Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maalaiset ovat niin kauhean kateellisia pääkaupunkiseuduilla asuville?

Vierailija
26.11.2008 |

Varsinkin helsinkiläisille?

Väittävät tietysti muuta, mutta kyllä sen voi rivien välistä lukea että katkeria ne ovat meille jotka täällä Helsingissä asutaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi sinne aseella uhkaamallakaan. Mielummin Kainuun korpeen tai perimmäiseen Lappiin

Vierailija
2/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähes 200 neliön talo ja monen hehtaarin tontti, kesämökki, kaksi autoa ja kaikki tämä on maksanut meille vähemmän kuin tuttujen 4h+k+s kerrostaloluukku Helsingissä. Miten voinkin olla näin kateellinen! :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on mukavan tilavaa ja ihana oma rauha. Mielestäni kaupunkilaiset ovat kateellisia meille, vaikkeivat sitä myönnäkään :)

Vierailija
4/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kadehdi yhtään siellä ruuhkassa ja sohjossa eläviä. Se ei ole minua varten. Tietysti olisi kiva kun työpaikkoja olisi tarjolla enemmän, mutta en sitä kateudeksi sanoisi.

Vierailija
5/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaiset asukoon stadissa ja muut kuka missäkin, mitä jumppaamista siinä on?

Vierailija
6/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Helsingissä on ihana käydä, onhan se minun pääkaupunkini! Se on pala minua, koska olen suomalainen. En halua kuitenkaan asua siellä, sori vaan. Minä nautin kaupungista pienissä erissä, joka vuosi pyrin käymään täältä landelta siellä. Ettei sua vain kävisi kateeksi meidän muiden elämä?

Vierailija
7/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Päivän naurut!

Vierailija
8/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta takaisin ei mua sinne saa kirveelläkään.

Sieltä stadista olisin minäkin saanut vain jonkun kämäsen kaksion samalla hinnalla kuin saimme uuden omakotitalon isolla pihalla ja merimaisemalla.

Vierailija
9/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä surku tulee niiden puolesta jotka sinne joutuvat. Ei ikinä sinne...

Vierailija
10/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu ei selitä tuota teidän asennettanne.

t. "maalainen" itsekin, (kaupungissa tosin asun, mutten Helsingissä)

Vierailija
11/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran jopa puolivakavissamme harkitsimme sinne muuttoa.

Ei kuitenkaan kiinnosta vaihtaa tilavaa omakotitaloamme hikiseen kerrostalokämppään ja laittaa lapsia lähiökouluun tai vaihtohehtoisesti kulkea töihin tunnin työmatkaa. Hyvillä alueille olevat omakotitalot pk-seudulla ovat järjettömän hintaisia. Myöskään aamuruuhkissa jonottelu ei kiinnosta.

Vierailija
12/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähes 200 neliön talo ja monen hehtaarin tontti, kesämökki, kaksi autoa ja kaikki tämä on maksanut meille vähemmän kuin tuttujen 4h+k+s kerrostaloluukku Helsingissä. Miten voinkin olla näin kateellinen! :-D

Ja mä en ikinä huolis mitään hehtaarien tonttia, mitä helvettiä sellasella tekee? Samoiletsä siellä tontillas maata ihailemassa?

Mielummin mä asun täällä kerrostaloluukussa (joka muuten maksaa varmaan enemmän kun sun peltos), ihailen kaunista talvimaisemaa lämmitellyllä terassillani, kuin istuisin jossain korvessa maata haistelemassa.

Vierailija
13/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ihan tutkitusti suurin osa suomalaisista todellakin haaveilee omakotiasumisesta :) Suurimalle osalle pk-seudulla asuvista se vain jääkin haaveeksi.

Vierailija
14/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mitä syytä teillä on haukkua toisianne?

Ja mä en ikinä huolis mitään hehtaarien tonttia, mitä helvettiä sellasella tekee? Samoiletsä siellä tontillas maata ihailemassa?

Mielummin mä asun täällä kerrostaloluukussa (joka muuten maksaa varmaan enemmän kun sun peltos), ihailen kaunista talvimaisemaa lämmitellyllä terassillani, kuin istuisin jossain korvessa maata haistelemassa.

Vierailija
15/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samoilen tontillani ja muuallakin metsissä, poimin marjoja, opetan lapseni pärjäämään luonnossa, pidän koiraa vapaana pihallani, uin kotijärvessäni. Ja olen muuten varakkaampi kuin se kerrostaloluukun omistaja Helsingissä. Rahaa tähän kaikkeen on kulunu yhtä paljon kuin kerrostaloasuntoon mutta onhan tämä nyt määrällisesti "vähän" enemmän..

Vierailija
16/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja persaukiset "tietävät", kuinka rikkaamman rahat tulisi käyttää.

Suomi, kateellisten maa :).

Vierailija
17/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samoilen tontillani ja muuallakin metsissä, poimin marjoja, opetan lapseni pärjäämään luonnossa, pidän koiraa vapaana pihallani, uin kotijärvessäni. Ja olen muuten varakkaampi kuin se kerrostaloluukun omistaja Helsingissä. Rahaa tähän kaikkeen on kulunu yhtä paljon kuin kerrostaloasuntoon mutta onhan tämä nyt määrällisesti "vähän" enemmän..

Mä päätin jo nuorena että kotikonnuille en jää. Olen kotoisin maalta ja täytyy sanoa että ahdisti, varsinkin nuorena. Nyt olen asunut täällä Helsingissä jo 18 vuotta ja takaisin en maalle muuttaisi.

Lapsia ei paljon lohduta se että pääsee äidin kanssa marjastamaan tai järveen uimaan, kyllä lapset kaipaavat muutakin aktiviteettia ja kavereita. Myöskään se naapureiden kyräily ja paskanjauhanta kirkolla ei houkuta, se on sitä pienen maalaiskylän arkipäivää kun muuta tekemistä ei ole ja oma elämä on niin helvetin tylsää. Edes raha tai maa ei onnea tuo siihen synkkyyteen.

Vierailija
18/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai (omistus)luukusta maalle omakotitaloon...mutta ihan kiva kaikkien kannalta että me kaikki emme kuitenkaan halua samaa. Eipä se meidän maalaistenkaan etu olisi jos kauoungit tyhjenisi ja väki virtaisi tänne maalle, samoin ne helsinkiläiset tuskin ilostuisivat kun me maalaiset pakkaisimme kaikki kimpsumme ja pyrkisimme niiihin kerrostaloluukkuihin.

Vierailija
19/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vietetään kuitenkin varsin iso osa elämästä, mieluusti asuisin vähän tasokkaammassa kodissa kuin nyt. Ei vaan näillä hinnoilla ole varaa. Töiden vuoksi ei voi oikein muuallekaan muuttaa, vaikka mieli tekisikin.

Vierailija
20/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käyn Helsingissä ehkä kerran vuodessa, on se paikka sen verran perseestä.