12"]
Kiitos, olen puhunut.
[/quote]
missä työssä työnantaja maksaa businessluokan liput? Meillä ainakin mennä siassa.
[/quote]
Meilläkin mennään sikaluokassa, mutta ehkä kyseessä on ne, joilla on niin paljon lentoja, että he saavat jonkun lentoyhtiön ylemmän kortin, jolla pääsee loungeen, saa lippuluokan korotuksia, jne?
[/quote]
Joissakin yrityksissä business-luokassa lentäminen oli vakiokäytäntö menneinä hyvinä vuosina. Itsekin melko satunnaisena ison kv. yrityksen työmatkailijana aloitin lentämisen busineksen puolella joskus 2000-luvun alkuvuosina, vaikka olin tavallinen asiantuntijatehtävissä oleva rivityöntekijä. Sitten melko nopeasti siirryttiin rahvaan puolelle, ja lopulta matkakuluja alettiin ankarasti karsia, jolloin alettiin suosia telekonffia lentämisen sijaan.
No on se kumma asenne teillä, kun ei saisi toisetkaan iloita jostain hauskasta tai pienestä luksuksesta omassa elämässään. Miten se on teiltä pois?
Ei näistä lentokenttäpäivityksistä kannata olla kateellisia, varsinkaan jos ne on työmatkoja. Toisilla työhön kuuluu matkustelu, mutta glamour siitä häviää nopeasti ja matkustaminen alkaa maistua puulta jatkuvan kiireen ja mahdollisten myöhästymisien takia. Eikä hotellissakaan nuku yhtä hyvin kuin kotona. Itse tulee joskus päiviteltyä kun on reissussa ja jos ei ole ollut hetkeen reissussa ja luet tutun päivityksen jostain kentältä, tulee itsellekkin kaipuu päästä reissuun. Niin se vaan menee.
Mä olen tavis, mitään vippejä ikinä nähnytkään. Silti musta on todella kivaa katsella ihmisten matkakuvia alkaen ihan lentokonelärvikuvasta johonkin luxus altaalle shampanjalasien juomiseen. Ihana katsella mitä kaikkea hauskaa muut ovat tehneet, mitä ruokaa missäkin saaneet ja mitä hulppeuksia on sillä kertaa osunut kohdalle.
Ei se ole multa mitenkään pois, jos joku rikas saa rahoilleen vastinetta tai joku tavis pääsee "kuvittelemaan itsestään liikoja".
Lisää vain kuvia jakoon!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:08"]
Muakin ärsyttäisi eräs ystäväpariskunta päivityksineen JOS molemmat oikeasti eivät luonnossa olisi niin mukavia. Elämän perusarvoja heillä kohdillaan vaikka perheen ajankäyttöarvot joskus mietityttää
Heillä 4 lasta 3-11v
Asuvat remontoidussa suuressa omakotitalossa josta armoton velka
Mies matkustaa työkseen Aasiassa- oceaniassa ja saa toki hyvää palkkaa
Ovat monta kertaa vuodessa reissussa, niistä toki aina päivitys, siis mies tietysti eniten (Thaimaa-Irak-itä-Timor-bora bora-Bali-fidzi-Australia ym ym)
Tämän lisäksi nainen käy omilla kirvausreissuillaan monta kertaa vuodessa kavereiden kanssa (Praha, Pariisi, Kööpenhamina ym ym)
Yhdessä ovat kahden reissussa ilman lapsia pari kertaa vuodessa (tänä vuonna mm Singapore-Bali)
Sitten vielä reissut koko perheenä, tänä vuonnakin kesälomareissu 1kk suuntautuen Eurooppaan.
[/quote]
Siis mikä sua nyt rassaa sitten?
Onpas jetsetiä istua lentokentällä loungessa, sen sijaan että saisi olla omassa kodissaan tai tehdä rauhassa töitä konttorissaan. Loungeja nimittäin lähinnä kansoittavat töiden puolesta paljon matkustavat, en itse ole ainakaan kokenut niissä mitään jetset-hohtoa. Mutta vip-kansalla varmaan on omat loungensa? Joillain lentokentillähän (kuten esim Oslossa) loungeen pääsee kuka vain maksamalla, ja sitten on aika paljon näitä joihin pääsee jollain tietyllä luottokortilla, kuten vaikka Dinersilla. Ei ne ainakaan niin hääppöisiä paikkoja ole, vaikka alkoholia onkin tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:47"]Mulla menee hermo ko. ihmisiin Facebookissa, mutta usein saadaan hyvät naurut porukalla heidän päivityksistään. :D
Kiitos, olen puhunut.
[/quote]
kyllä täällä eletään aika jetset elämää ihan arkena.
Maailmassa on aika paljon epäkohtia.
itse tulin just reissusta. tuli kierrettyy melkeen koko eurooppa lentäen monacoo myöden. Yhtään postausta en faceen laittanut ja aika harvat ihmiset edes tietää että olen kotoa poistunut..:)
Miksi ei saisi nauttia siitä, että saa hyvää palvelua tai maistelee kuohuvaa? Minä ainakin tykkään, kun kavereina on nautiskelijoita. Ilo irti elämästä, kun on mahdollista! Harmautta riittää varmasti jokaisella aivan tarpeeksi.
Okei, hieno stoori, mut onko oikeesti pakko pilata hyvä teksti tommosella saakelin "Kiitos olen puhunut" -schaibaa!!??? Vie pohjan kaikelta aiemmin sanotulta!
Tänne piti kuitenkin kertoa :D
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:10"]
itse tulin just reissusta. tuli kierrettyy melkeen koko eurooppa lentäen monacoo myöden. Yhtään postausta en faceen laittanut ja aika harvat ihmiset edes tietää että olen kotoa poistunut..:)
[/quote]
Meillä ainakin mannerten väliset lennot mennään aina busineksessa. Ja koska lennetään paljon, melkein viikottain, on pisteillä saanut mm. kultakortin.
Meillä mannerten väliset busineksesdä ja pisteillä oon saanut kultakortin, jonka etuja voi tietysti käyttää myös henk.koht. matkoilla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:08"]Muakin ärsyttäisi eräs ystäväpariskunta päivityksineen JOS molemmat oikeasti eivät luonnossa olisi niin mukavia. Elämän perusarvoja heillä kohdillaan vaikka perheen ajankäyttöarvot joskus mietityttää
Heillä 4 lasta 3-11v
Asuvat remontoidussa suuressa omakotitalossa josta armoton velka
Mies matkustaa työkseen Aasiassa- oceaniassa ja saa toki hyvää palkkaa
Ovat monta kertaa vuodessa reissussa, niistä toki aina päivitys, siis mies tietysti eniten (Thaimaa-Irak-itä-Timor-bora bora-Bali-fidzi-Australia ym ym)
Tämän lisäksi nainen käy omilla kirvausreissuillaan monta kertaa vuodessa kavereiden kanssa (Praha, Pariisi, Kööpenhamina ym ym)
Yhdessä ovat kahden reissussa ilman lapsia pari kertaa vuodessa (tänä vuonna mm Singapore-Bali)
Sitten vielä reissut koko perheenä, tänä vuonnakin kesälomareissu 1kk suuntautuen Eurooppaan.
[/quote]
No mitä tämäkään on yhtään keneltäkään pois? Kyllähän nyt lomakuvia kuuluu, saa ja pitääkin postailla. Mielummin itse ainakin tuijotan upeita maisemia, kun niitä iänikuisia selfieitä peilin kautta. Itsehän vielä mainitset, kuinka mukava kyseinen perhe on.
Kaivakaa ne herneet pois nenästä ja oppikaa iloitsemaan myös muiden puolesta!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 03:05"]
Aika yleistä. Tavikset ovat niiiiiin toisten tavisten yläpuolella.
[/quote]
Mulle tuli tästä aloituksesta just tollainen olo; ap asettautuu yläpuolelle. :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 07:12"]
Kiitos, olen puhunut.
[/quote]
missä työssä työnantaja maksaa businessluokan liput? Meillä ainakin mennä siassa.
[/quote]
Meilläkin mennään sikaluokassa, mutta ehkä kyseessä on ne, joilla on niin paljon lentoja, että he saavat jonkun lentoyhtiön ylemmän kortin, jolla pääsee loungeen, saa lippuluokan korotuksia, jne?