Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi pystyyn, jos tiedät perheen, jossa ei aina rahaa ruokaan!

Vierailija
26.11.2008 |

Ihmettelen, onko moinen Suomessa oikeasti mahdollista? Pienituloisia perheitä kyllä tiedän ja ollaan itsekin oltu selllainen, mutta puuroon, leipään, perunaan, makarooniin, jauhelihaan, välillä loheen tms. , kauden mukaan halpoihin kasviksiin ym. on niin meillä kuin tuttavillakin sentään aina ollut rahaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:llä vaan.

Vierailija
2/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ainakin loppukuusta oli jääkapissa vain se valo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateissa joskus viikonkin. Åidillä ei ollut rahaa ja se keitti meille pottuvelliä itäneistä perunoista, joita kaapin perältä löysi

Vierailija
4/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelma on tosiaan varmaan tyypillisin Suomen oloissa.

Vierailija
5/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa jäi käteen kuukauden rahoiksi 150 € (bensa, ruoka)

2 aikuista ja 1 lasta (5 ateriaa päivässä tehtävänä)

onneksi tämä ei ihan joka kuukausi ole näin

Vierailija
6/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa jäi käteen kuukauden rahoiksi 150 € (bensa, ruoka)

2 aikuista ja 1 lasta (5 ateriaa päivässä tehtävänä)

onneksi tämä ei ihan joka kuukausi ole näin

Vierailija
7/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 5 henkeä, jotka ruokaa tarvitsevat.Jos kaikki pakolliset laskut maksettaisiin, niin ruokaan ei jäisi paljon rahaa. Teen niin, että jätän ruokaan 300 euroa kuussa ja laskuja jää maksamatta.

Sossusta emme saa tukea, koska olemme yrittäjiä.

Toki ruoka-asioissa joudutaan joskus niin tinkimään, että me miehen kanssa syömme esim. itseleivottuja sämpylöitä ja vain lapset syövät lämmintä ruokaa.

Vierailija
8/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa...

Vierailija
9/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohyllyn vieressä, kun noin 6-vuotias lapsi kauniisti pyysi isältään, että voitaisiinko ostaa iltapalaksi jugurttia. Johon isä rupesi kovaäänisesti meuhkaamaan, että ei meillä mihinkään jugurttiin ole varaa. Kuitenkin kärryssä oli mäyräkoira kaljaa.

Eli lapsen jugurttiin ole ole rahaa, mutta isin kahteentoista kaljaan kyllä.

Vierailija
10/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se lämmin ruoka tulisi paljon halvemmaksi. Perunat, porkkanat ym kun ei paljon maksa.

Toki ruoka-asioissa joudutaan joskus niin tinkimään, että me miehen kanssa syömme esim. itseleivottuja sämpylöitä ja vain lapset syövät lämmintä ruokaa.

Vierailija
11/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on ongelmia tupakan ja alkoholin/päihteiden kanssa, osa taas on liian ylpeitä mennäkseen sossuun tai edes Kelaan.

Vierailija
12/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsiin vielä, ette me emme myöskään tupakoi, juo alkoholia, harrasta mitään, tilata lehtiä tms.

bensaan menee kuussa suhteellisen paljon, koska asumme maalla ja täältä ei kulje julkisia niin, että niillä töihin pääsisimme. Työmatka minulla n. 100 km päivässä. Meidät tähän tiukkaan tilanteseen ajoi epäonnistunut yrittäjyys. Ulosotossa on maksettavaa ja se menee joka kuukausi tililtä. Lisäksi on maksettavana "käyttöluotto", joka on jouduttu ottamaan, koska ei ole ollut vara maksaa mm. sähkölaskuja, vesilaskuja ym.

Meitä on 5 henkeä, jotka ruokaa tarvitsevat.Jos kaikki pakolliset laskut maksettaisiin, niin ruokaan ei jäisi paljon rahaa. Teen niin, että jätän ruokaan 300 euroa kuussa ja laskuja jää maksamatta.

Sossusta emme saa tukea, koska olemme yrittäjiä.

Vierailija
13/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tilanne, jossa minä olin ollut pitkään apurahalla, eikä mitään puskurirahastoja siis ollut. Sitten meidän lapsi sairastui ja hoitaessani häntä putosin rahoitukselta ja jäin työttömäksi, paitsi etten tietysti saanut mitään päivärahoja kun olin ollut apurahalla ja apurahalla joskus olleitten katsotaan "työllistyvän omassa työssään" vaikka rahoitus olisi katkennut ja työt valmiinakin. Maksettiin siis asuntolainaa pelkästään miehen tuloilla jotka oli aika vähäiset. Kun kumminkin oli se asunto niin sossustakaan oli turha mitään yrittää.

Viinaa tai tupakkaa meillä ei käytetä, eikä mielenterveysongelmia ole. Siinä tilanteessa oli kyllä vähällä tulla.

Rahatilanne oli TODELLA tiukka ja makaronin ja perunan ostamista oikeasti laskea. Lasten vaatteitten hankkiminen oli haastavaa, mutta onneksi mummo osti kirpparilta. Osa asuntolainasta pantiin jäihin.

Jos tilanne olisi jatkunut pitkään, olisi asunto tietty ollut pakko myydä. Ainoa ongelma vaan oli, että oikeastaan meillä oli tuohon lainaan niin edullinen sopimus, että lainanmaksukulut tästä asunnosta oli reilusti vähemmän kuin kolmion (puhumattakaan samankokoisesta asunnosta) vuokra tästä kaupungista olisi ollut. ELi asunto myymällä ja vuokralle siirtymällä meidän kulut olisi oikeasti kasvaneet. Myyntivoitolla toki olisi voinut elää, mutta mikään järkisijoitus se ei olisi ollut.

Löysin sitten onneksi muutaman kuukauden päästä töitä ja tilanne korjaantui.

Mutta siis oli todella tilanne, jossa rahaa ruokaan ei ollut, vaikka ei ollut alkoholiongelmaa tai vastaaavaa holtittomuutta.

Vierailija
14/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen äiti valittelee ettei ole rahaa ruokaan, mut kappas kummaa kaljaan sitä aina löytyy. Seuraavana päivänä mennään muksujen kans kauppaan pulloja palauttamaan jotta saadaan kalapuikkoja.

Itse olen pienituloinen yyhoo, mut siitä pidän huolen et ruokaa on.

Vierailija
15/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuun lopussa se vain on niin. Eihän mikään meidän ruoka paljon maksa, mutta sitten kun ei ole sitä vähäänkään. Jos sinulla on vain muutamia euroja ruokaan, niin ei sillä paljon perunoita ja porkkanoita osteta.

Ymmärrät tai et, ei se minun tilannetta helpota/muuta mihinkään.

Mutta jos olisit koskaan ollut yhtä tiukilla, ymmärtäisit kyllä.

kun se lämmin ruoka tulisi paljon halvemmaksi. Perunat, porkkanat ym kun ei paljon maksa.

Vierailija
16/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lämmin ruoka tehdään lapsille ja itse syödään esim. pakkasesta itse tehtyjä sämpylöitä. Mutta jos sitä lämmintä ruokaa on vain tietyn verran, niin ensisijaisesti lapset sitä syö.

Joskus kuun lopussa se vain on niin. Eihän mikään meidän ruoka paljon maksa, mutta sitten kun ei ole sitä vähäänkään. Jos sinulla on vain muutamia euroja ruokaan, niin ei sillä paljon perunoita ja porkkanoita osteta.

Vierailija
17/17 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajaäiti jolla pieni lapsi. Äiti ei ole vuosiin ennen raskauttakaan ollut töissä. Hän on kuitenkin ehtinyt velkaantua; jotain vuokrarästejä ja ties mitä osamaksuhässäköitä. Nyt on kotihoidontuella ja erilaisten tukien varassa. Rahat hänellä ovat usein todella ja oikeasti loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi