Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-------- Toukotuhisijat vko 11 --------

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tähän seksiasiaan :)

Itselläni tuntuu olevan vähän kausittaista tämä, pari viikkoa sitten olisin halunnut koko ajan, mutta nyt taas ei oikeastaan yhtään kiinnosta. Mies on ollut ihan mukavan kiinnostunut edelleen ja tekee aloitteitakin, vaikka aika yksipuolistahan tuo seksi nyt on... ja varsinkin nyt, kun itse en ole ainoa " liikerajoittunut" : mieheltäni on solisluu murtunut ja senkin takia joutuu olemaan tosi varovainen...

Muistissa on vielä viime raskaus, jossa mies ei uskaltanut harrastaa seksiä ollenkaan mahani takia, varmaan rv 28 eteenpäin :( Kerran tuli o:n yhteydessä kunnon supistus, ja pelästyi kai sitä.

Sitten vielä esikoisen odottajille pieni varoitus (en halua mitenkään lannistaa, mutta voi olla hyvä tietää tällainenkin mahdollisuus). Minulla ainakin esikoisen synnyttyä " imetyshormonit" tekivät sen, että seksi ei kiinnostanut tippaakaan n. puoleen vuoteen. Normaalistihan sitä kyllä sitten " lämpenee" , kun vain aloitetaan puuhat, mutta tuolloin ei tapahtunut MITÄÄN, ei alapäässä eikä yläpäässä. Eli jos näin käy niin ei kannata pelästyä, ja kannattaa teroittaa miehellekin, että tämä on _vain väliaikaista_, eikä missään nimessä tarkoita, että vauva on vienyt parisuhteen lopullisesti!

Vierailija
22/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amaria, mulla myös oli maanantaina hemppa 116 kun vielä helmikuun alussa se oli 127, mutta se on vielä ihan hyvä enkä ajatellut sen tähden rauskausmultitabsien lisäksi erillistä rautaa ruveta syömään varsinkin kun mulla kahdessa aikaisemmassa raskaudessa hemppa on laskenut tässä kohdin samoille lukemille ja noussut loppuraskaudesta takaisin 125 seutuville ilman lisärautoja. Edellinen neuvolantäti sanoi, että, jos nyt yli 100 pysytään niin hyvä on, mutta se kuullostaa aika alhaiselta tavoitteelta.

Joku kirjoitteli, että puutuu sormet, mulla puutuu ranteet. Varmaan samaa oireyhtymää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vaivannut kummankin vauvan kanssa myös täysi haluttomuus ja suorastaan kyvyttömyys imetyksen aikana, kuten tuossa aikaisemmin kirjoitinkin. Mutta tilanne on todellakin väliaikainen ja halut ovat palautuneet viikko imetyksen lopettamisen jälkeen. Esikoista imetin 8kk ja kakkosta 6kk.

Esikoisen aikana tämä todella oli aikamoinen yllätys, kun missään kerrottu, että näin voi käydä. Onneksi useimmilla imetysajan hormonitoiminta ei aiheuta näin radikaaleja muutoksia.

Vierailija
24/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas kirjoitellut aktiivisesti sitten viime lukemisen. Mä olen ollut oksennustaudissa viime päivät ja käynyt todella pohjalla. Sitä kun makaa pöntön vieressä niin palaa perusasioiden äärelle. Päällimmäisenä on vain toivomus kuhan sais vaan olla terve. Lisäksi kasvava maha on alkanut tuntua jo raskaalta. Nyt olo on jo parempi ja jaksan tännekin jo kirjoitella. Sain sairaslomaa äitiysloman alkuun, joten nyt ei sitten tarvii mennä toihin pitkään aikaan.

Lisäksi koko ajan vaan kasvaa tunne, että voi kun se syntyis jo ja pääsis mahasta eroon. On se kumma miten luonto järjestää asiat niin hyvin. Vaikka ensin odottaa että kasvais jo maha ja nyt haluais jo eroon siitä. Vaikka hyvähän sen vauvan masussa on vielä muutama viikko olla. Haluaisin niin tavata jo meidän pikkuisen, vaikka uskonkin että masua tulee synnytyksen jälkeen myös ikävä.

Olen myös huomannut, että ajatukset pyörivät ainoastaan synnytyksen ja vauvan ympärillä. Täytyy oikein ponnistella, että jaksaa olla kiinnostunut muistakin asioista kavereiden kanssa jutellessa. Lapsettomat naiset kyselevät vain yleisiä asioita raskaudesta ja lapsen saaneet ovat kiinnostuneet vain oman lapsen kehitysvaiheesta. Itse kaipaisin juttuseuraa juuri samassa vaiheessa raskautta olevien kanssa. No onneksi on tämä meidän nettiryhmä!!! Tuntuu vaan, että mies saa ihan kohtuuttoman kuorman ainaista synnytys/vauva höpinää.

Seksistä vielä mainitsen sen verran, että se on nykyään tämän mahan kanssa kuin joku suuri urheilusuoritus. Sen jälkeen supistelee ja huohotan pitkään kuin olisin tehnyt jotain todella todella raskasta. Joten ei sitä viitsi kauhean useasti urheilla. Mulla on myös sama juttu, että syömisen jälkeen on niin täys olo ettei millään pysty, röyhtäyttää vain koko ajan. Yritä siinä nyt hakea sitten fiilistä. :)

Hyviä vointeja viimeisille viikoille!

maria7 & poitsu rv 33+1

Vierailija
25/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään taas neuvolassa. Painoa oli tullut lisää 0.612g/viikko. Olin odottanut, että enemmän olisi tullut kun olen tässä pari viikkoa ollut täysin " hunningolla" tuon syömisen suhteen, eli kaikkea epäterveellistä on tullut syötyä ja paljon. Sympatiat menee kyllä täysin Kyrkalle, että jaksat sitä dieettiäsi noudattaa. Se on kyllä hatunnoston paikka! Itsekin päätin, että pakko alkaa taas vähän katsomaan, että mitä sitä suuhunsa vie, ettei aivan jättiläiseksi, sokereiden takia, tuo poitsu mahassa kasva.

Muut arvot: Verenpaine 126/77, pissa puhdas, ei bakteereita, hemoglobiini oli pompsahtanut 151:een, sf-mitta oli 34, lapsiveden määrä normaali, raivotarjonta, poitsun sykkeet 130-140 ja liikkeet ++. Tuosta hemoglobiinista terkka sanoi vain, että jos nousee mulla tuonne 160:een niin sitten mun täytyy lopettaa tuon Multitabs raskaus-vitamiinien syöminen kun niissä on tuota rautaa mukana. (Mä kyllä otan ne aina maitolasin mukana ja maidon pitäisi kai haitata raudan imeytymistä). Itse en usko noiden vitamiinien paljoa vaikuttavan tuohon hemoglobiini arvoon, koska mulla on aina ollut tosi korkeat arvot.

Sain viime viikolla myös Jorvista kutsun synnytystapa-arvioon, joka mulla on siis 7.4 maanantaina rv 37+0. Silloin katsotaan ultralla miten päin tämä meidän poitsu majailee yms. Kiva kun saa jonkun varmuuden asiaan kun tänään tuo terkka ei ihan varma asiasta ollut.

Seksistä oli ollut puhetta. Meillä se on tämän raskauden aikana ollut aika harvinaista herkkua. Mies ei ole kovin montaa kertaa aloitetta tehnyt, enkä ole minäkään jaksanut. Tuntuu, että illalla kun sänkyyn pääsee, niin ei siellä jaksa muuta kuin nukkua. Haluja kyllä on, mutta kun tuo esikoinen vähän " häritsee" sillä saralla kun nukkuu vain yhdet päiväunet ja nekin ennen kuin isi tulee töistä kotiin, joten " päiväseksistä" voi vain haaveilla. Illalla tosiaan olen itse niin monesti tosi väsynyt, ettei seksi ole sitten enää päällimmäisenä mielessä. Väliaikastahan tämä kaikki on, joten ei se " maata kaada" , vaikka nyt vähän hiljaista sillä saralla on. Mä uskon myös, että huhtikuun lopulla - toukokuun alussa silläkin saralla aktivoidutaan kun yritetään saada tuota synnytystä käynnistymään.

Nyt täytyy lopettaa tähän kun lähdetään ajamaan tuonne Itä-Suomeen anoppia katsomaan.

Voikaahan hyvin!

Pikkupapu, esikko 2 v. ja poitsu rv 33+4

Vierailija
26/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin lukaisemaan taasen teitin kuulumisia!

masunasu08: kuulostipa tutulta.. Painoa mullakin ollut jo ennen odotusta, kävin " varmuuden vuoks" rasituksessa. Hyvin se menee, ota mukaan jotain luettavaa, niin aika kuluu paremmin!

Seksistä: samoja tuntemuksia, sitä pitää olla riittävän usein ja riittävän hyvää, huonosta seksistä tulee huonolle tuulelle. Edellisen odotuksen aikaan ei " haluttomuuskautta" (kroppa halus, nuppi ei ja sit toisin päin) ollu, nyt oli lievänä jokin aika sitten. Meni onneksi pahin ohi. Nyt makkarielämä on jo melkein lähellä normaalia, toki ei enää kaikki variaatiot onnistu mahan takia. Mielikuvitus avuks, niin löytyy useampikin asento, jota hyödyntää. Itellä ainakin ollu viimeaikoina, että vaikka laatu ja määrä ei ihan sitä normaalia olekaan, on kuitenkin läheisyydentunne onneks tallella.

MussunMussun: anna mennä vaan, tuskin te monena päivänä peräkkäin ja useita kertoja päivittäin kuitenkaan puputtelisitte. " Siemennesteen prostaglandiinit ja nännien hyväilystä erittyvä oksitosiini saattavat aiheuttaa kohdun supisteluja, jotka voivat olla kivuliaitakin. Näillä supistuksilla on kuitenkin miltei mahdotonta saada aikaan ennenaikaista synnytystä normaalisti edenneessä raskaudessa." https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/6425/TMP.objres.556.pdf?sequ…

Tosin, jollei jo ole muutoinkin HYVIN lähellä synnytys, et sitä " normimääräisellä" seksillä saa aikaan.. Liitoskipujen lisääntymisestä en osaa sanoa, mutta voisin kuvitella, että rasitus vaikuttaa niitä lisäävästi.

Aivilolle hyvää Lapinreissua! Vaikka jo matkalle lähditkin..

Sisulle tervetuloa täältäkin suunnalta!

Omaa vointia, keskiviikkona oli neuvola. Kaikki muutoin ok, mutta painoa tullut vähän turhan tahdikkaasti (tosin, ed. kerralla ei juuri lainkaan, voi johtua tästäkin). Eli pitäs varmaan taas kattella vähän tarkemmin noita syömisiä. Paineet ok, hemoglobiinia ei mitattu. Sf 31 ja alkaa olla jo ahdasta kohdun ja kylkiluiden välissä. Eli tästä eteenpäin kasvaa enää eteenpäin, ylös ei oo tilaa ;) Esikoisella mittaa oli viimisillään 39cm, joten vielä on matkaa tuohon. Raivotarjonnassa vaan voi kuinka korkealla. Hauska kaveri sinänsä, monena aamuna on ollu poikittain ja aamupäivän aikana kääntäny nuppiaan alas. Ei mahtuu vielä liikkumaan hyvin. Lähetteen sain Jorviin synnytystapa-arviointiin, ottavat sieltä sitten yhteyttä ja aika tulee olemaan jotakuinkin viikolla 37 tai 38. Seuraava neuvola on vasta 3 viikon päästä.

Eilen oltiin ystävän kanssa " shoppailemassa" koko päivä ja ai että kun teki eetvarttia liitoskivuille ja tuolle alaselälle. Sen siitä saa, kun ei malta levätä riittäväsi. Tai käytiinhän me kahvilla ja syömässä, mut ei kroppa kestä enää koko päivää jalkojen päällä. Oli tosi väsy illalla, torkuin sohvallakin reilu tunnin.

Nyt lähden laittamaan pyykkiä.. Virvon varvon ja niin edelleen!

Mukavat viikonloput

JN & masukaveri 32+5 (pitkällä ollaan jo tytöt!)

Vierailija
27/33 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vietetty todella hiljaiseloa makkarin puolella. Haluja ei ole ollut ja jos onkin välähdellyt pienet puputtelut mielessä niin väsymys on mielen taas muuttanut.

Seksiunia kyllä olen nähnyt ja mieli on aktiivinen, mutta itse toiminta on jäissä. Tietenkin tämä tämänhetkinen kohdunsuuntilannekin kieltää seksin, muttei sen ajattelua.

Kävin viimeksi tänään äitipolikontrollissa ja kohdunkaula oli aavistuksen lyhentynyt ja lääkäri sanoi kanavan olevan auki kokonaisuudessaan, mutta pysyy kuitenkin tarvittavan määrän supussa ettei se vauva ihan yllättäen sieltä ala tulla. Nyt vain odotellaan seuraavaa käyntiä ja seuraava tilannekatsausta. Olivat ottamassa osastolle lepoon, mutta lupasin levätä kotosalla ja supistelujen tullessa juoda paljon vettä. Auttaa kuulemma hyvin. Ja toki kokeiltukin asiaa on kun keskiviikkona alkoi supistelemaan tunnin ajan ihan säännöllisesti ja veden juonnilla supistelut sitten lopulta laantui satunnaisisksi nipruiluiksi.

Seksiä aiomme kyllä harrastaa huhtikuun puolella jo ihan silläkin että tämä ökkömönkiäinen tulisi ennen laskettua aikaa ulos kun tuota kokoa kerkiää muuten kertyä taas huimasti. Nytkin kaveri on jo 1900gr. Eli vaikka nyt joudun olemaan levossa niin lääkäri sanoi että vauva voi silti viihtyä kohdussa jopa yliajalle.

Nyt lähden lastenhakuun hoidosta.

Ronnika rv31+4

Vierailija
28/33 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran takana huonosti nukuttu yö. Tämä sama kuvio alkaa toistaa itseään joka päivä nyt viikosta toiseen...illalla väsymys tulee ja raahaudun puoli kuolleena sänkyyn viimeistään 22.00 maissa ja nukahtaminen onnistuu helposti. SItten alkaakin se yöllinen touhuilu, vessassa käyntejä, ei unenpäästä kiinni, miljoonia ajatuksia päässä, nälkä, vauvan potkimiset jne. Sitten valvon aamuyöstä pari-kolmekin tuntia syöden jugurttia, lueskellen ja kääntyillen sängyssä. Onko kellään muulla ollut samantyyppisiä nukkumisvaikeuksia. Neuvola-täti puhui jostain vauvan-hoito-rytmistä joka joillakin alkaa jo odotusvaiheessa.

Seksi-rintamalla myös täällä hiljaista, joku teistä totesi että ajatuksissa / unissa on vilkasta mutta ei käytännössä - sama juttu täällä! Välillä tulee oikein kunnon haluja ja yöllä näkee " veikeitäkin" unia mutta sitten se lopahtaa eikä ns. käytännön puuhat enää jaksa kiinnostaa!

Pian kolme viikkoa saikkaria täynnä ja keskiviikkona olisi kontrolli-aika neuvola-lääkärille, myös mullakin oli kohdunkaula lyhentynyt 2,5 cm ja supistuksia tuli aina töissä. Olen oikeasti yrittänyt olla rauhallisemmin mutta en ole pystynyt " vain makaamaan" mutta toivotaan että kaikki täällä masussa on kunnossa ja vauvalla kaikki hyvin!

Kyrk@ = Ymmärsinkö oikein että olet saanut apua liitoskipuihin, närästykseen ja nestekertymiin vyöhyketerapeutilla? Joka on erikoistunut raskaana oleviin asiakkaisiin?Olet myös menossa TYKS:n synnyttämään kuten minäkin joten terapeutti olisi siis Turussa? Voisitko kertoa siitä enemmän, mitä siellä tehdään, hinta jne. Kuulin myös että TYKS:ssä on mahdollisuus saada vyöhyketerapiaa synnytyksessä joten olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan asiasta enemmän. Hierojalla olen käynyt säännöllisesti koko raskauden ajan.

Oletteko tehneet synnytyssuunnitelmaa? Millaisia asioita / ajatuksia olette siinä pohtineet? Olen huomannut että olen tietoisesti ns. keskittynyt tähän raskaana olemiseen ja ehkä tietoisestikin jättänyt synnytykseen liittyvät asiat vielä huomioimatta. Nyt se alkaa meillä Toukotuhisijoilla olla enemmänkin kuin ajankohtaista....JEE!

Nyt lähdetään hoitamaan 2v. kummipoikaa koko päiväksi ja yöksikin. Mukavaa viikonloppua kaikille.

SISU rv 30+2

Vierailija
29/33 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en aiheeseen oikein voi kommentoida (raskaana olevana yh-äitinä :) ) muuta kuin todeta että unet on nykyään välillä aika hurjia... ;D

Mutta kun muutama mamma " varoitteli" siitä että imetysaika voi olla todella halutonta aikaa niin en voi muuta kuin yhtyä siihen. Ja mulla kyllä aiemmin raskausaikakin on ollut hyvin halutonta aikaa. Voittekin varmaan kuvitella millaista meillä on ollut makuuhuoneessa kun aika putkeen olen viimeiset 6v joko imettänyt tai odottanut... (ainoa tauko oli viime vuonna huhtikuusta sinne elokuulle kun en imettänyt enkä ollut raskaana)! No, jollain ilveellä meille on kuitenkin syntymässä jo 4. lapsi sen 6 vuoden aikana joten kai sitä joskus jotain on tapahtunut ;)

Mutta tarkoitus ei siis ole pelotella :) Mä olen vaan ilmeisesti hormonitoiminnaltani aika ongelmallinen tapaus siltä osin. Toki oman osansa on tuonut se jatkuva väsymys kun koko ajan mökissä on ollut joku yövalvottaja, uhmaikäinen ja ties mitä muuta pieniin ikäeroihin liittyvää ;) Kukapa sitä väsyneenä jaksaisi suoda seksille ajatustakaan (en mä ainakaan) :(

Shelley rv29+6 (huomenna jo kolmosella alkavat viikot!)

Vierailija
30/33 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vaan tulla lueskelemaan, mutta vastaanpa samantien Sisulle ettei unhotu.

Juu, TYKSiin olen menossa tosiaan synnyttämään tästä ihan aika läheltä ja aloitin tuon vyöhyketerapian juuri tuossa viime viikolla, kun siihen ei sitä ennen ollut juurikaan tarvetta. Yksi kerta kestää tunnin ja tunnin ja siinä ensin tietty hiukan terapeutti haastattelee mitä vaivoja ja tauteja (ns. perussairauksia) on. Samalla pistetään jalat kylpyyn, jonka aikana terapeutti käy vyöhykkeet läpi korvista lämmittelyksi. Sitten siirrytään jalkojen kimppuun ja hän käy molemmista jaloista vyöhykkeet läpi keskittyen erityisesti sitten juuri liitosalueisiin, mahaportteihin, selkään jne. Hoito pistää nesteet todellakin liikkeelle ja antaa seuraavalle yölle oikein hyvät unet. MOnet ystävänikin ovat saaneet erittäin hyviä kokemuksia näistä hoidoista. Niin ja terapeutti on Turussa, ilpoisissa. Jos haluat yhteystiedot niin laita mailia kyrka73@gmail.com Hän aivan ihana ihminen ja tekee näitä raskauden aikaisia hoitoja todella paljon. Yhdestäkään tyytymättömästä hänen luonaan kävijästä en ole kuullut. Niin juu ja 25 euroa kerta on hinta.

TYKSissä on muistaakseni kaksi vyöhyketerapiaa osaavaa kätilöä eli hyvällä tuurilla saattaa synnytyksen aikana olla osaava kätilö paikalla. Kannattaa mennessä kysellä, että olisiko vyöhyketerapiaa saatavilla ja myös kirjata se synnytystoiveisiin jos meinaa toivelistan tehdä. TYKSissä on muuten aika tavallisen monta akupunktion taitajaa kätilöiden joukossa eli sitäkin kannattaa kysyä ja kokeilla.

Mitä tulee noin yleisesti synnytystoiveisiin niin itse olen jo väsännyt alustavan toivelistan. Sen tekeminen on vaan nyt hiukan haastavampaa kun on kaksoset tulossa ja se itsessään määrittelee joitakin asioita suoraan ulos listalta. En esimerkiksi voi toivoa ihan mitä vaan ponnistusasentoa vaan on suoranainen ihme jos saa ponnistaa muuten kuin puoli-istuvassa asennossa. Toinen asia on sitten myös se, että niin kauan kuin a-vauva köllöttää pepullaan niin toivelista on aika turha synnytyksen osalta. Sektiossa mennään tietyillä kuvioilla ja siinä on hirmu pieni määrä asioita, joita voi toivoa. Mä olen itseasiassa aika lailla sitä mieltä, että toivelistan suurin ja paras merkitys on siinä, että äiti käy mielessään läpi erilaisia kivunlievitystapoja ihan luomusta lääkkeisiin ja siinä samalla tulee tehneeksi mielikuvitusmatkan synnytykseen. Silloin on paremmin valmistautunut kuin ihan soitellen sotaan mennen ja synnytystä on " helpompi hallita" . Toivelistan toinen suuri apu on se, että se kertoo henkilökunnalle paljon äidistä ja pystyy paremmin tukemaan äitiä synnytyksessä. Esim. jos äiti toivoo itseään tuettavan lääkkeettömän kivunlievityksen käytössä niin se on hyvä kirjata. Tietysti sitten myös toisin päin eli jos kokee jo etukäteen olevansa kovin kipuherkkä tms. niin kannattaa sekin ehkä kirjata, jotta osaavat sitten ohjata lääkkeiden pariin. Toisella kierroksella toiveiden kirjaaminen on tietty helpompaa, ekalla kierroksella joutuu ottamaan itse paljon enemmän selvää. MUistan ainakin esikoisen raskausajalta, että neuvolan tarjoama ns. valmennus sisälsi tosi yleistä jorinaa eli lähinnä synnytyksen vaiheet ja lääkkeet, joilla voi oloa helpottaa. Eipä juuri muuta. Sittmmin olen sivistänyt itseän enemmän.

Mut joo. Tulipas taas pitkä jorina. Ensi viikolla taas uutiskatsaus TYKSistä kun käyn taas näytillä ja saan määräyksen insuliiniin. Ei oo lääkkeet heilauttaneet arvoja juuri minneen eli piikkiä tulee ;)

Kyrk@ & Tiitiäiset rv 30+5

Vierailija
31/33 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kysymys onko teillä kellään raskaudenaikana jatkuvasti hiivatulehdusta?Alkaa mennä hermot kun mikään ei auta kun hetken.Nyt on lisäksi ruvennu kirvelemään alavatsalle.

Sitten vielä vauvan liikkeistä miten vilkkaita teillä masukit on,kun ittellä tuntuu tosi vaisulta noin joka kolmas päivä on vilkkaampi mut muuten saa töniä toista liikkeele.

Muuten kaikki suht hyvin,nuorimman pojan 1vuotis synttäritkin takana

Taas kaivataan äitiä,joten heippa

öttinen rv33

Vierailija
32/33 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vastaan...mulla ollut nyt viikon verran ihme kutinaa ja vihlomista " tuolla alakerrassa" ja mielessä kävi tuo hiiva-tulehdus koska ennen raskautta olen aina helposti sen onnistunut saamaan. Mulla kohdunkaulan-kontrolli nyt keskiviikkona ja ajattelin selvittää sen samalla. Olen kyllä kuullut että jotkut äidit kärsivät helposti raskausaikana hiiva-tulehduksista.

Ja mitä tulee vauvan liikkeisiin niin meillä rytmi menee taas 2 pvän rytmissä. Joka toinen päivä ollaan aktiivisia ja joka toinen päivä tapauttelen / herättelen vauvaa liikkeelle. Tiedä sitten onko normaalia...

terv. SISU rv 30+4

33/33 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpäs vielä tähän " vanhaan" pinoon, kun ei uutta aloitusta vielä ollut...

Mielenkiintoisia keskustelunaiheita täällä on ollut, ja pakko ottaa osaa ainakin tuohon seksiasiaan...

Kyllähän sitä on, alkuraskaudessa oli enemmänki taukoja ku ei huonolta ololtaan voinu edes kuvitella, saati että olis tehny niin kauheesti mielikää :oP Mutta siitä pahoinvoinnista päästyä on ollut vähäsen aktiivisempaa. Meillä tosin rajoittavana on ollut nää mun jatkuvat hiivatulehdukset (ÖTTINEN - kohtalotoveri!!!), mutta niiden välissä ollaan kyllä koitettu olla touhukkaita ;o)

Rupeehan toi masu vähä rajoittamaan asentojen suhteen, mutta mielikuvitusta kehiin vaan, niin löytyyhän sitä useampiaki asentoja... Melkoista taitovoimistelua välillä :o)

Mulla kyllä kans käy niin, että oon sitte ku persiiseen ammuttu karhu, jos on liian pitkä tauko... Ja sit ikäänkuin etäännyn muutenki, en halua minkäälaista läheisyyttä, päinvastoin! Ei kylläkää kovin loogista...

Täältä myös ensimmäistään odottaville varoituksen sana siitä " ekasta kerrasta" synnytyksen jälkeen - saattaa olla tosissaan ankea kokemus... Mutta kyllä se siitä sitte taas tasaantuu ja alkaa maistumaan.

Niin, öttiselle vielä... Mä oon kans kärsiny ihan toistuvista hiivatulehduksista jostain raskauden ekan kolmanneksen jälkipuolelta saakka :o/ Tosi inhottavaa joo. Nyt oon jonku aikaa käyttäny sitä Canestenin voidetta lähestulkoon päivittäin (oli oireita tai ei), ja oon saanu vähä pidempään oltua oireettomana. Ja sit jos on tullut kutinat kehiin, oon käyttäny puikkoja, joko yhden tai sit kolmen päivän kuurin.

Kyllähän siitä neuvotaan, että sokerit pois, vaalea leipä pois ja muuta semmosta, mut ei mulla ainakaa auttanu ruokavalion muutokset tähän vaivaan... Toivon vaan, että kierre katkeaa, kunhan vauva syntyy. Tsemppiä sulle!!!!

Omaa napaa sen verran, että viime viikolla oli neuvola, ja kaikki ihan ok. Paitsi niin kuin oon epäillykki - kaveri istuskelee tyytyväisenä perätilassa :o/ Oon epäilly sitä siks, että mun oikeat kylkiluut on välillä ihan tulessa, ja ku oon sit yrittäny tunnustella siitä luiden alta, niin oon ollu tuntevinani pään... Ja niinhän se sitte on. Vaan ehtiihän tuo vielä kääntyä, eikä sillä sit kuitenkaa mun tapauksessa oo niin väliäkää, jos synnytystapa on kuitenki se suunniteltu sektio. Synnytystapa-arvioon pitäis tuleman kutsu muutaman vkon päästä.

Seuraava neuvola-aika varattiin vasta neljän viikon päähän, ihan yhdessä sovittiin siitä, ku en kuitenkaa oo ensiodottaja ja kaikki tuntuis olevan ihan mallillaan, niin ei katsottu tarpeelliseksi muutta välejä 2 viikkoon (normaalisti näillä rv:lla siirrytään kahden viikon väleihin neuvolakäynneissä ainakin täälläpäin).

Eipä tänne kummempia, vointi on ihan hyvä ja töihin olis tarkotus tästä taas kohta suunnata... Viimiset 2vkoa alkaa...

Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille!!!

KK ja AlmaElmeri rv32+2