Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko taviksia, jotka luulevat elävänsä jetset-elämää?

Vierailija
06.08.2014 |

Mulla menee hermo ko. ihmisiin Facebookissa, mutta usein saadaan hyvät naurut porukalla heidän päivityksistään. :D 

Parhaita ovat lentokenttäpäivitykset, kun ollaan niin vippeinä (työn takia johtuvista lennoista) loungeissa ja ykkösluokassa. Kun tietää, ettei nämä kuitenkaan ilman työlentojaan ko.paikkoihin pääse jne. Ne, jotka saavat vip-kohtelua paikassa kuin paikassa, ei asiasta hehkuttele pitkin FB:tä ja muuta somea. Itsekään edes keskiluokkaisena en koskaan hehkuttele, mikäli saan upgraden hotelllissa, lennolla tms.. 

Kiitos, olen puhunut. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:47"]

Mulla menee hermo ko. ihmisiin Facebookissa, mutta usein saadaan hyvät naurut porukalla heidän päivityksistään. :D 

Parhaita ovat lentokenttäpäivitykset, kun ollaan niin vippeinä (työn takia johtuvista lennoista) loungeissa ja ykkösluokassa. Kun tietää, ettei nämä kuitenkaan ilman työlentojaan ko.paikkoihin pääse jne. Ne, jotka saavat vip-kohtelua paikassa kuin paikassa, ei asiasta hehkuttele pitkin FB:tä ja muuta somea. Itsekään edes keskiluokkaisena en koskaan hehkuttele, mikäli saan upgraden hotelllissa, lennolla tms.. 

Kiitos, olen puhunut. 

[/quote]

Johan sattui, onkohan meillä yhteisiä tuttuja. On noita tyyppejä kyllä muutama kappale omassa tuttavapiirissä. 

Vierailija
2/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ihmisten nauttia ja kehua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:49"]

Antaa ihmisten nauttia ja kehua :)

[/quote]

Jotenkin näyttää siltä, että nauttiminen tapahtuu vaan sitä vippeyttään jakaessa somessa. :D Mutta tosiaan, jos siitä saa tyydytyksen, sopii mulle. On se vaan niin hauskaa, kun feediin ilmestyy skumppalasia ja tekstejä etuoikeutetusta asemasta kerta toisensa perään. :) 

Vierailija
4/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, serkkuni on juuri tuollainen. Elää Facebookissa täysin omaa harhaelämäänsä.

Vierailija
5/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä. Tavikset ovat niiiiiin toisten tavisten yläpuolella.

Vierailija
6/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttavani tyrkyttää itseään mukaan kaikkiin Helsingin pintaliitokerman kekkereihin. Yksi tällainen henkilö oli hyvä ystäväni vielä pari vuotta sitten, kunnes tutustui muutamaan pintaliitäjään ja lähti siihen touhuun mukaan. Nyt hänellä on luottotiedot menneet ja hirvittävät velat, koska kaikki hieno on pitänyt tietysti rahoittaa pikavipeillä, osamaksulla ja kulutusluotolla. Facessa koko ajan päivityksiä hienoista helyistä, laukuista, VIP-kemuista ja skumppalaseista. Sääliksi kävisi, jos ei naurattaisi.

Vierailija
7/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hulluimmat jopa maksavat VIP-lipuista. Nähty tämän kesän DBTL:ssä :) 

Vierailija
8/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:47"]

Kiitos, olen puhunut. 

[/quote]

missä työssä työnantaja maksaa businessluokan liput? Meillä ainakin mennä siassa.

Vierailija
9/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sammalla äänestää kokoomusta, joka sitten ajaa vain rahamiesten etuja. Mutta tunteehan sitä itsensä paremmaksi, sen hetken kun äänestys kestää.

Vierailija
10/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolestani kukin saa olla ihan just niin vip kuin sillä hetkellä pystyy edes kuvittelemaan. Ei ole millään lailla multa pois, eikä olis vaikka haluaisin sitä itsekin - satun vaan haluamaan vähän muita asioita. 

MIKSI on naurettavaa, että tavis "kuvittelee" olevansa nautiskelemassa? TAi olevansa tärkeä? Tai edes saavansa palvelua? Miksi tavis ei saisi nauttia, olla tärkeä tai saada palvelua? Eikö ole masentavaa ajatella, että kukaan ei saa saada mitään? Itselleni on tärkeää saada nauttia, olla tärkeä ja tulla palvelluksi, vaikka en välitäkään skumpasta lentokentällä, juon sen mieluummin laiturilla; vaikka ne ihmiset, joilla olen tärkeä, rajautuu aika eri lailla kuin pintaliitäjillä ja vaikka mun tarvitesema palvelu on vähemmän alkoholipitoista ylipäänsä. 

Vierailija
11/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttäisi eräs ystäväpariskunta päivityksineen JOS molemmat oikeasti eivät luonnossa olisi niin mukavia. Elämän perusarvoja heillä kohdillaan vaikka perheen ajankäyttöarvot joskus mietityttää

Heillä 4 lasta 3-11v

Asuvat remontoidussa suuressa omakotitalossa josta armoton velka

Mies matkustaa työkseen Aasiassa- oceaniassa ja saa toki hyvää palkkaa

Ovat monta kertaa vuodessa reissussa, niistä toki aina päivitys, siis mies tietysti eniten (Thaimaa-Irak-itä-Timor-bora bora-Bali-fidzi-Australia ym ym)

Tämän lisäksi nainen käy omilla kirvausreissuillaan monta kertaa vuodessa kavereiden kanssa (Praha, Pariisi, Kööpenhamina ym ym)

Yhdessä ovat kahden reissussa ilman lapsia pari kertaa vuodessa (tänä vuonna mm Singapore-Bali)

Sitten vielä reissut koko perheenä, tänä vuonnakin kesälomareissu 1kk suuntautuen Eurooppaan.

Vierailija
12/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Itse matkustan mieheni kanssa vapaa-ajalla paljon ja esim. platina amexin kautta meillä on sisäänpääsy loungeen joka lentokentällä, jossa on juomat ja ruuat tarjolla. En kertaakaan ole tehnyt näistä paikoista mitään päivityksiä faceen, mun mielestä se on jotenkin moukkamaista ja kertoo ihmisestä paljon.

Vierailija
13/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset on monesti semmosia, ettei ne laita kynttiläänsä vakan alle tällaisissakaan asioissa. Yleensäkin ovat mielellään muiden yläpuolella. Ainakin monesti sellaiset uskovaiset, joilla uskonto on tullut ns perintönä elämäntapana, ei välttämättä omakohtaisena kokemuksena. Tai miten nyt toinen ihminen koskaan voi mennä toisen uskovaisuudesta sanomaan niin tai näin, mutta puhunkin omasta kokemuksesta. Sitten olen huomannut, että niitä aidosti välittäviä inhimillisiä ihmisiä löytyy eniten ateisteiksi itseään nimittävistä. Ehkäpä he kokevat enemmän, että heilöä itsellään on vastuu omasta elämästään ja tekemisistään.

Vierailija
14/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että vaatimattomuus ja "kynttilän vakan alle laittaminen" on Suomessa edelleen niin kovin kovin tärkeää? 

Ei muissa länsimaissa tällälailla hävetä sitä, että nauttii asioista, vaatii ja saa hyvää palvelua ja on oman elämänsä very important person. Kyllä meidän jokaisen pitää olla se vip!

Vierailija
15/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 07:19"]

Ja sammalla äänestää kokoomusta, joka sitten ajaa vain rahamiesten etuja. Mutta tunteehan sitä itsensä paremmaksi, sen hetken kun äänestys kestää.

[/quote]

menihän tässäkin taas monta kommenttia ennen kuin taas tämä...eikö mene jakeluun, että valtiolla on liian raskaat tukisysteemit ja veroja ei voi loputtomasti nostaa? Vaikka tietysti, eihän vassarit niitä veroja ole koskaan maksaneetkaan vaan odottavat ilmaista rahaa muiden taskuista. Sitten kun veronmaksajille riittää lasikojen ruokkiminen, niin vassarit älähtävät.

Vierailija
16/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nolompaa naureskella porukalla jonkun päivitykselle kuin tehdä niitä.

Ja juu, vaikka itse koen matkustelun työläänä, niin minulle tuo on ihan tarpeeksi vippiä ja varmasti seuraisin mielenkiinnolla noitakin päivityksiä jos tuttaviini kuuluisi paljon työn puolesta matkusteleva. Ei mitään tarvetta kadehtia tai naureskella ja jos taas ei kiinnostaisi yhtään matkakohteet tai ihminen olisi muuten vastenmielinen niin en lukisi/jättäisin huomiotta.

Sinä olet nolo ja pahansuopa.

Vierailija
17/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itseäni en puolustele, koska en ole blogisti enkä ole facebookissa...

miksi pitäisi hävetä omaa matkustelua tai ei saisi siitä kertoa? (kysyy itse tosi vähän matkusteleva mutta joka ei silti muiden matkustelua kadehdi vaan kaikki postikortit ihaillaan, joita saadaan toisten lomamatkoilta)

Vierailija
18/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:28"]

Juurikin näin. Itse matkustan mieheni kanssa vapaa-ajalla paljon ja esim. platina amexin kautta meillä on sisäänpääsy loungeen joka lentokentällä, jossa on juomat ja ruuat tarjolla. En kertaakaan ole tehnyt näistä paikoista mitään päivityksiä faceen, mun mielestä se on jotenkin moukkamaista ja kertoo ihmisestä paljon.[/quote]

Mitä päivittämistä nyt siinä olisikaan, että saa jotain Rauchin appelsiinimehua ja jotain juustonaksuja, johon kuka tahansa taviskin voi maksaa itsensä sisään? 

Myönnän itsekin syyllistyväni matkakuvien latailuun FB:iin, jos vastaan tulee jotain poikkeuksellisen hienoa ja ainutlaatuista, jonka haluan jakaa ystävien kanssa. Lennolle pääsyn odottelu ainoassa edes joten kuten siedettävässä paikassa useimmilla lentokentillä (Helsinki-Vantaa on itse asiassa paras kenttä, jolla olen ollut, se Holy Grail Singapore samoin kuin muut Kauko-Idän hyviksi kehutut ovat vielä kokematta) harvoin on sellainen, jota jaan, vaikka se on myös Euroopassa matkustettaessa usein ainoa paikka,  jossa on toimiva wi-fi. 

Vierailija
19/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä negatiivisia ihmisiä. Mahtaa olla elämässänne musta pilvi jokaisesta asiasta. Itse nautin elämästä ja olen onnellinen. Olen iloinen asioista, joita saan kokea, ja jaan kivoja kuulumisiani Facebookiin silloin tällöin niin kuin muutkin. Jos sinä ap käyt halveksimaan minua tuolla tavalla, niin en voi sanoa muuta kuin että voi voi, koita ajatella positiivisesti niin ehkä jonakin päivänä olet yhtä onnellinen kuin minä.

Vierailija
20/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen viestin ensimmäisen lauseen piti siis kuulua:

Mitä päivittämistä nyt siinä olisikaan, että saa jotain Rauchin appelsiinimehua ja jotain juustonaksuja paikassa, johon kuka tahansa "taviskin" voi maksaa itsensä sisälle?